Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Här får vi gnälla hur mycket vi vill! :D

Trist att vara sjuk så mycket, svårt med dagisungar... Förstår folk inte att man måste tänka på andras barn också och INTE skicka dit sjuka ungar? Men ert dagis låter ju extremt :eek:
Hoppas du kryar på dig!

Här har molvärken blivit något lite lindrigare men inte släppt. Satsar på att bebis tittar ut om ca en vecka för då är det fullmåne! :D

September
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar
26 - Mikan, tredje barnet
26 -raggarn tredje barnet
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Tänkte det var dags att lägga in den här listan igen, nu när vi gått in i den första höstmånaden. Jag har två vänner med BF idag, den ena hälsade jag på för 1½ vecka sedan och inom 24 timmar hade hon fött. Den andra funderar jag på att hälsa på för att se om det kan hjälpa att komma igång, jag kanske har värkstimulerande krafter. ;) Mycket bebisar blir det!

Synd att du har så långt annars hade jag kunnat bjuda på kaffe om det vankas bebis ;)

Och med Pytte och övriga familjen är det bara fint här. Är precis hemkommen från ett besök hos BM där det kunde konstateras att Pytte duktigt nog ligger med huvudet neråt och troligtvis är fixerad, lite svårt att säga ännu. Skönt det, var inte så sugen på att trixa med vändningsförsök och annat.

Blivande pappa jobbar väldans mycket nu, men kommer gå på semester senast 10 okt (givetvis tidigare om Pytte bestämmer sig för att titta ut tidigare). Imorgon har vi sista träffen på föräldrautbildningen, som har varit bra. Känner mig dock fortfarande oförberedd på allt kring föräldraskapet, så har nu lagt in en rejäl bokbeställning för att råda bot på det. :D

Det verkar som man kan skylla rätt mycket shopping på barnet, väldigt smidigt. Eller vad sägs om följande exempel:

Jag behöver packa en riktigt bra, lättsmält och icke känsloupprörande bok i BB-väskan. Självklart kan jag inte ta någon av de 523 olästa titlarna jag har, utan beställer en ny. Eller varför nöja sig med en ny, tänk om den inte är så som jag tänkt mig! Bäst jag tar några extra utifall-att.

Vore det inte väldigt lägligt att beställa några boxar med tv-serier, perfekt att sysselsätta sig med under amningstiden.

Vad för kläder kommer jag behöva före/under/efter förlossningen? Vilka storlekar? Bäst att täcka upp för alla eventuella behov...

Hur ska jag underlätta stallskötseln under slutet av graviditeten och småbarnstiden? Bäst jag beställer några termobars, en årsförbrukning av allt tänkbart foder osv osv.

Jomen en videokamera måste man väl ha som förälder??

En alvkappa i ull vore väl perfekt nu när inga jackor går att stänga! Går lika bra att använda efter graviditeten som under tiden.

Och så kan jag fortsätta i all oändlighet. Och detta var ändå inte ens några saker till barnet! Synd (tur??) att jag inte är ekonomiskt oberoende.

Är en bit in i v 35 nu och jag har inga sammandragningar, inte som är smärtsamma i alla fall. Funderar lite över hur normalt det är, men så länge bebisen är livlig och alla värden är bra så kanske jag bara ska vara glad?

Synd att du har så långt annars hade jag kunnat bjuda på kaffe om det vankas bebis ;)

Alltså, Västerås är ju inte så himla långt bort. Men innan du bjuder in mig kan det kanske vara läge att avslöja att det som skulle blivit en alldeles normal förlossning slutade med urakut kejsarsnitt och rätt många dagar kvar på special-BB. :angel: Så, fundera en vända till du.

Ja ha vad gör man nu då..tråkigt att inte ha något att göra. sovit dåligt vaken som vanligt vid 5,30.
Barnen i skola/dagis.
Har mkt som behöver göras men är så tung att jag inte klarar alla saker själv.
Har gått upp tok mkt i vikt 13kg!
bebis bökar med huvudet så att ljumskarna gör fruktansvärt ont och ryggen är inte att leka med..Men jag vet att jag kommer att sakna magen när bebis väl är ute, blir så tomt på något vis.
Vill ha ny vagn( våran 10år gammal) men bra och lättkörd;) får se om man springer på nå liknande el om vi behåller gammel vagnen:angel:
Kanske skulle försöka aktivera hunden(tror inte att han är med på det han börjar bli gammal;) )

Kl.
Usch villken natt, vaknat till och från hela natten... Sambon sa igår när vi lagt oss att just det ja de ska köra banracing i Mantorp den 9/10, då har jag gått in i v 38...
Så det har jag legat o oroat mig över hela natten :/ han tyckte inte det va så farligt, är ju BARA två timmar hem tyckte han!
Alltså skulle det ta minst 3,5timma för honom att komma hem o vi komma till
bb! Försökte förklara för honom att bara för att förra förlossningen började med att vattnet gick på morgonen o han inte kom ut förren på natten (själva förlossninwb tog bara tre timmar!) så är chansen att det blir likadant denna gången rätt liten!
Kan ge sig sjutton på att det kommer igång lagom till att han åkt iväg!
Har typ lite svagt mensvärk idag o spränger lite i höfterna... Ska ringa Mvc senare och få en tid för glukosbelastninen, ska passa på att be dom kolla hur bebis ligger med huvudet...
Den har även varit ovanligt aktiv några dagar nu, o frammåt kvällarna trycker det liksom nedåt...
Behöver kanske inte oroa mig över Mantorp, busen kanske redan kommit ut då!
Ska nog börja packa bb-väskan o ha framme ifall ifall... Är en sån sak jag skulle kunna haka upp mig på som fasen om vi får åka in en dag!

Ni som gjort glukos kollen vilken vecka gjorde ni den i?
Jag har blivit runtskickad till alla bm vi har + en pensionär som va inne under semestern och har tydligen "trillat" emellan vissa saker :/
Min bror har diabetes + några till i släkten och vet att med första barnet gjorde jag en belastning ganska tidigt...
Även ett blodprov som skulle vara gjort för längesedan hade de misst så det tog jag förra veckan, skulle se så jag inte bildar antikroppar mot bebis.
Känd ju lite lagom sent att kolla såna saker när det inte är så många veckor kvar, eller?
Blir mer o mer irriterad på det ju mer jag tänker på det.
Tänk om det faktiskt varit/är något fel på bebis/mig o de har missat det så här länge!

Jag har blivit runtskickad till alla bm vi har + en pensionär som va inne under semestern och har tydligen "trillat" emellan vissa saker :/
Min bror har diabetes + några till i släkten och vet att med första barnet gjorde jag en belastning ganska tidigt...
Även ett blodprov som skulle vara gjort för längesedan hade de missat så det tog jag förra veckan, skulle se så jag inte bildar antikroppar mot bebis.
Känd ju lite lagom sent att kolla såna saker när det inte är så många veckor kvar, eller?
Blir mer o mer irriterad på det ju mer jag tänker på det.
Tänk om det faktiskt varit/är något fel på bebis/mig o de har missat det så här länge!

Det första belastningstestet gjorde jag under veckorna då man var som mest illamående, typ v 13 eller nåt sånt? Det andra gjorde jag i v 32, men då hade jag också fallit mellan stolarna pga semestrar och sånt, så det skulle egentligen gjorts i v 29 tror jag. Båda var dock utan anmärkning och nu kollar de bara sockervärdena som vanligt med blod- eller urinprov vid rutinkontrollerna.

Blodgrupperingar (vilket jag antar att det var) görs bara om ifall man är Rh-. Min ordinarie BM var sjuk idag när jag var där, så de frågade om det skulle göras någon omgruppering men eftersom jag är A+ så var inte det aktuellt.

thoora: Ja nåt ur-akut kejsarsnitt vill jag ju inte veta av! ;)

raggarn: Ja visst är man trött på eländet med ryggont och foglossningar i ljumskarna nu :( Det är ju första barnet för mig men jag misstänker att jag också kommer att sakna magen lite ändå, mysigt att känna lillplutten böka runt därinne ;) Här är det bara lite fix hemma och kortare hundpromenader som gäller, mer pallar jag inte.. Vi planerar flytt och har haft lite visningar på våran så jag har sett till att hålla det ordentligt fint här hemma men nu har vi iaf 2 intressenter på lägenheten. Det som vi ville ha gick dck tyvärr till en annan men vi ska nog hitta något annat till i december när vi sagt att de får ta våran :)

e_lin_a: Förstår att du oroar dig när sambon åker bort, jag har sån "tur" att min sambo är ännu mer orolig än vad jag är så han tänker inte ens åka iväg på en stor fest en bit utanför stan den 10:e för han vill varen riskera att vara full eller bakis på förlossningen :p
Glukosbelastning görs inte på rutin i Västmanland och jag ligger inte i riskzonen så det kan jag inte uttala mig om.. Men visst låter det slarvigt att de missat dig både med det och med blodproverna, verkar lätt bli att man hamnar i kläm under sommaren...

Ja det är synd att det ska bli så under sommaren...
Likadant med studiebesök på bb /föräldrar kurser/andra aktiviteter som man kan gå genom MVC... Förra gången jag var gravid fick jag 6sept (imorgon fyller han 5år!) och det fanns ingenting jag kunde vara med på pga sommaruppehåll :mad:

Letar efter en lite foderponny åt sonen nu :love:
Lämnar iväg min pärla till helgen på foder fram till sommaren :cry:
En stoor nackdel med grav. som gör att jag mår dåligt är att behöva lämna bort mitt hjärta... Men vet att hon behöver hållas igång o de vekar nöjda med varann så hoppas verkligen de tar bra hand om henne...

Ang dina kläder efter förlossningen. Jag blev riktigt besviken på min kropp efter förlossningen. Visst fattade jag att magen inte skulle vara platt direkt, men att jag skulle få gå i gravidbyxor och inte kunna stänga jackan på en vecka eller två hade jag inte räknat med. :crazy: Till slut gick jag och köpte ett par vanliga jeans i 2 storlekar större än normalt bara för att få slippa gravidbyxorna. Dessa byxor kunde jag vara ha i ett par veckor innan de blev för stora.

Ang dina kläder efter förlossningen. Jag blev riktigt besviken på min kropp efter förlossningen. Visst fattade jag att magen inte skulle vara platt direkt, men att jag skulle få gå i gravidbyxor och inte kunna stänga jackan på en vecka eller två hade jag inte räknat med. :crazy: Till slut gick jag och köpte ett par vanliga jeans i 2 storlekar större än normalt bara för att få slippa gravidbyxorna. Dessa byxor kunde jag vara ha i ett par veckor innan de blev för stora.

Jag har kompisar som har sagt samma sak, så jag räknar med att det blir att hasa runt i mjukiskläder ett tag till. Nu har jag bara gått upp 5 kg totalt under graviditeten, så problemet är inte överväldigande. Värst är det faktiskt med behå, för tuttarna verkar kunna växa helt obegränsat. :eek:

Jag gjorge glukostestet någon gång i somras, kan väl vara nästan två månader sedan och jag var i v 25 kanske?
Jag är lite sur över att ha "missat" så många gånger vattengympa. Nu får man gå efter v 20. Men de har ju haft uppehåll sedan i juni så imorgon blir första gången om nu inte jag blir smittad av A som är förkyld.

Nu vet jag inte hur intresserad du är men jag hade nog följt med om det var så viktigt för sambon. Om jag hade orkat förstås, annars hade jag nog inte släppt iväg honom ;)
3,5 timmar är en evighet ju!

Nja hehe har varit med där några gånger och de kör i sex timmar i ett sträck, 5-6killar som byter av varann, så är inte så jätte sugen på att gå där o vänta :)
Får se hur vi gör :) vem vet, bebis kanske redan har kommit då annars får man väl känna efter hur det känns när det närmar sig. Tycker också 3,5 timmar är en evighet! Tyvärr tyckte inte sambon det :/ kan ju tänka mig hur fort han kommer köra hemåt med om jag skulle ringa efter honom o det känns inte heller så skoj att utsätta honom för...

Målar taket i bebisens rum nu, började igår o körde tredje vändan idag. Och givetvis tar färgen slut när jag bara har tre halva brädor kvar :/ haha så typiskt!

Visst var badet i sjukhusets rehab bassäng? Ska möta upp tre vänner innan för de visste inte vart det låg, hade ju vatt lite pinsamt att visa in dom på fel ställe när jag ändå sagt att jag vet var det ligger ;)

Jag är med orolig för att ringa sambon och säga att det är på G. Funderar på att man kanske skulle be någon hämta honom istället ;)

För att komma till badet måste ni gå in via sjukgymnastiken, den anddra ingången längre bort i korridoren är numera alltid låst.

Jo men då är det där jag varit innan :) de andra har fått hålla koll på både datum o tid åt mig, virrhönan nr 1 nu för tiden!

Förra gången kom han hem fort som vara den, jag stod fortfarande i duschen och hade ingen brådska :) han blev helt ställd, var beredd på att åka in i racer fart!
Vattnet gick på morgonen men inga värkar så det va liksom ingen brådska då :)
Kanske därför han är så lugn nu...

Idag ar jag i 39+0 och mar tjyvens.
HAr precis smitit ifran jobbet en stund for att kunna kanna efter om det ar bara bla kansla eller om det faktiskt ar obekvamt "pa riktigt". Har svart att avgora nar jag ar igang hela tiden. Hoppas inte det ar pa g riktigt an bara. Har en starthast ikvall, tva imorgon, tva pa torsdag och minst en pa fredag. Svarmor ligger pa sjukan med nagon slags infektion (hon vill VERKLIGEN vara med pa forlossningen) och jag ar inte ens halvklar med allt vad tvatt och prep heter.
Liten har blivit mkt mer aktiv de senaste veckorna och sarskilt i forrgars kvall nar vi var pa vag hem fran lopp drog han igang. Det kom en lat pa radion med redig bas gang och direkt var det lajbans i magen. Inte sa mkt sparkande som att han typ drar fotterna mot magen och sa kanns det som han vrider sig massor. Kommer definitivt att sakna sjalva bebis i magen dealen. Blir sa valdigt personligt och nara. Daremot kommer jag inte sakna ryggen, den obefintliga smidigheten, kramperna nattetid och allt annat harligt som gor att vardagen blir smatt outhardlig. Dessutom ser jag fram emot att fa rida in ett par av hastarna ocksa. Har saknat ridningen mer an jag trodde jag skulle.

Och sa ar syrran har nu! Helt underbart med lite underlattning. An sa lange mestadels i stallet men nar bebis kommer hoppas jag hon slipper det.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 915
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2024
  • Storlek röd Kong?