Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Just sjukdomar oroar jag mig för denna hösten, med en bebis hemma och A på dagis och H i skolan som drar hem massa bakterier :crazy::crazy:
Förra hösten/vintern vet jag att det var väldigt mycket sjukdom på dagis, en väninna och hennes familj var inte friska samtidigt en hel vecka på hela tiden.
Nu är de ännu flera små barn inskolade så vi får se hur mycket jag vågar låta A vara där när bebis är född.

Vet hur du känner jag har ju med en i skolan och en på dagis. tjejen på dagis var sjuk vääldigt mkt förra hösten/vintern, och nu eft inskolningen gick hon typ 2 dagar sedan var hela fam superförkylda! jobbigt man vill ju inte gärna att en liten bebis blir sjuk..brukar ju dock klara sig lite bättre om man ammar.
Men man tänker endel på det:crazy:.

Snart dax att bege sig till MVC får se hur allt ligger till nu ;)

Då har man varit till Mvc nu då;)
hjärtljuden låg på 140 tills hon vaknade då skenade dem i väg:D
Bm tyckte att bebisen var en klok bebis som redan låg med huvudet ner(rörligt).
fick lite pisk ang Hb 93 ska tydligen vara över 100.
magen mäter 30 cm och hon gissade på att bebis inte blir större än de andra 2 runt 3,3-3,5 kg. så nu är det bara att vänta tills nästa besök den 14.
får se om denna med vill komma tidigare bm gissade på det i alla fall men man vet ju alldrig;)

När va det du skulle ha? Jag va på Mvc igår och min låg också med huvudet nedåt, rörligt antar jag annars hade hon nog sagt annat :) tycker jag haft något som trycker på höger sida över revbenen länge nu så det är ju rumpan då! Precis som vår första låg! Skönt :/
Jag skulle få vår journal nästa gång ifall den vill ut tidigare eftersom vi redan varit på förlossningen en sväng tyckte hon att det va bra att jag hade den hemma. Va väl lite med att vi ska till halmstad som inte hör till vårt "område"... Verkar lite kinkigt på Mvc om man väljer att gå utanför länet... Skyll er själva tycker jag när de lägger ner vårt bb!

Det beror nog på vilken bm du träffar om de gnäller över BB valet. Jag går till A.B och hon har aldrig sagt något om att jag valt halmstad. Hon har bara sagt att jag ska få en joirnalkopia nästa gång eftersom de inte har samma system så kan halmstad inte läsa den elektroniska.

Om det är samma a.b jag tror så har vi samma, kommer bara ihåg hennes förnamn ;) o hon va riktigt otrevlig då när jag ringde in med mina sammandragningar... Typ det förstår du väl att du inte kan ringa till mig med det, att hon inte va någon läkare o undrade var jag bodde eftersom vi ska till halmstad... Kändes bara vettigt att ringa mvc när de ändå hade tele tid o fråga, det kanske bara va jag som vatt nojig eller nåt. Känns så mycket mer allvarligare att ringa förkosningen liksom... Kanske hade en dålig dag bara :)

Jag har med ringt till henne någon gång och har då fått känslan av att hon varit stressad och lite kort i tonen och då har jag glömt hälften av vad jag ville prata om. När jag är hos henne upplever jag att hon lyssnar mera och tar sig mera tid. Det är kanske inte bra att bara ha telefontid en timme om dagen, jag vet ju hur många som ringer då det oftast är svårt att komma fram ;)

Lite deppig och trött på att vara gravid nu. Vill ha tillbaka min gamla kropp, känna mig lite snygg och kunna använda den till det jag vill. Samtidigt får jag dåligt samvete av att känna så. Känner mig orättvis mot lilla bebisen och egentligen är väl min kropp i ganska bra skick. Då blir jag ledsen för det istället..

När va det du skulle ha? Jag va på Mvc igår och min låg också med huvudet nedåt, rörligt antar jag annars hade hon nog sagt annat :) tycker jag haft något som trycker på höger sida över revbenen länge nu så det är ju rumpan då! Precis som vår första låg! Skönt :/
Jag skulle få vår journal nästa gång ifall den vill ut tidigare eftersom vi redan varit på förlossningen en sväng tyckte hon att det va bra att jag hade den hemma. Va väl lite med att vi ska till halmstad som inte hör till vårt "område"... Verkar lite kinkigt på Mvc om man väljer att gå utanför länet... Skyll er själva tycker jag när de lägger ner vårt bb!

Är beräknad enl RUL 26/10 men tror inte det stämmer..Mina andra 2 har ju kommit mer enligt mensen BM gissade på runt den 15/10 får se om hon har rätt;)

Lite deppig och trött på att vara gravid nu. Vill ha tillbaka min gamla kropp, känna mig lite snygg och kunna använda den till det jag vill. Samtidigt får jag dåligt samvete av att känna så. Känner mig orättvis mot lilla bebisen och egentligen är väl min kropp i ganska bra skick. Då blir jag ledsen för det istället..

Äh, så ska du inte känna. Jag kan helt ärligt säga att jag verkligen hatar, hatar och åter hatar min fula kropp, stora groteska mage och att jag är så orörlig. Men det har ju absolut ingenting med bebisen att göra. :laugh:

Är det fler än jag som börjar bli riktigt oroade inför förlossningen? Jag har blivit det nu, för det blev alldeles nyligen klart att min man börjar på ett nytt jobb 1,5 månad före bf. Det innebär pendling och det kommer att ta närmare 45 minuter från dörr till dörr. Sen har vi 15-20 minuter in till förlossningen också. Det gör mig totalt livrädd, för jag vill verkligen inte föda hemma, i bilen, längs vägkanten, på parkeringen eller vart det nu kan tänkas ske om det går jättefort. :cry:

Han är verkligen värd det här jobbet, men det är så himla dålig tajming. Just nu jobbar han i stan och hade haft möjlighet att jobba hemifrån sista tiden. Det funkar inte på nya jobbet. :crazy:

Är det fler än jag som börjar bli riktigt oroade inför förlossningen? Jag har blivit det nu, för det blev alldeles nyligen klart att min man börjar på ett nytt jobb 1,5 månad före bf. Det innebär pendling och det kommer att ta närmare 45 minuter från dörr till dörr. Sen har vi 15-20 minuter in till förlossningen också. Det gör mig totalt livrädd, för jag vill verkligen inte föda hemma, i bilen, längs vägkanten, på parkeringen eller vart det nu kan tänkas ske om det går jättefort. :cry:

Han är verkligen värd det här jobbet, men det är så himla dålig tajming. Just nu jobbar han i stan och hade haft möjlighet att jobba hemifrån sista tiden. Det funkar inte på nya jobbet. :crazy:

Värkarna brukar ju starta på natten (offtast) alla mina har startat på natten och i stortsätt alla jag känner så har de börjat på natten så kanske hinner han inte åka till jobbet ;) tror inte du behöver oroa dig;)

Jag blev panikslagen inför fölossningen samma dag som jag plussade :crazy:
Rädslan för att inte hinna dit fanns förra gången med, vi har ju en timme till Halmstad (lagligt) men det går att komma dit på 45 min :cool: Sambon har ca en kvart hem från jobbet om det skulle hända på dagtid.

Jobbar sambon åt samma håll som du ska föda? isof är ju ett alternativ att ni möts där om det skulle kännas som att det går fort. Då måste du ju förstås fixa barnvakt och skjuts med.
Jag har ju tur som har mina föräldrar 3 minuter härifrån, och hela oktober har vi dessutom svärmor här.
Nu vet jag ju inte heller om det blir snitt, men det känns märkligt att kanske ha ett utsatt datum och klockslag när bebis ska komma !

Mina båda andra förlossningar har börjat kvällstid samt tidig morgon och det underlättar ju. Känner jag minsta tecken så kör vi till BB. Inget avvakta och skicka sambon till jobbet här inte :eek:

Att de startar på natten är inget jag litar på. Förra gången startad de kl 13:35, mitt på blanka dagen. Det var bara tur att det var annandag påsk och maken var hemma.

Min vännina var också orolig inför andra barnets förlossning då deras första föddes utan förvarning i v. 35+. Hon trodde att hon hade lite förvärkar, så när de var inne på kontroll var hon öppen 5 cm och födde dottern 1½ timme senare. Med andra barnet så var de beredda på att åka in direkt vid första känning (de har ca 30-35 min till förlossningen) Andra barnet stannade inne till v. 37+ och där tog det 5 timmar på förlossningen innan han föddes.

Så det behöver ju inte gå lika fort andra gången, om inte annat är man kanske mer observant på vad som är värkar så att man hinner åka in tidigare än vad man gjorde första gången då man kanske är osäker på om det är på riktigt eller inte.

Jag blev orolig när jag plussade, men panikslagen nu när det blev klart med nya jobbet. Då har du och jag lika lång resväg totalt sett om respektive är på jobbet. Han måste åka igenom hela stan och ut på landet för att komma hem och sen ska vi tillbaka in till stan. Visst skulle mamma eller pappa kunna köra mig, båda jobbar närmare än maken, men jag vill verkligen inte ha dom med till förlossningen. :grin: En granne kommer att vara pappaledig, så han kan säkert ställa upp. Grejen är ju bara att jag inte kan lita fullt ut på det. Det är bara min man som jag verkligen kan lita på att han gör sitt yttersta för att vi ska hinna i tid. Tror ingen annan förstår allvaret. Dessutom startade mina värkar pang bom bara och jag kommer nog att vara lika handlingsförlamad nu som då. Så fixa med barnvakt och alternativ logistik känns inte helt självklart i det läget.

Blä.... :(

Drömmen vore ju om förloppet är precis lika och det tar lika lång tid som förra gången. Då kan man planera utifrån det. Det är väl just ovissheten som är värst. Jag har ju ingen aning om hur det kommer att bli. Fast jag räknar med att det kommer att gå snabbare än sist eftersom det vanliga är att förlossning nr två går fortare än första.

Det händer ju att värkarna startar på dagen men jag vet ingen i min omgivning det hänt.
Jag har ca 20-30 min till bb 1 föddes eft 5 tim då gick vattnet på morgonen.
2 tog det 6 tim då gick ej vattnet tog hål inne på bb och värkarna avtog något en stund på bb.
Jag är inte orolig trotts att gubben inte har körkort
Förstår om det känns jobbigt om det är första;)
men i allra värsta fall om det går fort så kanske du kan åka in och han komma dit. finns ju också ambulans om det går tokfort!

Det händer ju att värkarna startar på dagen men jag vet ingen i min omgivning det hänt.
Jag har ca 20-30 min till bb 1 föddes eft 5 tim då gick vattnet på morgonen.
2 tog det 6 tim då gick ej vattnet tog hål inne på bb och värkarna avtog något en stund på bb.
Jag är inte orolig trotts att gubben inte har körkort
Förstår om det känns jobbigt om det är första;)
men i allra värsta fall om det går fort så kanske du kan åka in och han komma dit. finns ju också ambulans om det går tokfort!

såg att det var 2 nu:)

såg att det var 2 nu:)

Ja, det är nr två. :laugh: Första gången var jag också lite inställd på att det skulle gå ganska fort eftersom min mamma hade haft två lätta och snabba förlossningar. Jag kom ut på 6 h och min bror på drygt 1 h. Min V kom på 2:45 h från första värken, därav min oro.

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 598
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 924
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 109
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar