Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

På flera ställen kommenterar hon att hon tror att jag är god. Det här var det inlägg som jag hajade till mest inför.
:confused: Men Cirkus var inte siare så hon kan inte ha siat dig god? Det gör dig väl kanske ännu mer ulvig att försöka få fram att någon har siat dig god?
 
Jag är inte nöjd med rösten på dig men just nu går det inte bra att tänka alls. Jag är tok för ringrostig och seg. Men av dig, habina och snurrfian så kändes du skummast.
Artline om fio-rösten.

Om fio inte är ulv så undrar jag om inte lyan har outat sig en smula
Eller så gör dolda röster att nån annan än fio åker nu....och då kan vem som helst vara i lyan.
Cirkus om röstningen på fio

Bra frågor. Jag misstänker att en röst är trollad.

Jag undrar också om trollkaren får trolla samma person två gånger i rad? Men det hade varit elakt. @godisklubba
Undrar här om art själv vart trollad.
Cirkus lär ju dock inte ha vetat art's roll, så det säger ju egentligen varken bu eller bä om Art.

Tillägg: Art på slutet
 
:confused: Men Cirkus var inte siare så hon kan inte ha siat dig god? Det gör dig väl kanske ännu mer ulvig att försöka få fram att någon har siat dig god?

Men nu hänger du inte med. Jag TRODDE att hon var siaren och kände mig så himla nöjd med att jag hittat en god (som dessutom siat mig som god). Men sen när uppdateringen kom föll mitt korthus ihop och nu har jag plötsligt inte en enda spelare som jag kan placera på nån roll.
 
Jag är öppen för ändring om jag blir övertygad, men nu gör jag såhär.

hemlig röstar på Habina
Tycker hon vill godförklara sig själv lite väl enkelt, särskilt när siaren ju redan var ute.

Trots hennes sista inlägg. Nåt skaver med Habina, för mig.
 
En reflektion innan nattDL.
Någon borde varit trollad - kan en av fiorösterna vara trolleri eftersom de kom ganska tätt och med rätt så lika teorier, i så fall tror jag mest att det är Hedinns eller möjligen LenaH. Snurrfian tror jag ville rädda sig själv men är inte särskilt osannolik som ulv heller. Att vara trollad spelar ingen roll per se eftersom trollis inte kunde veta vem som är ond och vem som är god. En annan röst som jag tycker sticker ur är Niyamas - lite out of the blue med en rätt vag teori. Min gissning är att i så fall är hon inte en ulv som vet att Mada är god - då hade hon nog teoriat bättre. Däremot kan det vara hur som helst annars god/god ulv/ulv så fall eller god/ulv.

Men cirkus nämner (ovan) inte Artline öht, så jag är mycket tveksam till att hon blev trollad. Då tror jag mer på att Niyama är den trollade. Känns konstigt att @hemlig föreslår att Artline blivit trollad. Jag börjar misstänka att de sitter i lyan ihop (eller så kan det vara så att hemlig är ulv och Artline god, men hemlig på nåt twistat sätt försöker få Artline att verka skum?).
 
Men nu hänger du inte med. Jag TRODDE att hon var siaren och kände mig så himla nöjd med att jag hittat en god (som dessutom siat mig som god). Men sen när uppdateringen kom föll mitt korthus ihop och nu har jag plötsligt inte en enda spelare som jag kan placera på nån roll.
Men det hade väl räckt med att konstatera att du trodde att Cirkus var siaren men du hade fel? Nu lyfter du fram något för att visa att Cirkus tycker att du är god, trots att Cirkus inte kan ha haft en enda aning. Det är det jag är fundersam på, det är ju mer som att försöka bli godförklarade av någon som är bevisat god men inte kan ifrågasätta vad du menar.
 
Jag är öppen för ändring om jag blir övertygad, men nu gör jag såhär.

hemlig röstar på Habina
Tycker hon vill godförklara sig själv lite väl enkelt, särskilt när siaren ju redan var ute.

Trots hennes sista inlägg. Nåt skaver med Habina, för mig.

Nu gör du det väldigt lätt för dig. Vilket bara gör dig mer misstänkt i mina ögon.
 
Men cirkus nämner (ovan) inte Artline öht, så jag är mycket tveksam till att hon blev trollad. Då tror jag mer på att Niyama är den trollade. Känns konstigt att @hemlig föreslår att Artline blivit trollad. Jag börjar misstänka att de sitter i lyan ihop (eller så kan det vara så att hemlig är ulv och Artline god, men hemlig på nåt twistat sätt försöker få Artline att verka skum?).
Nej jag säger inte att Artline är skum. Men andra sa ju att cirkus sällan skriver saker rätt ut). Så ser det inte som omöjligt.
 
På flera ställen kommenterar hon att hon tror att jag är god. Det här var det inlägg som jag hajade till mest inför.
Fast hon skriver ju inte att hon ser dig som god? Att man skriver att man inte upplever ett beteende som ulvigt är ju inte alls samma sak som att man ser personen som god. Cirkus var väl inte ensam om att inte se ditt beteende som ulvigt, dessutom, hur kom det sig att det var just hennes inlägg du tolkade som godförklaringar?
 
Men det hade väl räckt med att konstatera att du trodde att Cirkus var siaren men du hade fel? Nu lyfter du fram något för att visa att Cirkus tycker att du är god, trots att Cirkus inte kan ha haft en enda aning. Det är det jag är fundersam på, det är ju mer som att försöka bli godförklarade av någon som är bevisat god men inte kan ifrågasätta vad du menar.

Nä? Det var ju hemlig som prompt ville veta varifrån jag fått för mig att cirkus var siaren och siat mig. Det är ju nu bevisat att hon inte var siaren och att jag hade helt fel.
 
Fast hon skriver ju inte att hon ser dig som god? Att man skriver att man inte upplever ett beteende som ulvigt är ju inte alls samma sak som att man ser personen som god. Cirkus var väl inte ensam om att inte se ditt beteende som ulvigt, dessutom, hur kom det sig att det var just hennes inlägg du tolkade som godförklaringar?

Eftersom jag vet hur pass vagt cirkus brukar skriva och jag reagerade på att hon tog upp mig i åtminstone tre-fyra inlägg som inte skum. Alltså typ att hon försvarade mig. Men jag hade ju helt fel där. :)
 
Nej jag säger inte att Artline är skum. Men andra sa ju att cirkus sällan skriver saker rätt ut). Så ser det inte som omöjligt.

Nä, du säger inte att Artline är skum. Du försöker få det till att hennes röst är trollad, vilket skulle vara en bra ursäkt för att "dölja" ifall Artline är ulv och hjälpte till att rösta ut en god.
 
Men det hade väl räckt med att konstatera att du trodde att Cirkus var siaren men du hade fel? Nu lyfter du fram något för att visa att Cirkus tycker att du är god, trots att Cirkus inte kan ha haft en enda aning. Det är det jag är fundersam på, det är ju mer som att försöka bli godförklarade av någon som är bevisat god men inte kan ifrågasätta vad du menar.
Fast Habina fick ju frågan från Hemlig om var hon upplevde att cirkus siat henne som god, hon har ju bara svarat på frågor?
 
Fast Habina fick ju frågan från Hemlig om var hon upplevde att cirkus siat henne som god, hon har ju bara svarat på frågor?
Jag hade nog inlett med "Jag vet att det inte kan stämma men det här tolkade jag..." Nu känns det lite som om Habina försöker få oss att tro att cirkus har godförklarat henne. Kanske inte med mening men för mig känns det skumt.
 
Jag hade nog inlett med "Jag vet att det inte kan stämma men det här tolkade jag..." Nu känns det lite som om Habina försöker få oss att tro att cirkus har godförklarat henne. Kanske inte med mening men för mig känns det skumt.

Men hur i hela friden skulle cirkus kunna godförklara mig när hon inte är siaren? Jag fattar verkligen inte. Känns mest som att du och hemlig försöker få mig att framstå som en lögnare.
 
@godisklubba är dl 20 eller 21? Jag skulle behöva plugga lite till men om det är 20 så borde jag lägga en säkerhetsröst redan nu så jag inte missar. Jag kan inte ha buke uppe när jag pluggar, jag smiter ifrån plugget då. :o
 
Alltså jag förklarade min röst igår och det känns som jag är en upphakad skiva, jag kan tycka att röst tre och fyra är betydligt mer skumma. Hur tänker du att jag skulle vara ulv och fått två andra att följa mig? Eller menar du att jag, hedinn och Artline är ulvar?
Jag kan absolut tycka att arts och Hedinns röster också är skumma, och jag funderade ju lite på deras förstadagsröster också, men från igår tyckte jag du var skummast av er tre, så därför reagerade jag lite extra på dig. Kan absolut ha fel, sånt har hänt för i ulvlekar. Dock så tycker jag ju inte att motiveringen att du ville rädda dig själv genast utesluter dig från att vara ulv, inget hindrar ju ulvar från att rösta för att rädda sig.
 
Men hur i hela friden skulle cirkus kunna godförklara mig när hon inte är siaren? Jag fattar verkligen inte. Känns mest som att du och hemlig försöker få mig att framstå som en lögnare.
Lögnare? Snarare att det känns märkligt, jag ifrågasatte ju hur Cirkus skulle ha kunnat godförklarat dig?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp