Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Ser nu att jag nog läste cirkus inlägg fel. Jag skrev mitt förra utifrån att det är mer osannolikt att fårulven lagt samma röst i leken och dolt, än olika - åtminstone under förutsättning att hen var inloggad vid DL.
Jag fattar ingenting av ditt inlägg #377 och jag vet inte hur @cirkus inlägg ska läsas :confused:
 
Men du vet väl vad din teori är? Sen undrar jag samma sak som @Hedinn , tror inte du svarat på det? "Och varför skulle de varna qitis så hon kunde rösta ut en annan ulv?"

Ja, jag har en teori. Men det betyder inte att det var vad som de facto hände. Det kan precis lika gärna vara så att qitis är god och hann smita ifrån vad det nu var hon hade på kvällen.

Att det blev just en ulv känns (sorry!) mest som en klassisk Q. :)

Jag har ju lätt för att glömma vilka jag sitter i lyan med, så jag ser det inte som för omöjligt att qitis hittade en person att rösta på för att rädda sig själv och i stressen glömde att det var en lyakompis.

Men med det sagt är jag absolut inte säker på att qitis är ulv och jag kommer inte rösta på henne ikväll (såvida jag inte måste för att rädda mig själv).
 
Ja, jag har en teori. Men det betyder inte att det var vad som de facto hände. Det kan precis lika gärna vara så att qitis är god och hann smita ifrån vad det nu var hon hade på kvällen.

Att det blev just en ulv känns (sorry!) mest som en klassisk Q. :)

Jag har ju lätt för att glömma vilka jag sitter i lyan med, så jag ser det inte som för omöjligt att qitis hittade en person att rösta på för att rädda sig själv och i stressen glömde att det var en lyakompis.

Men med det sagt är jag absolut inte säker på att qitis är ulv och jag kommer inte rösta på henne ikväll (såvida jag inte måste för att rädda mig själv).
Det var din teori jag efterfrågade :). Visst kan hon råkat rösta ut en ulv, men om nu lyakompisarna varnade henne borde de kanske påpekat att hon inte ska rösta ut en annan ulv istället?
 
hej hej! Jag heter qitis :D
och jag är äntligen online ordentligt för första gången i denna leken !

Så nu kan ni bomba mig med frågor/ anklagelser/ifrågasättande hur mycket ni vill det kommer iaf besvaras! :) har en kväll ledig utan jobb,hästar, barn och andra måsten så är " all yours"

Jobbar med ett yrke som har fått ökad belastning iom coronakrisen så flaggade för det redan innan lekstart att jag INTE kommer delta som jag gjorde för ca 2 år sedan om nu någon glömt det?
Med det sagt så går jag vidare med leken och mina funderingar

Jag HAR hunnit läsa leken då och då- inte följa den slaviskt som jag annars kan göra :grin:
Ja jag höll koll på röstningsresultatet för jag VET att jag är ett tacksamt offer i första DL, oavsett hur jag deltar / inte deltar/ vad jag skriver osv. Hade ingen tid att följa vad som skrevs och diskuterades så ville bara ha koll på hur jag låg till helt enkelt inför DL.

Igår hade jag lite bättre tid att läsa under dagen iaf även om jag inte hade tid att skriva och teoria så mycket. det är ju ändå första DL - så det ÄR ju svårt
Idag har jag jämt nyss börjat läsa igenom och ska nu lägga mig vinn om att teoria och göra mitt bästa för att föra leken framåt i den mån jag kan
Börjar med det väsentligaste jag läst hittills

det var illa att @Gabby_Ossi rök med den rollen hon hade :(
Många goda roller som vill ha bekräftelse från spionen förstås, såsom trollkarl, ängel, siare och röstfifflare
Men vi reder nog ut detta ändå skulle jag tro!

jag hade inga bra argument igår för min röst jag la först ( på @LenaH) och det ber jag om ursäkt för.
Jag förstår om det blir misstänkt för att man röstar på någon pga inaktivitet. Heck. jag själv blir ju det :) Men jag vill ju ändå att någon skriver något mer än "hittat leken" så det går att se något av vad denna anser om leken . Nu var jag tidig med att rösta och är medveten om att andra kan komma in senare så menar inget illa

Jag la min första röst på LenaH och hon valde ändå att inte rösta på mig sedan så kanske att @LenaH s q-radar faktiskt är välkalibrerad i denna leken - det hoppas jag om inte annat det vore på tiden att den fungerar!
Att jag är misstänkt från andra kan jag förstå och ska bemöta ordentligt idag/ ikväll vad ni skriver!

Med det sagt ska jag grotta ner mig i vad som faktiskt skrivits och återkommer med fler inlägg @Madalitso :p kanske inte tusen st ( men lämnar inga garantier!) men välfyllda
 
Senast ändrad:
Jag fattar ingenting av ditt inlägg #377 och jag vet inte hur @cirkus inlägg ska läsas :confused:
Eh nä, det blev nog lite rörigt. :o Det var lite tankar kring hur fårulven kunde riskera att outa sig (eller inte) för spionen - och egentligen är ju de reflektionerna meningslösa i nuläget eftersom den med flest röster åkte igår och spionen aldrig fick någon info.
 
DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina
20:39 cirkus röstar på Madalitso
20:41 Hedinn röstar på qitis
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis
20:50 Artline röstar på Niyama.
20:55 fio röstar på hedinn
20:56 Habina ändrar röst till Artline
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina
20:58 Snurrfian röstar på Habina
20:58 Qitis ändrar röst till
carro_lina

Utifrån det här tänker jag att det är osannolikt att qitis är fårulven. Helt enkelt för att hon redan flaggat för att hon inte skulle vara inne mer innan DL, ingen hade därmed tyckt det vore konstigt om hon inte räddat sig själv på det där sättet så det hade inte funnits någon som helst anledning till att lägga en värdelös röst där.

Niyama ser ju spontant bättre ut med den här utgången. Hon var inte ensam om att tycka carrro_linas röst var skum - och därmed lär hon inte ha räknat med att vara ensam om att ändra. Potentiellt skulle hon, som fårulv, ha kunnat chansa på att max en skulle följa och hon kunde lägga en dold tredjeröst på någon annan. Väldigt riskabelt dock, speciellt med tanke på alla ändringar mot slutet, så det är inte heller det scenario jag ser som mest troligt även om det inte är uteslutet.

Madalitsos röst är en förstaröst och säger egentligen ingenting i sammanhanget.

Snurrfian la en sen andraröst på Habina, som då la henne jämsides med carrro_lina och qitis. Borde ju inte heller vara en fårulvsröst, i och med att det är rätt onödigt att se ut som att man lägger upp en potentiellt god mot en ond utan att det gör nytta. Enda scenariot där det kunde vara vettigt vore om både carrro_lina, Habina och Snurrfian satt i lyan och Snurrfian som fårulv då la en fejkröst på en kollega och sin dolda på qitis för att det skulle se ut som hon lottades ut, men så förstördes det av qitis och det blev lottning mellan carrro och q. Konstaterar att det är relativt långsökt och ser det ju i så fall som mer troligt att Snurrfian skulle vara vanlig ulv som försökte minska risken för att en kollega åkte, än fårulv i alla fall.
nu kanske detta är påpekat innan och i så fall ber jag om ursäkt( jag ligger lite efter i min läsning av leken jag vetb) men denna röstlistan från dig är ju postad långt efter det visade sig att @Gabby_Ossi var den lösmynta spionen varför är inte @carrro_lina röst på bevisligen goda Gabby_Ossi grönmarkerad?
 
Men vadå, att rösta likadant är ju också att outa sig? Får man spioninfo att "fårulven röstade på Idahoe" så är väl det första man gör att kolla vilka som röstade på Idahoe i tråden? Tillägg: eller var det vad du menade? Läst stycket femtioelva gånger men blir ändå inte klar över det.

Alltså lika gärna som att rösta lika för att inte röja sig kan fårulven rösta olika för att inte röja sig - helt beroende på hur rösterna ligger. Har fårulven lagt en udda röst i tråden kan den lagt en annan udda röst dolt osv. I det här fallet om den var online runt dl så kan den ju ha försökt rädda carrro, om det fanns nån chans.

Det blir väl allra tydligast hur fårulven lagt rösten i leken om "fel" person blir lynchad utifrån antalet röster. Det ser ju till och med de som inte är spioner. Har en person 3 röster och en annan 2 och den med 2 åker så borde fårulven rimligen ha röstat på den med 3 i leken men den med 2 i PM. Å andra sidan har vi en röstfifflare här också så det kan ändå vara svårräknat
 
nu kanske detta är påpekat innan och i så fall ber jag om ursäkt( jag ligger lite efter i min läsning av leken jag vetb) men denna röstlistan från dig är ju postad långt efter det visade sig att @Gabby_Ossi var den lösmynta spionen varför är inte @carrro_lina röst på bevisligen goda Gabby_Ossi grönmarkerad?
För att jag bara kopierade en tidigare lista och inte ändrade någonting. :)
 
Det blir väl allra tydligast hur fårulven lagt rösten i leken om "fel" person blir lynchad utifrån antalet röster. Det ser ju till och med de som inte är spioner. Har en person 3 röster och en annan 2 och den med 2 åker så borde fårulven rimligen ha röstat på den med 3 i leken men den med 2 i PM. Å andra sidan har vi en röstfifflare här också så det kan ändå vara svårräknat
jag har hunnit läsa igenom såpass mycket att jag läst att LL @godisklubba tyjckte att det var svårt att få ordning på resultatet i första DL. för mig betyder det att röstfifflaren och den dolda fårulvrösten gjort det mer spännande än det borde vara?
Vill inte outa någon roll men har mina bestämda tankar om det utifrån hur röstningen blev avgjord
 
Det blir väl allra tydligast hur fårulven lagt rösten i leken om "fel" person blir lynchad utifrån antalet röster. Det ser ju till och med de som inte är spioner. Har en person 3 röster och en annan 2 och den med 2 åker så borde fårulven rimligen ha röstat på den med 3 i leken men den med 2 i PM. Å andra sidan har vi en röstfifflare här också så det kan ändå vara svårräknat
Ja precis, men oftast brukar den ju försöka undvika det läget och det går ju att göra utan att rösta likadant. Visst röstar den likadant med båda rösterna ibland om får man info som spion så är ju det första man kollar vilka som röstat som den dolda rösten.
 
jag har hunnit läsa igenom såpass mycket att jag läst att LL @godisklubba tyjckte att det var svårt att få ordning på resultatet i första DL. för mig betyder det att röstfifflaren och den dolda fårulvrösten gjort det mer spännande än det borde vara?
Vill inte outa någon roll men har mina bestämda tankar om det utifrån hur röstningen blev avgjord
Jag funderade på om det blev lottning, men det tar ju ändå inte så lång tid?
 
Nu ska vi se om min "Buke-Bibel"vad det gäller ulvlekar fortfarande är "up-to-date"?

goda
Första natten skyddar ängeln sig själv om ingen info går vidare till onda? för att spionen ska fatta vem som är ängel?
Röstfifflaren vill hitta spionen genom att rösta dolt på densamma den röstar på ensam i leken?
Siaren gör likadant , vill hitta spionen genom att rösta på en som den sedan kollar upp?
trollkarlen kan ju tänka annorlunda :idea: men å andra sidan så är det väl inte aktuellt förrän till dl 2?


Onda
Fårulven vill förvilla och lägger dold röst så det inte ska gå att spåra för spionen? helst få den att tro att en ond är god?

onda käkar någon - uppenebart

och tillägg av mig just i denna leken.
ulvarna vill INTE ha kvar demonen till sist? för då är ju leken slut ( reserverar mig för att jag faktiskt läst fel från LL)
så av alla ulvar de möjligen "vill" ha ut så är det demonen i första DL ? för den förvandlar ju en god till ond?och den godas "skills" försvinner? Och det innan de är på sista ulv sas?

bara mina tankar
 
Jag funderade på om det blev lottning, men det tar ju ändå inte så lång tid?
lottning kan det absolut blivit både pga fårulvens dolda röst( vilken är den som gäller och den i röstlistan är falsk) och röstfifflarens extra röst som ger dubbla röster
tidsmässigt så går jag endast på att LL skrev att vi gjorde det svårt att uppdatera och inget annat:)
 
lottning kan det absolut blivit både pga fårulvens dolda röst( vilken är den som gäller och den i röstlistan är falsk) och röstfifflarens extra röst som ger dubbla röster
tidsmässigt så går jag endast på att LL skrev att vi gjorde det svårt att uppdatera och inget annat:)
Ja precis nånting tog ju tid och lottning tar ju lite extra iaf.
 
och tillägg av mig just i denna leken.
ulvarna vill INTE ha kvar demonen till sist? för då är ju leken slut ( reserverar mig för att jag faktiskt läst fel från LL)
så av alla ulvar de möjligen "vill" ha ut så är det demonen i första DL ? för den förvandlar ju en god till ond?och den godas "skills" försvinner? Och det innan de är på sista ulv sas?
vad tycker du om detta @Niyama ? är jag ute och cyklar eller är det vettigt?
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp