Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Tankar någon?
Hoppas som du att där bara är 2 ulvar kvar, men känner att det kan vara för riskabelt att bara anta det. Skulle säga att det vore bra om goda kunde samla röster idag, för om det är 3 ulvar kvar och rösterna från goda delas upp på två personer så har de världens chans att styra utfallet.
 
Hoppas som du att där bara är 2 ulvar kvar, men känner att det kan vara för riskabelt att bara anta det. Skulle säga att det vore bra om goda kunde samla röster idag, för om det är 3 ulvar kvar och rösterna från goda delas upp på två personer så har de världens chans att styra utfallet.
Men demon-problemet?!
 
Men demon-problemet?!
Ja! Men jag har ingen aning om vem som är demon! Ens om jag har folk jag funderar på om de är ulvar så har jag ingen aning om hur jag ska veta vem av dom som är demonen! :arghh:
Finns liksom ingen anledning för demonen att ha hintat om sin roll iom att den är med i lyan, så med siaren borta vet jag inte ens hur jag ska börja skilja på en ulv och en demon :down::cry:
 
Ja! Men jag har ingen aning om vem som är demon! Ens om jag har folk jag funderar på om de är ulvar så har jag ingen aning om hur jag ska veta vem av dom som är demonen! :arghh:
Finns liksom ingen anledning för demonen att ha hintat om sin roll iom att den är med i lyan, så med siaren borta vet jag inte ens hur jag ska börja skilja på en ulv och en demon :down::cry:
Undrade mest om jag tänkte rätt, att om det är tre ulvar kvar så räcker det inte med att hitta en ulv, vi måste dessutom undvika demonen.
 
Undrade mest om jag tänkte rätt, att om det är tre ulvar kvar så räcker det inte med att hitta en ulv, vi måste dessutom undvika demonen.
Ja, absolut vill vi helst undvika demonen, för lynchas den blir det samma som om vi inte haft en demon och förlorade en god, så helst vill vi att demonen blir ensam kvar i lyan. Jag vet bara inte hur vi gör för att räkna ut vem som är demonen utan siarens hjälp?
 
Ja, absolut vill vi helst undvika demonen, för lynchas den blir det samma som om vi inte haft en demon och förlorade en god, så helst vill vi att demonen blir ensam kvar i lyan. Jag vet bara inte hur vi gör för att räkna ut vem som är demonen utan siarens hjälp?
Nä läget känns ju hopplöst för goda om det är tre ulvar kvar.
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina

carrro_lina lynchad, ulv
Gabby_Ossi käkad, lösmynt spion

DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina
21.01 qitis röstar på fio ( ogiltig röst- för sen)

fio lynchad, bybo
cirkus käkad, trollkarl

DL 3
19:09 hemlig röstar på Habina
19:31 Hedinn röstar på hemlig
19:45 Madalitso röstar på habina
20:18 Qitis röstar på Artline
20:23 Habina röstar på snurrfian
20:47 snurrfian röstar på Habina
20:57 Habina ändrar röst till hemlig
20:58 Artline röstar på hemlig
20:58 LenaH röstar på Artline
(Niyama missar)

hemlig lynchas, ängel
Q käkas, siare

Har roat mig med att markera och tänkte försöka dra några slutsater av det men fick just samtal. :o
 
En slutsats är att @Hedinn har en väldigt grön röstrad, vilket möjligtvis får mig att fundera på om hon kanske är god, för ulvar brukar vilja alibirösta på en kollega. Samtidigt så vet man aldrig med ulvar. :cautious:

@Artline har lagt den sista rösten på lynchad god de två sista röstningarna. Men sen har vi röstfifflaren och fårulven och det ställer till det för mig.
 
Det här känns väldigt avvaktande. Vore nog bra att rösta i tid för blir det sista minuten har ulvarna mer möjlighet. Skulle vilja ha lite diskussion om vilka vi kan tänka oss att lyncha eftersom vi måste samla rösterna?

@LenaH har du pratat klart snart :p 😉
 
Om det skulle varit fyra ulvar fån början, vilket verkar osannolikt då det med demonen i princip innebär fem ulvar men måste ju räkna med att det kan vara så. Då innebär det att vi inte bara måste lyncha en ulv idag, vi måste också undvika demonen. Hur lätt är det?! Om en god eller demonen lynchas är enda hoppet att ulvarna försöker äta den välsignade.

Men, mitt hopp är att det inte är tre ulvar kvar. Om man gör lyan ovanligt stark till antal känns det lite väl att ge ulvarna möjlighet att styra röstningen i det dolda med fårulven. Är det tre ulvar kvar så kanske vi kan hitta en ulv, men vi måste vara eniga och vi måste undvika demonen. Hur nu det ska gå till?
Jag är ledsen men jag kommer inte att börja räkna på det här, jag rör bara till det. Jag hoppas på max två ulvar kvar, problemet är att jag har bara en god som jag känner mig relativt säker på, det räcker inte att jag följer henne. 😔
 
Liten genomgång:
Artline känner jag att jag inte alls fått grepp om denna leken, har ingen aning var jag har henne. Tror inte hon är siad, så q är ingen hjälp där.

Hedinn kändes aktiv på ett bra sätt i söndags, men har sedan dess blivit mer anonym. Dock sagt att detta är för hon inte hunnit med lika mycket, vilket är förståeligt.

Niyama vet jag att jag brukar reagera rejält på när hon är ond, vilket jag inte gjort, så tar det som ett gott tecken och hoppas att hon inte grundlurar mig.

Snurrfian Hade lite märkliga röstningar dl 1 o 2. Kan inte komma ihåg hur hon brukar spela (märks att det var ett tag sedan senaste leken), så kan inte säga så mycket om hennes inlägg, men har absolut inte uteslutit henne som ulv.

LenaH har varit väldigt anonym, men litar än så länge på andra som verkar ha henne åt det goda hållet. Är inte första platsen jag tittar efter ulv i nuläget.

Habina tyckte jag hakade upp sig väldigt mycket på hemlig för en struntsak, och tycker rösten på art idag var konstig, då jag inte kände mig alls så säker på att q siat art. Är nog en av mina toppkandidater för ulv just nu.
 
Visst har vi röstfifflare, välsignad och bybo/bybor kvar? Inte direkt roller som går att hitta, möjligtvis röstfifflaren men inte i de lägena som varit och med en fårulv också :(
 
Jag försöker i andra ändan, LenaH vill jag sätta åt det godare hållet, där tror jag att q har siat. Sen har jag Hedinn som har en väldigt grön rad för att vara ulv, men visst hon kan spela högt.
Niyama vet jag inte var jag har, Madalitso känns väldigt vag, Artline och Habina är kanske de som jag lutar mest åt som ulvar just nu. :cautious:
 
Habina tyckte jag hakade upp sig väldigt mycket på hemlig för en struntsak, och tycker rösten på art idag var konstig, då jag inte kände mig alls så säker på att q siat art. Är nog en av mina toppkandidater för ulv just nu.
Jag har ju misstänkt Habina sen dag 2 tror jag det var, och hon fortsätter att bete sig skumt i mina ögon. Men just det där med hemlig och Habina känns väldigt mycket som när två goda hakar upp sig på varann.
 
Jag har ju misstänkt Habina sen dag 2 tror jag det var, och hon fortsätter att bete sig skumt i mina ögon. Men just det där med hemlig och Habina känns väldigt mycket som när två goda hakar upp sig på varann.
Jag som i allra högsta grad inte har misstänkt Habina sen innan har ju nu blivit nojig över att jag ska ha blivit grundlurad och bara blint missat det ni andra sett. Men samtidigt är jag med dig i känslan av två goda som hakat upp sig på varandra, så jag vet inte alls vad jag ska tro där.

(Sorry för min totala frånvaro idag. Fullt upp med jobb och sen eftermiddagsaktiviteter, så har nyss kommit hem och inte ens hunnit äta än, så har inte detaljkoll på allt som skrivits ordentligt utan bara sporadiskt försökt hinna med att läsa under dagen).
 
Jo men så finns fårulven, skulle du vara fårulven hade det varit ett smart drag istället. Nu kanske röstfifflaren var framme och förstörde.
Fast fårulven har väl ingen anledning att ändra röst sådär? Röständringar granskar ju också. Och hade jag varit fårulv (gäller väl även Mada) så hade väl den dolda rösten lagts på t.ex. Q? Om inte röstfifflaren fixade till lottning då så hade ju Q kunnat lynchas istället.

Röstfifflaren borde ju ha röstat på samma som i tråden för att visa sig för spionen iaf.
 
Jag har ju misstänkt Habina sen dag 2 tror jag det var, och hon fortsätter att bete sig skumt i mina ögon. Men just det där med hemlig och Habina känns väldigt mycket som när två goda hakar upp sig på varann.
Så kan det absolut vara, och jag vet att habina också kan upplevas spela väldigt skumt även som god, precis som hemlig. Tycker bara inte jag kommer ihåg att hon brukar gå an så hårt mot folk, under flera dagar, som god. Men som sagt, var länge sedan jag lekte nu, så känner också att jag tappat en del av känslan för hur folk spelar i olika roller.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 333
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 188
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp