Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Vet inte hur tidigt de "får" fixera sig. Det ända jag kan komma med är att senaste 2-3 veckorn så känns det som att mitt blygdben ska trilla av för att det är sånt tryck mot det :D Men så går jag in i v. 38 imorrn också..

Hmm kanske är någon nerv som kommer i klämm bara... 3v tills jag ska till bm...
32+0 va det visst idag :) haft lite svagt mollande värk med ikväll... Blir att ta det lugnt imorgon!
Har hela tiden haft på känn att bebis kommer komma för tidigt men hoppas då allt att den stannar inne lite till! Är ju inte färdiga med rummet ;)

Då börjar det bli Dax för dig snart! Spännande! Se vem som blir först ut i tråden!

Har känt som dig också, med tryck och lätt molvärk (utan sd samtidigt). Vår etta ligger ju djupt ner i bäckenet med sitt säte, så tror nog att de kan börja sjunka djupare ner med huvudet redan nu med. Jag är i v. 33+3 idag och har väl känt så här i en vecka eller så..

Igår hade jag mycket förvärkar (molvärk som gick bak i ryggen) var 5:e-10:e minut under 2 timmar ungefär. De gav sig när jag var hos min kompis och fick massage av ländryggen. Skitbra att ha utbildad massageterapeut som kompis ;)

Både jag och BM tror att lillskit kommer tidigare pga alla sd och förvärkar men då drar jag säkert över och blir igångsatt ändå bara för det :p

Både jag och BM tror att lillskit kommer tidigare pga alla sd och förvärkar men då drar jag säkert över och blir igångsatt ändå bara för det :p

Inte för att vara negativ, men jag hade massor av förvärkar från vecka 24 och sammandragningar från vecka 18. Lilleman kom på BF+2, men alla hade räknat med att han skulle komma tidigare! ;)

Håller tummarna för dig i alla fall att du inte behöver gå över tiden! :)

Nä som sagt jag blir ju inte förvånad om det är en envis liten en som klamrar sig fast ändå ;)
Tack för tummarna, h*n får gärna komma snart :D

Här har du ett par tummar till :bump:

Jag var hos BM i fredags, nu har bäbis vänt på sig.
Huvudet ner och fötterna upp! Hjärtljuden låg på 136 och blodtrycket var lågt som innan. Väldigt lågt enligt mig men BM sa att allt var såååå bra... så det får jag väl lita på :o

Vi har lite namnfunderingar här hemma. Det är dethär med efternamn...

Jag har ett taget släktnamn, så det är bara min släkt som heter det, som jag inte vill byta bort.
Sambon har ett lite vanligare namn men skulle känna det som att det blir mitt barn om det bara får mitt efternamn. Så känner inte jag så antingen blir det väl hans efternamn eller troligast bådas.

Frågan är då hur det skulle bli vid ett framtida eventuellt giftemål? Kan vi ändra barnets efternamn hur som helst vid giftemålet? Sambon är väl inte helt emot att ta mitt efternamn i det fallet. Kan man bara ändra ungens dubbelnamn till bara det ena då? Finns det några regler gällande detta? Är det bättre att lill*n har dubbelnamn och man tar ett av dem än att h*n har sambons och vi alla tar mitt?

Haha 1000 frågor :D

Tack för tummarna Vimsan också :)
Härligt att allt va såååå bra och att bebis var på rätt väg :D

Personligen gillar jag inte dubbelnamn. :o I vårt fall var det väldigt enkelt att välja efternamn. Vi hade redan bestämt att vi skulle gifta oss när V föddes och det var också självklart att vi skulle ta mannens efternamn eftersom det var mycket finare än mitt. Därför fick V ta det namnet när han föddes. Skulle vi inte ha gift oss hade han fått det namnet ändå.

Jag tycker inte att man ska tänka så mycket på att det blir mer den enas barn pga namnet, utan man måste ju faktiskt välja ett efternamn. Dubbelnamn existerar ju egentligen inte heller, utan det ena efternamnet blir bara ett mellannamn. Ta det namnet som är finast, tycker jag! :laugh:

Ja jag känner ju inte så men sambon gör det. Tycker ju mitt är roligare som är taget men det kanske blir knas om vi tar hans efternamn till ungen och sen får ändra om vi gifter oss.. Som att det skulle bli en lättare övergång om barnet redan har bådas om ni förstår ;) Även om det ena efternamnet är ett mellannamn.

Jag hade valt ditt efternamn, speciellt med tanke på att ni funderar på det om ni gifter er.

Våran bäbis kommer att få pappans efternamn. Jag har varit gift tidigare så jag har liksom inte "mitt" efternamn och om vi gifter oss så blir det ju sambons efternamn och jag "slipper" påminnas om ett dåligt fd äktenskap ;)

En nyfiken fråga: Varför har du inte bytt tillbaka till ditt första efternamn efter skilsmässan? Du måste såklart inte svara jag bara undrar!

Det är ju bara ett av efternamnen som blir just efternamn. Vilket ju borde bli ditt då om ni tänker ta det om ni gifter er. Det andra är "efternamnet" blir ett mellannamn. Jag tex. Hette enbart min pappas efternamn från början, men när de ifrågasatte min mamma som mamma varje gång hon ville göra typ bankärenden eller liknande så lades hennes efternamn till som mellannamn. Så det borde inte vara allt för svårt att fixa.

Jag har nog varit lite lat :p
Sen är det ganska smidigt att ha ett vanligt "son" namn nu. Jag har ett ovanligt förnamn och hade tidigare ett finskt efternamn. När jag gifte mig blev det Karlsson och det var mycket "enklare" att heta Karlsson. Alla kan stava till det osv.
Kanske fel att tänka så men men, nu är det så.

Bebben här kommer få pappans efternamn, det finns bara 5 i sverige som heter så och jag har sveriges vanligaste.
Däremot så känns det viktigt att det är ett lättstavat förnamn, efternamnet kommer båda barnen att behöva bokstavera ändå.
Svärmor har skickat flera listor på namnförslag sen hon fick reda på att det förmodligen är en tjej, de flesta är förmodligen helt normala namn i tyskland men hade jag sett namnet "Swantje" hade jag tänkt på "svante" eller något polsk namn. Det namnet har (nästan) ingen i sverige hört talas om och stackaren hade fått lämna ut visitkort varje gång någon skulle skriva hennes namn ;)
Nä, ett namn som är välkänt i båda länderna måste det vara, och det får inte innehålla "å" :D

Det är klurigt dethär med namn :D

Oj va mkt förvärkar jag haft inatt! De har varit med mig i drömmarna också. Vaknat och vänt på mig varje gång jag fått en ny men annars sovit bra och inte ens varit uppe och kissat förrän nu på morgonen :) Nu har det gått över till en mer jämn molvärk i magen och ryggen med lite toppar då och då.

På tal om vem som blir först här i tråden, ska inte Corminta få när som helst nu? :)

Jag tycker Swantje va fint faktiskt :D Men jag förstår att du tycker det blir konstigt..

Namn som är vanliga både i Tyskland och Sverige:

Alexandra
Alicia
Alina
Andrea
Angelica
Anja
Anna
Annika
Bianca
Carina
Caroline
Charlotte
Christina/Christine
Claudia
Daniela
Emilie
Esther
Hannah
Heidi
Helen/Helene
Ines
Iris
Jennifer
Jessica
Julia
Katharina
Katja
Laura
Lena
Lina
Lisa
Louise
Marina
Martina
Nathalie
Nicole
Nina
Pia
Rebecca
Sandra
Sarah
Simone
Sophie
Stefanie/Stephanie
Theresa
Tina
Ulrika/Ulrike
Vanessa
Vera
Veronika
Viktoria
Yvonne

Stephanie tycker jag är jättefint!! Å Esther och Ines!!

*knapplån*
Jag gick in i v 36 igår. Förkyld som bara den och sååå trött!!! :(
Mitt immunförsvar har varit ett skämt under hela graviditeten, jag har aldrig i mitt liv varit så sjuk som under denna period. Sen gör det ju inte saken bättre att jag har en bonus som började på dagis ungefär samtidigt som jag blev gravid, och just detta dagis har en katastrofal smitthantering. (Till och med så illa att smittskyddsläkaren blev inkopplad i våras)

Jag borde kanske inte gnälla egentligen men ärligt talat - FY F*N vad jag är trött på detta nu. Ständigt sjuk, ständigt trött och lika rörlig som en knubbsäl. Får aldrig mer än två timmars sammanhängande sömn både på grund av den ständiga kissnödigheten och värk i kroppen efter att ha legat totalt still på en sida i två timmar. BLÄÄÄ :crazy:

Jag vill rida och jogga och må bra. Jag vill sova på nätterna och slippa ha ont i kroppen hela tiden. Veckorna som är kvar känns som att de kommer att gå såå sakta :cry:

Så, då har granger gnällt färdigt för denna gång...

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 914
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?