Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Utifrån det här tänker jag att det är osannolikt att qitis är fårulven. Helt enkelt för att hon redan flaggat för att hon inte skulle vara inne mer innan DL, ingen hade därmed tyckt det vore konstigt om hon inte räddat sig själv på det där sättet så det hade inte funnits någon som helst anledning till att lägga en värdelös röst där.

Varför inte? Som fårulv är det ju perfekt att kunna lägga en röst som inte betyder nånting och sen rösta på nån i det fördolda. Att qitis sen ändå kom in i sista stund (vilket jag tycker är lite, obs lite, misstänksamt) och räddar sig själv, det kan vara totalt spel för gallerierna.
 
Det här tycker jag är ett intressant händelseförlopp. Artline tycker Niyamas "handuppräckning" är obegriplig. Habina reagerar på Artlines inlägg för att hon upplever att Artline "försöker släta över" Niyamas "erkännande" och baserat på det röstar på Niyama... Som jag uppfattar det bygger lite den rösten på att då båda skulle sitta i lyan?

Sen röstar Artline på Niyama, trots att hon ser Niyama som troligare god än ond.

Då ändrar Habina röst till Artline, för att Artline verkar tro att Niyama kan vara god och då tror Habina det också och vill inte hjälpa till att rösta ut en god, så ändrar röst till Artline?

Jag förstår rösterna som sådana, men inte riktigt logiken bakom.

Jag som tyckte att jag var superlogisk. :angel: Vill du att jag försöker förtydliga?
 
Varför inte? Som fårulv är det ju perfekt att kunna lägga en röst som inte betyder nånting och sen rösta på nån i det fördolda. Att qitis sen ändå kom in i sista stund (vilket jag tycker är lite, obs lite, misstänksamt) och räddar sig själv, det kan vara totalt spel för gallerierna.
Jo, fast det blir ju inte vidare diskret om en person är ensam med tre röster i tråden, och så ryker istället en med två röster? Med det sagt utesluter jag ingenting, q är trots allt q... Men om vi säger att q är fårulven, la tredjerösten på carrro_lina och så hade t.ex du åkt istället, som hade två röster i tråden. Då blir det ju rätt uppenbart att i alla fall något dolt har varit inblandat, och jag kan inte se vad lyan skulle tjäna på det? Det absolut första alla skulle titta på då vore ju rösterna på carrro_lina, för att sannolikheten att fårulven är inblandad är rätt hög ändå.

I min värld en onödig risk, men ja, som sagt, jag utesluter inte att qitis skulle göra nåt som "ulvarna absolut inte skulle göra", men det är inte det mest sannolika jag ser i det här sammanhanget som det ser ut nu.
 
Haha jo, men jag tänker ändå att det är osannolikt att lyan skulle försöka få till lottning, om de har möjligheten att få det att se ut som lottning, men styra själva?

Det kanske är för att jag har varit i så många förvirrade lyor, så jag liksom förväntar mig att det inte finns nån smart plan bakom? :rofl:
 
Jo, fast det blir ju inte vidare diskret om en person är ensam med tre röster i tråden, och så ryker istället en med två röster? Med det sagt utesluter jag ingenting, q är trots allt q... Men om vi säger att q är fårulven, la tredjerösten på carrro_lina och så hade t.ex du åkt istället, som hade två röster i tråden. Då blir det ju rätt uppenbart att i alla fall något dolt har varit inblandat, och jag kan inte se vad lyan skulle tjäna på det? Det absolut första alla skulle titta på då vore ju rösterna på carrro_lina, för att sannolikheten att fårulven är inblandad är rätt hög ändå.

I min värld en onödig risk, men ja, som sagt, jag utesluter inte att qitis skulle göra nåt som "ulvarna absolut inte skulle göra", men det är inte det mest sannolika jag ser i det här sammanhanget som det ser ut nu.

Då är jag iaf med på hur du menar. :) Jag litar iaf inte ett dugg på Q. ;)
 
Trodde jag skulle ha mer tid att leka idag men blev hembjuden till mina föräldrar. Jag är lite inne på samma spår som @qitis att det är ulvigt att hålla sig i bakgrunden i början av leken. @LenaH varit aktiv efter @qitis la sin röst. Däremot har det varit tyst från @Artline och @Gabby_Ossi. Vem av de två som är mest misstänkte är jag lite osäker på så går efter känsla.

Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi

Det enda intressanta inlägg jag hittat från Carrro_lina är hennes röstinlägg. Hon nämner att hon är misstänksam mot Artline och Gabby_Ossi för att de är oaktiva. Hon väljer (goda) Gabby_Ossi efter att ha "gått efter känsla". Vilket får mig att undra om hon gjort en klassisk ulv och nämnt en ond och en god? Dvs att Artline skulle kunna vara ulv?
 
Varför inte? Som fårulv är det ju perfekt att kunna lägga en röst som inte betyder nånting och sen rösta på nån i det fördolda. Att qitis sen ändå kom in i sista stund (vilket jag tycker är lite, obs lite, misstänksamt) och räddar sig själv, det kan vara totalt spel för gallerierna.
Men i vilka lekar brukar q inte komma in i sista stund med en röst?

Nu vet jag inget om q här, men tycker inte alls det är olikt henne. Tvärtom.
 
Men i vilka lekar brukar q inte komma in i sista stund med en röst?

Nu vet jag inget om q här, men tycker inte alls det är olikt henne. Tvärtom.
Fast i det här fallet hade ju qitis redan röstat och flaggat för att hon inte skulle komma in mer innan DL. Den sista minuten-rösten var en röständring. Håller dock med om att rösten som sådan inte gör henne direkt misstänkt.
 
Fast i det här fallet hade ju qitis redan röstat och flaggat för att hon inte skulle komma in mer innan DL. Den sista minuten-rösten var en röständring. Håller dock med om att rösten som sådan inte gör henne direkt misstänkt.
Har för mig hon gjort så innan. Men ska inte spekulera i det mer.
Just nu har jag bara mobilen, senare idag ska jag sätta mig vid datorn och då kolla igenom röstningen igen för det var nåt jag reagerade på minns jag. Vad det var minns jag dock inte :p.
 
Men i vilka lekar brukar q inte komma in i sista stund med en röst?

Nu vet jag inget om q här, men tycker inte alls det är olikt henne. Tvärtom.

För att hon skrev att hon inte kunde. Dvs jag får för mig att ulvkompisarna kontaktat henne och varnat att hon var på väg att ryka.
 
Har för mig hon gjort så innan. Men ska inte spekulera i det mer.
Just nu har jag bara mobilen, senare idag ska jag sätta mig vid datorn och då kolla igenom röstningen igen för det var nåt jag reagerade på minns jag. Vad det var minns jag dock inte :p.

Nåt som däremot är vanligt med Q är ju att hon teoriar och diskuterar och har sig, så hon nästan missar att rösta FAST hon är inne precis vid DL. ;)
 
Snurrfian la en sen andraröst på Habina, som då la henne jämsides med carrro_lina och qitis. Borde ju inte heller vara en fårulvsröst, i och med att det är rätt onödigt att se ut som att man lägger upp en potentiellt god mot en ond utan att det gör nytta. Enda scenariot där det kunde vara vettigt vore om både carrro_lina, Habina och Snurrfian satt i lyan och Snurrfian som fårulv då la en fejkröst på en kollega och sin dolda på qitis för att det skulle se ut som hon lottades ut, men så förstördes det av qitis och det blev lottning mellan carrro och q. Konstaterar att det är relativt långsökt och ser det ju i så fall som mer troligt att Snurrfian skulle vara vanlig ulv som försökte minska risken för att en kollega åkte, än fårulv i alla fall.
Jag är imponerad av att du lyckas få ihop en hel teori om min röst på @Habina som jag gjorde i panik två minuter innan dl. Med tanke på att jag inte ens hade så mycket koll på röstningen så jag visste om jag hade fått någon röst själv så känns teorin väldigt långsökt! Men det gör mig lite fundersam att du inte ens ser scenariot att jag är god, antingen fårulv eller ulv enligt dig.
 
Jag är imponerad av att du lyckas få ihop en hel teori om min röst på @Habina som jag gjorde i panik två minuter innan dl. Med tanke på att jag inte ens hade så mycket koll på röstningen så jag visste om jag hade fått någon röst själv så känns teorin väldigt långsökt! Men det gör mig lite fundersam att du inte ens ser scenariot att jag är god, antingen fårulv eller ulv enligt dig.
Då har du missuppfattat (eller jag varit otydlig). Jag gick igenom röster utifrån ett fårulvsperpektiv och det enda jag konstaterade var att jag ser det som mer troligt att du är vanlig ulv än fårulv - om du är ond. Jag har absolut inte uteslutit att du (eller nån annan) är god.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp