Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Nää satsa på imorgon ist. 111001 är ju ganska lätt att komma ihåg iaf! ;)

Min slempropp började lossna 3 på natten. Kom ut helt på morgonen och kl 10 började dom riktiga värkarna! :)

Åh vill också att det ska hända något här snart, så man får det överstökat ;)
Börjar bli riktigt drygt att gå hemma o vet inte riktigt vad jag ska fylla dagarna med längre...
Hittade nån sida på Familje liv där folk listat de första tidigarecknen att nåt är på gång så nu går man ju och letar tecken hej vilt!

Föresten! Nåt jag hakat upp mig på är vart man ska gå in till förlossningen i Halmstad??
När vi var där, mitt på dan, så parkerade vi i p-huset och gick in genom entrén.
Nu när jag kikade på en karta på deras sida så ser fl ut att ligga efter huvudentrén??
Vilket är smidigast att gå in genom?
Finns det parkering vid den andra ingången för vid entrén är det väl bara korttids park.??

Om du kör förbi huvudentrén och fortsätter längs vägen ca hundra meter finns en annan entré med 2 timmars parkering för förlossningen. Där kan man parkera och sedan får sambon flytta bilen. Då är det inte så långt för dig att gå :)

Hejja Mikan!! :banana:

Ang sammandragningar/förvärkar så verkar det logiskt det ni skriver och det var så jag trodde att det var också. Men då har jag aldrig haft någon förvärk och därför var jag inte säker. :laugh:

KL.
En rolig grej :)
Hälsar på hos min sambo på hans firma och där är ett äldre par från Turkiet vars bil har stannat.
Mannen frågar hur långt jag har kvar och om vi vet könet.
Säger att vi inte gör det och då ropar han på sin fru, hon kan se sånt säger han!
Hon kommer ut bilen och säger åh ska nu få en flicka!
Haha så nu får vi se om det stämmer :)

Här är det som innan. Har varit med en väninna i stan och käkat hos sambon samt gjort några småärenden. Det gör rejält ont ibland och önskar att man kunde få komma till en bm för att se om det hänt något. Men att köra till halmstad är väldigt långt bara för det.

Åh så fina dom är! Hur har det gått att hålla isär dom, du var ju lite orolig för det. De ser inte jättelika ut på bilden, så det borde inte ha varit något problem? :laugh:

Det har gått lätt att hålla isär på dem då det är tvåäggstvillingar. De är ju som sagt inte så lika varandra. Men ibland när man bara ser dem en och en får man tänka till. Kan ju bero lite på sömnbristen också.. ;)

*kl*
Fortfarande hemma, lyckades sova en stund igår kväll och några timmar inatt.
Börjar fundera på om jag läcker fostervatten ?? Har ju ingen erfarenhet av det, de andra har de tagit hål på hinnorna på.
Har värkar ca var 4:e minut som gör lite ont men är inte jättestarka

Låter som mina, kom var 5:e men fullt uthärdliga... Vattenläckage har jag dock ingen erfarenhet av mer än att mamma gjorde det rätt länge med mig.

Men ring förlossningen och fråga om vattnet tycker jag. Är inte ungen fixerad kan det ju vara bra att det blir kollat?

Åka in o kolla dig kanske? Nackdelen med att bb är nedlagt, man skjuter ju gärna på det för det är långt att köra...

Usch varit vaken större delen av natten, ingen ro i kroppen o så har det varit de senaste nätterna...
Uppe o kissat 7ggr (!!) vid två tiden började jag må illa o magen gick igång...
Diarré i morse, trevligt :/
Illamåendet börjar släppa nu iallafall...
Sambon jätte glad för han har läst att diarré betyder att nåt är på gång!
Återstår väl att se :)

Slutar med att ni går om mig allihopa ;) Jag får nog snällt vänta på tomten som jag misstänkt :p

Haha nä då :) Vår får gärna stanna inne en vecka eller två till, även om det skulle vara skönt att ha det överstökat och är grymt trött på att inte kunna göra vad jag vill för att det är en mage ivägen eller det gör ont :/

Undrar hur det går för Mikan??

Ja nu har det varit så tyst därifrån. Det kanske är i full gång :)

Ja Hoppas att det bidde bebis för mikan i natt;)
Själv är det lungt..inget som visar att det är i närheten.
Sover knappt beror mkt på att jag är så varm och ligger obekvämt..lite,lite mol i morse men annars rätt lungt!
Blir nog som med de andra 2 att man vaknar av värkar utan någon förvarning;)
Kul att det händer lite här inne nu :D

Tänk vad fort det har gått egentligen! Inte så länge sedan man började skriva här o var nervös över missfall, nu kan bebis komma lite när som och det är helt ok!

Jag har faktiskt fått sova inatt! Bara varit uppe två ggr o kissat, himla skillnade mot de vanliga fem gångerna!
Hade lite mollvärk igår kväll, kommer oftast på kvällarna, och varit lite öm i magen inatt när jag vänt på mig... När jag vaknade kändes det fortfarande lite mollande.
Nu har det nästan gått över men har lite lustig känsla kvar i kroppen...
Så svårt att veta vad det är! Hade inga förvärkar eller sd alls med första barnet ju o denna gången har det varit mycket känningar...
Fortfarande diaree med (ursäkta!) tydligen många som får det ett tag innan...?
Och igår hade jag riktiga humör svajningar o stor lipade för ingenting ungefär :/
Lite mycket hormoner kanske ;)
Aja en vecka till iallafall sen känns det som att bebis kan få komma :)

Här har det gjort ONT men väldigt sporadiskt. Får se om det ökar under dagen :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 576
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 764
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 978
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 011
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Jobbet startar i morgon
  • Vad gör vi? Del CCVII
  • Pusseltråden