Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Ok, jag vill bara förvarna om att jag strax kommer börja dricka honungsrom. Eftersom jag normalt är nykterist så har jag ingen riktig koll på hur det kan sluta. ;)
nu sa du väl emot dig själv? kommer ju inte vilja rösta ut någon som vill begå självmord? finns ju ingen på goda sidan som vill göra det i leken?
 
Eftersom det är dag 2 och jag gillar att göra det så enkelt som möjligt för mig så tänker jag helt sonika lägga @Madalitso @Niyama och @qitis åt sidan idag eftersom de röstade ut en ulv.

Jag är helt medveten om att det figurerar dolda röster och att just q och Niyama skulle kunna göra så om de satt i lyan ihop men samtidigt tänker jag att ingen har lekt på forever så jag håller det enkelt än så länge när vi är såpass många kvar.

Jag tycker @Habina trasslar in sig och min röst igår var faktiskt hyfsat underbyggd men jag vet också att hon ofta gör så så jag får väl avvakta lite.
Nu ska jag titta på resten.
varför Madalitso?
 
Gör nåt litet försök att kika närmre på de som jag upplever mer anonyma (och inte verkar vara online nu).
Först Artline, som inte verkar ha skrivit idag alls. Det här skrevs minuten innan DL igår, när alla röster var lagda.
Till skillnad ifrån habina så tycker jag hittils inte att någon är utstickande. Jag tycker heller inte att de carro eller Q är skumma. Jag tycker det är vanligt att goda lägger sådana röster.
I det här skedet hade alltså carrro_lina tre röster, om vi förutsätter att Artline sett qitis röständring (vilket inte är nödvändigt). Men ponera att en ond Artline ser att en kollega är på väg att ryka, skulle hon då skriva att hon inte tycker att carrro är skum, utan normalt av goda att lägga såna röster? Hade det varit för några år sen hade jag sagt att en ulv hellre misstänker en kollega i det läget, men just för att ulvar gärna gör så skulle det här lika gärna kunna vara skrivet för att verka god.

Fio har också varit rätt anonym för mig, detta är skrivet idag:
Nä jag tycker mer det ser ut som hemlig och snurrfian isåfall. Niyama tyckte jag bara reagerade?

Dvs hemlig trodde hon svarade snurrfian i lyan och snurrfian försökte rädda upp situationen isåfall. Obs! Nu påstår jag inte att jag har några större misstankar om att det är så!
En annorlunda tolkning av något Habina skrev, har jag för mig. Helt neutralt och säger mig egentligen ingenting. Rösten igår håller jag kvar i minnet, enbart för att det var en ensamröst framåt slutet. Men det kan finnas fler anledningar till det. Motiveringen tycker jag var fullt rimlig, så ser inga skumheter där.
 
Eftersom det är dag 2 och jag gillar att göra det så enkelt som möjligt för mig så tänker jag helt sonika lägga @Madalitso @Niyama och @qitis åt sidan idag eftersom de röstade ut en ulv.

Jag är helt medveten om att det figurerar dolda röster och att just q och Niyama skulle kunna göra så om de satt i lyan ihop men samtidigt tänker jag att ingen har lekt på forever så jag håller det enkelt än så länge när vi är såpass många kvar.

Jag tycker @Habina trasslar in sig och min röst igår var faktiskt hyfsat underbyggd men jag vet också att hon ofta gör så så jag får väl avvakta lite.
Nu ska jag titta på resten.

Oj det var till att göra det så enkelt för sig även om det är en hel del kvar.
 
Jag känner mig redan lite full, fast jag bara luktat på romen (rommen?). Så jag tänkte att det är bäst att jag röstar redan nu. Ska se om jag får det här att bli någorlunda logiskt.

Först skriver Snurrfian:
Nu måste jag ut med Ville Vildning också innan det händer en olycka. :D Återkommer efter det och försöker komma med något vettigt, om jag har fattat det rätt har jag åtminstone ingen röst på mig va? Eller har jag missat det?

Då svarar hemlig:
Inte vad vi vet i alla fall.

Sen skriver Snurrfian som svar:
Ni har definitivt bättre koll än mig! ;)

När Niyama frågar Snurrfian om hon tror att hemlig är ulv, svarar Snurrfian:
:confused: Va? Alla andra än mig har ju varit aktiva sista timmarna, alltså måste ni ha bättre koll än mig så har fått börja på sidan 6 för att komma ikapp.

Jag får känslan av att första citatet från Snurrfian och hemligs svar är av misstag i tråden, att de bägge trodde att de pratade i lyan. Alternativt att Snurrfian faktiskt visste att hon skrev i tråden, men att hemlig inte hängde med och fick för sig att de var i lyan och pratade. För just det där VI:et skaver väldigt mycket. Återigen har jag två misstänkta ulvar jag vill rösta på, men jag går på den som ändå verkar mest lurvig.

Habina röstar på hemlig
 
jamen habina verkade ju vilja bli full? känns jättekonstigt för mig som känner henne :heart känns som en demon som vill rädda sin sida ( obs obs jag KAN givetvis ha fel!!)

Menar du att hon låtsas vara jättevimsig för att man inte ska tro att hon är ulv?och varför just demon?
 
Kom på att jag har en ofärdig laboration att göra färdig och lämna in innan midnatt ikväll, så förlåt att jag inte varit online nåt speciellt.

Försökt leta efter vad jag tyckte var lite konstigt igår. Minns inte helt, men har för mig det var Artlines reaktion på Niyama.
Bara så konstigt. Vill veta hur hon tänker. Någon plan måste hon ha förutom att vara självmordbenägen.
Artline röstar på Niyama.
Antigen är hon ont eller troligaren en självmordsbenägen god som inte har någon viktig roll.

Allra helst hade jag velat ha ut en ulv men det är skitsvårt så här i början. Jag tror att risken är stor att det är fyra ulvar och med demonen så kan det bli riktigt lurigt för de goda om den förvandlar någon.
Sen följer hon dessutom Habinas röst på Niyama. Habina ändrar sen röst till Artline. Med Habinas röst på mig idag känns hon nog mest skum just nu. Men det behöver inte betyda nåt. Jag vet att jag kan röra till saker (men tycker inte jag gjort det nu dock), men jag kan säga som så att om du vill ha ut nåt raggigt @Habina så är du fel ute med din röst på mig.
 
Jag känner mig redan lite full, fast jag bara luktat på romen (rommen?). Så jag tänkte att det är bäst att jag röstar redan nu. Ska se om jag får det här att bli någorlunda logiskt.

Först skriver Snurrfian:


Då svarar hemlig:


Sen skriver Snurrfian som svar:


När Niyama frågar Snurrfian om hon tror att hemlig är ulv, svarar Snurrfian:


Jag får känslan av att första citatet från Snurrfian och hemligs svar är av misstag i tråden, att de bägge trodde att de pratade i lyan. Alternativt att Snurrfian faktiskt visste att hon skrev i tråden, men att hemlig inte hängde med och fick för sig att de var i lyan och pratade. För just det där VI:et skaver väldigt mycket. Återigen har jag två misstänkta ulvar jag vill rösta på, men jag går på den som ändå verkar mest lurvig.

Habina röstar på hemlig
Varför jag och inte Snurrfian?

Edit: särskrivning
 
@fio
jag är benägen att rösta på dig om du inte kommer med mer input

Jag känner mig redan lite full, fast jag bara luktat på romen (rommen?). Så jag tänkte att det är bäst att jag röstar redan nu. Ska se om jag får det här att bli någorlunda logiskt.

Först skriver Snurrfian:


Då svarar hemlig:


Sen skriver Snurrfian som svar:


När Niyama frågar Snurrfian om hon tror att hemlig är ulv, svarar Snurrfian:


Jag får känslan av att första citatet från Snurrfian och hemligs svar är av misstag i tråden, att de bägge trodde att de pratade i lyan. Alternativt att Snurrfian faktiskt visste att hon skrev i tråden, men att hemlig inte hängde med och fick för sig att de var i lyan och pratade. För just det där VI:et skaver väldigt mycket. Återigen har jag två misstänkta ulvar jag vill rösta på, men jag går på den som ändå verkar mest lurvig.

Habina röstar på hemlig

Du går ju bara vad du verlg

Menar du att hon låtsas vara jättevimsig för att man inte ska tro att hon är ulv?och varför just demon?
För att demonen vill bli lychad så den kan dra bort en god roll
 
Varför jag och inte Snurrfian?

Edit: särskrivning

Av den enkla anledningen att det första citatet från Snurrfian skulle kunna vara att hon vet att hon skriver i tråden, medan ditt svar verkligen låter som nåt från lyan. Men precis som igår, så måste jag välja nån och då blir det du iom att ditt svar är mer misstänkt. Jag hade gärna röstat på er bägge om jag kunnat. :)
 
@fio glider med? Sådär som fio gör de där (jättefå) gångerna hon är ulv. Skriver mest att hon inte ser nåt misstänkt.
Det skaver en aning.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 464
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp