Alltså ja, jag tänker mig nog det som optimalt - under förutsättning att fårulven var inne och hade den möjligheten såklart. En förstaröst tidigt är ju relativt riskabelt, medan en förstaröst i ett senare skede där flera andra har fler är väldigt safe, en andraröst i ett senare skede är relativt safe (speciellt om det finns nån med tre).
Men det beror ju mycket på hur fårulven tänkt också. Den har ju möjligheten att (visuellt sett) lägga upp en kollega till lottning, men det kan ju också vara vad "alla" förväntar sig. Den kan ju precis lika gärna välja att rösta på samma dolt som i tråden DL 1 just för att inte riskera att outa sig.
Alltså, hade det varit nån annan som lagt min röst hade jag i allra högsta grad sett den som en möjlig fårulvsröst, för det var ändå första andrarösten och det är ju inte ovanligt att det kommer en "motvåg" i såna lägen. Och om vi ponerar att qitis är god, som jag röstade på, hade jag ju inte blivit förvånad om fårulven valt att lägga en "andraröst" på en kollega för att få det att se ut som att hen försökte "rädda" en god. Men nu såg det inte ut så, utan qitis hann få en tredje röst innan någon mer fick en andra.