Heffaklumpen och hennes vänner (Ulvlek )

Fast egentligen- vad händer med den omvandlade? Blir inte den som en vanlig ulv och då är det ju bättre med den i lyan än med demonen eftersom demonen inte kan bli kvar till sist men den omvandlade kan?

@godisklubba?
Fast nä? Demonen kan ju vara ensam kvar, den kan bara inte omvandla någon när den dör då. Ulvarna lär vilja undvika att demonen är kvar till sist, men de lär inte föredra att få ut demonen framför en god.
 
Nu kom Artline in och tyckte att Madi inte borde vara ulv, precis som LenaH har sorterat bort henne och nån mer som inte tycker att förstarösten på carrro borde spela nån roll. Själv är jag inte det minsta övertygad om Madis godhet
 
Det fetade. Utesluter du möjligheten att fårulven röstat på samma i leken som dolt?
Jag tror inte fårulven röstade på en ulv i det dolda så länge hen inte vill rädda sig själv. Men det är möjligt att de röstat på samma både synligt och dolt. Men jag tror nog ändå att de hade velat rädda carro om de kunnat. Beroende på vilka som sitter i lyan.

Men visst kan de låta bli att rädda sig med den dolda rösten om den skulle ha gjort att spionen hade kunnat lista ut vem fårulven är.
 
Att lägga en första röst på en ulv säger egentligen inte så mycket om en personsroll men jag tycker Madi låter ärlig i sitt inlägg som hon skrev direkt efter DL (#303). Så antigen är hon god eller så är jag lättlurad. Jag godförklarar henne inte men tillsvidare så tror jag inte att hon är ulv.

Nu är jag på de första inläggen ifrån idag. Så jag kan upprepa någon annans teori.

DL 1 21:00
19:59 hemlig röstar på fio (1)
20:05 qitis röstar på LenaH
20:18 Niyama röstar på qitis

20:24 LenaH röstar på Habina (1)
20:28 Carrro_lina röstar på Gabby_Ossi (1)
20:34 Madalitso röstar på Carro_lina (1)
20:39 cirkus röstar på Madalitso (1)
20:41 Hedinn röstar på qitis (2)
20:44 Habina röstar på Niyama
20:45 Gabby_Ossi rösta på qitis (3)
20:50 Artline röstar på Niyama. (2)
20:55 fio röstar på hedinn (1)
20:56 Habina ändrar röst till Artline (1)
20:56 Niyama ändrar röst till carrro_lina (2)
20:58 Snurrfian röstar på Habina (2)
20:58 Qitis ändrar röst till carro_lina (3)


Om jag ser rätt så slutade Carro på tre röster och Habina och Q på två röster. Jag tror inte att Niyama och Q är fårulven just för att då hade de inte behövt antränga sig med att byta röster. Samt att Q eller Habina borde ha åkt istället. Men visst så är det möjligt att röstfifflaren röstade på Carro med sin dolda röst så det blev lottning.

Om de är vanliga ulvar så känns de tveksamt att N och Q röstade ut en ulv så länge det inte berodde på att Q eller Habina var fårulven (vilket jag inte tror Q är). Man kan sammanfatta det med att jag inte har någon som helst aning om något.

@Habina du skrev igår att du hade flera misstänkta. Jag förstår din röst på mig men var inte någon annan som redan hade en röst på sig lika misstänkta? Jag undrar varför du valde att lägga en udda röst.

Nu ska jag fortsätta läsa.

Jag valde att byta till dig eftersom du kändes mer misstänkt än niyama och niyama plötsligt fick två röster på sig iom din andraröst på henne.
 
Fast nä? Demonen kan ju vara ensam kvar, den kan bara inte omvandla någon när den dör då. Ulvarna lär vilja undvika att demonen är kvar till sist, men de lär inte föredra att få ut demonen framför en god.

Jajuste - jag blandade ihop med att den inte kunde käka och det kan den ju.
 
Nu kom Artline in och tyckte att Madi inte borde vara ulv, precis som LenaH har sorterat bort henne och nån mer som inte tycker att förstarösten på carrro borde spela nån roll. Själv är jag inte det minsta övertygad om Madis godhet
I vanliga fall så hade det inte gjort någon god men det var sättet hon skrev och formulerade. Det kändes ärligt men jag kan vara godtrogen.
 
Vill bara flagga för att jag har nåt knas med buke, som gör att sidan fryser och jag kan inte ladda om. Så ni vet om det verkar ta evinnerlig tid för mig att svara nån. :)
 
Nä, jag pratade MED niyama om hemlig och snurrfian.

Fast nä , du pratade med snurrfian om hemlig och niyama

Jag bara älskar den konversationen. :rofl: Men jag håller med om att det känns knepigt både från Niyama och hemlig.

Sen svarade jag dig som till slut blev din teori

Nä jag tycker mer det ser ut som hemlig och snurrfian isåfall. Niyama tyckte jag bara reagerade?

Dvs hemlig trodde hon svarade snurrfian i lyan och snurrfian försökte rädda upp situationen isåfall. Obs! Nu påstår jag inte att jag har några större misstankar om att det är så!
 
Jag känner mig totalt vimsig och är inte säker på att jag kommer hinna mer än till att läsa ikväll, så vill rösta nu.

Jag har inte riktigt hängt med i alla diskutioner idag, men det kan nog bero mer på mig än på vad som diskuterats. Däremot är där inget som jag komme ihåg som klart lurvigt.

Så jag baserar min röst på röstning från igår. Funderar på om där var någon i lyan som försökte rädda sin kompis genom att lägga andra röster, vilket Hedinn, art och Snurrfian gjorde....
Hedinn och art lade sina innan carro hade mer än en röst, medan Snurrfian la sin röst efter att Niyama ändrat. Kan ha varit en ulv som försökte rädda sin kompis? Men som inte ville rösta på q om folk började titta bort från henne?

Madalitso röstar på Snurrfian med ovanstående motivation.

Så hoppas jag verkligen att jag ska kunna delta bättre imorgon om jag överlever så länge.
 
Jaha, ska jag sammanfatta mina tankar under dagen så känns det som att jag ser ulvar överallt. :o Jag leder dessutom inläggstoppen, det har nog aldrig hänt förut? Men det blir verkligen enorm skillnad för mig när jag kan skriva på datorn och ha flera fönster öppna samtidigt.

Till att börja med har jag spåret med Artline och Niyama, som först gjorde att jag röstade på Niyama och sen bytte till Artline.

Sen har vi det hela med hemlig skrev "vi" som svar på snurrfians fråga om hon fått röster på sig. Där finns det en misstanke om att hemlig och snurrfian är ulvar och att hemlig helt enkelt försa sig, snurrfian hakade på först och sen försökte släta över.

Därefter har jag det ytterst tunna spåret Madalitso som ulv i fårakläder, baserat på hur hon röstade. Känns sådär.

Slutligen det likaså tunna spåret att qitis plötsligt hann in och rösta, dessutom på en person som (om vi ignorerar de två dolda rösterna och låtsasrösten) hon ser ut att sätta spiken i kistan på. Plus att den personen (alltså Carrro_lina) är ulv, vilket skulle kunna ge ett trevligt alibi till qitis om hon är ond. Men jag är som sagt velig där.

Det ger oss alltså sex onda i min lek. ;) Det går bra nu. Samtidigt som jag vet att helt missar gamla rävar som LenaH, cirkus och Hedinn (garanterat fler som jag inte kommer på nu).

Summa summarum, jag ser ulvar överallt och missar säkert de riktiga ulvarna. Men nu har jag iaf sammanfattat alla mina tankar, om inte för er andra så åtminstone för mig själv.

Här sammanfattade jag mina tankar @fio Tyvärr postat efter ditt inlägg, men jag skrev stycket om snurrfian och hemlig redan i morse. :)
 
Jag tycker ju @Habina är lika skum som vanligt men det var ju definitivt hon som tog upp den absurda vi-diskussionen igår?

Det här gör @fio ännu skummare.
Håller med... Alltså, Habina är ändå Habina (:love:) men trots förvirringen och lite misstankar här och var så tycker jag ju det är normalt Habina-spel och upplever henne ändå som väldigt aktiv och teoriande. Säger inte att hon är god men jag ser inte riktigt något som gör henne speciellt ond heller. Hon är som vanligt, skulle jag säga.

Men den här vi-diskussionen är jag inte med på alls och helt ärligt fattar jag inte hur den gör någon misstänkt över huvud taget, vilket i sin tur gör att jag tycker det är obegripligt att den ligger till grund till röster idag när det hänt såpass mycket sen dess...
 

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 336
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
12 981
Senast: Madalitso
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 465
Senast: Niyama
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 195
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2024
  • Uppdateringstråd 30
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp