Höstföräldrar 2011

Sv: Höstföräldrar 2011

Ja så får jag också. Inte skönt!

Inatt har jag sovit riktigt bra förutom mina sd. De har inte hängt ihop med mensvärksont som vanligt utan det har mest känts som att bäckenet har varit påväg att sprängas av själva trycket från sd och bebis. Men den känslan har försvunnit så fort sd:n slutat så jag har somnat om snabbt efter varje.

Jag har setat och tittat i mina tidigare förlossnings journaler såg att det bara skiljer 3 dagar mellan 1 an och 2 an är födda får se om denna med kommer som de andra, lite roligt ;) Super kul att titta i så här i efterhand:laugh:

Jag har beställt hem min journal från förra gången, tror aldrig jag fått se den!
Va tvungen att begära skriftligt att få den hemskickad...
Gjorde det för en vecka sedan men det verkar dröja... Hade varit kul att se innan nästa vill ut :)
Drömt om värsta mardröms förlossningar inatt :/
Att ambulansen kom o där jobbade bara snygga killar som stod o glodde mig upp mellan benen och jag bajsade på mig m.m! Hua va jobbigt!

Jag har beställt hem min journal från förra gången, tror aldrig jag fått se den!
Va tvungen att begära skriftligt att få den hemskickad...
Gjorde det för en vecka sedan men det verkar dröja... Hade varit kul att se innan nästa vill ut :)
Drömt om värsta mardröms förlossningar inatt :/
Att ambulansen kom o där jobbade bara snygga killar som stod o glodde mig upp mellan benen och jag bajsade på mig m.m! Hua va jobbigt!

Å jisses vilken hemsk dröm!!:crazy:
Hoppas du hinner få den snart det är riktigt roligt att läsa och sedan när nästa kommer att jämföra..vi fick dem vid återbesöket bara att skriva ut ju;)

Haha! Jag hade nästan en motsatt dröm inatt. Det var för övrigt den första gravidrelatetade drömmen jag haft den här gången. Sist drömde jag flera gånger att jag glömde bebisen hemma när jag åkte iväg, att jag glömde ge den mat osv.

Iaf så födde jag barn i hallen hemma. Det gick på typ 5 minuter, gjorde inte det minsta ont och egentligen var det inte jag som födde fast det var jag ändå. :D

Jag drömde en natt att jag hade en superlätt förlossning och amningen funkade utan problem men då kommer läkaren och säger att sonen inte va riktigt klar så jag får stoppa upp honom i magen igen x)
Jag har drömt ganska mkt om barnet..

Har väldigt mkt sd men fortfarande ingen mensvärk. Känns nu däremot som att ryggen ska gå av när de kommer :crazy:

Gissar att den tittar ut på....Lördag ;)

Jag har lite lätt mensvärk men inte ihop med sd, hade jag inte sist heller utan bara värken innan fl satte igång...
Önskar s.proppen kunde gå eller nåt så man kan få en liten hint iallafall om att det är nåt på gång
Nu har mamma börjat med sina irriterande telefonsamtal som hon höll på med sist oxå!
Ringer en gång om dagen o har ingenting att säga utan jag får hitta på nåt att prata om!
LOVAR att hon är först att få veta om vi åker in eftersom de måste ta sonen!

Ja då är vi ju redan inne på förlossningen på överburenhetskontroll så då kan det ju vara ganska smidigt ;)

Jag önskar att man kunde veta vilka av kroppens alla gravidpåhitt man ska bry sig om :p

Å jaaa usch va jobbigt det är med alla som tjatar om att "har du inte tryckt ut dendär än?!?" :crazy: För det är ju så jävla lätt??

Med 1 an vart jag bara dålig i magen(trodde jag höll på att bli magsjuk):angel: dagen innan han kom,vaknade sedan på natten med värkar.

Med 2 an så kännde jag bara att hon tröck ner och ner(fixerade sig) sedan på kvällen då jag gick och la mig hadde jag lite ont i nedre delen av ryggen,trodde det berodde på att jag fixat barnrummet;)
Vaknade sedan på natten med värkar.

Min slemmis gick med 2 an i v 25 men återbildades så nå riktigt täcken har jag inte fått.
Får se nu med denna vill den komma som de andra så kommer bebis v 42 då blir gubben glad för han har tagit pappa ledigt med grabben v 44 så då får han 3 v ledigt;)

Ja då är vi ju redan inne på förlossningen på överburenhetskontroll så då kan det ju vara ganska smidigt ;)

Jag önskar att man kunde veta vilka av kroppens alla gravidpåhitt man ska bry sig om :p

Å jaaa usch va jobbigt det är med alla som tjatar om att "har du inte tryckt ut dendär än?!?" :crazy: För det är ju så jävla lätt??

ska ni in på kontroll på lördag så kommer bebis kanske i natt el i morgon natt;)

Min vill inget hellre än att bebis ska komma snart!
Han ska till gotland o köra ggn (enduro tävling) bara nån dag efter beräknat datum!
Inte för att jag skulle släppa iväg honom då om inte bebis kommit!
Fortfarande lite svagt mollande värk... Känns lite lustigt...
Sagt hela tiden att den kommer den 8 eller 9 bara för att sambon skulle iväg då men nu är tävlingen inställd så han kommer vara hemma så nu får vi väl se ;)

Nu på morgonen hjälpte jag sambon att komma iväg till dagis o jobb.
Råkade stöta i något o kände att trosan va lite blöt....
Va en stor fläck som va blöt rakt igenom eller vad man ska säga...
Ser inte ut som nån flytning utan mer som att man typ kissat på sig lite fast har inte nyst eller nåt som kan ha gjort att jag läckt lite...
Funderar på om det kan vara fostervatten jag läckt??
Uppe med tuppen idag med, steg upp tidigt igår oxå... Har inte varit pigg på morgonen sen jag blev gravid!
Har ju haft lite mollande värk två dagar på rad nu så kanske skulle ringa fl o se om de vill kolla upp att? Så man inte går runt o små läcker...
Fast känns ju himla dumt om det bara är en flytning :/
Ska lägga mig o försöka vila en liten stund nu först iallafall :)

Nu på morgonen hjälpte jag sambon att komma iväg till dagis o jobb.
Råkade stöta i något o kände att trosan va lite blöt....
Va en stor fläck som va blöt rakt igenom eller vad man ska säga...
Ser inte ut som nån flytning utan mer som att man typ kissat på sig lite fast har inte nyst eller nåt som kan ha gjort att jag läckt lite...
Funderar på om det kan vara fostervatten jag läckt??

Uppe med tuppen idag med, steg upp tidigt igår oxå... Har inte varit pigg på morgonen sen jag blev gravid!
Har ju haft lite mollande värk två dagar på rad nu så kanske skulle ringa fl o se om de vill kolla upp att? Så man inte går runt o små läcker...
Fast känns ju himla dumt om det bara är en flytning :/
Ska lägga mig o försöka vila en liten stund nu först iallafall :)

Lägg i en binda/ trosskydd och se om den blir fylld. Bm kommer vilja titta i den om du åker in och kollar om det är fostervatten. Kan även komma mkt vätska när slemproppen börjar lossna. :)

Tack för tipset! Hade varit skönt att bli kollad även om det inte skulle vara vatten kanske de kan säga om det är nåt på gång närmsta tiden eller om det inte hänt nåt alls...

Sådanna vatten flytningar har jag med och har haft tidigare graviditeter med i slutet går även i genom trosskydd i bland och är värst på morgonen rinner det hela tiden?? rinner det mer när du rör dig??

September
5- Lusidor. Andra barnet Flicka, född 5/9 på beräknat datum. 52 lång och 4350 tung.
11- Corminta. Forsta barnet
21- Restless. Första barnet
24- Voltigehoppare. första barnet

Oktober
11 - granger, första barnet
14 - thoora, första barnet
18 - sofflan82, första barnen, tvillingar, Alex, 2730gr, 46 cm och Ida, 2580gr, 46,5cm, föddes 16/9, v.35+2
23 - Vimsan, första barnet
24 - Thera, första barnet
26 - Mikan, tredje barnet
26 - raggarn, tredje barnet
29 - e_lin_a, andra barnet
31 - _Angel87_ , första barnet

November
13 - Missjackpot, första barnet
15 - Oregano, andra barnet
16 - villvaraanonym, första barnet
20 - miss_strandberg

dx att flytta fram igen kanske;)

Detdär att min rygg kändes som den gick av va visst värkar. Nu har jag haft 10 min mellan värkarna i 12 timmar! Usch! Har iaf kunnat slumra de minuter som gått mellan dem.. Ska ju vänta med att åka in tills det är 5 min imellan.

Detdär att min rygg kändes som den gick av va visst värkar. Nu har jag haft 10 min mellan värkarna i 12 timmar! Usch! Har iaf kunnat slumra de minuter som gått mellan dem.. Ska ju vänta med att åka in tills det är 5 min imellan.

Ha..Sa ju att du kommer att få på tors natt el fredag tror stenhårt att din lilla kommer under dagen natten;)!!!

Misstänkte att det va så när du skrev igår men tänkte att du lär nog märka det så småningom. :) kul att det verkar ha satt igång på riktigt nu!

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Anonymt nick. Väldigt långt inlägg, då jag delvis behövde skriva ner mina tankar för mig själv också ;) Jag är i 30-års ålder och lever...
2 3
Svar
50
· Visningar
6 541
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
12 704
Senast: lizzie
·
Relationer För en vecka sedan fick jag ett positivt graviditetstest. Har med min tidigare partner gått igenom en barnlöshetsutredning där läkarna...
2 3
Svar
57
· Visningar
12 973
Senast: Nixehen
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 988
Senast: Juli0a
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar