Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Uppdatering:

När man har en lång nos och vet lite för mycket om folk så är det lätt att man råkar trampa folk på tårna. Tillslut lyckades Mamma känguru med sina stora baktassar trampa på fel tår och några bestämde sig för att göra sig av med henne. Sagt och gjort, när morgonen nalkades var hon spårlöst försvunnen...
Qitis var Mamma känguru, siare

Nästa DL 21.00 ikväll
attans. Heja goda
 
Uppdatering:

När man har en lång nos och vet lite för mycket om folk så är det lätt att man råkar trampa folk på tårna. Tillslut lyckades Mamma känguru med sina stora baktassar trampa på fel tår och några bestämde sig för att göra sig av med henne. Sagt och gjort, när morgonen nalkades var hon spårlöst försvunnen...

Qitis var Mamma känguru, siare

Nästa DL 21.00 ikväll
Skulle inte sagt något om att det började bra när vi fick ut en ulv dl1, har bara gått utför sedan dess :cry:
 
Lägger också min röst nu så den inte blir sen idag också.

Jag tyckte jag fick dåligt grepp om Artline efter genomläsningen. Och när jag funderat på det under tiden så tycker jag sammantaget att hon faktiskt varit väldigt anonym i leken totalt. Hon brukar vara mer grävande när hon är god tycker jag än hon hittills varit. Även om hon kan vara seg i starten

jag tycker hon la en märklig motivering på Niyama i första DL och att lägga en fjärderöst på fio i dl 2 kan mycket väl vara för att säkerställa att fio åkte ifall någon ulv var uppe med två röster? I så fall torde det varit Snurrfian hon försökte rädda?
kan vara ute och cykla men är faktiskt det som skaver mest för mig idag när jag läst igenom leken ordentligt

Qitis röstar på Artline enligt motivering ovan

Nu har jag läst igenom qitis alla inlägg och jag får känslan av att hon siat Artline och då som ond. För min del passar det bra in i mitt eget resonemang, med rösten på Niyama i dl1 som gjorde att jag ändrade min egen röst på Niyama till Artline istället samt hur hon "pushade" mig igår att ändra röst (för att hon visste att hemlig var god och att jag skulle rösta där för att rädda mig själv).

Så baserat på detta väljer jag faktiskt att rösta redan nu, jag tror det ska mycket till innan jag röstar på nån annan.

Habina röstar på Artline
 
Med resonemanget en ulv i taget skulle jag dock vilja syna snurrfian lite närmare om jag får chansen till det. Jag tror verkligen att cirkus var nåt på spåren där (se mitt resonemang från igår när jag röstade)...
 
Nu har jag läst igenom qitis alla inlägg och jag får känslan av att hon siat Artline och då som ond. För min del passar det bra in i mitt eget resonemang, med rösten på Niyama i dl1 som gjorde att jag ändrade min egen röst på Niyama till Artline istället samt hur hon "pushade" mig igår att ändra röst (för att hon visste att hemlig var god och att jag skulle rösta där för att rädda mig själv).

Så baserat på detta väljer jag faktiskt att rösta redan nu, jag tror det ska mycket till innan jag röstar på nån annan.

Habina röstar på Artline
Hon kan inte ha siat mig. Du är extremt snabb med att tro det utan att fundera speciellt mycket.
 
Jag förstår att det ser ut som att Q siat mig. Men jag tycker ändå att Habina är misstänksamt snabb med att rösta. Det måste inte göra Habina till ond men det skaver. De onda vill garanterat att de ska bli drev mot mig.


Vi är 7 st kvar. Är det 3 ulvar så är vi 4 goda. Ryker Jag så blir det 3 -3. Då vinner ulvarna.

Med snurrrfian känner jag att hon kan vara ond men hon kan också vara som hemlig/fio. Dvs en god som fått för mycket uppmärksamhet.

Lena tror jag blivit siad god.

Hedinn skriver kloka saker så det är svårt att misstänka henne just därför skulle hon lätt kunna vara ulv.

Niyama känns inte ond men sedan har vi den där handuppräckningen.

Sedan har vi madi. Måste fundera mer på henne.
 
LL har sagt att jag var god.
:cautious: Med tanke på att LL alltid står på den onda sidan så kan man ju börja undra... Sen när började LL var någon man kunde använda som argument om vilken sida man står på? Jag kan också skriva att hon har skrivit i PM till mig att jag är god, alltså måste jag vara god! :up:
 
Jag är mycket fundersam, jag tycker att @Habina beter sig skumt, igår argumenterade hon utifrån en död cirkus och idag utifrån en död q, det känns som om hon gör det lätt för sig när det inte finns någon som kan försvara sig och förklara vad de menar.
 
Sitter med mobilen så det här blir rörigt. @Niyama

Två av inläggen skrev hon igår och ett i förrgår. Så jag tror hon siade Lena första natten.

Jag tror hon siat Lena dels för att hon lägger henne åt sidan men att hon låter mycket veligare när hon skriver om andra.

hej hej! Jag heter qitis :D
och jag är äntligen online ordentligt för första gången i denna leken !

Så nu kan ni bomba mig med frågor/ anklagelser/ifrågasättande hur mycket ni vill det kommer iaf besvaras! :) har en kväll ledig utan jobb,hästar, barn och andra måsten så är " all yours"

Jobbar med ett yrke som har fått ökad belastning iom coronakrisen så flaggade för det redan innan lekstart att jag INTE kommer delta som jag gjorde för ca 2 år sedan om nu någon glömt det?
Med det sagt så går jag vidare med leken och mina funderingar

Jag HAR hunnit läsa leken då och då- inte följa den slaviskt som jag annars kan göra :grin:
Ja jag höll koll på röstningsresultatet för jag VET att jag är ett tacksamt offer i första DL, oavsett hur jag deltar / inte deltar/ vad jag skriver osv. Hade ingen tid att följa vad som skrevs och diskuterades så ville bara ha koll på hur jag låg till helt enkelt inför DL.

Igår hade jag lite bättre tid att läsa under dagen iaf även om jag inte hade tid att skriva och teoria så mycket. det är ju ändå första DL - så det ÄR ju svårt
Idag har jag jämt nyss börjat läsa igenom och ska nu lägga mig vinn om att teoria och göra mitt bästa för att föra leken framåt i den mån jag kan
Börjar med det väsentligaste jag läst hittills

det var illa att @Gabby_Ossi rök med den rollen hon hade :(
Många goda roller som vill ha bekräftelse från spionen förstås, såsom trollkarl, ängel, siare och röstfifflare
Men vi reder nog ut detta ändå skulle jag tro!

jag hade inga bra argument igår för min röst jag la först ( på @LenaH) och det ber jag om ursäkt för.
Jag förstår om det blir misstänkt för att man röstar på någon pga inaktivitet. Heck. jag själv blir ju det :) Men jag vill ju ändå att någon skriver något mer än "hittat leken" så det går att se något av vad denna anser om leken . Nu var jag tidig med att rösta och är medveten om att andra kan komma in senare så menar inget illa

Jag la min första röst på LenaH och hon valde ändå att inte rösta på mig sedan så kanske att @LenaH s q-radar faktiskt är välkalibrerad i denna leken - det hoppas jag om inte annat det vore på tiden att den fungerar!
Att jag är misstänkt från andra kan jag förstå och ska bemöta ordentligt idag/ ikväll vad ni skriver!

Med det sagt ska jag grotta ner mig i vad som faktiskt skrivits och återkommer med fler inlägg @Madalitso :p kanske inte tusen st ( men lämnar inga garantier!) men välfyllda
Påbörjar min läsning av varje spelares inlägg
börjar med de som har minst så jag hinner med några stycken.
LenaH hoppar jag över tills vidare men ska kolla igenom henne sedan också
Sätter in lite listor så jag snabbt kan hitta dem sedan

Kvar i leken: 9 st
1. Niyama
2. Artline
4. hemlig
5. Habina
6. Snurrfian
7. Hedinn
10. LenaH
12. Madalitso
13 qitis

Roller som är kvar:
Goda:
- Heffaklumpen
- (Välsignad)
- Lilla Ru (Röstfifflare)
- Mamma kängru
- (Siare)
- I-or
- (Ängel)
- Nalle Puh
- (Bybo(r)) ?

Onda:
- Kanin
- (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- (Varulvar) HM noterar för första gången att LL skrivit det i pluralis? Så troligen minst 1 kvar då?
- Nasse
- (Demon)


också DL-röstningarna

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina

carrro_lina lynchad, ulv

Gabby_Ossi käkad, lösmynt spion

DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina
21.01 qitis röstar på fio ( ogiltig röst- för sen)

fio lynchad, bybo

qitis röstar LenaH Carrro_lina - fio
hemlig röstar fio -habina
habina röstar Niyama- Artline- hemlig

LenaH röstar habina- fio
madalitso röstar Carrro_lina- snurrfian
hedinn röstar qitis-
fio
Artline röstar Niyama-fio
Niyama röstar qitis- Carrro_lina-madalitso
snurrfian röstar habina-
fio
Jag ska skypa med kära moder snart som fyller år , många år :love:
Vi har varit tvungna att ställa in kalas och släktträff pga corona hon tillhör riskgruppen så ska vi samlas via skype för att kunna fira henne så bra vi kan under rådande omständigheter
så blir tvungen att avrunda min genomläsning med fria tankar från minnet vad jag fått för intryck av de personer som återstår
Hedinn- har skrivit mycket, teoriat och påpekat och kommenterat. Behöver inte alls betyda att hon är god förstås så hamnar i facket " Jag vet inte alls vart jag har henne"

Niyama jag kommer ihåg handuppräckningen i början av leken , och vill minnas att hon gjort så i tidigare lekar som ond också,. Kan hon kanske ha gjort det även som god? Men det minns jag inte i så fall. Enda möjliga rollen som skulle kunna tänkas "vilja" bli utröstad så är det demonen, så har henne som en potentiell kandidat som det - annars tror jag hon är god Summa summarum: Vet inte vad jag ska tro om Niyama

Habina Jag undrar om Habina är den nya Q ? Sprutar ur sig inlägg och teorier samt funderingar i alla möjliga riktningar , tror kanske ändå inte att hon är ond? I så fall möjligen om hon är demonen? Som vill ha uppmärksamhet och röster? Så demonen kan omvändla en god? Som ni märker: Vet inte vart jag har Habina heller

LenaH tycker jag ändå verkar bete sig som en god LenaH gör , men det är ju baserat på min egen personliga känsla att hon har rätt q-radar i denna leken så kanske inte så mycket värt?:idea: I alla fall inte där jag för stunden lägger tankar och funderingar

Hemlig blir jag inte heller riktigt klok på? Vissa saker noterar jag som skumma i minnet och andra saker som mer vettiga. Sedan brukar hon kunna bli misstänkt enkelt så tja. även hon vet jag inte vart jag ska placera

får återkomma lite senare efter skypandet
 
Sitter med mobilen så det här blir rörigt. @Niyama

Två av inläggen skrev hon igår och ett i förrgår. Så jag tror hon siade Lena första natten.

Jag tror hon siat Lena dels för att hon lägger henne åt sidan men att hon låter mycket veligare när hon skriver om andra.
Lite riskabelt att godförklara Lena så hårt när vi inte har någon ängel kvar i leken, så även om jag kan hålla med dig om ditt resonemang så vet jag inte om det gör dig till god eller till ulv som pekar ut nästa offer att käkas? För att sen kunna säga "titta hon var god precis som jag sa"
 
Jag förstår att det ser ut som att Q siat mig. Men jag tycker ändå att Habina är misstänksamt snabb med att rösta. Det måste inte göra Habina till ond men det skaver. De onda vill garanterat att de ska bli drev mot mig.


Vi är 7 st kvar. Är det 3 ulvar så är vi 4 goda. Ryker Jag så blir det 3 -3. Då vinner ulvarna.

Med snurrrfian känner jag att hon kan vara ond men hon kan också vara som hemlig/fio. Dvs en god som fått för mycket uppmärksamhet.

Lena tror jag blivit siad god.

Hedinn skriver kloka saker så det är svårt att misstänka henne just därför skulle hon lätt kunna vara ulv.

Niyama känns inte ond men sedan har vi den där handuppräckningen.

Sedan har vi madi. Måste fundera mer på henne.

Jag är inte snabb. Däremot röstade jag tidigt, just för att ge de goda en chans.
 
Lite riskabelt att godförklara Lena så hårt när vi inte har någon ängel kvar i leken, så även om jag kan hålla med dig om ditt resonemang så vet jag inte om det gör dig till god eller till ulv som pekar ut nästa offer att käkas? För att sen kunna säga "titta hon var god precis som jag sa"
De onda vet vilka som är goda. I det här läget är det viktigare att goda hittar varandra.
 
Jag har också en tanke kring att qitis har siat nån som god också, men valde medvetet att inte nämna det, eftersom det är onödigt att peka ut goda. Mitt tips till alla är att läsa qitis inlägg och bilda sig en egen uppfattning.
 
Vi är 7 st kvar. Är det 3 ulvar så är vi 4 goda. Ryker Jag så blir det 3 -3. Då vinner ulvarna.
Om det skulle varit fyra ulvar fån början, vilket verkar osannolikt då det med demonen i princip innebär fem ulvar men måste ju räkna med att det kan vara så. Då innebär det att vi inte bara måste lyncha en ulv idag, vi måste också undvika demonen. Hur lätt är det?! Om en god eller demonen lynchas är enda hoppet att ulvarna försöker äta den välsignade.

Men, mitt hopp är att det inte är tre ulvar kvar. Om man gör lyan ovanligt stark till antal känns det lite väl att ge ulvarna möjlighet att styra röstningen i det dolda med fårulven. Är det tre ulvar kvar så kanske vi kan hitta en ulv, men vi måste vara eniga och vi måste undvika demonen. Hur nu det ska gå till?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 334
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Senil häst?
  • Ridskoleryttare
  • Ordspråk

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp