Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Ja det är obehagligt, fick ta 4 doser ventolin idag när jag kollade min astma och man skakar ju riktigt läskigt :crazy: (Behöver inte behandla så ofta så de biverkningarna får jag varje gång!)

Känns allvarligt som att bebis håller på att trilla ut på kvällarna nu!
Trycker nedåt och känns allmänt konstigt.
En kompis sa till o med idag att min mage såg ut ha sjunkit lite...
Bebis har varit jätte aktiv, under hela dagarna nu några dar med sen det började kännas lite lustigt...
Pratade med bm över telefon igår o frågade när man kan förvänta att den fixerar sig andra gången nu men fick bara till svar att er kanske de inte gör fören under förlossningen...
Hon trodde bara att det är fogaran men jag är nu helt övertygad om att bebis har lagt sig tillrätta! Tycker de är så himla dåliga på att lyssna på mig på Mvc!
Ett himla tjat om mitt dåliga järnvärde och hela tiden frågar alla om jag verkligen tar mina järntabletter :/ Ne men visst skiter jag i dom för det är ju så trevligt art gå runt som ett lik!
Syns så väl på dom att de inte tror mig o det börjar göra mig riktigt irriterad :(
Ska dit på Glukosbelastningen imorgon så tänkte se om jag kan få någon av bm att känna efter hur bebis ligger.
I o med att jag är så säker på att jag kommer föda för tidigt så hade det varit skönt om de kollat så allt känns ok, 2v kvar tills jag ska dit nästa gång på besök.
Ska till Västerås på bröllop den 17 och har bebis fixerar sig redan så tror jag inte att jag vill åka någonstans...

Kl

Hur har ni gjort med ansökan om föräldrapenning? Jag fattar nada..

Fick ju nåt intyg angående min lön som min arbetsgivare fyllde i, sen trodde jag man skulle få besked om vilken SGI man får?

Annars är det ju svårt att gå in och planera och beräkna? Eller ska man ansöka om fp innan de räknat ut?

Det har inte kommit upp på dina sidor om du loggar in på försäkringskassan då?

Nä, det står att jag har 0 kr i årsinkomst, riktigt så illa är det inte..

Kanske ska ringa och höra... Men visst borde man väl få besked om SGI innan man ansöker om FP?

*kl*

Idag har jag känt bebis hicka för första gången :laugh:
Har tänkt på det de senaste dagarna, A hickade väldigt mycket säkert ett par gånger om dagen men jag kommer inte ihåg i vilken vecka det började.
Idag när jag stod i kön på shell så började den hicka, tom mamma kände det utanpå magen.

I morgon har jag UL igen. Som det känns just nu så är jag livrädd oavsett vilket svar jag får :crazy:
För att skingra tankarna åkte jag med mamma på bingo ikväll. I pausen börjar de först ropa efter en läkarkunnig, och dit räknar jag inte mig. Sen ropar de efter HLR kunniga, innan jag hunnit ur bilen är det en stor folksamling så jag går inte dit.
På speakerns kommentar efteråt när brandkår och ambulans åkt förstod man att en kvinna dött. :(
Men varför ska folk som inte behövs i räddningsarbetet stå och glo?? T: Hur skulle de själva må om det var deras anhörig och folk står och stirrar pga nyfikenhet. Jag blev dessutom riktigt förbannad på dolk som börjar tuta när de tycker att pausen är för lång. Va f-n tror dom, ska man sitta och spela bingo medan de gör HLR på en person på parkeringen :mad: Respektlöst...

Nä sova kan jag inte, det blir till att sticka en strumpa till.

Vattengympan idag var underbart skön, tyvärr hade jag bråttom iväg då mamma som var barnvakt hade en tid att passa. A och jag sätter oss på ett fik under tiden. Efter 5 min kommer mamma tillbaka, mötet var den 6 OKTOBER.
Tack för det ;)

Haha vilken otur med mötet! Gissade att det va du som smet iväg lite tidigar :)
Ja det va riktigt skönt att bada lite! Bebis härjade som bara den i magen när jag låg i vattnet så märkte nog att det va något annorlunda, eller så tyckte den bara att det va konstigt att jag va lugn en stund ;)

Jadu varför folk ska stå o stirra kan man fråga sig?! Så är det ofta på tävlingar med om det hände något så står de o glor... Jag blir mest obekväm o vet inte åt vilket håll jag ska titta, man vill ju se så det har gått bra i vad som händer men samtidigt vet man ju hur det själv skulle vara att ligga där i alla tittar på en! Eller om det hänt ens anhörig något o alla måste glo...

Ska strax åka o göra glukosen, så äckligt att dricka!
Blir gott att få äta sen iallafall!
Märks att man går hemma nu för är helt död, absolut inte van att vara uppe vid denna tiden!
Det ser nog bebis till att ändra på sen ;)

Jo jag fick smita innan avslappningen för att hinna byta om.
Det var väldigt många förstföderskor i badgruppen, det var väl bara tre som hade barn sen innan.

Stiga upp tidigt måste jag göra även om jag är hemma, A har inte insett tjusningen med sovmorgon ännu. Har jag väl vaknat då blir jag kissnödig på en gång och måste gå på toa och sen är jag pigg.

Idag väntar jag på "domen" från UL, ska vara där vid 11. Lycka till med glukosbelastingen. Det är skittråkigt att sitta där och vänta, de kunde ju boka in flera samtidigt så att man har någon att prata med och kanske sätta en tv i väntrummet.

Nä, det står att jag har 0 kr i årsinkomst, riktigt så illa är det inte..

Kanske ska ringa och höra... Men visst borde man väl få besked om SGI innan man ansöker om FP?

Ring dem de kan vara dåliga att uppdatera här var det dock uppdaterat samma dag som min arbetsgivare ringde in årslönen..men de kan vara bra tröga på att uppdatera dina sidor!

Tack, ska erkänna att jag är lite panikslagen. Känns som pest eller kolera, vill varken föda normalt eller med kekjsarsnitt. Om jag får klartecken för normal förlossning finns ju iaf båda alternativen kvar och jag blir inte "tvingad" till något.

Mamma följer med på UL, hon var nyfiken det fanns inte när hon var gravid med mig och syrran. Henne röntgade de 2 v före bf för att kolla så det inte var tvillingar. Tur att utvecklingen går framåt :)

Usch, jag lider med dig... :( Finns det inget alternativ som känns lite mindre skrämmande än det andra? Från början verkade det som att du hellre vill föda på vanligt sätt än att snittas. Eller har jag missuppfattat? Hoppas att du iaf får ett klart besked idag hur det blir så du kan börja förbereda dig för det ena eller det andra. Ovisshet är det ju ändå, men lite mindre då iaf.

Kan ju uppdatera lite :)

Sammandragningarna har fortsatt vara konstanta med sina 4 minuters mellanrum sedan vändningen igår. Igår på kvällen kom molvärken tillbaka men jag va TRÖTT så jag somnade ifrån dem och har sovit 13 (!!!) timmar utan att ens varit uppe och kissa. Tur man är uppväxt med mensvärken från helvetet så man är lite härdad ;)

Nu ska väl batterierna vara ordentligt laddade så nu hoppas jag att värkarna kommer igång ordentligt igen :) Och så hoppas jag att skitungen ligger där den ska!

Fick kommentarer från barnmorskorna och läkarna igår att det va en riktig vilding därinne....jotack.. Så de skulle tyvärr inte bli så förvånade om den vände sig igen och då får jag välja på att antingen föda i säte (då skulle de mäta bäckenet och grejja) eller snitta :crazy: pest eller kolera...

Huvva nej den får fint ligga kvar! Det va iaf bra med mina täta sammandragningar för att de snabbt skulle kunna putta ner bebis i bäckenet igen om h*n låg kvar med huvudet neråt.

Kan ju uppdatera lite :)

Sammandragningarna har fortsatt vara konstanta med sina 4 minuters mellanrum sedan vändningen igår. Igår på kvällen kom molvärken tillbaka men jag va TRÖTT så jag somnade ifrån dem och har sovit 13 (!!!) timmar utan att ens varit uppe och kissa. Tur man är uppväxt med mensvärken från helvetet så man är lite härdad ;)

Nu ska väl batterierna vara ordentligt laddade så nu hoppas jag att värkarna kommer igång ordentligt igen :) Och så hoppas jag att skitungen ligger där den ska!

Fick kommentarer från barnmorskorna och läkarna igår att det va en riktig vilding därinne....jotack.. Så de skulle tyvärr inte bli så förvånade om den vände sig igen och då får jag välja på att antingen föda i säte (då skulle de mäta bäckenet och grejja) eller snitta :crazy: pest eller kolera...

Huvva nej den får fint ligga kvar! Det va iaf bra med mina täta sammandragningar för att de snabbt skulle kunna putta ner bebis i bäckenet igen om h*n låg kvar med huvudet neråt.

Hoppas bebis ligger kvar;) skönt att få/kunna sova! hoppas att du får bebis snart så du slipper sitta med sd(värkar?)

JIPPIE!
Fick min lilla på utsatt datum, i måndags! Hon föddes ju i jungfuns tecken och de brukar väl vara noggranna och i tid?? :laugh:

Satt och fikade vid elva på måndagen och funderade med familjen om det kunde vara värkar jag hade smygande i ryggen? Sambon åkte ut i skogen och jobbade och jag strosade runt hemma. vid sex insåg jag att det var läge att åka in (sju mil till sjukhuset) och vi startade projekt ge dottern middag och åka till barnvakt. Kom in kl halv åtta på kvällen och var då öppen fem cm! :laugh:

Hinnorna vägrade gå sönder så efter att ha genomgått några helvetesvärkar utan effekt så bad jag dem ta hål och vips var hon ute! Tog fem minuter efter att de börjat ta hål! Märkligt vad fort man kan bli förälder!!
Var uppe och promenerade direkt och åkte hem på fm dagen efter, märkligt igen hur bra det kan gå att föda barn! Pepp pepp till alla som oroar sig!!

Flicka på 4350g och 52 cm lång ligger nu och snusar i vaggan!!! Myys! :love:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 909
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar