Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

JIPPIE!
Fick min lilla på utsatt datum, i måndags! Hon föddes ju i jungfuns tecken och de brukar väl vara noggranna och i tid?? :laugh:

Satt och fikade vid elva på måndagen och funderade med familjen om det kunde vara värkar jag hade smygande i ryggen? Sambon åkte ut i skogen och jobbade och jag strosade runt hemma. vid sex insåg jag att det var läge att åka in (sju mil till sjukhuset) och vi startade projekt ge dottern middag och åka till barnvakt. Kom in kl halv åtta på kvällen och var då öppen fem cm! :laugh:

Hinnorna vägrade gå sönder så efter att ha genomgått några helvetesvärkar utan effekt så bad jag dem ta hål och vips var hon ute! Tog fem minuter efter att de börjat ta hål! Märkligt vad fort man kan bli förälder!!
Var uppe och promenerade direkt och åkte hem på fm dagen efter, märkligt igen hur bra det kan gå att föda barn! Pepp pepp till alla som oroar sig!!

Flicka på 4350g och 52 cm lång ligger nu och snusar i vaggan!!! Myys! :love:

Grattis till tjejen och vad skönt att allt gick så bra:D

Stort grattis Lusidor!!!! :bump:

Härligt att det gick så bra för er! Lycka till med lilltjejen! :)

(Ååååh kan min komma snart också! :mad: ;) )

JIPPIE!
Fick min lilla på utsatt datum, i måndags! Hon föddes ju i jungfuns tecken och de brukar väl vara noggranna och i tid?? :laugh:

Satt och fikade vid elva på måndagen och funderade med familjen om det kunde vara värkar jag hade smygande i ryggen? Sambon åkte ut i skogen och jobbade och jag strosade runt hemma. vid sex insåg jag att det var läge att åka in (sju mil till sjukhuset) och vi startade projekt ge dottern middag och åka till barnvakt. Kom in kl halv åtta på kvällen och var då öppen fem cm! :laugh:

Hinnorna vägrade gå sönder så efter att ha genomgått några helvetesvärkar utan effekt så bad jag dem ta hål och vips var hon ute! Tog fem minuter efter att de börjat ta hål! Märkligt vad fort man kan bli förälder!!
Var uppe och promenerade direkt och åkte hem på fm dagen efter, märkligt igen hur bra det kan gå att föda barn! Pepp pepp till alla som oroar sig!!

Flicka på 4350g och 52 cm lång ligger nu och snusar i vaggan!!! Myys! :love:
Stort grattis! Vad härligt!

Åh stort grattis!! Så mysigt! Va kul att det börjat komma lite höst bebisar nu!

Bad bm känna efter bebis huvud när jag ändå va inne nu och det låg ganska långt ner så är säkert därför det känns lite olustigt... Skulle tänka på att ta det lugnt i inte röra för mycket på mig... Sa till henne att jag känner på mig att jag kommer få tidigare och att jag har ganska mycket sd och hon tyckte att man ska lite på sin kropp o att det säkert kommer att bli så då :)
Hade inte min vanliga bm idag, trivs egentligen inte med henne men känns knappt lönt att byta heller så det får va...

*kl*

Ett stort grattis till Lusidor :bump:

Jag har fått klartecken till att föda normalt, bm kunde inte se någon flik som satt i vägen på UL idag. Hon kunde inte säga något om könet då den låg för illa till, gömde skrevet bakom moderkakan :grin: Hon sa dock att de säger inget om de inte är väldigt säkra på sin sak och att vi därför kunde lita på vad förra bm sa för tre veckor sedan. Det kan visst vara svårare att se könet så här sent eftersom de ligger väldigt ihopkrypta.
Huvudet låg långt ner i bäckenet och det var en stor bebis med rejält fettlager. Går jag tiden ut kommer den enligt henne att väga minst 4 kg :cool: Hade väl inte räknat med något annat egentligen...

Skönt att höra! Nu får du välja iaf :)

Angående mitt stillastående BF så var iaf bebis normalstor, strax under medel. Beräknad födslovikt om jag föder på beräknat om 17 dagar (hoppas inte, vill inte gå med småvärkar så länge :p ) 3400 gr. Sambon va ju liten tydligen men själv vägde jag lite drygt 3900 :)

Var 1:an och 2:an stora?

Ettan föddes på utsatt datum, 49 cm 3450 gram (annan pappa)
tvåan bf+11 54 cm 4350 gram

Sambons gener verkar slå igenom denna gången med. De sa redan på RUL att den var lång för sin ålder. Nu är den dessutom tjock oxå :D

Hihi men michelinbebisar är ju så söta :D

Jag har ju inget att jämföra med, får se om det blir ett litet syskon i framtiden ;)

De är jättesöta, förutom när de ska ut ;)

Jag hade med en del kläder i storlek 50 till BB, jag fick ge bort de till rumskompisen för A fick inte ner fötterna i dem. Denna gången blir det att ta med 56 med en gång. Och stora strumpor, fotstorleken verkar den med ärvas efter fadern (han har 47..)

*knapplån* Var hos bm i morse och är inbokad på vändning imorgon bitti...vi får hoppas att det går vägen för jag är inte sugen på snitt eftersom jag läst och hört att ridningen måste vänta minst 12 veckor då.

Det går nog fint! Det va inte alls så farligt som jag trodde :)

Jag är däremot rädd att lilla vildingen ska ha snurrat runt igen :crazy:
Tycker jag har mindre ont nu igen :mad: men sd har jag massa fortfarande iaf..

Grattis Lusidor till er lilla flicka! Härligt att det äntligen börjar ramla in höstbebisar i tråden, nu är det snart dags för oss alla!

Kl
Vad många av oss som har bebisar som envisas med att ha rumpan neråt. Vår etta ligger ju också med rumpan ner, men vi får ju inte göra vändningsförsök.. Så om två veckor vet vi om det blir snitt och i så fall vilket datum. Men ettan har legat med rumpan neråt sedan ul i v. 28+ och nu var den långt ner i bäckenet..

Ja vilka busiga bebisar vi har! Lite mer ok när det gäller dina dock ;)
Va fint det blev med vagnen och väskan också förresten! :)

Här verkar det ha avstannat :( Bara SD, ingen värk.. Hoppas det kommer igång snart igen, man blev ju mer otålig när det va på gång ju. Då blev man ju inställd på att det skulle bli bebis snart!

Stort Grattis :bump:

Jag och sambon var på studiebesök på förlossningen igår. Nu vet vi preciiiis hur vi ska gå till väga när dagen D kommer... eller inte :p
När det väl sätter igång så kommer jag säkert inte att minnas någonting av det BM berättade igår :crazy:
Har "förhört" sambon idag på det de sa igår och han verkar ha koll på det mesta :love:

Skönt att sambon har koll iaf, sen kanske det blir blackout ändå när det är dags iofs ;) Fast då kanske det lyser en liten lampa hos dig istället :D

Ny vakennatt för mig... Kraftiga sd och svinont i ryggen men ingen mensvärk :confused:
Stört omöjligt att sova på grund av ryggvärken som strålar ut lite härligt i höfterna. Får se om det är värkarna som beter sig annorlunda eller om det är fogarna som bråkar. Lär ju märka det med tiden menar jag :D

Åh jag blir galen, har fastnat i latensfasen efter att de fick stoppa värkarna vid vändningen i tisdags. Vill ju att det ska braka loss ordentligt nu!

Order från förlossningen att vila, äta, vila, äta, ta ett bad osv. Bara ladda. De trodde inte det skulle klinga av iaf men hur länge ska man gå med små halvdana småvärkar?! SUCK!

Hur går det för er andra? :)

Vet du om den ligger kvar åt rätt håll?
Jag har ju 7 veckor kvar (minst) att den skulle komma tidigare vågar jag inte hoppas på. Men den ligger med huvudet neråt och det känns i bäckenet och underlivet. Har märkt att sammandragningarna blir starkare och jag måste stanna och vänta ut dem, de gör iaf sällan ont.
Foglossningen och ryggen gör det svårt att sova. Är trött som en hund på dagarna, men kan inte somna på kvällen.

Här har den förbaskade klådan börjat igen.. Har knappt sovit inatt, var till och med uppe och duschade vid tre tiden. Men ska ta nya prover imorgon inne på sjukhuset så får jag läkartid och provsvaren redan på eftermiddagen. Ska åka till apoteket och se om de har någon bra kräm eller liknande man kan smörja in sig med så länge. Ska även köpa nya stödstrumpor, då jag har tappat bort den ena...

Hoppas att det snart sätter igång på riktigt voltigehoppare så att du slipper pinvärkarna.

Jag tror den ligger kvar faktiskt :) Kände lite som bm visat mig och kände nåt runt hårt och det buffas en del under revbenen. Känns lite konstigt i underlivet så jag hoppas det är huvet som trycker på ;)

Ja visst är det dumt att man inte kan sova när man borde passa på! Ibland helt utan anledning också men när ryggen är en pina hjälper ju inget heller..

Känns det skönt nu efter beskedet att moderkakan inte hindrar en förlossning "den vanliga vägen"? Har du tänkt nå mer på hur du vill göra?

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 900
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Autistisk bror
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Valet i USA