Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

DL3
19:09 hemlig röstar på Habina
19:31 Hedinn röstar på hemlig
19:45 Madalitso röstar på habina
20:18 Qitis röstar på Artline

Habina 2
hemlig 1
Artline 1
 
Om fio inte är ulv så undrar jag om inte lyan har outat sig en smula
Eller så gör dolda röster att nån annan än fio åker nu....och då kan vem som helst vara i lyan.

Snurrfian i första hand.
(en smula bethöver inte betyda alla liksom)

men även du och Art kan vara kandidater. LenaH tror jag faktiskt mindre på.


Jag kommer lita på cirkus ikväll. Jag känner mig helt lost, även efter att ha läst igenom leken igen. Eftersom cirkus skrivit såhär, så väljer jag faktiskt att rösta på Snurrfian som la sin röst på fio igår.

Habina röstar på snurrfian
 
DL 3 21:00
19:09 hemlig röstar på Habina
19:31 Hedinn röstar på hemlig
19:45 Madalitso röstar på habina
20:18 Qitis röstar på Artline
20:23 Habina röstar på snurrfian

Habina 2
hemlig 1
Artline 1
Snurrfian 1
 
Jag tror inte att habina som ulv hade förtsatt med att envias med att hemlig var ond. Jag tror heller inte att Q hade lagt en udda röst på mig om hon vore ulv, eftersom det hade varit enklare för ulvarna att få ut habina, hemlig eller snurrfian. Om Q hade varit ond med någon av dem så hade inte alla tre kunnat vara onda.
 
Madalitso - fick med mig mot carrro dag 1. Hon kan iofs vara fårulven och att det inte alls var meningen att få med nån mer mot carrro, men det var ändå hon som fick mig att ändra röst så antingen är hon god eller så insåg hon inte vad det hon skrev kunde leda till. (Alltså hon uppmanade mig ju inte att ändra röst men hennes svar på något jag frågade fick mig att inse att det var rimligare att rösta på carrro än Q.)

Q - la tredje rösten på carrro, visserligen för att rädda sig själv. Med tanke på att hon ändrade röst tycker jag det talar emot att hon är fårulven. Hm, nu när jag kollar röstningen kanske det inte fanns så många alternativ för Q i ett pressat läge och hon kan ju lika gärna rädda sig själv och skaffa sig alibi även om kollegan åker? Annars har jag inte reagerat på Q.

Mardrömmen är ju att Mada är fårulv och Q ulv/demon och så "godförklaras" dom pga röstningen dag 1.
 
Jag tror inte att habina som ulv hade förtsatt med att envias med att hemlig var ond. Jag tror heller inte att Q hade lagt en udda röst på mig om hon vore ulv, eftersom det hade varit enklare för ulvarna att få ut habina, hemlig eller snurrfian. Om Q hade varit ond med någon av dem så hade inte alla tre kunnat vara onda.
Så du tror mer på mig som ulv?
 
Jag är öppen för ändring om jag blir övertygad, men nu gör jag såhär.

hemlig röstar på Habina
Tycker hon vill godförklara sig själv lite väl enkelt, särskilt när siaren ju redan var ute.

Trots hennes sista inlägg. Nåt skaver med Habina, för mig.
Men det är sådana saker som är rätt typiska för Habina att skriva. Har du andra anledningar till att misstänka henne? Förutom det och känslan?
 
Kommer fan inte hinna gå igenom röstmotiveringarna från igår. Men, om snurris skulle räddas, då hade det ju gått att rösta på hemlig eller Habina också? Och är hemlig och Habina två goda som hakat upp sig på varann?

Hatar fårulven också.
 
Jag fokuserade mest på rösterna på carro. Hade Q varit fårulv så hade det varit rätt onödigt och slöseri med energi attt ändra rösten om den endå inte räknades i tråden.
Q som ulv men inte fårulv då? Jag tänkte att varför skulle hon se till att lyncha en annan ulv, men fanns det egentligen alternativ i det läget om hon ville rädda sig själv?
 
Det slår mig just att @Hedinn mest glider med och ifrågasätter en del men inte så mycket mer. Det är värt att notera även om det i sig inte behöver betyda att hon är ulv.
 
Q som ulv men inte fårulv då? Jag tänkte att varför skulle hon se till att lyncha en annan ulv, men fanns det egentligen alternativ i det läget om hon ville rädda sig själv?
Du har helt klart en poäng. Men samtidigt så hade väl habina två röster på sig också? Men visst. Det är möjligt att de alla tre är ulvar.
 
D
Q som ulv men inte fårulv då? Jag tänkte att varför skulle hon se till att lyncha en annan ulv, men fanns det egentligen alternativ i det läget om hon ville rädda sig själv?
du själv och Habina kunde jag också valt istället för carrro_lina. Såg inte habinas röstöndring till Artline innan jag ändrade min röst. Så nog hade jag alternativ
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp