godisklubba
Trådstartare
Vad är det för sång?Fö kan jag inte sluta nynna och då och då brista ut i sång. "För Heffaklump och Tessla är lätta att förväxla". Jag hade ett normalt liv för ett par dagar sen.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Vad är det för sång?Fö kan jag inte sluta nynna och då och då brista ut i sång. "För Heffaklump och Tessla är lätta att förväxla". Jag hade ett normalt liv för ett par dagar sen.
Vad är det för sång?
Kanin, Tiger och Nasse är på hugget. Efter gårdagens röstning och förlorandet av en kär vän, vill de ha hämnd. De planerar inte bara att fånga Heffaklumpen, de ska även ta en av hennes vänner. Närmare bestämt styckmörda en av hennes vänner, för att äta till frukost...
Gabby_Ossi var Ugglan (lösmynt spion)
Dag DL 21.00 ikväll.
Somliga av oss har vett att sova länge på helgmorgnarKan inte låta bli att bli lite misstänksam när Madalitso skriver ett inlägg direkt efter resultatet av dl. Var höll hon hus när jag skrev mina monologer? I lyan?
Aha! Jag har aldrig hört den innan, har iofs aldrig sett Heffaklumpen med svenskt tal. I den engelska säger de "Heffalump and woozles"Originalsången tror jag. Kommer från mardrömsklippet i början av leken.
Den som lever får se?@godisklubba har spionen fått chansen att skicka vidare en omgång spioninfo som fås i natt, eller är vi nu helt utan spioninfo?
Fast varför skulle ulven i fårakläder riskera att outa sig på ett sånt sätt? Det optimala för ulvarna vore ju snarare att det ser jämnt ut i röstlistan, exempelvis flera med 2 röster och sen kunna lägga en tredje i bakgrunden på någon. Dvs det ser ut som att det blir lottning men egentligen styr de utfallet.Påminner mig själv (och kanske nån annan) om att en röst i röstlistan är falsk, samt att det finns ytterligare två röster i det dolda. Det gör såklart det hela lite svårare.
En sak som slår mig när jag ser röstlistan är att om tex Madalitso är ulv i fårakläder, så är hennes röst inte giltig. Kanske var tanken att det skulle bli lottning mellan några personer, och om Carrro_Lina rök så fick de andra chans till lite alibi? Bara spånar nu, måste hålla igång hjärnan när jag äntligen börjat tänka lite.
Attans då är vi helt utan spioninfo denna lekenDen som lever får se?
Nä men vi sa ju i början att Ugglan dräller ingen info första natten, utan då får bara Ugglan. Eftersom Ugglan är död, så kan hen inte längre göra något och således inte heller skicka vidare någon information
@Niyama vad håller du på med????
Handuppräckningen känns som en typiskt sak som Niyama skulle kunna göra som ond. MEN jag begriper inte vad hon skulle tjäna på det om hon vore ond. Inte ens om hon var demonen.
Nä, nu går jag på magkänslan här. Jag vet att jag har en hang up på att Niyama alltid är god. Men här låter det verkligen på Artline som att hon försöker släta över att Niyama "erkänner" att hon är ulv. Eftersom jag alltid tror att Niyama är god, så väljer jag att gå emot mig själv lite och rösta på Niyama och inte Artline. Mest för att man inte kan rösta på två stycken.
Habina röstar på Niyama
Artline röstar på Niyama.
Antigen är hon ont eller troligaren en självmordsbenägen god som inte har någon viktig roll.
Allra helst hade jag velat ha ut en ulv men det är skitsvårt så här i början. Jag tror att risken är stor att det är fyra ulvar och med demonen så kan det bli riktigt lurigt för de goda om den förvandlar någon.
Det här tycker jag är ett intressant händelseförlopp. Artline tycker Niyamas "handuppräckning" är obegriplig. Habina reagerar på Artlines inlägg för att hon upplever att Artline "försöker släta över" Niyamas "erkännande" och baserat på det röstar på Niyama... Som jag uppfattar det bygger lite den rösten på att då båda skulle sitta i lyan?Nä, alltså så himla säker är jag inte på att Niyama är ond. När Artline nu röstar på henne också, så vill jag inte riskera att stå där och hjälpa till att få ut en god. Speciellt mtp hur Artline garderar sig. På grund av detta:
Habina ändrar röst till Artline
Ursäkta att det tog tid, det var inte helt lätt att skriva en uppdatering!
När dagen började gå mot sitt slut, var det dags för röstning. Heffaklumpen hade aldrig sett något liknande och undrade vad i hela världen som pågick. De andra var mer eller mindre vana, men än så ringrostiga. Alla hade tex glömt bort Ugglan och Nasse, och speciellt inte på Nasses superkraft. Flera av karaktärerna hade därför svårt för att placera de andra och ändrade sig i sista sekunden…
Någon som inte var helt beredd var Tiger. YOLO…
carrro_lina var Tiger (Varulv)
Meh, jag som tänkte använda leken för att slippa mitt examensarbete
Somliga av oss har vett att sova länge på helgmorgnar
Jag vaknade strax efter 9 och orkade inte göra mer än att kolla efter uppdatering just då
@godisklubba har spionen fått chansen att skicka vidare en omgång spioninfo som fås i natt, eller är vi nu helt utan spioninfo?
Fast varför skulle ulven i fårakläder riskera att outa sig på ett sånt sätt? Det optimala för ulvarna vore ju snarare att det ser jämnt ut i röstlistan, exempelvis flera med 2 röster och sen kunna lägga en tredje i bakgrunden på någon. Dvs det ser ut som att det blir lottning men egentligen styr de utfallet.
Det var ju lite anledningen till att jag nojade över Niyamas röständring igår, för med den blev det helt plötsligt jämnt i röstlistan istället.
Somliga av oss har vett att sova länge på helgmorgnar
Jag vaknade strax efter 9 och orkade inte göra mer än att kolla efter uppdatering just då