Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Ursäkta att det tog tid, det var inte helt lätt att skriva en uppdatering!

När dagen började gå mot sitt slut, var det dags för röstning. Heffaklumpen hade aldrig sett något liknande och undrade vad i hela världen som pågick. De andra var mer eller mindre vana, men än så ringrostiga. Alla hade tex glömt bort Ugglan och Nasse, och speciellt inte på Nasses superkraft. Flera av karaktärerna hade därför svårt för att placera de andra och ändrade sig i sista sekunden…
Någon som inte var helt beredd var Tiger. YOLO…


carrro_lina var Tiger (Varulv)
:bump:Jag var inte helt fel ute med att hon hade röstat knepigt då!
 
Ursäkta att det tog tid, det var inte helt lätt att skriva en uppdatering!

När dagen började gå mot sitt slut, var det dags för röstning. Heffaklumpen hade aldrig sett något liknande och undrade vad i hela världen som pågick. De andra var mer eller mindre vana, men än så ringrostiga. Alla hade tex glömt bort Ugglan och Nasse, och speciellt inte på Nasses superkraft. Flera av karaktärerna hade därför svårt för att placera de andra och ändrade sig i sista sekunden…
Någon som inte var helt beredd var Tiger. YOLO…


carrro_lina var Tiger (Varulv)
:banana::banana::banana:
Jag känner mig nu väldigt validerad i min idé om att folk som röstar på deltagare som aviserat om dåligt med tid, med motiveringen att de har skrivit för lite, är ulvar :D
 
En vanlig ulv! då lyckades inte ulvarna styra mot demonen (enligt tankar om att den inte är bra för dom att ha kvar till sist) och inte heller lyckades de styra mot en god. ens med hjälp av sin fårulv.
 
Jag är så taggad över en bra start, så färgar in en röstlista redan nu :p

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina
 
Är det någon som skulle ha svårt att hinna om vi kör Dag DL kl 20.00 istället? Eran LL klarar inte av så här sena DL's utan att riskera att läcka för mycket information (och vara långsam som en snigel) :rofl:

Men först Natt DL kl 09.00 imorgon! :)
(och ursäkta i förväg om uppdateringen dröjer lite, eran LL är sen som kola!)
 
Men annars så ska jag nog sluta leka för ikväll. Ska umgås med min stackars man som alltid är glad för min skull när jag får leka, ända tills vi kommer till första dl och jag inte kan föra en konversation för jag uppdaterar sidan hela tiden för att kolla röster och se uppdatering, då kommer han på varför han blir trött på ulvlekarna igen :rofl:
 
Är det någon som skulle ha svårt att hinna om vi kör Dag DL kl 20.00 istället? Eran LL klarar inte av så här sena DL's utan att riskera att läcka för mycket information (och vara långsam som en snigel) :rofl:

Men först Natt DL kl 09.00 imorgon! :)
(och ursäkta i förväg om uppdateringen dröjer lite, eran LL är sen som kola!)
Under förutsättning att jag överlever så långt så har jag svårt till kl 20:00 måndag och onsdag, jag är ledare de dagarna och jag kommer sällan därifrån för 19:30 och då måste jag få i mig mat också. Än så länge ser det ut som om vi kör på med våra träningar, man är inte nära folk och smittrisken är relativt låg.
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina

Qitis hade tre röster vid 20:45. Övriga max en. Artline lägger då en andraröst på Niyama. Fio lägger en förstaröst på Hedinn med fem minuter kvar till DL. Habina byter, från en med två röster, till att lägga en förstaröst på Artline, med fyra minuter kvar till DL. Värt att notera att Artline hade lagt en andraröst på Niyama, som Habina också först röstat på. Kan vara värt att kolla närmre på röstmotiveringarna där.

Sen byter Niyama från qitis med tre röster, till att lägga en andraröst på carrro_lina. Då har alltså qitis och carrro två röster var. Snurrfian lägger då en andraröst på Habina, vilket ju blir väldigt intressant i sammanhanget. En tredje person upp med två röster då, bland i alla fall en ulv.

Sist kommer qitis och slår spiken i kistan för carrro - för att rädda sig själv. Ser väldigt fint ut på papper, men vågar inte utesluta att de är lyakompisar även om qitis inte direkt känns som den mest misstänkta efter detta.
 
Under förutsättning att jag överlever så långt så har jag svårt till kl 20:00 måndag och onsdag, jag är ledare de dagarna och jag kommer sällan därifrån för 19:30 och då måste jag få i mig mat också. Än så länge ser det ut som om vi kör på med våra träningar, man är inte nära folk och smittrisken är relativt låg.
Okej, blir det för rörigt om vi har olika DL tider från dag till dag? Annars kör vi på 21, men uppdateringen kan dröja något :)
 
Är det någon som skulle ha svårt att hinna om vi kör Dag DL kl 20.00 istället? Eran LL klarar inte av så här sena DL's utan att riskera att läcka för mycket information (och vara långsam som en snigel) :rofl:

Men först Natt DL kl 09.00 imorgon! :)
(och ursäkta i förväg om uppdateringen dröjer lite, eran LL är sen som kola!)
Läcka information?

Tips: eftersom du kör med tema så kan du ju skriva lite färdiga uppdateringar, så du har alternativ oavsett vem som dör :)
 
  • Gilla
Reactions: fio
Läcka information?

Tips: eftersom du kör med tema så kan du ju skriva lite färdiga uppdateringar, så du har alternativ oavsett vem som dör :)
Jag höll på att skriva ett exempel här... men hann stoppa mig. Hjärnan är inte helt klar så här sent, så risken finns att jag på köpet råkar avslöja någon annans roll också :nailbiting:

Tack för tipset! Får nog göra det :)
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina

Qitis hade tre röster vid 20:45. Övriga max en. Artline lägger då en andraröst på Niyama. Fio lägger en förstaröst på Hedinn med fem minuter kvar till DL. Habina byter, från en med två röster, till att lägga en förstaröst på Artline, med fyra minuter kvar till DL. Värt att notera att Artline hade lagt en andraröst på Niyama, som Habina också först röstat på. Kan vara värt att kolla närmre på röstmotiveringarna där.

Sen byter Niyama från qitis med tre röster, till att lägga en andraröst på carrro_lina. Då har alltså qitis och carrro två röster var. Snurrfian lägger då en andraröst på Habina, vilket ju blir väldigt intressant i sammanhanget. En tredje person upp med två röster då, bland i alla fall en ulv.

Sist kommer qitis och slår spiken i kistan för carrro - för att rädda sig själv. Ser väldigt fint ut på papper, men vågar inte utesluta att de är lyakompisar även om qitis inte direkt känns som den mest misstänkta efter detta.

När det gäller min röst så velade jag redan från början mellan Niyama och Artline, men valde Niyama helt enkelt för att jag alltid tror att hon är god. När sen Artline följde min röst blev jag vansinnigt nojig och bytte. Även om Niyama "bara" är vanlig god, så vill jag inte riskera att rösta ut en god i onödan. Himla skönt att vi fick ut en ulv, även om jag inte kan ta nån cred för det. Hoppas att ulvarna inte käkar spionen, så den kan få lite info åtminstone. :)
 
Påminner mig själv (och kanske nån annan) om att en röst i röstlistan är falsk, samt att det finns ytterligare två röster i det dolda. Det gör såklart det hela lite svårare.

En sak som slår mig när jag ser röstlistan är att om tex Madalitso är ulv i fårakläder, så är hennes röst inte giltig. Kanske var tanken att det skulle bli lottning mellan några personer, och om Carrro_Lina rök så fick de andra chans till lite alibi? Bara spånar nu, måste hålla igång hjärnan när jag äntligen börjat tänka lite. ;)
 
Jaha, jag fortsätter väl min monolog då. Efter natt-dl kommer Heffaklumpens mamma bestämt vem som blir förtrollad, dvs nån kommer rösta enligt instruktion, men med en passande teori.

Kängu kommer att ha siat nån, förslagsvis en ulv. ;)

Uggla får en massa information om olika val.

Plus att ulvarna käkar nån och om de misslyckas med käket är det antingen den ängeln skyddat som de försökt käka eller Heffaklumpen.

Tror det var allt för nu...
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 979
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 193
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Valet i USA
  • Vad gör vi? Del CCIII
  • Gift vid första ögonkastet 2024

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp