Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Kl
Nu vill jag höra något från Mikan!! Imorgon är det ju en hel vecka sen vi hörde av henne sist!

Men vi är ju så nyfikna! ;) Jag kommer inte att kunna hålla mig, sist rapporterade jag i vårtråden bara någon timmer efter att V kommit ut. :D Vi var fortfarande kvar i förlossningsrummet då om jag inte minns helt fel.

Jag måste bara säga att allt är mycket lättare den här gången! :idea: Det jobbigaste för mig är ju viktuppgång, mage i vägen, otymplighet och all uppmärksamhet. Den här gången har det inte alls varit särskilt mycket tjat om magen och "hur känns det?". :bow: :bow: Jag har iofs fräst ifrån rejält till vissa och sen kan det faktiskt vara så att min kollega, som vet precis hur jag känner, sagt till vissa att inte prata med mig om det. Eller också är det för att jag ju faktiskt nyligen var gravid och då är det inte lika "kul" att fråga/kommentera längre.

Vad gäller viktuppgång ligger jag ca -3 kg mot samma vecka förra gången och jag vet ju nu att jag kommer att gå ner allt sen. Då var jag verkligen livrädd för att förbli tjock.

Dessutom är det ju andra gången på kort tid och jag vet ganska väl vad som kommer att hända vid förlossningen och första tiden med bebisen. Då visste jag ju verkligen ingenting och det var rätt jobbigt. Det känns med andra ord som att tiden går mycket fortare den här gången. 5,5 veckor kvar! :banana:

Ja jag va ju bara så inställd på att det skulle kännas mer likt den mensvärk jag hade när jag hade förvärkarna :p

Ni som har flera barn när är de födda??
Jag har en 04 och en 09.
Börjar få rätt mkt sd nu och lite mol i ryggen men vet då jag är omf att det kommer tidigare så hoppas inte på något än;)
Tror att ryggen kan vara till viss del att jag har en mkt bestämd liten tjej här hemma som börjar bli trottsig, så man lär bära upp henne i bland:angel:
I natt när jag sträckte på mig så small det högt i höften och gjorde rejält ont nedrans foglossning:( sover bra typ varannan dag. blir inte bättra av att den envisa hostan är kvar!

Jag tycker också att det är lättar den här gången. Visst graviditeten va lätt förra gången också men man visste ju ingenting då. Ovissheten va väll värst då nu har man iaf ett hum om hur det kommer bli. Även om jag börjar bli lite nojjig hur det ska lösa sig vissa dagar när jag är själv. Spec på sambons em dagar när jag ska natta båda själv osv. Tur att Milton somnar själv iaf men strular han kan jag tänka mig att det blir jobbigt. Men det löser sig väll som det mesta!
Jag ligger på -2 mot samma vecka förra gången. Men har inte lika mkt vätska nu som jag hade då när det började bli varmt. Fast jag håller tummarna att det är lite minde fett också :D

Jag tror också att det är mindre vätska den här gången. Mina ringar har jag i halsbandet sen några veckor tillbaka, men vissa tider på dygnet skulle de passa fortfarande. Och fotknölar har jag fortfarande. Sen är det förhoppningsvis lite mindre fett också. :p

Jag förstår att det kommer att bli jobbigt att vara ensam kvällstid med två st. Förhoppningsvis kommer du snabbt in i någon rutin, men det är ju besvärligt innan. Jag är mest orolig för hur det ska gå på måndagar och fredagar, då V inte får vara på dagis. Hur ska jag kunna roa båda två en hel dag! :eek:

Vi får tipsa varann om vad vi lyckas hitta på när vi har båda själva hela dagarna. Men snart kan dom stora iaf börja pyssla och rita mera så då kan dom ju roa sig med det när bebis måste ha uppmärksamhet. Annars så tror jag att den lille mest hänger med runt på det storebror ska göra. Sover bebis lika mkt som Milton så ska nog dagarna gå bra iaf!

Tror nog att selen kommer att användas mycket! :D Den här gången funkar det ju inte att sitta med bebis i soffan hela dagarna... :o

Vår son är född -06 :)
Vi sa från början att när han är fyra blir det lagom att skaffa en till, jag va bara 21 när han föddes o tänkte att när han är fyra är han ganska självständig och kan kanske tom hjälpa till lite.
Nu har han hunnit fylla fem men känns ändå bra att vi väntade o inte skaffade en så tätt inpå :)

Har inte kommit mer nu så gissar att det bara var en vattnigare flytning...
Ringer fl om det kommer mer men avvaktar än så länge.

Heja voltigehoppare!! Attans ska jag ha gissat fel på en dag ;)
Äntligen får du snart träffa din pärla :)

Är det inte fullmåne i helgen förresten??
Kanske sätter fart på att för oss andra som räknar ner ;)

Vår son är född -06 :)
Vi sa från början att när han är fyra blir det lagom att skaffa en till, jag va bara 21 när han föddes o tänkte att när han är fyra är han ganska självständig och kan kanske tom hjälpa till lite.
Nu har han hunnit fylla fem men känns ändå bra att vi väntade o inte skaffade en så tätt inpå :)

Har inte kommit mer nu så gissar att det bara var en vattnigare flytning...
Ringer fl om det kommer mer men avvaktar än så länge.

Heja voltigehoppare!! Attans ska jag ha gissat fel på en dag ;)
Äntligen får du snart träffa din pärla :)

Är det inte fullmåne i helgen förresten??
Kanske sätter fart på att för oss andra som räknar ner ;)

Full måne den 12/10 måste ju vara på ons nästa v:D

Håll i er allihop nu är det Hem till gården! :p

Värkarna pendlar mellan att komma med mellan 6-11 minuter. Mest närmare 10 fortfarande tyvärr.. Menmen de har ju iaf inte slutat! Å helvetas rödbeta va ont de gör! Hoppas de gör nytta också!

Håll i er allihop nu är det Hem till gården! :p

Värkarna pendlar mellan att komma med mellan 6-11 minuter. Mest närmare 10 fortfarande tyvärr.. Menmen de har ju iaf inte slutat! Å helvetas rödbeta va ont de gör! Hoppas de gör nytta också!

Ha,ha,ha,ha...
då är det dax snart för dig att se din bebis;)

Tänk på att värkarna blir inte täta och regelbundna för alla utan det kan göra mycket nytta fast det varierar i tid fortfarande. Ring in när du känner att du vill ha någon smärtlindring ifall det gör överjävligt ont men det fortfarande inte är 3-5min imellan. Snart så får du snusa bebis och jag är jätte avundsjuk på att du snart får föda barn! :)

KL

Åh, avis jag blir på er som har sd och värkar! Här händer typ nada..

Har 17 dagar kvar idag, var hos BM i torsdags för extrakoll och blodtrycket hade faktiskt gått ner, tack och lov.

Sover precis som vanligt, enda som känns är nån sammandragning om man gått i trappan eller liknande. Hade en droppe blod i trosorna i onsdags kväll, men inget mer.

Ska till BM på måndag, hon skulle kolla lite och eventuellt dra lite i tappen så får vi se om nåt händer.. :)

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 524
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 661
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 973
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 979
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Ridkjol