Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

*kl* NU äntligen kan jag stryka spälsäng ifrån inköpslistan :bump:
När vi ändå var i stan passade jag på att köpa ett regnskydd till vagnen också. Gissar att det kan bli en och en annan skur i höst.

Förresten, ni som kan och vet. Hur mycket ska man bylsa på bäbisen i vinter när den ligger i vagnen? Jag som själv är en frys-kyckling kommer säker att ta på alldeles för mycket :o

Jag, fick redan i juli. Det va därför jag blev sjukskriven.

*kl* NU äntligen kan jag stryka spälsäng ifrån inköpslistan :bump:
När vi ändå var i stan passade jag på att köpa ett regnskydd till vagnen också. Gissar att det kan bli en och en annan skur i höst.

Förresten, ni som kan och vet. Hur mycket ska man bylsa på bäbisen i vinter när den ligger i vagnen? Jag som själv är en frys-kyckling kommer säker att ta på alldeles för mycket :o

Jag har bara haft kläder+ en fleece overall och mössa på i vagnen och en filt(lamm ulls pläd) har i bland fått öppna upp overallen för det blir så varmt i vagnen.
Brukar ha med en extra filt i fall att, men har alldrig behövt använda den!
Mina barn är födda dec,jan.. så det har varit rätt kallt.
känn på barnet hur det känns..varmt/svättigt = för mkt
Kallt= för lite. varmt och gosigt men inte svättig och febervarm=bra.
Du kan ju alltid ta med extra filt osv i skötväskan men bylsa inte på för mkt i vagnen den blir mkt varm även då det är vinter;)

Det blir ju betydligt varmare i vagnen än vad det är för oss som står ute och dessutom har vinden som blåser. Det som är svårare tycker jag är när man ska åka bil. Helst ska de inte ha för mycket på sig för att sitta säkert, men de ska inte frysa heller innan bilen blir varm.
Är det bara lite småkallt fujngerar det ju bra med en filt om så länge, men blir denna vintern som de två senaste blir det overall på och sen stanna för att plocka av den om man inte har möjlighet att varmköra bilen. (är det riktigt kallt blir inte vår diesel-bil varm av att bara stå på tomgång) Hoppas att det är bättre värme i bilen sambon hämtade från tyskland. Vi väntar på uppgifter från transposrtstyrelsen så att vi kan regga den här.

Idag ska jag till bm. Igår var jag säker på att den därinne försökte krypa ut själv, den var helt sjövild och borrade med huvudet och tryckte på ställen som gjorde riktigt ont. Huvudet var ju långt ner redan på UL förra veckan så jag hoppas att den fortfarande ligger så.

Då har man varit vaken några tim nu då:p
Känner mig trött helatiden och tjock i näsan.
Jag fattar inte är hungrig typ hela tiden:confused:
Är såååååååå tråkigt att vara hemma finns inget att göra och det ösregnar!
får försöka vila lite då tills barnen ska hämtas.
Lilltjejen 2,5 år vägrade ha blöja till dagis i dag hon skulle ha trosor! bestämd dam som brukar vara duktig på att gå på toa men hur blir det på dagis??;)

Är såååååååå tråkigt att vara hemma finns inget att göra och det ösregnar!

Säger bara Wordfeud! Varning dock då det är gravt beroendeframkallande :angel: Tror jag har 7 spel igång just nu, perfekt när man har lite ont och bara grisar i soffan.

Vi ska ha flecceoverall där man drar över händer och fötter, mössa, plus åkpåse i fårskinn i vinter. Sen kan man ju ha överdraget till vagnen också.

Blir det kallare än vad det klarar håller vi oss inne.. ;)

Kl.
Hade helt glömt bort att vi ska på bröllop i helgen, vadå gröt i hjärnan ;)
Känns lite nervöst faktiskt även om det är några veckor kvar...
Mest orolig över att sitta i bilen i 5-6 timmar :/ både på fredag och på söndag då vi ska hem igen, blir nog inte så skönt...
Sen ska vi bo hos mina svärföräldrar om de bor på andra våningen i ett högt hus, hela nedervån. har de sitt garage i, så det är en jätte lång trappa upp man måste ta...
Den kan vara jobbig i vanliga fall o eftesom jag knappt kan gå ut o ta in hästarna utan att få jätte sammandragningar så känns det lite sådär att åka upp faktiskt...
Men hoppade över två dop pga att vi fick "välja" vad vi kunde åka upp till, inte så lätt att lämna alla djur m.m så känner att nu måste vi verkligen åka upp!

Har läst på endel om att bli igångsatt pga oro, långt till förlossningen och tidigare snabb förlossning och ska ta upp detta med min bm!
Någon här som blivit igångsatt?
Hur var det? Hur gick det till?

Tack allihopan!! :laugh:
Känns lite märkligt nu efter alla tankar på förlossning och allt runtomkring, hur det ska bli med vardagen efter bebis kommit osv!
Men nu känns allt ju bara som en skön lättnad och bättre än någonsin förväntat!

Jag blev liite nervös bara då jag plötsligt insåg efter en hel dag av små smygvärkar som knappt kändes att oj, nu är vi nog på G!
Familjen fick slänga i sig sin middag och iväg till barnvakt med dottern. Så sju mil i bil med värkar som tog i, hejja hejja!

Väl inne gick jag mot förlossningen och blivande fadern parkerade. hej och hå då hissarna var låsta! Jippie för att ha värkar och tänka samtidigt! :grin: jag gick ut och in ur hissen x antal gånger men kom till slut upp på rätt våning, något krystad i rösten då barnmorskorna hälsade.

Sedan var det mätning av värkar osv vilket är såå drygt! Ligga stilla och bara känna efter, var då 5 cm öppen.. Huvva!
Vi kom in halv åtta, efter åtta började det bli intensivt och jag bad dem ta hål på hinnorna som inte gått sönder. -nej vi ska vl låta naturen ha sin gång! Sa barnmorskan och gick ut igen..
Då jag hängde på lustgasen och hoppade ylandes på ett ben för att få sönder de där jäkla hinnorna kom de och hjälpte till och vips, på två-tre värkar var allt klart. fem minuter ca efter att de petat hål.

Det var intressant att uppleva hur enormt kroppen jobbade för att få ut barnet men hur stopp det var, som att jag skulle gå sönder och explodera men så fort vattnet gått så gick all kraft till krystning! coolt!
var inne allt som allt en och en halv timme och då gick första tiden åt till att få rummet, mäta osv. Gick fortare än jag nånsin trott!

Häftigast är att slippa bristningar och sviter efteråt, har varit uppe och grejat i stallet från dag ett och mår kanon! fattar inte hur kroppen kan klämma ur sig ett nästan 4,5 kilos barn utan att det knappt känns efter nån dag! Märkligt!!

Fick dock en liten UVI dag tre som väl inte var så skoj... Fick lista ut vad det var själv då läkaren sa att det är normalt med eftervärkar... Hm, eftervärkar vet jag hur de känns, det här var mer jävulssmärta vid tryck på nedre buken och då jag spände magmusklerna. Men tranbärsjuice och värktablett gjorde susen!

Tjejen är helt underbar! Mysigaste, tjockaste och hungrigaste i familjen!

32711427.jpg

32711435.jpg

32711436.jpg

Kl
Grattis Lusidor!:bump: Jättesöting!
Skönt allt gick bra!

Vi fick vår pojke i fredags! En liten Harley! :love:
2 v för tidigt. 3454g o 51 lång o MASSA hår! :laugh:

Började m värkar kl 02 i torsdags natt, sen höll d i sig. O efter 40 timmar kom han tillslut ut!
Underbara unge!:love:
Tänk att man kan älska någon så mycket!

Håller verkligen med dig Lusidor, en otroligt häftig känsla av all den kraft som blir!
Helt sjukt!
Just då ville jag bara slippa i åka hem;) men nu i efterhand är det inget jag för mitt liv skulle vilja vara utan!
Va i o för sig rätt hög på lustgas, men ändå!:angel:

Ja fatta inte att d va honom dom la upp på magen när d va över, Fick för mig att det var en bläckfisk som barnmorslan slängde på mig!:cool:
haha! Helsnurrit!:o

Härligt att du hämtade dig så snabbt och att förlossningen gick bra :)

Vilken söt lite buddafigur du fick :love: :D

Stort grattis restless! :bump:
Ooooh nu börjar det trilla in höstbebisar. Min är dock envist kvar :D

Vi måste ju få se en bild på den lille skitungen också! :)

:) Tack!
Mm.. Skönt o "få" dom i tid. Måste va rätt segt o gå över.. Men ut kommer dom ju så småning om :)

Hur får man in bild här??

Ja huvva! Jag har 12 dagar kvar till BF, segt nog ändå :D

Du måste lägga upp bilden på någon annan sida, exempelvis pixbox, Sen får du kopiera bildadressen och klistra in i rutan som dyker upp om du trycker på "det lilla berget" bland symbolerna här ovanför textrutan du skriver i.

Grattis till Harley! Vad underbart att äntligen få hålla i sin efterlängtade bebis! Även om du trodde han var en bläckfisk :D

Grattis! Nu börjar det verkligen hända saker i tråden :laugh:

Själv har jag varit hos bm, allt såg bra ut och jag fick en kopia på journalen. Hon tyckte att jag skulle ringa bm i Halmstad och träffa henne igen. Nu när det börjar närma sig förlossning så har jag blivit mera orolig igen. Med min värk och sömnbrist blir det inte lättare att hantera förlossningsrädslan.
Problemet jag har är att när jag blir ledsen och upprörd så kan jag inte prata utan gråter bara. vet precis vad jag vill säga men får inte ut det. Nästa besök har jag bokat på morgonen och då kan sambon följa med.
Ska vi till Halmstad får han ta ledigt och han får prata för mig om jag inte får fram något.

Satt igår och läste igenom förlossningsjournalen vilket kanske inte var så smart :grin:

Du kan inte skriva ner allt du vill ha sagt i ett brev till bm. Så kanske det är lättare att prata om det efter hon läst då du inte börjat gråta vid första orden. Utan kanske är mer samlad. Jag är också en sån som börjar gråta när jag blir pressad och tycker något är jobbigt.

kl.

Ååååh va jag är trött på dethär! Hur ont ska man ha utan att bebis kommer? Inatt har jag haft sån molvärk i mage/rygg/lår så jag mådde illa :( Slumrade ifrån det då och då. Fortfarande tokont men det är konstant, inga tydliga toppar man kan klocka. Dock har de 2-3 dagarna innan varit ganska lugna. Fullmånen som är skyldig?

Jaja, idag får bebis inte komma för idag ska jag skriva kontrakt, lägenheten är såld så i årsskiftet måste vi ha hittat nytt. Den lght vi var intrresserade av gick till en annan men det dyker nog upp något snart :)

Bara såååå trött..sovit dåligt vaknat av kramp i sidan av magen,kissnödig och att bebis började böka runt i magen kl 04! sedan vaken:p
I morgon är det dax att besöka MVC igen.
Roligt att det börjar komma bebisar nu:D ska bli så kul att få en bebis här i huset i gen;) blev kvar på skolan då jag skulle hämta grabben i går samtal med läraren..tydligen myror i brallan grabben;)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 897
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Oseriös avel 2023