Sv: Höstföräldrar 2011
Var hos BM förra måndagen och tro det eller ej var mina levervärden helt normala nu, tack vare ny medicin. Så glad, framförallt för att slippa den helvetiska klådan.
Foglossningarna är faktiskt också bättre.
Däremot hände en otäck sak på jobbet idag. Har under några veckor känt mig lite yr eller smålustig. Idag blev jag plötsligt super-yr och nästan svimfärdig. Efter en stund börjar jag svettas som en gris, det bara rann om mig. Efter en timme med sånt här mående får jag gå in på toa och spy. Kände mig precis jättefull.
Mitt i detta säger min kollega att "det är lika bra du sjukskriver dig på heltid när du inte orkar jobba". Tack för det liksom!
Får vila ett tag innan jag kan köra hem, väl hemma spyr jag igen.
Ringde förlossningen som bad mig avvakta. Men har mått bra sen, har ätit också.
Mitt blodtryck är perfekt, annars kanske det kunde vara det.
Funderar på om bebis legat och tryckt på nånting, i övrigt har jag ingen aning. Otäckt var det iaf.
Kl
Mina levervärden hade försämrats ytterligare på koll igår liksom klådan, så nu har jag fått medicin som tar hand om gallsyran som läcker från levern och ger klådan.
Kommer dessutom sättas igång om mellan 3-6 veckor eftersom man inte vågar riskera nåt. Blir i vecka 34-37 ungefär. Tyvärr ser det ut att bli snitt dessutom.
Ska kollas en gång i veckan nu, känns skönt i alla fall..
Är sjukskriven på 50 % på grund av klåda och till på köpet foglossningar.
Suck. Tur att det inte är så långt kvar i alla fall. Plus att allt är inhandlat, fattas bara blöjor, badolja och sånt.
Var hos BM förra måndagen och tro det eller ej var mina levervärden helt normala nu, tack vare ny medicin. Så glad, framförallt för att slippa den helvetiska klådan.
Foglossningarna är faktiskt också bättre.
Däremot hände en otäck sak på jobbet idag. Har under några veckor känt mig lite yr eller smålustig. Idag blev jag plötsligt super-yr och nästan svimfärdig. Efter en stund börjar jag svettas som en gris, det bara rann om mig. Efter en timme med sånt här mående får jag gå in på toa och spy. Kände mig precis jättefull.
Mitt i detta säger min kollega att "det är lika bra du sjukskriver dig på heltid när du inte orkar jobba". Tack för det liksom!
Får vila ett tag innan jag kan köra hem, väl hemma spyr jag igen.
Ringde förlossningen som bad mig avvakta. Men har mått bra sen, har ätit också.
Mitt blodtryck är perfekt, annars kanske det kunde vara det.
Funderar på om bebis legat och tryckt på nånting, i övrigt har jag ingen aning. Otäckt var det iaf.