Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

KL

Har varit brakförkyld i veckan, så själv är jag glad om Pytte väntar ett tag med att titta ut. Igårnatt vaknade jag och trodde det var dags att ringa förlossningen. Det var alldeles dyblött i sängen och magen gjorde ont. Men när jag väl kvicknat till insåg jag att det blöta kom sig av att jag var alldeles genomsvettig (feber) och att magontet kom sig av att jag var vrålhungrig (ingen matlust när jag är sjuk). :p Lika bra det dock, lär ju gå sådär bra att krysta när man redan innan är som en urvriden disktrasa.

Nåväl, idag är det 4 veckor till bf och jag har fortfarande inga sammandragningar eller nåt som antyder att förlossningen skulle närma sig på något sätt. Väntar otåligt på att den där känslan av att vara less på magen ska infinna sig, att jag ska börja längta till förlossningen. Men det gör jag inte, inte än i alla fall...

Jag har haft förkylning i kroppen som inte velat bryta ut riktigt och de senaste dagarna har det blivit bättre. Jag är väldigt tacksam för detta :D
Foglossningen gör mig på ett jäkla humör. Gå sakta upprätt fungerar bra men att stå böjd och sen försöka räta upp sig eller att ligga ner är en plåga.
Idag har det tryckt ordentligt neråt och gort ont i ljumskarna, nu har jag satt mig med en vetekudde över magen.

Har bara 39 dagar kvar till bf och kombinationen av att det närmar sig och att jag får mer ont för varje dag gör mig inte till den trevligaste människan just nu. Humöret svänger betydligt mera än vad det gjort innan. Har besök i Halmstad nu på torsdag inplanerat, förra gången gick det ganska bra att gå dit. Men nu är det verkligen snart dags och går inte att förneka att det ska bli förlossning snart, så jag bryter skert ihop igen precis som första gången. :crazy:

*kl*

Tjohooo! Idag har jag verkligen fyndat! Det var "barn-loppis" i stan och jag passade på att köra dit. Köpte kläder för 500 kr och fick en hel hög + en åkpåse och en lära-gå-vagn för 100 kr + 10 kr

Ränkade ihop högen med bodys, byxor, tröjor, mössor, overaller osv och fick ihop 47 st!! Allt var i nyskick dessutom :bump:
En arbetskamrat köpte en babysitter för 80 kr, nästan helt oanvänd :banana:

Jag köpte en babytravel syskonvagn på barnloppis igår. Ska hämta den på onsdag för jag hade inte plats i bilen. (vill ha kombin reggad NU, transportstyrelsen är verkligen inte snabba med papprena)
Nu saknas bara babyskydd och min babybay säng. Har hittat en på blocket som inte är för långt iväg, svärmor hade tyvärr inte någon möjlighet att ta med en från tyskland.

en annan grej...

Satt och läste igenom papprena/journalen jag fick med mig på senaste bm besöket och kom på att blodgrupperingen inte var med :confused:
Det känns väl ändå som det mest viktiga?:confused:
Är ju ändå i v 35 nu och det kan ju hända saker nu, nästa bm besök i ljungby är först nästa vecka igen.

Vaknade med halsont:(
bebis har börjat trycka ner endel och det känns rätt mkt!
Snart bär det i väg med lilltjejen till läkaren då hon i fredags då jag hämtade henne på dagis var full av utslag,får se vad läkaren säger de trodde det kunde vara allergi tycker det räcker med laktosen med tydligen inte:(

Forsta natten pa bb var verkligen hemsk da han at hela tiden (sov en halvtimma totalt forsta 20 h efter forlossningen). Nu inatt har han varit ett monster barn (med prickar over o...). Matade vis halv nio, svarmor tog honom och kom med honom vid halv elva. Matade, nattade och sov till 1. Uppe en och en halv timma och sedan sov vi till 5. Nu sover han som en stock igen!

Han ar lang som en bonstjalk med fotter som Fred Flintstone. Lyfter redan huvudet sjalv, vande sig nastan helt inatt och sparkar sig ur varenda swaddlingforsok jag gjort. Sog sa lange firsta natten att skoterskorna tvingade mig att ge honom formula tre ggr. At 12 +20+ 30 ml och var anda bara nojd en timma for att vakna hungrig igen. Verkar dock som att mjolken borjat komma igang redan for nu ar han nojd efter bara en stund och det var han INTE forsta natten.
Annars ar han latt att ha att gora med. Gnaller lite nar han vill ngt men inget skrikande an sa lange!

Helt underbar ar han!

Nytt BM-besök idag med 4 dagar kvar till BF..

Lill*n har skött sig och ligger med huvudet nere, dock inte fixerat än..
SF på 34 och hjärtljuden på 144.

Om bebis inte kikat ut då har vi nytt datum 5/10 och bokar då tid för koll av igångsättning. Hoppas vi slipper det :D

Men vad är det med våra vilda höstbebisar? Två till i föräldragruppen har fått tid för vändningsförsök! Hur gick det andra försöket för granger?

Kl.
Undrar hur det står till med järnvärdet eller om det bara är att det börjar bli höst ute...
Är nåt så grymt trött! Orkar inte göra någonting o hjärnan är dör trött för att jag ens ska kunna prata vettigt med folk :/
Snart åka om till stan och gå ut o äta med jobbet, vill egentligen bara bädda ner mig i soffan resten av kvällen!

Bebis i magen är verkligen en aktiv liten filur :) håller igång hela tiden, inte mycket det verkar sova! Eller gör den som jag, viftar runt i sömnen ;)
Det trycket på nåt väldigt nedåt o riktigt ilar mellan benen...
Någongång har det gjort riktigt ont nere typ mellan höfterna...
Känns att det inte är så långt kvar nu!
På söndag ska vi åka o gosa med en 2v bebis flicka :) förra gången gick slemproppen efter att vi hade hälsat på sambons syster på bb ;)

När jag var hos bm sist så kollade de inte ens järnvärdet.
Det var väldigt skönt med vattengympa idag men jag blev helt slut efteråt. Fattar inte att en del orkar gå och jobba efter? Jag hämtade A på dagis, satt och läste en stund medan han sov och när han vaknade gick jag upp och vi skulle bara gosa en stund med resultat att vi båda somnade och sov till klockan var nästan 4 :D

Kl

I fredags den 16/9 kl. 16.55 resp. 16.56 plockades Alex och Ida ur min mage då jag fått akut havandeskapsförgiftning. Vi ligger fortfarande inne, men börjar alla må riktigt bra! :)

De föddes i v.35+2

Berättar mer när vi kommer hem.

Kl

I fredags den 16/9 kl. 16.55 resp. 16.56 plockades Alex och Ida ur min mage då jag fått akut havandeskapsförgiftning. Vi ligger fortfarande inne, men börjar alla må riktigt bra! :)

De föddes i v.35+2

Berättar mer när vi kommer hem.

GRATTIS!! Å vad roligt med en liten pojke och en flicka:D hoppas allt är bra med er:)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 594
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 885
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 984
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 108
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar