Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Härlig att det händer nåt! Nu dröjdes det inte länge till ska du se!

Ska till Mvc strax... Ska diskutera igångsättning med henne...
Känns inte som nån större chans att man kommer få det beviljat och ärligt talat vet jag inte riktigt vad jag tycker om det... Har läst mycket om riskerna med o att det ofta slutar i akut snitt m.m... Men va skönt det hade varit att veta att vi inte behöver föda i bilen eller tvingas lämna bort O till någon han absolut inte vill vara hos bara för att vi får bråttom iväg...
Kontroll människan i mig vill verkligen!
Andra delen tycker det känns väldigt läskigt...

V 37+0 i dag, Magen gör uppror! bubblar och bullrar med magknip till och från men händer inte så mkt mer.
sovit ok i natt såå skönt!!
Mkt foglossning i går kväll annars lungt;)

BM besöket idag (v. 42):

Bebis är iaf äntligen fixerad, woho.
Överburenhetskontroll inbokad på lördag...
Mina värden var grejtans som vanligt och lillplutts hjärta låg på 138.
Min SF var kvar på 34 cm, min kurva är jättekrokig! :o

BM ville tyvärr inte göra hinnsvepning på mig då sambon är sjuk, tappen var mjuk men en liten bit kvar.

Vad gör ni alla gravida som är hemma? Jag har så fruktansvärt tråkigt!
Man är ju van med att göra massor.
Jag har ju det vardagliga fixa åt barnen inf skola/dagis osv men när barnen inte är hemma har jag tok tråkigt!
Van att jobba,sköta hästen ha 2 hundar(har nu bara gammel hunden 8 år) och fixa till barnen mm. blir rastlös:angel: Vad gör alla??

Haha ja du vad gör jag egentligen?!
Första veckorna jag va hemma hade jag fullt upp, fick för mig att tapetsera o måla i hallen, började på bebis rum, bakade, shoppade bebis saker m.m!
Men nu känns det bara som att jag ligger i soffan hela dagarna :/
Blivit slö som bara den :/ Unghästen o shettisen vill inte komma in så de kollar jag bara så de är kvar i hagen efter natten...
Hundarna roar sig själva, klarar inte av att gå mer än på gården så det är ju skönt...
Nu är det ett tag sen jag slutade jobbet så nu behövs det storstädas igen så det får jag väl roa mig med nån dag...
Framkallade massa kort oxå som ska i albumen :)

Varit hos bm nu.
Igångsättning pga snabb fl var det bara att glömma typ...
De har ett rum på akuten till för fl om vi inte hinner till Halmstad så dit var vi välkomna.
Ambulans pers. kunde fl med så va bara att ringa dom, men du som man är så är man ju "rädd" att vara till besvär eller ringa dom i onödan så det ska nog bli bra akut innan vi ringer efter dom...
Fick lite tips om det skulle sätta igång hemma / i bilen.
Gick igenom fl brevet o det tyckte hon var kanon så nu är det klart med.
Bebis mådde bra o alla värden var som de skulle.
Ligger med huvudet väldigt långt ner men ej fixerad.
Fick en ny tid om två v men då hoppas jag att bebis är ute!

Kreverar!!!!

Tänk på mig som inte har några barn än!!!! :eek: :p
Promenerar med hunden, fikar med folk som råkar vara hemma nån dag, fixar lite hemma, åker ut ibland och klappar hästen.
BLIR GALEN! Inte bättre att man gått över tiden då heller!

Brukar multitaska i soffan och sitta med morgontidningen, tv:n, datorn och wordfeud på mobilen samtidigt :angel: hahahaha

Blä, trött jag är på detta nu! Vecka 37+2 idag, var hos BM igår.

Fortsatt högt blodtryck (140/99), spår av äggvita, men de vill fortfarande avvakta.. :( Levervärdena är ok iaf, hjärtljuden låg på 139 och sf-måttet var 35.

Känns inte bra att gå med högt blodtryck och huvudvärk, då många i släkten haft stroke, sen har jag till på köpet haft hepatos, så jag hade hoppats på igångsättning. Men icke.

Ny tid på måndag, hatar att behöva oroa sig hela helgen! Kan ju hoppas att det drar igång av sig självt!

Tack gode Gud för Wordfeud, nackdelen är bara att sambon ska försöka sköta ett jobb samtidigt som jag ligger på honom som en igel att han måste lägga hela tiden.. :d

Jag har ju tråkigt här hemma! :angel:

Va läskigt :crazy: Hoppas allt går bra!

Sambon hotar med intervention för mitt wordfeudspelande :p
Lägg till mig vettja!: mosefisen
Thoora spelar också :D (Hon sopar mattan med mig för det mesta men ibland lyckas jag slå henne ;) )

ok då är jag inte själv om att ha tråkigt;)
Är inte så mkt för spel tyverr.
Kanske skulle ta och baka lite men det kan man ju inte göra hela tiden.
Alla jobbar jag känner. Hästen utlånad så kan inte åka och mysa med honnom och hunden är inte intresserad av allt för långa promenader:( och jag kan inte gå så långt pg foglossningen.
får försöka fixa med något i alla fall annars blir jag galen och är ju typ inget på tv!

När man kommit in i handlingen i "Hem till gården" då är det illa ;) Känner att det är farligt nära :p

Haha ja fy fasen det har jag oxå kommit in i!
Vi har bara de vanliga kanalerna o lagom till man hamnar i soffan börjar det gå på tv :/
Sa efter första barnet att inte en gång till jag tänker sitta o titta på hem till gården utan vid nästa barn ska vi allt ha fler kanaler att välja mellan!
Men nu sitter jag där igen!
Får nog allt ta tag i det där, blir ännu värre sen när man ska amma hela dagarna med :/

Wordfeud är en livräddare nu! Sambon blir galen på mig ;)

*KL*
Tänkte jag skulle uppdatera att min älskade guldklimp kommit till världen! Tisdag 27 september 23:18 tittade min älskade son ut<3

Stort grattis! :bump:

Någon som har koll kanske kan slänga in en uppdaterad lista?

Jaaa, tack så mycket för wordfeud!
Jag addar dig. Ni andra får gärna adda mig med :) mickis* heter jag!
Känner igen de där, min sambo spöar skiten ur mig men ändå är jag på honom heeela tiden om att lägga...som att han inte har tillräckligt mycket för sig :)

Jag är inte dåligt trött på de här nu. Är ruggigt avis på er som ligger närmre BF eller till och med gått över. Ja har 5 veckor kvar!! Men jag hoppas faktiskt att lillan kommer tidigare...de skulle liksom passa bättre i planerna...men de känns inte som hon tar hänsyn till det :) haha!

Hur känns allt för er? Min bebis har legat fixerad sedan v.33 (är v.35 nu) och när jag får sammandragningar så trycker de i underlivet samt bränner/sticker. Är det någon som ska va så? Funderar på urinvägsinfektion igen?!

Senast ändrad:

Hmm tror inte jag känner något speciellt vid sd men kan däremot känna det annars, hos mig är det förmodligen bäckenet/fogarna som känns när bebis försöker jucka på huvudet....
Kan sticka rätt bra ända ut i blygdbenet särskilt på kvällarna och när jag går...
Rivs gör den busen med o det känns ;)

Tycker v har gått fortare nu sista tiden!
Även om jag går hemma o har trist så lyckas dagarna försvinna :)
Nu går jag snart in i v 38 (eller 37+o) på lördag...

Haft lite difus värk halva dagen nu sådär, typ svag svag mens värk eller en känsla man kan få innan mensvärken kommer...

Sonen klagar över att han mår illa och läste igår på dagis tavla att det gick kräksjukan!
Frågade dom hur många som va dåliga o tydligen va det bara en o de visste inte om hon kräkts mer än en gång så det va inte säkert att det va kräksjukan ens så kändes inte helt motiverat att ha sonen hemma från dagis idag...
Får jag höra fler som blivit dåliga får han inte sätta sin dit där fören det är över!
Fy va hemskt att få det nu! O jag som alltid blir liggandes riktigt dålig i en vecka :/

Jaaa, tack så mycket för wordfeud!
Jag addar dig. Ni andra får gärna adda mig med :) mickis* heter jag!
Känner igen de där, min sambo spöar skiten ur mig men ändå är jag på honom heeela tiden om att lägga...som att han inte har tillräckligt mycket för sig :)

Jag är inte dåligt trött på de här nu. Är ruggigt avis på er som ligger närmre BF eller till och med gått över. Ja har 5 veckor kvar!! Men jag hoppas faktiskt att lillan kommer tidigare...de skulle liksom passa bättre i planerna...men de känns inte som hon tar hänsyn till det :) haha!

Hur känns allt för er? Min bebis har legat fixerad sedan v.33 (är v.35 nu) och när jag får sammandragningar så trycker de i underlivet samt bränner/sticker. Är det någon som ska va så? Funderar på urinvägsinfektion igen?!

Det är så när bebis är fixerad kan trycka sticka även kännas som el stötar..så känner även jag fast min är inte fixerad(har ju 2 barn innan då brukar de ju kunna fixera samma dag som förlossning) men gör fruktansvärt ont så fort bebis rör huvudet:crazy:

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 555
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 737
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 975
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
16 002
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar