Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag har sjukt dåligt med tid idag, jag har jobbat från halv åtta till halv tre med undervisning och nu sitter jag och försöker ta ikapp 8h studier som jag inte har hunnit med. Jag ska försöka komma in och vara aktiv längre fram i kväll men jag måste få in material till min studiekamrat.
 
snurrfian

Har ju redan dividerats en del om hemlig och snurrfians vi och ni.- konversation tog bara med några citat för att komma ihåg det ordentligt.
Håller nog med @Habina lite, att det ser faktiskt lite skumt ut. Men det behöver inte vara det dock

Lite sticker det även i ögonen att snurris kommer med den kommentaren ang carrro_lina, innan resultatet kommer? Jag tror ju att jag var uppe till lottning mot carrro_lina och det är ju inte omöjligt att även @Habina var det? Beror ju på vart röstfifflaren och fårulven la sina röster helt enkelt.
Lottning mellan minst 2 är ju troligt att det blev då LL skrev att vi gjorde det svårt för henne :p men det KAN vi ju å andra sidan inte veta utan bara spekulera i (de enda som vet är röstfifflare och ulvar eftersom spionen dog första natten)

Och ett tredje "det sticker i ögonen" är även Snurrfians lilla "försvar" av mig:idea: efter att flera andra dividerat ang om jag skulle vara ulv/ fårulv igår. Det är iofs trevligt :D men oerhört risky att med det lilla jag skrev dag 1 kunna rycka ut till försvar av mig?
Jag hade inte hunnit skriva något än igår, om jag minns rätt? Känns lite lite som en ulv som vill stryka en god medhårs och om inte annat kunna säga sedan om jag skulle rykt att hon minsann inte trodde på det / inte röstade på mig
Återigen allt detta är bara spekulationer och tankar från mig

Nu måste jag ut med Ville Vildning också innan det händer en olycka. :D Återkommer efter det och försöker komma med något vettigt, om jag har fattat det rätt har jag åtminstone ingen röst på mig va? Eller har jag missat det?
Ni har definitivt bättre koll än mig! ;)
:arghh: Herregud, vin, Laphroaig och lite rom och sen den här förvirrade diskussionen på slutet som jag hamnade i. Min stackars hjärna är knäckt.
Det jag lite snabbt har läst ikapp är att @Niyama sträckte upp handen som ulv, vilket kan vara vilket som, antingen ulv som leker med oss eller god med bybostatus. @Artline skaver en aning, men samtidigt, båda är gamla i gamet och skulle inte stötta en lyakompis i fösta dl, samtidigt skulle de kunna göra det bara för det också.
@hemlig rör till det för mig, så av bara den anledningen känns hon ond, men jag tror inte att det är en rimlig ondförklaring att jag bli förvirrad. ;)
@LenaH ligger lågt, vilket kan innebära vad som helst, så jag noterar det mest för att komma ihåg det i morgon när jag nyktrar till. :cautious:
Lite knepig röst från @carrro_lina rösta på någon som har aviserat sin frånvaro men det kan betyda både ulv och osäker nybörjar god. Men jag är osäker på om hon är nybörjare?
:bump:Jag var inte helt fel ute med att hon hade röstat knepigt då!
Jag hänger inte riktigt med på varför just @qitis har blivit utsedd till ulv ? :confused: Herregud vad jag känner mig ringrostig måste jag säga. Jag måste nog ta och läsa igen och se vad det är @Habina hänger upp sig på för jag fattar verkligen inte. Att Q är skum är ju en gammal sanning men i just det här fallet?
 
snurrfian

Har ju redan dividerats en del om hemlig och snurrfians vi och ni.- konversation tog bara med några citat för att komma ihåg det ordentligt.
Håller nog med @Habina lite, att det ser faktiskt lite skumt ut. Men det behöver inte vara det dock

Lite sticker det även i ögonen att snurris kommer med den kommentaren ang carrro_lina, innan resultatet kommer? Jag tror ju att jag var uppe till lottning mot carrro_lina och det är ju inte omöjligt att även @Habina var det? Beror ju på vart röstfifflaren och fårulven la sina röster helt enkelt.
Lottning mellan minst 2 är ju troligt att det blev då LL skrev att vi gjorde det svårt för henne :p men det KAN vi ju å andra sidan inte veta utan bara spekulera i (de enda som vet är röstfifflare och ulvar eftersom spionen dog första natten)

Och ett tredje "det sticker i ögonen" är även Snurrfians lilla "försvar" av mig:idea: efter att flera andra dividerat ang om jag skulle vara ulv/ fårulv igår. Det är iofs trevligt :D men oerhört risky att med det lilla jag skrev dag 1 kunna rycka ut till försvar av mig?
Jag hade inte hunnit skriva något än igår, om jag minns rätt? Känns lite lite som en ulv som vill stryka en god medhårs och om inte annat kunna säga sedan om jag skulle rykt att hon minsann inte trodde på det / inte röstade på mig
Återigen allt detta är bara spekulationer och tankar från mig
Plockar man bara russin i kakan så kan man få det mesta att se skumt ut bara man anstränger sig. Om den enda kommentaren hade varit om carro_lina så hade jag förstått men nu var det ett tappert försök att komma med lite olika teorier även om det var efter dl.
Jag vet inte om jag kan kalla det ett försvar av dig, snarare ett försök att förstå diskussionen?
 
Madalitso

Har faktiskt inte skrivit så mycket teorier och funderingar i leken :idea: det gick fort att läsa igenom hennes inlägg ,trots att hon inte har minst , utan mest tramsat och skrivit att hon inte hinner leka nu ( vilket jag har full förståelse för att det kan vara så)
Det mesta teoriandet jag hittade från henne är detta inlägget . Så inte så mycket att "ta på"
Vet inte alls vart jag har Madalitso
Tänker att en Snurrfian i lyan kommer in och ser en kamrat som är uppe för lottning, och vill rädda denne men iom att folk då ändrat från att rösta på q till carro så hade det varit skumt att ge q en tredje röst, så försöker lägga en anonym 2 röst på någon annan så det är större chans för carro att överleva en lottning.
Som sagt inte den bästa, men jag har verkligen inte varit skärpt nog för att leka idag.
 
Plockar man bara russin i kakan så kan man få det mesta att se skumt ut bara man anstränger sig. Om den enda kommentaren hade varit om carro_lina så hade jag förstått men nu var det ett tappert försök att komma med lite olika teorier även om det var efter dl.
Jag vet inte om jag kan kalla det ett försvar av dig, snarare ett försök att förstå diskussionen?

Jag ligger ju efter att läsa leken ordentligt så kommer kanske också med sådant som redan dividerats om tidigare . Vill bara bidra med mina funderingar och tankar - vad det nu kan vara värt :p
 
Pausar pluggandet lite för att försöka vara lite aktiv här. Jag blir inte klok på @hemlig hon verkar fullständigt förvirrad och jag vet inte om det är spelat eller faktiskt så och hur som helst säger det absolut noll om hennes roll. Med tanke på att hon är så förvirrad så kan hon fått för sig att jag sitter i lyan med henne om hon är ulv och därmed svarat så märkligt på mitt inlägg.
Att sen glömma bort vad man själv har röstat på känns också märkligt, speciellt om man försöker bygga en teori runt det. Det känns som en ulv som försöker få ihop något med stöd av vad Cirkus skrev men har inte kollat riktigt om det håller i praktiken.
 
Rent spontant (medan jag kollar Masterchef-finalen) tänker jag:

Niyama - enligt andra ev den som blev trollad av cirkus, men känns som hon förnekar det och säger dessutom att hon inte tror att nån behöver vara trollad (?).
Känns lite skum för mig.

Artline - slängde in sista rösten på fio. Säger mig inte så mycket.

hemlig - det är jag

Habina - jag kan vara känslig, men stör mig fortfarande på att hon hakat upp sig på mig.

Snurrfian - flaggar för dålig tid nu, verkade också ifrågasätta att jag skrev "vi". Ifrågasätter att jag verkar förvirrad (lovar att jag aldrig behövt spela förvirrad hittills i nån lek, ej heller i denna).

Hedinn - ingen aning var jag har hedinn.

LenaH - gått mig rätt omärkt förbi hittills i leken. La första rösten på fio igår.

Madalitso - också gått mig rätt omärkt förbi.

qitis - kommer med vettiga funderingar, men vid av erfarenhet vet jag att det inte behöver betyda nåt.
 
Jag ska skypa med kära moder snart som fyller år , många år :love:
Vi har varit tvungna att ställa in kalas och släktträff pga corona hon tillhör riskgruppen så ska vi samlas via skype för att kunna fira henne så bra vi kan under rådande omständigheter
så blir tvungen att avrunda min genomläsning med fria tankar från minnet vad jag fått för intryck av de personer som återstår
Hedinn- har skrivit mycket, teoriat och påpekat och kommenterat. Behöver inte alls betyda att hon är god förstås så hamnar i facket " Jag vet inte alls vart jag har henne"

Niyama jag kommer ihåg handuppräckningen i början av leken , och vill minnas att hon gjort så i tidigare lekar som ond också,. Kan hon kanske ha gjort det även som god? Men det minns jag inte i så fall. Enda möjliga rollen som skulle kunna tänkas "vilja" bli utröstad så är det demonen, så har henne som en potentiell kandidat som det - annars tror jag hon är god Summa summarum: Vet inte vad jag ska tro om Niyama

Habina Jag undrar om Habina är den nya Q ? Sprutar ur sig inlägg och teorier samt funderingar i alla möjliga riktningar , tror kanske ändå inte att hon är ond? I så fall möjligen om hon är demonen? Som vill ha uppmärksamhet och röster? Så demonen kan omvändla en god? Som ni märker: Vet inte vart jag har Habina heller

LenaH tycker jag ändå verkar bete sig som en god LenaH gör , men det är ju baserat på min egen personliga känsla att hon har rätt q-radar i denna leken så kanske inte så mycket värt?:idea: I alla fall inte där jag för stunden lägger tankar och funderingar

Hemlig blir jag inte heller riktigt klok på? Vissa saker noterar jag som skumma i minnet och andra saker som mer vettiga. Sedan brukar hon kunna bli misstänkt enkelt så tja. även hon vet jag inte vart jag ska placera

får återkomma lite senare efter skypandet
 
Jag var ju så nöjd igår för att jag hade hittat goda cirkus. Jag var helt övertygad om att hon var siaren som siat mig som god. Så nu har jag liksom tappat fotfästet lite. Gulligt av @qitis att kalla mig för nya Q, men det var helt enkelt så att jag för en gångs skull hade tid för leken plus satt framför en dator, vilket underlättar lekandet enormt för mig.

Nu ska jag försöka ägna leken lite tid, ska läsa igenom vad som hände efter nattdl igår och se vad det är för saker som alla andra säger hände, men som jag fortfarande inte märkt. :p
 
Jag trodde jag skulle hinna leka mer idag, men kom just hem från träning, ska äta och sen från 20 och framåt så är jag upptagen med annat, men ska försöka hinna in och skriva nått och rösta mellan maten och att jag ska iväg.

Rent spontant känner jag att Snurrfians röst på Fio igår inte minskade mina misstankar mot henne. Ang hemlig så tycker jag inte hon är märkbart virrigare än vanligt. Å andra sidan brukar hon vara virrig både som ond och god, men stör mig lite på hur mycket Habina hakat upp sig på något som jag tycker inte är särskilt mycket virrigare än vanligt för att vara hemlig.
 
Jag var ju så nöjd igår för att jag hade hittat goda cirkus. Jag var helt övertygad om att hon var siaren som siat mig som god. Så nu har jag liksom tappat fotfästet lite. Gulligt av @qitis att kalla mig för nya Q, men det var helt enkelt så att jag för en gångs skull hade tid för leken plus satt framför en dator, vilket underlättar lekandet enormt för mig.

Nu ska jag försöka ägna leken lite tid, ska läsa igenom vad som hände efter nattdl igår och se vad det är för saker som alla andra säger hände, men som jag fortfarande inte märkt. :p
Var skulle hon siat dig god?
 
Herregud nu blir jag nojig. Om en av rösterna på fio är falsk och ulven i fårakläder + röstfifflaren röstar på mig, då åker jag? Eller så blir det lottning. :nailbiting:
Jag hann inte. :o Var för upptagen med röstlistan och insåg inte att det kunde bli tight. Såg inte att jag fått en till röst förrän det var för sent.

Jag var ju så nöjd igår för att jag hade hittat goda cirkus. Jag var helt övertygad om att hon var siaren som siat mig som god. Så nu har jag liksom tappat fotfästet lite. Gulligt av @qitis att kalla mig för nya Q, men det var helt enkelt så att jag för en gångs skull hade tid för leken plus satt framför en dator, vilket underlättar lekandet enormt för mig.

Nu ska jag försöka ägna leken lite tid, ska läsa igenom vad som hände efter nattdl igår och se vad det är för saker som alla andra säger hände, men som jag fortfarande inte märkt. :p
Jag förstår inte riktigt nojigheten varför skulle rösten på fio vara falsk och både fårulven och röstfifflaren rösta på just dig? Och sen att du håller på med röstlistan men missar att du har fått en röst till? :confused: Sen att vara säker på att någon är god efter det är uppenbarat, ja jag är också säker på att Cirkus är god och Fio, jätteenkelt idag faktiskt. Något skaver här, det skulle kunna vara en ulv som försöker få det att låta som hon är utsatt men i verkligheten sitter helt lugn i båten eftersom hon vet var fårulven har röstat?
 
Var skulle hon siat dig god?

På flera ställen kommenterar hon att hon tror att jag är god. Det här var det inlägg som jag hajade till mest inför.

Såklart vad dum jag är.

Fast jag tycker inte att Habina platsar riktigt där.

Edit/tillägg. Jag tycker hon vimsar precis som väntat. Förutom att jag tycker att hennes teori inte är orimlig. Hon har dessutom bett att få förklara den (jag tror tom ett par gånger) men ingen har nappat. Så jag tycker inte hon verkar så ulvig
 
Jag trodde jag skulle hinna leka mer idag, men kom just hem från träning, ska äta och sen från 20 och framåt så är jag upptagen med annat, men ska försöka hinna in och skriva nått och rösta mellan maten och att jag ska iväg.

Rent spontant känner jag att Snurrfians röst på Fio igår inte minskade mina misstankar mot henne. Ang hemlig så tycker jag inte hon är märkbart virrigare än vanligt. Å andra sidan brukar hon vara virrig både som ond och god, men stör mig lite på hur mycket Habina hakat upp sig på något som jag tycker inte är särskilt mycket virrigare än vanligt för att vara hemlig.
Alltså jag förklarade min röst igår och det känns som jag är en upphakad skiva, jag kan tycka att röst tre och fyra är betydligt mer skumma. Hur tänker du att jag skulle vara ulv och fått två andra att följa mig? Eller menar du att jag, hedinn och Artline är ulvar?
 
Jag förstår inte riktigt nojigheten varför skulle rösten på fio vara falsk och både fårulven och röstfifflaren rösta på just dig? Och sen att du håller på med röstlistan men missar att du har fått en röst till? :confused: Sen att vara säker på att någon är god efter det är uppenbarat, ja jag är också säker på att Cirkus är god och Fio, jätteenkelt idag faktiskt. Något skaver här, det skulle kunna vara en ulv som försöker få det att låta som hon är utsatt men i verkligheten sitter helt lugn i båten eftersom hon vet var fårulven har röstat?

Eftersom en röst är falsk och två är dolda, så fanns det absolut en risk att jag kunde åka. Jag vet inte hur det är för dig, men jag stänger av VAD det står på röstlistan tills jag gjort klart den och postar. Fio var jag inte säker på att hon var god, jag hängde bara inte med på varför hon plötsligt fick en massa röster på sig. Jag är ledsen att göra dig besviken, men jag är inte fårulven eller nån annan ulv. :)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp