Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Då är jag med på hur du menar och givetvis har du rätt att det skulle bli mindre värt. Jag syftade på de andra som röstat på carrro_lina, om nån av de är ulv och inte Madalitso. Tydligare?
Ja och de andra var ju jag och Q. Så vem av oss håller du då som ulv, eller båda?
 
Då är jag med på hur du menar och givetvis har du rätt att det skulle bli mindre värt. Jag syftade på de andra som röstat på carrro_lina, om nån av de är ulv och inte Madalitso. Tydligare?
Är du fortfarande ute efter ulven i fårakläder? I så fall undrar jag hur du tänker kring qitis röst, om planen var lottning?
 
Jag jag vete sjutton vad jag ska tro just nu?
OK, då var det jag som tolkade ditt inlägg fel. Blev bara lite fundersam när du och q plötsligt verkade lita så väldigt på varandra och sen det inlägget.

Personligen tycker jag det känns osannolikt att ulvarna bestämmer sig för att rösta ut en kamrat i lyan första dl då det ofta är rätt lätt att rösta ut någon utan större misstankar mot sig. Så om någon i lyan röstat på carro, vilket inte alls känns säkert dl 1 när man lätt kan komma undan med spridda röster, så skulle jag gissa på att det inte är mer än en I lyan som röstat där.
vill bara rätta dig. jag litar inte ett dugg på Niyama. och tror inte heller hon gör det på mig. Finns inget i leken som kan göra att vi gör det -om inte du vet mer än mig?
 
OK, då var det jag som tolkade ditt inlägg fel. Blev bara lite fundersam när du och q plötsligt verkade lita så väldigt på varandra och sen det inlägget.

Personligen tycker jag det känns osannolikt att ulvarna bestämmer sig för att rösta ut en kamrat i lyan första dl då det ofta är rätt lätt att rösta ut någon utan större misstankar mot sig. Så om någon i lyan röstat på carro, vilket inte alls känns säkert dl 1 när man lätt kan komma undan med spridda röster, så skulle jag gissa på att det inte är mer än en I lyan som röstat där.
Var upplever du att Niyama och qitis verkar lita på varandra?
 
Är du fortfarande ute efter ulven i fårakläder? I så fall undrar jag hur du tänker kring qitis röst, om planen var lottning?

Nä, jag har typ gett upp den tanken. Därav min extremt tunna teori kring madalitso. Jag tror att qitis högg på första bästa hon hittade som skulle rädda henne, sen vet i sjutton om det gör henne god eller ond. Som jag nämnt tidigare brukar iaf jag ha svårt att minnas vilka som är i lyan när jag är ulv sådär runt dl 1 och 2. ;)
 
Jag jag vete sjutton vad jag ska tro just nu?

vill bara rätta dig. jag litar inte ett dugg på Niyama. och tror inte heller hon gör det på mig. Finns inget i leken som kan göra att vi gör det -om inte du vet mer än mig?
Var upplever du att Niyama och qitis verkar lita på varandra?
Jag vet inte, de började prata direkt med varandra på ett sätt som jag annars tycker man mest brukar se lite längre in i lekar när någon känner att de hittat nån de litar på. Men jag kan absolut ha övertolkat, som sagt är jag inte särskilt med idag, så jag har bara läst igenom tråden lite snabbt då och då och baserar mig på vad jag kommer ihåg.
Förhoppningsvis kan jag vara mer skärpt om jag överlever tills imorgon.
 
Nä, jag har typ gett upp den tanken. Därav min extremt tunna teori kring madalitso. Jag tror att qitis högg på första bästa hon hittade som skulle rädda henne, sen vet i sjutton om det gör henne god eller ond. Som jag nämnt tidigare brukar iaf jag ha svårt att minnas vilka som är i lyan när jag är ulv sådär runt dl 1 och 2. ;)
Visst, men å andra sidan så baserat på den gången vi satt i lyan ihop så är du den virrigaste ulv jag träffat ;)
 
+ @Niyama
Jag uttryckte mig klantigt igår kväll.

Det var väldigt intensivt på slutet och inte någon sas lugn röstning, som det brukar vara i första DL. På grund av det, samt min icke samarbetande hjärna, vad jag tvungen att gå igenom allt ett antal gånger och se till att det blev rätt. Jag gjorde det krångligt för mig själv också (:p) genom att sätta en såpass sen DL och överskatta min förmåga att tänka klart på kvällen :)

Också, qitis, du har uppfattat mig rätt. Är Kanin (ulv i fårakläder) Nasse (demon) sist kvar, så får hen inte omvandla en god spelare till ond. Vilket betyder att leken är över.
Jag menade givetvis Nasse (demon) och inte Kanin (ulv i fårakläder)!
@godisklubba jag är lite seg i huvudet ikväll. Vilken tid är DL?
Dag DL2 kl 21.00 ikväll :)
 
När jag läser igenom reagerar jag mest på Habina. Dels det Hedinn tar upp i inlägg #334 , det var många obegripliga vändningar där. Sen det här att Q skulle blivit varnad av ulvkompisarna, men att dessa då verkar ha glömt påpeka att hon inte ska rösta ut en annan ulv istället?


Sen detta. När det finns en ulv i fårakläder med så är ju inte alibit att rösta på en ulv lika mycket värt sas. Madalitso lyckades även få med mig mot Carrro, så det verkar lite otaktiskt att dra igång en lynch mot en kollega? Jag säger inte att Mada är god, men jag tycker resonemanget är skumt.
Alltså, jag reagerar också på Habina, av samma anledningar, MEN - jag tycker ändå det talar något till hennes fördel att hon går sin egen väg och har egna teorier, även om jag inte håller med om dem. Som ond tänker jag att man ändå gärna undviker att sticka ut på det sättet... Det behöver såklart inte vara så, men det gör mig osäker.
 
Jag vet inte, de började prata direkt med varandra på ett sätt som jag annars tycker man mest brukar se lite längre in i lekar när någon känner att de hittat nån de litar på. Men jag kan absolut ha övertolkat, som sagt är jag inte särskilt med idag, så jag har bara läst igenom tråden lite snabbt då och då och baserar mig på vad jag kommer ihåg.
Förhoppningsvis kan jag vara mer skärpt om jag överlever tills imorgon.
vad menar du med att du skulle vara mer skärpt imorgon?
 
Alltså, jag reagerar också på Habina, av samma anledningar, MEN - jag tycker ändå det talar något till hennes fördel att hon går sin egen väg och har egna teorier, även om jag inte håller med om dem. Som ond tänker jag att man ändå gärna undviker att sticka ut på det sättet... Det behöver såklart inte vara så, men det gör mig osäker.
Jag tycker det känns som hon ropar ulv och sprider misstankar hejvilt, och att teorierna vänder så snabbt gör att jag tycker det känns skumt. Typ testar om det går att få med folk på tåget och när det inte gick så testar hon nästa. Kass förklaring 😅
 
Jag tycker det känns som hon ropar ulv och sprider misstankar hejvilt, och att teorierna vänder så snabbt gör att jag tycker det känns skumt. Typ testar om det går att få med folk på tåget och när det inte gick så testar hon nästa. Kass förklaring 😅
Haha nejdå, jag förstår... Och jag ser ju den vinkeln också, men inte enbart.
 
Jag tycker det känns som hon ropar ulv och sprider misstankar hejvilt, och att teorierna vänder så snabbt gör att jag tycker det känns skumt. Typ testar om det går att få med folk på tåget och när det inte gick så testar hon nästa. Kass förklaring 😅

Ja? Så gör ju jag alltid? Var länge sen jag spelade iofs, men jag blir ju vansinnigt misstänksam mot alla ganska snabbt. :p
 
Eftersom det är dag 2 och jag gillar att göra det så enkelt som möjligt för mig så tänker jag helt sonika lägga @Madalitso @Niyama och @qitis åt sidan idag eftersom de röstade ut en ulv.

Jag är helt medveten om att det figurerar dolda röster och att just q och Niyama skulle kunna göra så om de satt i lyan ihop men samtidigt tänker jag att ingen har lekt på forever så jag håller det enkelt än så länge när vi är såpass många kvar.

Jag tycker @Habina trasslar in sig och min röst igår var faktiskt hyfsat underbyggd men jag vet också att hon ofta gör så så jag får väl avvakta lite.
Nu ska jag titta på resten.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp