Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Kl

Mina levervärden hade försämrats ytterligare på koll igår liksom klådan, så nu har jag fått medicin som tar hand om gallsyran som läcker från levern och ger klådan.

Kommer dessutom sättas igång om mellan 3-6 veckor eftersom man inte vågar riskera nåt. Blir i vecka 34-37 ungefär. Tyvärr ser det ut att bli snitt dessutom. :(

Ska kollas en gång i veckan nu, känns skönt i alla fall..
Är sjukskriven på 50 % på grund av klåda och till på köpet foglossningar.

Suck. Tur att det inte är så långt kvar i alla fall. Plus att allt är inhandlat, fattas bara blöjor, badolja och sånt.

Var hos BM förra måndagen och tro det eller ej var mina levervärden helt normala nu, tack vare ny medicin. Så glad, framförallt för att slippa den helvetiska klådan.

Foglossningarna är faktiskt också bättre.

Däremot hände en otäck sak på jobbet idag. Har under några veckor känt mig lite yr eller smålustig. Idag blev jag plötsligt super-yr och nästan svimfärdig. Efter en stund börjar jag svettas som en gris, det bara rann om mig. Efter en timme med sånt här mående får jag gå in på toa och spy. Kände mig precis jättefull.

Mitt i detta säger min kollega att "det är lika bra du sjukskriver dig på heltid när du inte orkar jobba". Tack för det liksom! :mad:

Får vila ett tag innan jag kan köra hem, väl hemma spyr jag igen.

Ringde förlossningen som bad mig avvakta. Men har mått bra sen, har ätit också.

Mitt blodtryck är perfekt, annars kanske det kunde vara det.
Funderar på om bebis legat och tryckt på nånting, i övrigt har jag ingen aning. Otäckt var det iaf.

Alltså, du har all min respekt och lite till. :bow: Fattar inte hur du orkar vara så aktiv. Jisses, jag borstade mina 2 hästar igår och höll på att förgås. Ajaj i ryggen och kippade efter andan hela tiden.

You are amazing!!!

Det där med yrseln och svettningarna känns igen, även om det inte gått så långt att jag har spytt. Har känts som jag har haft problem att syresätta blodet och jag frågade BM om det. Hon sa att runt v 30 eller strax därefter bildar kroppen ungefär 1 liter nytt blod till fostret. I samband med det är det väldigt vanligt att man blir yr och känner sig extra flåsig, innan själva bildandet är klart och kroppen har vant sig vid att syresätta den extra mängden. Men det bör gå över på ett par veckor (vilket det har gjort för mig).

Alltså, du har all min respekt och lite till. :bow: Fattar inte hur du orkar vara så aktiv. Jisses, jag borstade mina 2 hästar igår och höll på att förgås. Ajaj i ryggen och kippade efter andan hela tiden.

You are amazing!!!

Instämmer! Efter att ha tagit in och fräschat upp mina pållar lite inför ett hovslagarbesök var jag helt slut. Och mina stackars vovvar får nöja sig med promenader på 1 km i taget...

Att hålla igång med tävlade hästar så här pass sent i graviditeten, wow!

Håller med! Grymt jobbat!

Här sitter jag med världens molvärk i mage och rygg och en hel del sd. Ändå ska det proppas macka med jordnötssmör :D

Fortfarande inte en blund i ögonen.. Vaknade av magontet strax innan 2. Riktigt känner hur sammandragningarna pressar plutt neråt. Har BM idag vid 9-tiden, får se då om hon kan kolla ifall nattens vaka varit till någon nytta :D

Får hoppas på det så jag inte är en såndär med veckolång latensfas ;)

Jojomensan, värkarbetet igång. Dock inget vidare öppen, hon fick bara in ett finger lite lätt.

De blev osäkra på hur bebis låg idag tyvärr så det blir UL 11.45 för att se så h*n ligger rätt. De trodde bebis låg rätt bara ofixerad men ville dubbelkolla. Blev ju lite bråttom att kolla det nu när jag har värkar..
Magen hade inte växt nå mer sen sist, 32 cm idag igen, så det ska också kollas på spec. mvc.

Jojomensan, värkarbetet igång. Dock inget vidare öppen, hon fick bara in ett finger lite lätt.

De blev osäkra på hur bebis låg idag tyvärr så det blir UL 11.45 för att se så h*n ligger rätt. De trodde bebis låg rätt bara ofixerad men ville dubbelkolla. Blev ju lite bråttom att kolla det nu när jag har värkar..
Magen hade inte växt nå mer sen sist, 32 cm idag igen, så det ska också kollas på spec. mvc.

Oj spännande:D
Magen sjunker ju lite också när bebis sjunker ner;) jag ligger på 30 nu och är ju inte beräknad försen 26 (enligt RUL) inte enligt mig! min mage förra grav gick nog bara till 30 sedan sjönk den! du kanske väntar en tjej de brukar ju vara mindre än killarna;) hoppas allt går bra blir sååååååå nyfiken nu ju!!:angel:

Vad spännande!! :banana:

Kl
Jag var hos bm igår och allt såg bra ut. Jag är sämst på att komma ihåg siffror, men hjärtljuden låg på 146 och sf-måttet var 1 cm under normalkurvan. Tog också upp min oro inför förlossningen och hon tyckte att jag skulle försöka hitta någon som kan skjutsa mig till förlossningen och möta maken där. Funkar inte det och jag känner att det gått för långt när han kommer hem, så är det bättre att stanna hemma och ringa ambulansen. :crazy: Hon tyckte inte att jag skulle fundera så mycket på det eftersom jag ändå inte kan påverka förloppet. Men hur lätt är det? Det är ju just därför jag är rädd...

Du kan väl ringa taxi? Eller har de väldigt lång framkörningstid hos er? Fråga vad det kostar och lägg ett kuvert med pengar i bb-väskan så är det klart!

kl

Även jag är grymt imponerad av Corminta som orkar köra på fortfarande! Här är det ett dagsprojekt att åka till maxi och handla.

Voltigehoppare: Vad spännande att det är på gång! Hoppas att din lilla ligger rätt nu! Är så avundsjuk på era små sf mått ibland.. För två veckor sedan (32+0) låg mitt på 39cm.... Men så har vi ju två helt normalstora bebisar i magen!

EGO: Igår kom vår vagn hem och efter att ha slitit ett tag med fastsättning av sufflett (superdålig bruksanvisning) så är den äntligen ihopsatt!

phplgbqmt.jpg

Det tar nog 10-15 min till oss om det finns bil ledig direkt, men det känns inte så lockande att åka taxi ensam just då och dessutom betala över 300 kr för det.

Jag ska fråga min granne som är pappaledig och så får mina föräldrar vara standard by. Det vore ju högst osannolikt att ingen av dessa tre skulle kunna hjälpa mig. Jag får helt enkelt ha en ordentlig planering där alla är införstådda i sin roll och sen hoppas på att det ordnar sig. :)

Idag har vi varit på förlossningen och stoppat värkarna som kom inatt. Hade ju BM-besök imorse och hon tyckte inte riktigt bebis låg som den skulle och det hade hon rätt i..

På ultraljudet visade det sig att bebis låg på tvären så vi blev nerskickade till förlossningen för ett vändningsförsök.
När vi kommit ner dit hade bebis hunnit lagt sig med huvet upp och fötterna ner så det blev till att bli sprutad med bricanyl sen fick det stå 2 läkare och knuffa runt bebis i magen :P

Vändningsförsöket lyckades och mina sammandragningar fortsatte direkt komma var 4:e minut trots bricanylen så förhoppningsvis kommer värkarna snabbt igång igen :)

Som kontrollfreak skulle jag ändå ha taxipengar i väskan :D

(Behövs de inte så har man ju godispengar med sig :d ).

Det va inte så farligt som jag trodde :D De varnade innan att det inte skulle vara så bekvämt. Det såg lite roligt ut när de va 2 för att få runt, en va ju tvungen att hålla emot så inte arbetet blev ogjort ;)

Det som var mest obehagligt var att man blir skakis och får hjärtklappning av bricanylen..

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar