Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag har en lite akut grej som uppstått, så jag kommer inte att kunna vara inne mer på buke idag. Hoppas alla har roligt under DL ikväll, det skulle jag garanterat haft (inklusive enormt stresspåslag) och glöm inte att det är en lek. :)

Jag mår bra, men har en i min närhet som behöver stöttning. Kram på er allihopa! :heart
 
Det är lugnt, sånt händer oss alla. Glöm inte att detta bara är en lek, inte på liv och död!
Skriv gärna vem du skulle röstat på och varför :)
Känns ju svårt i efterhand att ge nåt riktigt svar på det eftersom jag vet hur det gick. Jag började ju bli rädd att hemlig och Habina var två goda som hakat upp sig på varann, så kanske hade jag inte vågat avgöra mellan dom utan röstat på Art eftersom hon var den enda som också hade röster på sig (tror jag).
 
Jag funderar också på om Art är siad. Dels pga Qs relativt tidiga (för att vara Q) röst på henne, dels för att hon faktiskt käkades sen.

Jag kommer lita på cirkus ikväll. Jag känner mig helt lost, även efter att ha läst igenom leken igen. Eftersom cirkus skrivit såhär, så väljer jag faktiskt att rösta på Snurrfian som la sin röst på fio igår.

Habina röstar på snurrfian
Nu noterade jag att jag kom ihåg fel ang. röstningen igår som jag nämnde i svaret till godisklubba. Det här är ju märkligt faktiskt, Habina litar på cirkus som visserligen var god men inte kan ha haft nån information alls? Okej att ta med i beräkningen men att rösta efter det?
 
Ännu ett argument till varför jag inte är siad. Om jag hade varit siad då hade Q gått på mig mycket hårdare och inte låtit oss lyncha ängeln.

Q visste mest troligen inte att hemlig var ängel men hon hade inte låtit mig överleva igår om jag var siad.

Att misstänkta att jag är ulv pågrund av mina dåliga röstningar är en sak. Men att misstänka mig pågrund av att ni tror jag är siad. Det är att göra det lätt för sig.
 
Är lite rädd att både Art och Habina är ulvar, och Art är demonen så Habina glatt påpekar att hon kan vara siad och lägger rösten där :nailbiting:. Arts sena röst på hemlig igår kan tyda på det också.

Men Habina ändrade röst, så det borde i så fall betyda tre ulvar för ingen av dessa borde vara fårulven. Och det borde det väl inte vara?

Vill tro att LenaH är god, och jag önskar att Hedinn också är det men är väldigt osäker på den saken.
 
Jag funderar också på om Art är siad. Dels pga Qs relativt tidiga (för att vara Q) röst på henne, dels för att hon faktiskt käkades sen.


Nu noterade jag att jag kom ihåg fel ang. röstningen igår som jag nämnde i svaret till godisklubba. Det här är ju märkligt faktiskt, Habina litar på cirkus som visserligen var god men inte kan ha haft nån information alls? Okej att ta med i beräkningen men att rösta efter det?
Just därför trodde jag att hon var trollad. Men LL sa att ingen var trollad. Sedan hann jag inte tänka mer på det igår.
 
Ännu ett argument till varför jag inte är siad. Om jag hade varit siad då hade Q gått på mig mycket hårdare och inte låtit oss lyncha ängeln.

Q visste mest troligen inte att hemlig var ängel men hon hade inte låtit mig överleva igår om jag var siad.

Att misstänkta att jag är ulv pågrund av mina dåliga röstningar är en sak. Men att misstänka mig pågrund av att ni tror jag är siad. Det är att göra det lätt för sig.
Brukar Q verkligen vara så övertydlig när det inte ens är avgörande lynch? :cautious:
 
Jag är mycket fundersam, jag tycker att @Habina beter sig skumt, igår argumenterade hon utifrån en död cirkus och idag utifrån en död q, det känns som om hon gör det lätt för sig när det inte finns någon som kan försvara sig och förklara vad de menar.
Men ja! Vad bra att jag läser ordentligt innan jag skriver en massa. Det är ju rimligt att fundera på vad siaren har skrivit och kanske rösta efter det men rösten igår som också baseras på vad en död spelare har trott, utan nån information. Jättekonstigt.
 
Siaren gör likadant , vill hitta spionen genom att rösta på en som den sedan kollar upp?
Q skrev detta, så baserat på det och hur hon skrev om LenaH sen så tror jag också hon siade henne eftersom Q röstade på LenaH först och sen ändrade till carrro som dog.
 
Spontant när jag läst igenom qs inlägg så tror jag hon siat två goda, och art är ingen av dem. Så jag är långt ifrån säker på att q skulle veta säkert vilken sida art är på. Sen kan hon ju ändå vara ond även om hon inte siats, har inte fått någon klar uppfattning av henne denna leken.

Jag känner mig fortfarande rätt misstänksam mot Habina. Sen måste jag också titta på övriga deltagare när jag hinner, men detta var spontana tankar efter vad som diskuterats idag.

Jag har en lite akut grej som uppstått, så jag kommer inte att kunna vara inne mer på buke idag. Hoppas alla har roligt under DL ikväll, det skulle jag garanterat haft (inklusive enormt stresspåslag) och glöm inte att det är en lek. :)

Jag mår bra, men har en i min närhet som behöver stöttning. Kram på er allihopa! :heart
Hoppa allt löser sig! Styrkekram till dig så du orkar stötta den som behöver det :heart
 
Jag anade igår att jag blivit siad av q för hon hade inte släppt mig annars och det var anledningen till att jag följde hennes röst när jag inte hade hunnit sätta mig in i leken ordentligt.

Jag vet däremot inte om hon siat @Artline eller ej, det måste jag fundera på.
 
Hittade inget inlägg med alla röstlistor i samma?

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina

carrro_lina lynchad, ulv
Gabby_Ossi käkad, lösmynt spion

DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina
21.01 qitis röstar på fio ( ogiltig röst- för sen)

fio lynchad, bybo
cirkus käkad, trollkarl

DL 3
19:09 hemlig röstar på Habina
19:31 Hedinn röstar på hemlig
19:45 Madalitso röstar på habina
20:18 Qitis röstar på Artline
20:23 Habina röstar på snurrfian
20:47 snurrfian röstar på Habina
20:57 Habina ändrar röst till hemlig
20:58 Artline röstar på hemlig
20:58 LenaH röstar på Artline
(Niyama missar)

hemlig lynchas, ängel
Q käkas, siare
 
Om det skulle varit fyra ulvar fån början, vilket verkar osannolikt då det med demonen i princip innebär fem ulvar men måste ju räkna med att det kan vara så. Då innebär det att vi inte bara måste lyncha en ulv idag, vi måste också undvika demonen. Hur lätt är det?! Om en god eller demonen lynchas är enda hoppet att ulvarna försöker äta den välsignade.

Men, mitt hopp är att det inte är tre ulvar kvar. Om man gör lyan ovanligt stark till antal känns det lite väl att ge ulvarna möjlighet att styra röstningen i det dolda med fårulven. Är det tre ulvar kvar så kanske vi kan hitta en ulv, men vi måste vara eniga och vi måste undvika demonen. Hur nu det ska gå till?
Tankar någon?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp