Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag undrade om du menade att hemlig var ond eftersom jag tolkade formuleringen som att hemlig borde känna till den dolda rösten (då tänkte jag inte på att röstfifflaren också finns). Det jag tyckte var konstigt att Habina fick till ulvigt var ju att hemlig skrev "Inte vad vi vet" eller liknande, dvs inte öppet i tråden i alla fall. Det är ju helt olika saker, när det gällde dig så var det är fråga bara om du trodde hemlig var ond.

Hahahaha :rofl: Nu först fattar jag vad du, snurrfian och hemlig pratade om. Jag tolkade det helt annorlunda, jag trodde du också hade hakat upp dig på VI och inte på den dolda rösten.
 
Varför valde trollkarlen ut fio tror du? Nån som röstade på henne första dl redan?
Det här inlägget har jag lite svårt att släppa. Jag funderar på om det eventuellt kan ha varit ett försök till att själv framstå som möjlig trollkarl, i och med att hemlig var den enda som röstade på fio i DL1?
Niyama - enligt andra ev den som blev trollad av cirkus, men känns som hon förnekar det och säger dessutom att hon inte tror att nån behöver vara trollad (?).
Känns lite skum för mig.
Sen detta. Visst, det är en tolkning, men jag kan inte alls se att Niyama förnekar att hon blivit förtrollad av cirkus? Bara att hon inte tror på att någon av fio-rösterna var förtrollade, vilket för mig snarare tyder på motsatsen...

Fortsatt lägger hemlig väldigt mycket fokus på att rota bland rösterna på fio, för att se vem som kan ha varit förtrollad(?), vilket för mig då blir lite småkonstigt när det sen hamnar en röst på Habina...

Och samtidigt som jag skriver det här så tänker jag att en ond hemlig kanske snarare hade tagit den "enkla" vägen och röstat på någon som röstat på fio där ändå cirkus antytt att hon tror det kan finnas nån ulv... Men å andra sidan känns inte rösten på Habina så avancerad heller, så kanske helt enkelt var svårt att hitta en teori mot någon annan?

Jag är osäker, men då jag kan komma att ha dåligt med tid under kvällen så lägger jag en säkerhetsröst. Ska försöka hänga med i diskussionerna ändå, så gott jag kan.

Hedinn röstar på hemlig
 
Det här inlägget har jag lite svårt att släppa. Jag funderar på om det eventuellt kan ha varit ett försök till att själv framstå som möjlig trollkarl, i och med att hemlig var den enda som röstade på fio i DL1?

Sen detta. Visst, det är en tolkning, men jag kan inte alls se att Niyama förnekar att hon blivit förtrollad av cirkus? Bara att hon inte tror på att någon av fio-rösterna var förtrollade, vilket för mig snarare tyder på motsatsen...

Fortsatt lägger hemlig väldigt mycket fokus på att rota bland rösterna på fio, för att se vem som kan ha varit förtrollad(?), vilket för mig då blir lite småkonstigt när det sen hamnar en röst på Habina...

Och samtidigt som jag skriver det här så tänker jag att en ond hemlig kanske snarare hade tagit den "enkla" vägen och röstat på någon som röstat på fio där ändå cirkus antytt att hon tror det kan finnas nån ulv... Men å andra sidan känns inte rösten på Habina så avancerad heller, så kanske helt enkelt var svårt att hitta en teori mot någon annan?

Jag är osäker, men då jag kan komma att ha dåligt med tid under kvällen så lägger jag en säkerhetsröst. Ska försöka hänga med i diskussionerna ändå, så gott jag kan.

Hedinn röstar på hemlig

Haha, jag som började tycka att jag var nojig i ensamhet över hur hemlig betett sig i leken. :)
 
Jag måste rösta snart för att hinna innan jag försvinner.

Känns som det är många som mest glidit förbi, däribland kanske mest artline och LenaH, så ska försöka titta mer på dem imorgon då jag förhoppningsvis har mer tid. Hedinn och niyama har varit tysta idag, men kändes som de försökte teoria och driva leken framåt igår. Q har skrivit lite då och då, och känns spontant inte så intensiv som hon ofta gör som ond.

Snurrfian har jag lite misstankar på sedan tidigare, men i princip bara baserat på röstlistan, där jag hade liknande funderingar om flera andra.

Sen är det hemlig och Habina. Båda brukar kunna vara virriga både som onda och som goda, men jag förstår verkligen inte vad det är habina fastnat på hos hemlig. Jag har inte sett något som inte hade kunnat vara en helt vanlig förvirrad god hemlig? Vet att det kan vara svårt att skilja på virrig god och virrig ond, men jag förstår inte varför habina verkligen bitit sig fast som hon gjort på hemlig, det känns inte riktigt som standard god habina?

Madalitso röstar på habina med ovanstående motivation.

Vet att detta var ett väldigt övergripande inlägg, men har bara gått från minnet så jag skulle hinna. Hoppas jag fick med alla deltagare som är kvar iaf. Förhoppningsvis har jag mer tid och kan delta bättre imorgon.
 
Att lägga en första röst på en ulv säger egentligen inte så mycket om en personsroll men jag tycker Madi låter ärlig i sitt inlägg som hon skrev direkt efter DL (#303). Så antigen är hon god eller så är jag lättlurad. Jag godförklarar henne inte men tillsvidare så tror jag inte att hon är ulv.

Nu är jag på de första inläggen ifrån idag. Så jag kan upprepa någon annans teori.

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio (1)
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina (1)
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi (1)
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina (1)
20:39 cirkus röstar på Madalitso (1)
20:41 Hedinn röstar på qitis (2)
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis (3)
20:50 Artline röstar på Niyama. (2)
20:55 fio röstar på hedinn (1)
20:56 Habina ändrar röst till Artline (1)
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina (2)
20:58 Snurrfian röstar på Habina (2)
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina (3)


Om jag ser rätt så slutade Carro på tre röster och Habina och Q på två röster. Jag tror inte att Niyama och Q är fårulven just för att då hade de inte behövt antränga sig med att byta röster. Samt att Q eller Habina borde ha åkt istället. Men visst så är det möjligt att röstfifflaren röstade på Carro med sin dolda röst så det blev lottning.

Om de är vanliga ulvar så känns de tveksamt att N och Q röstade ut en ulv så länge det inte berodde på att Q eller Habina var fårulven (vilket jag inte tror Q är). Man kan sammanfatta det med att jag inte har någon som helst aning om något.

@Habina du skrev igår att du hade flera misstänkta. Jag förstår din röst på mig men var inte någon annan som redan hade en röst på sig lika misstänkta? Jag undrar varför du valde att lägga en udda röst.

Nu ska jag fortsätta läsa.

Artline, ska jag tolka dig som att du tror att jag är fårulven?
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, @hemlig och @Niyama känns lite skumma men om hemlig skulle ha trott att hon svarade i lyan så skulle det betyda att vi satt i lyan ihop och det gör vi inte. Men samtidigt så kan det ha varit ett smart drag av hemlig att få det att se ut som om jag sitter i lyan ihop med henne och niyama. Men samtidigt kan det vara ett stort missförstånd från allas sida. Men @fio röstar på @Habina utan att egentligen ha skrivit något annat i tråden får mig att fundera på en ulv som gör det väldigt enkelt för sig.
Om Fio är ulv så undrar jag om inte Habina är god, samtidigt kan det vara två ulvar som röstar på varandra.

Hur tänkte du egentligen här Snurrfian (det fetade)? Nu vet vi ju att fio är god, men jag röstade aldrig på henne?
 
Jag måste rösta snart för att hinna innan jag försvinner.

Känns som det är många som mest glidit förbi, däribland kanske mest artline och LenaH, så ska försöka titta mer på dem imorgon då jag förhoppningsvis har mer tid. Hedinn och niyama har varit tysta idag, men kändes som de försökte teoria och driva leken framåt igår. Q har skrivit lite då och då, och känns spontant inte så intensiv som hon ofta gör som ond.

Snurrfian har jag lite misstankar på sedan tidigare, men i princip bara baserat på röstlistan, där jag hade liknande funderingar om flera andra.

Sen är det hemlig och Habina. Båda brukar kunna vara virriga både som onda och som goda, men jag förstår verkligen inte vad det är habina fastnat på hos hemlig. Jag har inte sett något som inte hade kunnat vara en helt vanlig förvirrad god hemlig? Vet att det kan vara svårt att skilja på virrig god och virrig ond, men jag förstår inte varför habina verkligen bitit sig fast som hon gjort på hemlig, det känns inte riktigt som standard god habina?

Madalitso röstar på habina med ovanstående motivation.

Vet att detta var ett väldigt övergripande inlägg, men har bara gått från minnet så jag skulle hinna. Hoppas jag fick med alla deltagare som är kvar iaf. Förhoppningsvis har jag mer tid och kan delta bättre imorgon.

Hur menar du att jag bitit mig fast? Jag har inte ens röstat på henne idag? Jag reagerar på allt jag läser och sen om det råkar vara samma person som jag reagerat på tidigare eller en annan person, det spelar mindre roll för mig. Jag letar iaf ulvar, du verkar inte vara på ulvjakt?
 
Hur menar du att jag bitit mig fast? Jag har inte ens röstat på henne idag? Jag reagerar på allt jag läser och sen om det råkar vara samma person som jag reagerat på tidigare eller en annan person, det spelar mindre roll för mig. Jag letar iaf ulvar, du verkar inte vara på ulvjakt?
Nä, men jag tycker hon har varit fokus i många av dina teorier med saker jag inte alls förstår varför det skulle vara något misstänkt, och jag vet att hemlig ofta är ett lätt offer för onda att få ut, iom att hon ofta spelar på ett sätt som folk reagerar på även som god. Funderar därför på om det kan vara en taktik att ta upp misstankar mot henne i hopp om att goda hakar på och röstar ut henne åt lyan.
 
Röstlista DL2 kl 21:00

19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina


fio 4
Snurrfian 2
Habina 2
hemlig 1
Madalitso 1

Minns inte vem det var som tyckte att det var skumt att jag missade att jag fått två röster på mig. Men 20:58 röstade hemlig på mig, dvs jag fick min andra röst. Jag postade röstlistan 21:00 dvs exakt när det var för sent att rösta på nån annan. Ikväll kommer jag inte att sköta röstlistan, för jag vill inte riskera att åka ut för att jag grejar med annat. :)
 
Nä, men jag tycker hon har varit fokus i många av dina teorier med saker jag inte alls förstår varför det skulle vara något misstänkt, och jag vet att hemlig ofta är ett lätt offer för onda att få ut, iom att hon ofta spelar på ett sätt som folk reagerar på även som god. Funderar därför på om det kan vara en taktik att ta upp misstankar mot henne i hopp om att goda hakar på och röstar ut henne åt lyan.

Nädå. Jag tar upp allt jag hittar på alla. Håller på för fullt och läser igenom leken igen, hittar fortfarande inte det som flera andra hävdade hände igår, dvs hittar inte några spännande teorier att fortsätta nysta i. Jag är blind och korkad verkar det som. Men mest är jag förundrad över var alla andra är, en timme innan dl. :nailbiting:
 
Nädå. Jag tar upp allt jag hittar på alla. Håller på för fullt och läser igenom leken igen, hittar fortfarande inte det som flera andra hävdade hände igår, dvs hittar inte några spännande teorier att fortsätta nysta i. Jag är blind och korkad verkar det som. Men mest är jag förundrad över var alla andra är, en timme innan dl. :nailbiting:
Jag försvinner nu och kommer antagligen inte in igen förrens efter elva......
Har jag nu fel om dig så får jag hoppas de andra har fattat mer än jag, men du var den jag reagerat mest på än så länge.
 
@qitis jag saknar svar på denna...
Har svarat på det här: men inte direkt till dig det stämmer. Det var iaf dessa tankar jag hade redan igår. Se det fetade i inlägget :)

snurrfian

Har ju redan dividerats en del om hemlig och snurrfians vi och ni.- konversation tog bara med några citat för att komma ihåg det ordentligt.
Håller nog med @Habina lite, att det ser faktiskt lite skumt ut. Men det behöver inte vara det dock

Lite sticker det även i ögonen att snurris kommer med den kommentaren ang carrro_lina, innan resultatet kommer? Jag tror ju att jag var uppe till lottning mot carrro_lina och det är ju inte omöjligt att även @Habina var det? Beror ju på vart röstfifflaren och fårulven la sina röster helt enkelt.
Lottning mellan minst 2 är ju troligt att det blev då LL skrev att vi gjorde det svårt för henne :p men det KAN vi ju å andra sidan inte veta utan bara spekulera i (de enda som vet är röstfifflare och ulvar eftersom spionen dog första natten)


Och ett tredje "det sticker i ögonen" är även Snurrfians lilla "försvar" av mig:idea: efter att flera andra dividerat ang om jag skulle vara ulv/ fårulv igår. Det är iofs trevligt :D men oerhört risky att med det lilla jag skrev dag 1 kunna rycka ut till försvar av mig?
Jag hade inte hunnit skriva något än igår, om jag minns rätt? Känns lite lite som en ulv som vill stryka en god medhårs och om inte annat kunna säga sedan om jag skulle rykt att hon minsann inte trodde på det / inte röstade på mig
Återigen allt detta är bara spekulationer och tankar från mig
 
Hedinn skrev:
Varför röstade du i så fall inte på Snurrfian, som redan hade två röster?
(Tappade citatet så la in det i efterhand.) När Hedinn ifrågasätter varför hemlig inte röstade på snurris, svarar hemlig att Habina verkar vilja ha ut henne (hemlig) och enda anledningen till det är att de är i lyan tillsammans. Om det nu beror på att de är i lyan tillsammans borde det vara prioriterat att rösta på den som redan har två röster?
Jag vet inte var jag har någon av dom, men reagerade just på att Habina verkar vilja ha ut mig och enda anledning till det är att de i så fall är i lyan tillsammans. Jag har dock inte reagerat på Snurrfian i sig och valde därför att rösta som jag gjorde.
Men om de är i lyan TILLSAMMANS så hade det väl varit bättre att försöka få ut den som redan hade röster? Jag tycker detta är rätt så fishy
När cirkus också ifrågasätter känns det som att hemlig försöker rädda upp situationen, vilket hon iofs skulle göra både som god och ond. Men nyss hade hon skrivit att snurris var i lyan, och nu är hon inte åt något håll?
Jag sätter inte Snurr åt nåt håll, men tycker just att Habinas försök att få ut mig känns lurigt. Å andra sidan följde inte nån i lyan med (vad vi vet, om det inte är nån dold röst där men det lär inte få ut mig i nuläget ändå).
Niyama - enligt andra ev den som blev trollad av cirkus, men känns som hon förnekar det och säger dessutom att hon inte tror att nån behöver vara trollad (?).
Känns lite skum för mig.
Jag har aldrig skrivit att jag inte tror någon är trollad, så det vet jag inte var det kommer ifrån?


Alltså - hemlig är skum men jag tror inte att jag riktigt brukar förstå hennes resonemang.

Habina är också bland de mer misstänkta. Jag hade henne som trollkarl eller ond och hon var ju uppenbarligen inte trollkarl. I inlägg #410 finns det en del jag reagerat på.
 
Nu har jag läst igenom leken, men jag är inte mycket klokare. Vill dock flagga för att jag fortfarande tycker att hemlig är skum. Inte nog med att hon fiskar efter en god roll istället för att leta ulvar, hon valde igår att rösta på mig istället för att försöka rösta ut snurrfian, trots att vi bägge enligt henne var ulvar. Det viktigaste är väl att få ut ulvar, inte en specifik ulv?

Men om de är i lyan TILLSAMMANS så hade det väl varit bättre att försöka få ut den som redan hade röster? Jag tycker detta är rätt så fishy

Jag tycker dessutom att det mer och mer det känns som att hemlig försöker sprida misstankar mot mig. Tex när det var klart att goda fio blev lynchad skriver hon:

Fio började med att lägga en röst på Habina. Blev lyan sur och följde?

Ungefär som om lyan vill rädda mig? Jag röstade inte på fio utan på hemlig, en röst som varken gjorde till eller från igår.
 
Lägger också min röst nu så den inte blir sen idag också.

Jag tyckte jag fick dåligt grepp om Artline efter genomläsningen. Och när jag funderat på det under tiden så tycker jag sammantaget att hon faktiskt varit väldigt anonym i leken totalt. Hon brukar vara mer grävande när hon är god tycker jag än hon hittills varit. Även om hon kan vara seg i starten

jag tycker hon la en märklig motivering på Niyama i första DL och att lägga en fjärderöst på fio i dl 2 kan mycket väl vara för att säkerställa att fio åkte ifall någon ulv var uppe med två röster? I så fall torde det varit Snurrfian hon försökte rädda?
kan vara ute och cykla men är faktiskt det som skaver mest för mig idag när jag läst igenom leken ordentligt

Qitis röstar på Artline enligt motivering ovan
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 30
  • Avels fråga
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp