Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

31/10 får vi nycklarna då blir det renovering! Så det är snabba puckar :D Sen flyttar vi in när det målats klart (3 rum) och ett rum behöver nytt golv. Det kommer bli så fiiiiiiiint! :bump:
Vi flyttar från 63 till 132 kvm :eek:

Ja det blir toppen att ha flera sovrum så man kan få en "fri natt" nån gång om man behöver det :) Och 2 toaletter.. :D

Jag testade en "fri natt" för ett tag sen. Drog ut bäddfåtöljen och sov i rummet intill sovrummet. Jag sov nog sämre där än i vanliga sängen med bebisen. :cool: Sängen var smal och oskön och lyhört har vi också.

Usch vad jag börjar bli trött på den här magen nu... :crazy: Bebisen är totalt sjövild och eftersom det börjar bli trångt så är det riktigt obehagligt när den håller på. Vill bara att det här ska vara över...

Det står överallt att de ska lugna ner sig nu när det börjar bli mindre plats för dem. Våra bebisar verkar inte ha läst den delen ;)
Speciellt på kvällen när jag vill sova är det fullt ös. Jag är glad över att den låter oftast blåsan vara ifred så det är sällan att jag vaknar pga att jag är kissnödig. Vaknar jag av annan anledning så måste jag däremot gå på toa och vi har än så länge bara en och det på nedervåningen :grin:
Ikväll har jag packat ner mera saker i BB-väskan och vågat mig på att tvätta några av tjejkläderna jag köpt :)

Kl

4 veckor till BF idag!

Skulle till BM för lite leverprover, varpå mitt blodtryck plötsligt stigit från 120/80 till 130/95.. :( Jaha, som om det inte räckte med allt annat..

Så nu är jag sjukskriven på heltid, läkaren tyckte inte jag skulle gå så länge till, så jag hoppas på igångsättning snart. Dels blodtrycket, sen ska man inte gå tiden ut med hepatos då det ökar risken för dödföddhet.

Bebis mår bra dock, sf-mått på 33 idag, vecka 36+0. Blodvärde på 137, hjärtljuden fina och bebis fixerad. Så jag tycker allt det är dags nu!

Jag har också fyra veckor kvar. Ska till BM i morgon å nu när jag funderar lite så tror jag hon sa någonting om ett förlossningsbrev!! Skriver alla ett sånt??
Nu står det helt still i huvudet och jag är akuttrött så hela sängen skriker efter mig :eek:

Jag vet inte, jag ska bara skriva nåt kort om hur graviditeten varit samt lite önskemål angående smärtlindring osv. En del skriver ju värsta uppsatserna in i minsta detalj, men jag tror jag hoppar det..

I dag blir det bm besök igen då..måste fråga om det finns något att ta för hostan för nu har jag så ont i ryggen/sidan av allt hostande gör väldigt ont att hosta:( roligt att höra bebis och se hur den ligger nu;)(även om jag känner bebis väl och vet att den ligger på h sida :) hoppas hb ligger över 100 så jag inte får massa pisk igen med;)

Jag skrev inget förlossningsbrev sist. Min bm skrev bara in i journalen att jag ville ha epidural och annan bedövning. Fast det blev inget med det. :p

Min plan är ju att föda i Halmstad och där står allt redan i mina papper eftersom jag träffat bm på förlossningen där. Jag kommer ev att skriva ner det viktigaste ifall planerna går i stöpet och vi hamnar någon annanstans ;)

Jag har oxå skrivit ihop nåt kort bara om första förlossningen, vad jag önskar för bedövning och vilka önskemål sambon har tex.... Förra gången frågade de honom om han ville se när huvudet kom ut, det ville varken han eller jag och då tittade de jätte snett på oss! Så det skrev vi in att vi inte vill bli tillfrågade, samt tex att vi inte vill ha några studenter med vid undersökningarna m.m...
Blev inte riktigt en a4 med lite större text... Läst om de som skrivit flera sidor! Men då tror jag chansen är mindre att de faktiskt får tid att läsa allt och komma ihåg allt vad där stod...
Första fl hade jag oxå skrivit ett brev men det var ganska uppenbart att de inte ens kikat i det :/
Fick med ett papper sist från Mvc där vi skulle skriva i en förlossningsplan men eftersom vi redan skrivit ihop en så tar jag med den klara istället, hon ville visst diskutera den och fl lite.

Ringde föresten bm igår o frågade om möjligheten att bli igångsatt...
Hennes första kommentar var: -Det blir man ju aldrig.
Så det såg väl inte så ljust ut :( men hon ville inte diskutera det över telefon utan skulle ta det nästa vecka, känner bara att det börjar bli tajt om tid :/
Att det ska skilja så mycket på vilket län man bor i, jag har läst om jätte många som blivit igångsatta pga en timme till bb o snabba fl!
Aja får se vad hon säger :)

Blev ingen vattengymnastik för mig idag, orkade inte helt enkelt!
Igår kändes det som att ännu en förkyldning var på g men idag är det borta, bara helt enormt trött...
Börjar bli bra less på magen nu! Ivägen hela tiden, kan ju inte ens hjälpa sonen på med skorna längre! Och han har blivit trottsig som bara den! Vet inte om det är för att mycket kretsar kring magen ju kanske? Ska köra med mig hela tiden! Mamma gör det, mamma hämta det, mamma klä på mig! Så låter det hela tiden! Arg blir han med när jag inte "lyder"!
Hoppas det går över snart :/

Blev ingen vattengympa här heller, A har lite feber och är gnällig det är färmodligen tänderna som krånglar. Efter en dos alvedon är han pigg och vill leka igen. Vi har iaf fått sova mer denna natt och jag känner mig pigg :) Att solen skiner gör allt mycket lättare dessutom.

Kan du inte ringa dem på förlossningen direkt och prata med dem om en ev igångsättning och förklara situationen? Vet inte om det behövs remiss eller inte.

Mina andra barn har inte visat några tecken på avundsjuka, ännu iaf. H är ju 11 år och han har stor förståelse för att jag är trött och har svårt att röra mig. A som bara är 1,5 är för liten för att förstå ännu, han tycker bara att magen är mysig att ligga på :D

Jag skrev ihop ett litet brev i morse, innan jag körde till BM. Lite enkelt och lätt men BM tyckte det lät jättebra.

Bäbis har fixerat sig nu och även vänt så den ligger med ryggen till (mitt) höger.
Jag har fått upp både HB (118) och blodtryck :banana:
Hjärtljuden låg på 140 idag, lite högre än sist.

Och till min stora glädje har jag inte gått upp i vikt, utan gått ner 0,5 kg :banana: Jag lyckas nog med att stanna under 100!!

MVC Avklarat min bm är rätt rolig satt och pratade rätt länge;)
Hb fick smisk låg på 105.
Mag mått 34 (trotts liten bebis)
Hjärtljud 145 brukar ligga 145-150;)
Pratade lite kön och att de sa på rul att det var en tjej då sa hon att det är nog så sedan frågade hon vem som tittat.. när jag sa vem det var sa hon
Ja hon har jobbat med det där vääldigt länge, så hon har nog rätt!
Bebis ff ruckbar. hon ville inte jag skulle vara hemma lika länge denna gång innan jag åker till förlossningen:p sedan sa hon men var lungn de flesta förlossningar i bil osv går bra:crazy:

Usch ikväll känner jag mig gnällig!
Så trött på detta nu!
Bebis trycker med all kraft (känns det som iallafall!) med rumpan mot höger revben och lunga så det gör riktigt ont!
Får lite små panik lite då o då under dagarna för jag kan inte andas som jag vill :/
Ont i ena höften, ilar i blåsan o blygdbenet (antar den rör på huvudet) och har lite mensvärk ikväll...
Magen är ivägen hela tiden, kan ju inte göra någonting utan att stöna o stånka...
Böja sig ner o plocka upp nåt på golvet är ett mindre projekt och att gå upp till hästarnas hage är bara att glömma, lång o brant backe upp till deras hage...
Sambon jobbar dygnet runt så är lagom kul att gå ensam hela dagarna och hämta sonen på eftermiddagen sen vara ensam med honom o oftast är kvällen fylld med bråk :( han jobbade även hela helgen så där fick man inte mycket sällskap heller....
Blev kallad för Feta Berta av en vik. på dagis idag!
Schysst! Åh vad jag hade lust att säga: - jag är åtminstonde gravid, vad har du att skylla på?!
På fb har det börjats fråga om vi åkt in ännu m.m :/

Ursäkta! Behövde nog gnälla av mig lite!
Bebis, det är helt ok för mig om du vill komma ut snart!
Under tiden parkerar jag mig i soffan med en påse jordnötsringar och ett glas läsk!

Usch, det där lät verkligen inte roligt... :crazy: Varför måste folk kommentera?! :mad: För min egen del tycker jag faktiskt att det är mindre sånt den här gången. Delvis beror det på att jag sagt ifrån till många att jag inte vill prata om det, men även de som jag inte sagt något till har hållit sig lugna. Det är väl inte lika "kul" nu eftersom det var nyligen jag var gravid sist.

v 36+0 Helt paj inte sovit nå i natt har såå ont i revbenen på h sida då jag hostar som en tok:( Har även haft mkt foglossning i natt och nu på morgonen så ilar det i hela bäckenet..Lagom roligt!!
Har massor att göra går ju in i v 37 snart och killen kom ju då men jag har knappt gjort nå klart för denna bebis bara vagnen! så jag har mkt att fixa:crazy: ett barn på lilltjejens dagis sa till mig har du en bebis i magen?
Ja sa ja då sa hon fundersamt jaha jag trodde du bara var tjock tänk vad barn är roliga:)

Uppdaterar listan med barn! :)

September
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar, Alex, 2730gr, 46 cm och Ida, 2580gr, 46,5cm, föddes 16/9, v.35+2
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
26 - Mikan, tredje barnet
26 - raggarn, tredje barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 586
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 856
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 981
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 016
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattbilder #10