Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Det funderar jag med på... Ettan gick så fort och smidigt, jag är helt inställd på att tvåan kommer gå sket fort nu o att det inte blir några problem...
Finns inte i min värld att det kan komma att struls, att det blir något fel på bebis eller något annat sånt...
Försöker tänka lite i banorna att det kanske kan ta jätte lång tid men det känns helt otänkbart att det skulle bli så, skulle det ta jätte lång tid eller något händer blir jag nog jätte chockad :/

Nä, jag var inte rädd inför andra förlossningen. Orolig över hur ryggen skulle klara det var jag, det var ju därför som jag var helt inställd på eda. Sen fick jag ju inte den pga mina ryggsmärtor :cool:

Aaaaaaj....I morse då jag gick upp hadde jag förvärkar som kändes nedre del magen/mellanbenen riktigt jobbigt kunde knappt andas el röra mig kändes som om någon vred runt en kniv höll i sig nån min och kom typ 5 st på raken var riktigt så man fick hålla i sig i stolen och så att man lättade lite från stolsittsen..jobbigt..men lungnare nu;) Jag har haft tur som inte haft så här mkt med de andra;)

Kl.
Ni som packat er väska, kan inte ni skriva vad ni tagit med er?
Började lite smått igår, kontroll freak som man är behöver man ha läget under kontroll långt innan ;)
Men som ens egna kläder är ju jätte svårt för de få byxor m.m som man kommer i nu behöver man ju lixom...?
Slängt ner nåt amningslinne, pyjamas som går att amma i, underkläder m.m, nån lite större tröja o mjukisbyxor som är lite slappare i midjan...
Till bebis har jag packat ner overall o mössor att åka hem i (olika stl på mössorna då första hade stort huvud o fick inte plats i den minsta!)
Hmm nån boddy och byxor i både stl 44,50 & 56...
Strumpor nåt par av och nån blöja (tror vi får på bb men kanske behövs på hemvägen sen)
Amningsnapp ( gjorde så himla ont sist så de va mina bästa vänner!) och två vanliga nappar...
Filt.
Kamera o extra batterier samt laddad filmkamera om jag vid något svagt ögonblick går med på att filmas lite ;) Med första sa jag absolut nej men ångrar lite nu efter för minns ju knappt någonting av förlossningen o det är lite läskigt...
Hmm det var nog allt...

Så här ser min lista ut:

Jag har
* ett ombyte till mig (lös byxa, linne, tjocktröja, några trosor) har tänkt använda kläderna som finns så mycket som möjligt.
* Kalsoner och strumpor till sambon, han ska själv lägga ner ett par t-shirtar han vill ha med.
* Innetofflor
* Några blöjor
* Topp (och amningsbhar, när de kommer med posten)+amningsinlägg
* 2 kameror, fulladdade
* Några ombyten till bebisarna (finns på bb, men vill ha något eget) 2 pyamasar i strl 44 (enda vi har) 4 bodys+byxor i strl 50, 2 body+byxor i strl 56 (våra är ju stora...) 4 mössor (två olika) och 4 strumpor.
* Filtar till bebisarna
* Gosdjur till bebisarna
* Journalen
* Neccessär med det nödvändigaste. (bla. nagellack för att kunna märka tvillingarna om de mot förmodan ser likadana ut, vilket är sambons skräck, att han inte ska se skillnad på dem. Har läst om andra som satt nagellack på ena tvillingens tånaglar då. )

Det var nog allt just nu. Neccessären står färdig packad i badrummet så den ska bara ner i väskan.

Så här står det i Infon från vårt sjukhus. Inför förlossningen.

Ta med till bb

* ID-handling
* Journal
* (Patientbricka)
* Hygienartiklar
* Inneskor
* Amningsbehå
* Babymössa
* Babyfilt
* Blöjor (enligt BM får man ju ett bra startkit från liberoväskan som delas ut)
* Matsäck (till sambon)
* Kamera
* Bilbarnstol

Vi har köpt fleeceoveraller i strl 56 begagnat och så har mamma köpt tjockare overaller i strl 62. Till BB har jag inte tagit med några, utan tänker att det räcker med varsin varm filt när vi åker hem. Sambon får köra fram bilen till entrén på sjukhuset och så har vi en varm bil och nära till ytterdörren hemma. (ca 2-3 m)

Det är bra att läsa vad andra packat med, kommer alltid på nåt man glömt!

Nu hörde sambon av sig, vi hade bjudit ett par på middag ikväll och nu hade de fått en liten flicka imorse! Så nu är andra kompis paret klara, nu är det ett par till som är beräknade ett par dagar innan oss sen är det vår tur!
Dessa va beräknade en månad innan oss så nu känns det verkligen som att det börjar dra ihop sig! Nervöst!

Jo nu börjar det gå undan. Jag satt och tittade på babyskydd igår och syskonvagnar. Har bestämt mig för en babytravel, de verkar vara smidigast att fälla ihop.

BB väskan har jag inte börjat tänka på ännu. Ska kolla om jag har amningsinlägg och amningsnapp kvar sedan A var liten. Amningsbh har jag en massa, men väldigt på som passar. Nästan alla är för stora, inte bara i kupan utan även runt om. Om de har töjt sig eller jag som är så mycket smalare vet jag inte, förmodligen en kombination av båda. Nu ska jag sortera ut och slänga dem som inte passar. Är det bara kupan som är stor så kan de ju ev passa sen men de övriga kasseras.
Min journal får jag på måndag när jag ska till bm för rutinkoll. Napp har jag en ny liten som jag fick från mam till A, det tog sådan evig tid att få deras gratisnapp så han hade redan växt ifrån den.

Kläder till mig är svårare, de få byxor jag har använder jag eller så ligger de i tvätten. Blir att åka och handla några nya mysbyxor att ha på bb. Jag blödde väldigt mycket efter A och trosor och byxor behövdes bytas ofta, det hände även att det blev blodspår från sängen till toa. (tur att det fanns en på rummet :angel:)

Kläder till bebis i 56, snuttefilt har jag köpt en ny från teddykompanniet i deras ko-serie. (A har en massa med giraffer)

Jag har köpt snuttefiltar från teddykompaniet till min bästa vän, först en ko och sedan ett lejon. Till våra blev det elefanter, för de såg ut att ha en så mysig snabel att tugga på.. ;)

Kl
Råkade sätta mig o läsa på ett forum om vad man blev förvånad över på andra förlossningen :/
Skulle jag inte gjort! Nu blev jag nervös!
Nästan alla av de 8 sidorna jag läste blev förvånade över hur mycket snabbare det gick med tvåa!
Hur sjutton ska vi hinna in till något bb överhuvudtaget, vilket vi än väljer att åka till, om det kan gå så mycket snabbare andra gången?!
Fanns de som blivit igångsatta pga tidigare snabba förloss.
Detta kanske är något man ska ta upp med bm..??
Men då blir det Växjö o jag vill ju verkligen inte dit...
Får åka till Hallands gräns o ringa efter ambulans ;)
Usch super nojig nu igen, jag som försökt att inte tänka så mycket på det!

Jäklar dig om du får före mig haha :P

Vaknade av värkar imorse och de va regelbundna på 5-7 min i ca 2 1/2 timme innan de blev glesare och glesare och sedan slutade :( Jag blir galen!!!

Det har dock varit konstant tryck och då och då en svidande och skärande smärta inne i muffen idag så jag hoppas det gör lite nytta på nåt sätt ändå så det inte bara är nån nerv i kläm där nere..

Min plan är att går det snabbt så ringer jag förlossningen och hoppas att de skickar ambulans medan vi kör västerut och möter upp den ;)
Halmstad vill ju gärna ha oss som patienter, de får ju bra betalt av lt kronoberg :D

Men alltså hur ska man egentligen kunna veta hur långt det gått liksom? När man väl börjat krysta är det ju för sent att ringa ambulans. Eller jag menar, få är det väldigt hög tid, men den lär ju knappast hinna fram innan bebisen kommer. Det enda jag minns sen sist är att det började göra riktigt ont ca 30 min före första krystvärken och vid typ sista öppningsvärken tänkte jag "jag dör om det ska göra 10 ggr ondare och hålla på i 10 timmar till".

Men det är ju inte alls säkert att jag upplever smärtan på samma sätt nästa gång. Det vore ju ytterst pinsamt att ringa ambulans om de hinner leverera mig till förlossningen och det till och med är en stund kvar.

Kan allt bara vara över snart...? :crazy:

Ang BB-väskan så hade jag med alldeles för mycket förra gången. Nu tänker jag bara packa ner ett par mjukisbyxor, en amnings-bh, en tröja och några ombyten till bebisen. Morgonrock, innetofflor, pyjamas och toalettsaker ska jag också packa ner. Och iPhone och kamera förstås!

Jag tänker bara stanna en natt och skulle jag av någon anledning behöva stanna längre får maken hämta åt mig.

Kl

Går in i vecka 35 imorgon, och har haft småonda sammandragningar/förvärkar hela helgen. Känns som mensvärk som kommer och går, plus att magen drar ihop sig kraftigt.

Tror inte han har börjat fixera sig, känner visserligen oftare sparkar högt upp, men det kan komma på sidorna också.

Vet inte om man bör oroa sig? Nån mer som haft onda sammandragningar långt innan BF?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 897
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Oseriös avel 2023
  • Utreda för allergi eller inte