Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Jag hänger inte riktigt med på varför just @qitis har blivit utsedd till ulv ? :confused: Herregud vad jag känner mig ringrostig måste jag säga. Jag måste nog ta och läsa igen och se vad det är @Habina hänger upp sig på för jag fattar verkligen inte. Att Q är skum är ju en gammal sanning men i just det här fallet?
 
Då har du missuppfattat (eller jag varit otydlig). Jag gick igenom röster utifrån ett fårulvsperpektiv och det enda jag konstaterade var att jag ser det som mer troligt att du är vanlig ulv än fårulv - om du är ond. Jag har absolut inte uteslutit att du (eller nån annan) är god.
Ah okej, bra förtydligande! :D
 
Jag hänger inte riktigt med på varför just @qitis har blivit utsedd till ulv ? :confused: Herregud vad jag känner mig ringrostig måste jag säga. Jag måste nog ta och läsa igen och se vad det är @Habina hänger upp sig på för jag fattar verkligen inte. Att Q är skum är ju en gammal sanning men i just det här fallet?

Det är väl ingen som bestämt sig för att hon är ulv? Bara att det var lite udda.
 
Inte vad vi vet i alla fall.
Ni har definitivt bättre koll än mig! ;)
Va? Tror du hemlig är ulv?
Hemlig skrev vi!
:confused: Va? Alla andra än mig har ju varit aktiva sista timmarna, alltså måste ni ha bättre koll än mig så har fått börja på sidan 6 för att komma ikapp.
Ni?
Är väl bara onda som vet.
Hm ännu mer va?

Aha, jag trodde du menade att hemlig borde ha koll på den dolda rösten med tanke på ;) smileyn.
Ja, nu blev jag nojig över hemlig. Är hon ulv???
"Inte vad vi vet i alla fall." = vi i tråden. :confused: Tillägg: alltså hade hon varit i lyan hade hon ju vetat?

Men var är @godisklubba ?
Men om jag satt i lyan hade jag väl vetat, eller hur? Och inte behövt säga så.
Jag är kluven. Känns konstigt att skriva vi ändå.

Jag måste sova snart. :arghh:
Klart du borde ha skrivit så även om du var i lyan, men jag förstår verkligen inte hur @Habina kan få det till ett tecken på ulvighet.
Den här konversationen skaver lite hos mig, visste det kan vara så att vi alla missförstår varandra men jag förstår mig inte riktigt på det. När Niyama ifrågasätter om jag tror att hemlig är ulv och sen börjar prata om den dolda rösten? Och sen när Habina börjar fundera över det så är det konstigt hur hon kan få det till ulvigt? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en känsla är att Niyama och Hemlig båda är i lyan och Niyama tror att Hemlig har gjort en miss och försöker släta över det. Men jag har bara min magkänsla på det så jag vet inte riktigt, det kan som sagt bara vara ett totalt missförstånd från oss alla.
 
Den här konversationen skaver lite hos mig, visste det kan vara så att vi alla missförstår varandra men jag förstår mig inte riktigt på det. När Niyama ifrågasätter om jag tror att hemlig är ulv och sen börjar prata om den dolda rösten? Och sen när Habina börjar fundera över det så är det konstigt hur hon kan få det till ulvigt? Jag kan inte riktigt sätta fingret på det, men en känsla är att Niyama och Hemlig båda är i lyan och Niyama tror att Hemlig har gjort en miss och försöker släta över det. Men jag har bara min magkänsla på det så jag vet inte riktigt, det kan som sagt bara vara ett totalt missförstånd från oss alla.

Jag bara älskar den konversationen. :rofl: Men jag håller med om att det känns knepigt både från Niyama och hemlig.
 
När Niyama ifrågasätter om jag tror att hemlig är ulv och sen börjar prata om den dolda rösten? Och sen när Habina börjar fundera över det så är det konstigt hur hon kan få det till ulvigt?
Jag undrade om du menade att hemlig var ond eftersom jag tolkade formuleringen som att hemlig borde känna till den dolda rösten (då tänkte jag inte på att röstfifflaren också finns). Det jag tyckte var konstigt att Habina fick till ulvigt var ju att hemlig skrev "Inte vad vi vet" eller liknande, dvs inte öppet i tråden i alla fall. Det är ju helt olika saker, när det gällde dig så var det är fråga bara om du trodde hemlig var ond.
 
Angående Q så vem har inte sagt så? Det räcker ju bara att gå på toa och kika in på telefonen precis vid DL för att man vill veta hur man ligger till. Det innebär ju inte att man hinner läsa igenom och teoria. Jag drar inga som helst slutsatser runt det!
 
Fast varför skulle ulven i fårakläder riskera att outa sig på ett sånt sätt? Det optimala för ulvarna vore ju snarare att det ser jämnt ut i röstlistan, exempelvis flera med 2 röster och sen kunna lägga en tredje i bakgrunden på någon. Dvs det ser ut som att det blir lottning men egentligen styr de utfallet.

Det var ju lite anledningen till att jag nojade över Niyamas röständring igår, för med den blev det helt plötsligt jämnt i röstlistan istället.

Betyder det att du tänker att ulven i fårakläder troligtvis lagt en sen röst i leken? Dom tre ändrade rösterna som blev väldigt avgörande ligger med bara nån minuts mellanrum och endast Snurrfians röst emellan.
 
Jag bara älskar den konversationen. :rofl: Men jag håller med om att det känns knepigt både från Niyama och hemlig.

Nä jag tycker mer det ser ut som hemlig och snurrfian isåfall. Niyama tyckte jag bara reagerade?

Dvs hemlig trodde hon svarade snurrfian i lyan och snurrfian försökte rädda upp situationen isåfall. Obs! Nu påstår jag inte att jag har några större misstankar om att det är så!
 
Jag lägger in en röstlista
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina
 
Betyder det att du tänker att ulven i fårakläder troligtvis lagt en sen röst i leken? Dom tre ändrade rösterna som blev väldigt avgörande ligger med bara nån minuts mellanrum och endast Snurrfians röst emellan.
Alltså ja, jag tänker mig nog det som optimalt - under förutsättning att fårulven var inne och hade den möjligheten såklart. En förstaröst tidigt är ju relativt riskabelt, medan en förstaröst i ett senare skede där flera andra har fler är väldigt safe, en andraröst i ett senare skede är relativt safe (speciellt om det finns nån med tre).

Men det beror ju mycket på hur fårulven tänkt också. Den har ju möjligheten att (visuellt sett) lägga upp en kollega till lottning, men det kan ju också vara vad "alla" förväntar sig. Den kan ju precis lika gärna välja att rösta på samma dolt som i tråden DL 1 just för att inte riskera att outa sig.

Alltså, hade det varit nån annan som lagt min röst hade jag i allra högsta grad sett den som en möjlig fårulvsröst, för det var ändå första andrarösten och det är ju inte ovanligt att det kommer en "motvåg" i såna lägen. Och om vi ponerar att qitis är god, som jag röstade på, hade jag ju inte blivit förvånad om fårulven valt att lägga en "andraröst" på en kollega för att få det att se ut som att hen försökte "rädda" en god. Men nu såg det inte ut så, utan qitis hann få en tredje röst innan någon mer fick en andra.
 
Det enda intressanta inlägg jag hittat från Carrro_lina är hennes röstinlägg. Hon nämner att hon är misstänksam mot Artline och Gabby_Ossi för att de är oaktiva. Hon väljer (goda) Gabby_Ossi efter att ha "gått efter känsla". Vilket får mig att undra om hon gjort en klassisk ulv och nämnt en ond och en god? Dvs att Artline skulle kunna vara ulv?

Och vid den tidpunkten var de väl inte direkt ensamma om att vara inaktiva?
Jag har nog aldrig tänkt på att det är klassiskt ulv att nämna en ond och en god
 
Alltså ja, jag tänker mig nog det som optimalt - under förutsättning att fårulven var inne och hade den möjligheten såklart. En förstaröst tidigt är ju relativt riskabelt, medan en förstaröst i ett senare skede där flera andra har fler är väldigt safe, en andraröst i ett senare skede är relativt safe (speciellt om det finns nån med tre).

Men det beror ju mycket på hur fårulven tänkt också. Den har ju möjligheten att (visuellt sett) lägga upp en kollega till lottning, men det kan ju också vara vad "alla" förväntar sig. Den kan ju precis lika gärna välja att rösta på samma dolt som i tråden DL 1 just för att inte riskera att outa sig.

Alltså, hade det varit nån annan som lagt min röst hade jag i allra högsta grad sett den som en möjlig fårulvsröst, för det var ändå första andrarösten och det är ju inte ovanligt att det kommer en "motvåg" i såna lägen. Och om vi ponerar att qitis är god, som jag röstade på, hade jag ju inte blivit förvånad om fårulven valt att lägga en "andraröst" på en kollega för att få det att se ut som att hen försökte "rädda" en god. Men nu såg det inte ut så, utan qitis hann få en tredje röst innan någon mer fick en andra.

Om det är så att fårulven röstade sent, lämnas ju inte så många alternativ till fårulv.

Eftersom det fanns en spion som skulle fått full spioninfo så tror jag att det är ganska sannolikt att fårulven inte hade valt att outa sig genom olika röster i lek och PM
 
Och vid den tidpunkten var de väl inte direkt ensamma om att vara inaktiva?
Jag har nog aldrig tänkt på att det är klassiskt ulv att nämna en ond och en god

Nä, det var fler som knappt skrivit nåt. Såklart kan det likväl vara två goda, i det här skedet av leken famlar iaf jag i blindo fortfarande.
 
Om det är så att fårulven röstade sent, lämnas ju inte så många alternativ till fårulv.

Eftersom det fanns en spion som skulle fått full spioninfo så tror jag att det är ganska sannolikt att fårulven inte hade valt att outa sig genom olika röster i lek och PM
Absolut, jag tänker samma, men samtidigt hade ju inte spionen vetat att den röstat samma - om inte "fel" person åkt baserat på antalet röster ihop med fårulvens riktiga (alltså om någon hade två röster i tråden, fårulvens riktiga var på den, och så åkte någon annan som hade två röster i tråden, som inte fått röstfifflarens röst). Så visst, det finns en risk där och är antagligen inte det mest sannolika.

Jag utesluter ju inte att fårulven röstade tidigt, det kan ju dels ha varit någon som inte hade tid senare, någon som röstade med en motivering som hen inte trodde att någon skulle följa, eller bara såg det som en större risk att bli granskad genom att lägga en mindre betydelsefull röst i ett senare skede... Så det är ju fullt möjligt att den rösten ligger tidigt också. Men om ulvarna hade intresse av att styra röstningen så tror jag ju att fårulven helst röstat lite senare. Med gårdagens utgång så verkar ju dock inte ulvarna ha lyckats med det - och då är det ju fullt möjligt att de inte ens försökte.
 
Eftersom det fanns en spion som skulle fått full spioninfo så tror jag att det är ganska sannolikt att fårulven inte hade valt att outa sig genom olika röster i lek och PM
Men vadå, att rösta likadant är ju också att outa sig? Får man spioninfo att "fårulven röstade på Idahoe" så är väl det första man gör att kolla vilka som röstade på Idahoe i tråden? Tillägg: eller var det vad du menade? Läst stycket femtioelva gånger men blir ändå inte klar över det.

Alltså lika gärna som att rösta lika för att inte röja sig kan fårulven rösta olika för att inte röja sig - helt beroende på hur rösterna ligger. Har fårulven lagt en udda röst i tråden kan den lagt en annan udda röst dolt osv. I det här fallet om den var online runt dl så kan den ju ha försökt rädda carrro, om det fanns nån chans.
 
Om det är så att fårulven röstade sent, lämnas ju inte så många alternativ till fårulv.

Eftersom det fanns en spion som skulle fått full spioninfo så tror jag att det är ganska sannolikt att fårulven inte hade valt att outa sig genom olika röster i lek och PM
Men vadå, att rösta likadant är ju också att outa sig? Får man spioninfo att "fårulven röstade på Idahoe" så är väl det första man gör att kolla vilka som röstade på Idahoe i tråden? Tillägg: eller var det vad du menade? Läst stycket femtioelva gånger men blir ändå inte klar över det.

Alltså lika gärna som att rösta lika för att inte röja sig kan fårulven rösta olika för att inte röja sig - helt beroende på hur rösterna ligger. Har fårulven lagt en udda röst i tråden kan den lagt en annan udda röst dolt osv. I det här fallet om den var online runt dl så kan den ju ha försökt rädda carrro, om det fanns nån chans.
Ser nu att jag nog läste cirkus inlägg fel. Jag skrev mitt förra utifrån att det är mer osannolikt att fårulven lagt samma röst i leken och dolt, än olika - åtminstone under förutsättning att hen var inloggad vid DL.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 980
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp