Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Då ni båda frågar frågor om samma roll svarar jag er i samma inlägg.

Så här står det om Heffaklumpens mamma (trollkarlen): "Får varje natt bestämma...". Eftersom det inte står "ska" eller "behöver", så är det frivilligt för Heffaklumpens mamma att trolla någon.

Fortsättningsvis står det "... vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör". Det står alltså ingenting om att Heffaklumpens mamma inte får trolla samma person två gånger.


Slutsats: enligt reglerna får Heffaklumpens mamma låta bli att inte trolla någon, hon får även välja att trolla samma person två gånger. Huruvida det är schyst, eller inte, svarar jag inte på.
Tack för info.

Så en av rösterna idag kan vara förtrollad, men måste inte vara det.
 
Eller så sitter hon också i lyan
Varken hemlig eller habina röstade på fio. Om bara en av dem är ulv med snurr så kan bara en av mig, hedinn och Lena vara ulv. Räknar du in Q där också? (dvs om det var 4 ulvar ifrån start)

Intressant teori och det kan mycket väl vara ulvar som röstat på fio men hela teorin håller inte riktigt.
 
Varken hemlig eller habina röstade på fio. Om bara en av dem är ulv med snurr så kan bara en av mig, hedinn och Lena vara ulv. Räknar du in Q där också? (dvs om det var 4 ulvar ifrån start)

Intressant teori och det kan mycket väl vara ulvar som röstat på fio men hela teorin håller inte riktigt.

Jag har inte påstått ulvar i pluralis. Men jag är ganska säker på minst en och jag tror mest på Snurrfian eftersom jag tror det är henne de försökte rädda. Sen kan givetvis flera vara ulvar.
 
Tråkigt att fio var god, men tur att hon iaf ”bara” var bybo. Jag får en känsla av att jag kanske inte är kvar imorgon, men känner helt ärligt att jag inte kan bidra med nåt vettigt just nu. Jag hängde inte riktigt med i drevet mot fio, men tänkte att det måste vara nåt där som jag missade.

Om jag överlever natten så ska jag läsa och försöka förstå lite mer. För just nu fattar jag inget. Mer än att ulvarna är nöjda. :(
 
Jag har inte påstått ulvar i pluralis. Men jag är ganska säker på minst en och jag tror mest på Snurrfian eftersom jag tror det är henne de försökte rädda. Sen kan givetvis flera vara ulvar.
Jag fattar inte hur du menar att ulvarna skulle ha räddat mig genom att jag själv röstade för att rädda mig själv? :confused: Jag var väl ganska tydlig med att jag ville rädda mig själv? Hade jag varit ulv hade det väl varit bättre att låta det se ut som lottning och sen blivit räddad av fårulven?
 
Jag fattar inte hur du menar att ulvarna skulle ha räddat mig genom att jag själv röstade för att rädda mig själv? :confused: Jag var väl ganska tydlig med att jag ville rädda mig själv? Hade jag varit ulv hade det väl varit bättre att låta det se ut som lottning och sen blivit räddad av fårulven?

För mig räcker en i taget.
 
En reflektion innan nattDL.
Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH. Snurrfian tror jag ville rädda sig själv men är inte särskilt osannolik som ulv heller. Att vara trollad spelar ingen roll per se eftersom trollis inte kunde veta vem som är ond och vem som är god. En annan röst som jag tycker sticker ur är Niyamas - lite out of the blue med en rätt vag teori. Min gissning är att i så fall är hon inte en ulv som vet att Mada är god - då hade hon nog teoriat bättre. Däremot kan det vara hur som helst annars god/god ulv/ulv så fall eller god/ulv.
 
En reflektion innan nattDL.
Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH. Snurrfian tror jag ville rädda sig själv men är inte särskilt osannolik som ulv heller. Att vara trollad spelar ingen roll per se eftersom trollis inte kunde veta vem som är ond och vem som är god. En annan röst som jag tycker sticker ur är Niyamas - lite out of the blue med en rätt vag teori. Min gissning är att i så fall är hon inte en ulv som vet att Mada är god - då hade hon nog teoriat bättre. Däremot kan det vara hur som helst annars god/god ulv/ulv så fall eller god/ulv.
Tänker du att tex första fio-rösten var trollad och lyan hängde på? Och menar du att det är hedinn eller LenaH som är förtrollad?
Varför valde trollkarlen ut fio tror du? Nån som röstade på henne första dl redan?
 
Tänker du att tex första fio-rösten var trollad och lyan hängde på? Och menar du att det är hedinn eller LenaH som är förtrollad?
Varför valde trollkarlen ut fio tror du? Nån som röstade på henne första dl redan?

Eh? Försöker du fiska efter en god roll? :cautious:
 
Lägger in den här som lite hjälp. @godisklubba verkar ha somnat om. ;)

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina

carrro_lina lynchad, ulv

Gabby_Ossi käkad, lösaktig spion

DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina

fio lynchad, bybo
 
Jag frågade lite hur cirkus tänkte, men med fokus på om hon trodde lyan följde ett lätt byte.
Känns som du verkligen snöat in på mig :meh:.

Nej, det har jag inte. Men jag reagerar på när nån (vem det än är) frågar efter en god roll. Jag har blivit lynchad när jag skrivit sånt. ;)
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp