Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag vet inte var jag har någon av dom, men reagerade just på att Habina verkar vilja ha ut mig och enda anledning till det är att de i så fall är i lyan tillsammans. Jag har dock inte reagerat på Snurrfian i sig och valde därför att rösta som jag gjorde.

Men om de är i lyan TILLSAMMANS så hade det väl varit bättre att försöka få ut den som redan hade röster? Jag tycker detta är rätt så fishy
 
Snurrfian i första hand.
(en smula bethöver inte betyda alla liksom)

men även du och Art kan vara kandidater. LenaH tror jag faktiskt mindre på.
Haha nä, alla tolkade jag det inte som heller. Tänkte mer om det var nåt specifikt som gjorde att du tänker så. :)
 
Jag måste sova snart. :down: Känner att jag inte riktigt hängde med ikväll heller. Imorgon hoppas jag kunna läsa igenom hela leken igen, för det känns som andra hittat saker som jag inte ser. Iaf hävdades det det. Känner man sig manad får man gärna tipsa mig med inläggsnummer.
 
Men om de är i lyan TILLSAMMANS så hade det väl varit bättre att försöka få ut den som redan hade röster? Jag tycker detta är rätt så fishy
Jag sätter inte Snurr åt nåt håll, men tycker just att Habinas försök att få ut mig känns lurigt. Å andra sidan följde inte nån i lyan med (vad vi vet, om det inte är nån dold röst där men det lär inte få ut mig i nuläget ändå).
 
Haha nä, alla tolkade jag det inte som heller. Tänkte mer om det var nåt specifikt som gjorde att du tänker så. :)

Jag kan tänka mig att lyan oroade sig för ett drev mot Snurrfian (om hon är ulv) och då ville styra bort och då var väl fio lämplig - särskilt om hemlig också ingår i lyan (dvs de som hade röster)
 
Kom just på... Är där inte en röst idag som är förtrollad? Eller iaf som kan vara det?
Måste trollkarlen förtrolla någon eller är det valfritt att göra det?
 
Nalle Puh är självgod och tror att Alla i Sjumilaskogen älskar henne. Ibland är hon lite överdrivet självgod, älskar alla verkligen henne? Oavsett så är det ett faktum att Lilla Ru ser upp till Nalle Puh - hon har kunskap, hon är snäll och hon älskar sin honing. Något hon dock inte gör, är att bjuda. Heffaklumpen, Heffaklumpens mamma, Mamma känguru och I-or är buttra och bestämmer sig för att ta till alla sina knep för att få Puh att dela med sig...

fio var Nalle Puh (bybo)

Dag DL kl 09.00 imorgon bitti!
 
Jag sätter inte Snurr åt nåt håll, men tycker just att Habinas försök att få ut mig känns lurigt. Å andra sidan följde inte nån i lyan med (vad vi vet, om det inte är nån dold röst där men det lär inte få ut mig i nuläget ändå).

Nä men då tycker jag att det är konstigt att uttrycka sig som att de kan sitta i lyan tillsammans
 
Kom just på... Är där inte en röst idag som är förtrollad? Eller iaf som kan vara det?
Måste trollkarlen förtrolla någon eller är det valfritt att göra det?
Bra frågor. Jag misstänker att en röst är trollad.

Jag undrar också om trollkaren får trolla samma person två gånger i rad? Men det hade varit elakt. @godisklubba
 
Nalle Puh är självgod och tror att Alla i Sjumilaskogen älskar henne. Ibland är hon lite överdrivet självgod, älskar alla verkligen henne? Oavsett så är det ett faktum att Lilla Ru ser upp till Nalle Puh - hon har kunskap, hon är snäll och hon älskar sin honing. Något hon dock inte gör, är att bjuda. Heffaklumpen, Heffaklumpens mamma, Mamma känguru och I-or är buttra och bestämmer sig för att ta till alla sina knep för att få Puh att dela med sig...

fio var Nalle Puh (bybo)

Dag DL kl 09.00 imorgon bitti!
:(
Och detta som började så bra med gårdagens lynchning....
 
Röstlista DL2 kl 21:00

19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina


Fio började med att lägga en röst på Habina. Blev lyan sur och följde?
 
Kom just på... Är där inte en röst idag som är förtrollad? Eller iaf som kan vara det?
Måste trollkarlen förtrolla någon eller är det valfritt att göra det?
Bra frågor. Jag misstänker att en röst är trollad.

Jag undrar också om trollkaren får trolla samma person två gånger i rad? Men det hade varit elakt. @godisklubba
Då ni båda frågar frågor om samma roll svarar jag er i samma inlägg.

Så här står det om Heffaklumpens mamma (trollkarlen): "Får varje natt bestämma...". Eftersom det inte står "ska" eller "behöver", så är det frivilligt för Heffaklumpens mamma att trolla någon.

Fortsättningsvis står det "... vilken person en annan deltagare ska rösta på i nästkommande lynch. Personen som blir förtrollad får inte hinta om att den blivit förtrollad, utan måste hitta på en teori till varför den lägger rösten som den gör". Det står alltså ingenting om att Heffaklumpens mamma inte får trolla samma person två gånger.

Slutsats: enligt reglerna får Heffaklumpens mamma låta bli att inte trolla någon, hon får även välja att trolla samma person två gånger. Huruvida det är schyst, eller inte, svarar jag inte på.
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina


DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp