Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

@fio



För att demonen vill bli lychad så den kan dra bort en god roll

Såklart vad dum jag är.

Fast jag tycker inte att Habina platsar riktigt där.

Edit/tillägg. Jag tycker hon vimsar precis som väntat. Förutom att jag tycker att hennes teori inte är orimlig. Hon har dessutom bett att få förklara den (jag tror tom ett par gånger) men ingen har nappat. Så jag tycker inte hon verkar så ulvig
 
Jag känner mig redan lite full, fast jag bara luktat på romen (rommen?). Så jag tänkte att det är bäst att jag röstar redan nu. Ska se om jag får det här att bli någorlunda logiskt.

Först skriver Snurrfian:


Då svarar hemlig:


Sen skriver Snurrfian som svar:


När Niyama frågar Snurrfian om hon tror att hemlig är ulv, svarar Snurrfian:


Jag får känslan av att första citatet från Snurrfian och hemligs svar är av misstag i tråden, att de bägge trodde att de pratade i lyan. Alternativt att Snurrfian faktiskt visste att hon skrev i tråden, men att hemlig inte hängde med och fick för sig att de var i lyan och pratade. För just det där VI:et skaver väldigt mycket. Återigen har jag två misstänkta ulvar jag vill rösta på, men jag går på den som ändå verkar mest lurvig.

Habina röstar på hemlig


Hmm jag tycker det är typiskt ulvigt och att verkligen göra det lätt för sig att sno mitt svar rakt av som teori.. Det skaver mer för mig så fio röstar på habina
 
@fioFör att demonen vill bli lychad så den kan dra bort en god roll
Såklart vad dum jag är.

Fast jag tycker inte att Habina platsar riktigt där.
Fast alltså, nja? Ulvarna lär ju föredra att få ut enbart en god. Däremot lär de föredra demonen framför en annan ulv, men helst lär ju demonen vilja vara kvar i lyan så länge som möjligt, så länge den inte är sist. Men vilja bli lynchad borde den ju inte?
 
Hmm jag tycker det är typiskt ulvigt och att verkligen göra det lätt för sig att sno mitt svar rakt av som teori.. Det skaver mer för mig så fio röstar på habina

Habina reagerade på det där "vi" direkt. Jag tycker inte det är konstigt att hon bygger en teori sen
 
Fast alltså, nja? Ulvarna lär ju föredra att få ut enbart en god. Däremot lär de föredra demonen framför en annan ulv, men helst lär ju demonen vilja vara kvar i lyan så länge som möjligt, så länge den inte är sist. Men vilja bli lynchad borde den ju inte?

Givetvis och därför så tycker inte jag att Habina är så skum heller
 
Att lägga en första röst på en ulv säger egentligen inte så mycket om en personsroll men jag tycker Madi låter ärlig i sitt inlägg som hon skrev direkt efter DL (#303). Så antigen är hon god eller så är jag lättlurad. Jag godförklarar henne inte men tillsvidare så tror jag inte att hon är ulv.

Nu är jag på de första inläggen ifrån idag. Så jag kan upprepa någon annans teori.

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio (1)
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina (1)
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi (1)
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina (1)
20:39 cirkus röstar på Madalitso (1)
20:41 Hedinn röstar på qitis (2)
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis (3)
20:50 Artline röstar på Niyama. (2)
20:55 fio röstar på hedinn (1)
20:56 Habina ändrar röst till Artline (1)
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina (2)
20:58 Snurrfian röstar på Habina (2)
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina (3)


Om jag ser rätt så slutade Carro på tre röster och Habina och Q på två röster. Jag tror inte att Niyama och Q är fårulven just för att då hade de inte behövt antränga sig med att byta röster. Samt att Q eller Habina borde ha åkt istället. Men visst så är det möjligt att röstfifflaren röstade på Carro med sin dolda röst så det blev lottning.

Om de är vanliga ulvar så känns de tveksamt att N och Q röstade ut en ulv så länge det inte berodde på att Q eller Habina var fårulven (vilket jag inte tror Q är). Man kan sammanfatta det med att jag inte har någon som helst aning om något.

@Habina du skrev igår att du hade flera misstänkta. Jag förstår din röst på mig men var inte någon annan som redan hade en röst på sig lika misstänkta? Jag undrar varför du valde att lägga en udda röst.

Nu ska jag fortsätta läsa.
 
Om jag ser rätt så slutade Carro på tre röster och Habina och Q på två röster. Jag tror inte att Niyama och Q är fårulven just för att då hade de inte behövt antränga sig med att byta röster. Samt att Q eller Habina borde ha åkt istället. Men visst så är det möjligt att röstfifflaren röstade på Carro med sin dolda röst så det blev lottning.
Det fetade. Utesluter du möjligheten att fårulven röstat på samma i leken som dolt?
 
Fast alltså, nja? Ulvarna lär ju föredra att få ut enbart en god. Däremot lär de föredra demonen framför en annan ulv, men helst lär ju demonen vilja vara kvar i lyan så länge som möjligt, så länge den inte är sist. Men vilja bli lynchad borde den ju inte?

Fast egentligen- vad händer med den omvandlade? Blir inte den som en vanlig ulv och då är det ju bättre med den i lyan än med demonen eftersom demonen inte kan bli kvar till sist men den omvandlade kan?

@godisklubba?
 
Jag vet inte riktigt vad jag ska tro, @hemlig och @Niyama känns lite skumma men om hemlig skulle ha trott att hon svarade i lyan så skulle det betyda att vi satt i lyan ihop och det gör vi inte. Men samtidigt så kan det ha varit ett smart drag av hemlig att få det att se ut som om jag sitter i lyan ihop med henne och niyama. Men samtidigt kan det vara ett stort missförstånd från allas sida. Men @fio röstar på @Habina utan att egentligen ha skrivit något annat i tråden får mig att fundera på en ulv som gör det väldigt enkelt för sig.
Om Fio är ulv så undrar jag om inte Habina är god, samtidigt kan det vara två ulvar som röstar på varandra.
 
Fast egentligen- vad händer med den omvandlade? Blir inte den som en vanlig ulv och då är det ju bättre med den i lyan än med demonen eftersom demonen inte kan bli kvar till sist men den omvandlade kan?

@godisklubba?
Demonen kan ju bli kvar sist? Men den får inte omvandla om den dör då. Fördelen (för onda) med att låta demonen dö tidigare är ju dock att den "tar död på" (omvandlar) en god.
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp