Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Nalle Puh är död och Lilla Ru undrar vem hon nu ska se upp till. Nalle Puh var som en extra mamma till Lilla Ru och eftersom Heffaklumpen är hennes bästa vän, kanske Heffaklumpens mamma är en bra förebild? Hon gillar ju ändå Heffaklumpen. Heffaklumpen vet något som inte Ru vet, hennes mamma kan trolla. Simsalabim...

Cirkus var Heffaklumpens mamma (Trollkarl)

Dag DL kl 21.00.
 
En reflektion innan nattDL.
Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH. Snurrfian tror jag ville rädda sig själv men är inte särskilt osannolik som ulv heller. Att vara trollad spelar ingen roll per se eftersom trollis inte kunde veta vem som är ond och vem som är god. En annan röst som jag tycker sticker ur är Niyamas - lite out of the blue med en rätt vag teori. Min gissning är att i så fall är hon inte en ulv som vet att Mada är god - då hade hon nog teoriat bättre. Däremot kan det vara hur som helst annars god/god ulv/ulv så fall eller god/ulv.
Undrar om Cirkus av nån anledning kände på sig att hon skulle käkas. Fast om hon trollade en ulv att rösta på en god borde de ju vara tacksamma. Om inte cirkus kommit på en ulv. Måste kolla mer på cirkus inlägg under dagen/kvällen.

Tillägg: hedinn eller LenaH har blivit trollad antar jag (så seg ibland :p). Kan nån av dom vara ulv? Bägge?
 
lyan k
Undrar om Cirkus av nån anledning kände på sig att hon skulle käkas. Fast om hon trollade en ulv att rösta på en god borde de ju vara tacksamma. Om inte cirkus kommit på en ulv. Måste kolla mer på cirkus inlägg under dagen/kvällen.

Tillägg: hedinn eller LenaH har blivit trollad antar jag (så seg ibland :p). Kan nån av dom vara ulv? Bägge?

jag tolkar det som cirkus skrev såsom att Hedinn torde varit trollad. Hon skrev ju så här
”Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH.”
@Hedinn har jag svårt att få grepp om - eller ja det har jag om alla egentligen i leken. O_o
Det märks att jag inte riktigt har den tiden jag brukar ha.
Får verkligen försöka läsa ikapp ordentligt på allas inlägg person för person så kanske det blir lite klarare. :idea:
@LenaH tyckte jag efter första DL ,när hon inte röstade på mig trots min urusla motivering när jag röstade på henne innan jag ändrade röst, att hon ändå kanske är på godas sida. I vart fall har hon q-mätaren rätt kalibrerad och det får mig att tro att hon möjligen kan vara god.
 
Hm, jag funderade på om Habina var trollkarl eller ond. Nu var hon ju uppenbarligen inte trollkarl så frågan är om hon är ond? Tog upp allt jag reagerade på igår.

Måste kolla gårdagens röstning igen, hängde inte med så bra för kände mig omotiverad.
 
Tänker du att tex första fio-rösten var trollad och lyan hängde på? Och menar du att det är hedinn eller LenaH som är förtrollad?
Varför valde trollkarlen ut fio tror du? Nån som röstade på henne första dl redan?
Jag tror inte alls nån av fio-rösterna var trollad, dock tror jag det går att hitta ulv/ulvar där. Jag fattade aldrig det skumma med fio men kände att jag hade svårt att påverka.
 
En reflektion innan nattDL.
Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH. Snurrfian tror jag ville rädda sig själv men är inte särskilt osannolik som ulv heller. Att vara trollad spelar ingen roll per se eftersom trollis inte kunde veta vem som är ond och vem som är god. En annan röst som jag tycker sticker ur är Niyamas - lite out of the blue med en rätt vag teori. Min gissning är att i så fall är hon inte en ulv som vet att Mada är god - då hade hon nog teoriat bättre. Däremot kan det vara hur som helst annars god/god ulv/ulv så fall eller god/ulv.

Jag fick känslan igår att Niyama var trollad. Jag är nyvaken och inte speciellt läskunnig men cirkus utesluter inte den möjligheten?
 
Jag fick känslan igår att Niyama var trollad. Jag är nyvaken och inte speciellt läskunnig men cirkus utesluter inte den möjligheten?
Jag tolkar det också så, cirkus är väldigt skicklig när det kommer till diskreta hintar och det är sällan det ”mest uppenbara” som gäller i hennes texter. Dock tolkar jag hennes inlägg som att hon anser att det är bland fio-rösterna vi bör kolla, för att hon tror att det kan gömma sig åtminstone en ulv där. Jag ser absolut inte det som otroligt, så de är värda att granska.
 
Tänker du att tex första fio-rösten var trollad och lyan hängde på? Och menar du att det är hedinn eller LenaH som är förtrollad?
Varför valde trollkarlen ut fio tror du? Nån som röstade på henne första dl redan?
Vad menade du med sista stycket här, "Nån som röstade på fio första DL"?
 
Påbörjar min läsning av varje spelares inlägg
börjar med de som har minst så jag hinner med några stycken.
LenaH hoppar jag över tills vidare men ska kolla igenom henne sedan också
Sätter in lite listor så jag snabbt kan hitta dem sedan

Kvar i leken: 9 st
1. Niyama
2. Artline
4. hemlig
5. Habina
6. Snurrfian
7. Hedinn
10. LenaH
12. Madalitso
13 qitis

Roller som är kvar:
Goda:
- Heffaklumpen
- (Välsignad)
- Lilla Ru (Röstfifflare)
- Mamma kängru
- (Siare)
- I-or
- (Ängel)
- Nalle Puh
- (Bybo(r)) ?

Onda:
- Kanin
- (Ulv i fårakläder)
- Tiger
- (Varulvar) HM noterar för första gången att LL skrivit det i pluralis? Så troligen minst 1 kvar då?
- Nasse
- (Demon)


också DL-röstningarna

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina

carrro_lina lynchad, ulv

Gabby_Ossi käkad, lösmynt spion

DL2 kl 21:00
19:59 Habina röstar på hemlig
20:14 fio röstar på Habina
20:34 Madalitso röstar på Snurrfian
20:40 cirkus röstar på Snurrfian
20:47 LenaH röstar på fio
20:53 Snurrfian röstar på fio
20:53 Hedinn röstar på fio
20:57 Artline röstar på fio
20:58 Niyama röstar på Madalitso
20:58 hemlig röstar på Habina
21.01 qitis röstar på fio ( ogiltig röst- för sen)

fio lynchad, bybo

qitis röstar LenaH Carrro_lina - fio
hemlig röstar fio -habina
habina röstar Niyama- Artline- hemlig

LenaH röstar habina- fio
madalitso röstar Carrro_lina- snurrfian
hedinn röstar qitis-
fio
Artline röstar Niyama-fio
Niyama röstar qitis- Carrro_lina-madalitso
snurrfian röstar habina-
fio
 
Du menar att du inte hade koll på vem du röstade på? Tycker att du blir bara mer skum ju längre in i leken vi kommer.
Jag hade glömt vem jag röstade på, ja.
I vilken lek brukar det inte ske såna saker? (Tillägg: för mig alltså, eller att jag rör ihop saker och ting).
Men visst, fine om du tycker jag är skum. Vet inte riktigt hur jag ska kunna få dig att ändra åsikt dock.
 
Artline:
Verkar om mest inrikta sig på Niyamas handuppräckning i lekstarten ? Röstar på Niyama i först dl och Fio i andra , fio vet vi var god , och Artlines fjärderöst där KAN ,som flera andra redan påpekat , vara en spiken i kistan för att rädda tex snurrfian i ett sådant tänkt scenario
Obs att detta bara är spekulationer från min sida
Men jag reagerar lite på rösten på Niyama i första DL med den motiveringen hon lade där:confused: verkar ju nästan i teoriinlägget som hon med flit väljer en hon tror är god istället för att rösta på någon som hon tror är ond?
Verkar också vilja godförklara Madalitso senare i leken
Känns faktiskt lite skumt när det är så tidigt i leken och det skulle kunna tyda på att Artline själv är ond och därmed vet vilka som är goda. Som god så är det ju närmast märkligt att så tydligt skriva någon som god om man inte har på fötterna sas.
Litar inte ett dugg på Artline.
En jag håller ögonen på helt klart


Artline röstar på Niyama.
Antigen är hon ont eller troligaren en självmordsbenägen god som inte har någon viktig roll.

Allra helst hade jag velat ha ut en ulv men det är skitsvårt så här i början. Jag tror att risken är stor att det är fyra ulvar och med demonen så kan det bli riktigt lurigt för de goda om den förvandlar någon.

Jag är bara nojig! på 13 deltagare så hade jag som LL med demonen bara haft 3 ulvar eftersom demonen gör en extra ulv. Dvs det blir fyra totalt.
Att lägga en första röst på en ulv säger egentligen inte så mycket om en personsroll men jag tycker Madi låter ärlig i sitt inlägg som hon skrev direkt efter DL (#303). Så antigen är hon god eller så är jag lättlurad. Jag godförklarar henne inte men tillsvidare så tror jag inte att hon är ulv.
I vanliga fall så hade det inte gjort någon god men det var sättet hon skrev och formulerade. Det kändes ärligt men jag kan vara godtrogen.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp