Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
jag tror att ulvarna inte kommer vilja ha två utröstningar idag - de vill ju hinna käka ;)

Och jag lär ligga på menyn till nästa käk. De flesta har mig som god - och om jag försvinner blir förvirringen blan de kvarvarande ännu större.

Men ärligt talat - nu är du ju så ute på cykelbanan att jag blir helt full i skratt.

har du typ missat hela leken och kommit in nu? Nog för att jag kunde köpa att du hade missuppfattat Niyamas roll, men nu är du mer än lovligt förvirrad :crazy::confused:

Tror du på allvar att Klara kan vara ulv?
Nej men jag försöker vrida och vända lite, och nej Klara var uppenbarligen inte ulv. Men å andra sidan så var Sedna inte heller ulv, och jag vet vad jag har för roll. Så två (eller en om det mot all förmodan bara skulle vara den omvandlade kvar) av dig, Gabby_Ossi, Quarter4ever, Hjartagna eller bollen_ är ulvar. Jag skulle vilja lita på dig, men du får ursäkta att jag inte gör det fullt ut...
När jag nu har läst igen så slår det mig fortfarande att Q är väldigt sansad hela tiden, det får mig att fundera på om det är så att hon skriver i lyan istället för hon brukar fullständigt spamma ner tråden. Visst över påsk så var det kanske ont om tid, men nu är det vardag igen och hon skriver fortfarande inte lika mycket som hon brukar.

@Snurrfian
Jag är mest förvånad över att du som är såpass rutinerad inte har bättre koll.
Jag är lite oroad över att det är en grej du kör nu för att invagga oss i nån sorts säkerhet om att du verkligen är en ensam god (som är lite förvirrad - som jag höll till din fördel förut, nu tycker jag att det blir too much så det känns inte riktigt lika trovärdigt längre)
Lilltess var siare och hon har ju uppenbarligen siat ett par stycken. En av dom hon var säker på var god var just Klara - så jag begriper inte att du kiunde missa det.

Q är sansad ja, men det kan hon vara även som god med en viktig roll.Jag är skeptisk till henne ändå

@Snurrfian
Jag är mest förvånad över att du som är såpass rutinerad inte har bättre koll.
Jag är lite oroad över att det är en grej du kör nu för att invagga oss i nån sorts säkerhet om att du verkligen är en ensam god (som är lite förvirrad - som jag höll till din fördel förut, nu tycker jag att det blir too much så det känns inte riktigt lika trovärdigt längre)
Lilltess var siare och hon har ju uppenbarligen siat ett par stycken. En av dom hon var säker på var god var just Klara - så jag begriper inte att du kiunde missa det.

Q är sansad ja, men det kan hon vara även som god med en viktig roll.Jag är skeptisk till henne ändå

Mitt inlägg var snarast en frustration över att jag kunde hitta saker som gjorde alla till ulvar, men jag förstår faktiskt inte varför du hänger upp dig på en långsökt teori av mig mot klara när jag även skriver om alla andra? När Klara dessutom nu är käkad?
Jag kan inte låta bli att undra om du åter igen har lyckats blåsa allihopa och är ulv, du är skicklig och det skulle vara ett ultimat alibi för dig.

Mitt inlägg var snarast en frustration över att jag kunde hitta saker som gjorde alla till ulvar, men jag förstår faktiskt inte varför du hänger upp dig på en långsökt teori av mig mot klara när jag även skriver om alla andra? När Klara dessutom nu är käkad?
Jag kan inte låta bli att undra om du åter igen har lyckats blåsa allihopa och är ulv, du är skicklig och det skulle vara ett ultimat alibi för dig.

Jag är mest förvånad över att du inte har bättre koll.
Lilltess har ju varit rätt tydlig (inom ramarna för lekens regler) vilka hon höll åt ena eller andra hållet. Iom att alla VISSTE hennes roll så vågar hon ju inte godförklara någon om hon inte säkert vet.

Jag är mest förvånad över att du inte har bättre koll.
Lilltess har ju varit rätt tydlig (inom ramarna för lekens regler) vilka hon höll åt ena eller andra hållet. Iom att alla VISSTE hennes roll så vågar hon ju inte godförklara någon om hon inte säkert vet.
Men läser du överhuvudtaget vad jag skriver? Jag skrev att jag var frustrerad över att jag kunde hitta saker som skulle kunna göra alla till ulvar, inte att jag trodde att alla var ulvar?

ja jag läser vad du skriver.
Av de som är kvar har Lilltess haft en som god. Det verkar du ha missat.

jag reagerar på ditt slarv

ja jag läser vad du skriver.
Av de som är kvar har Lilltess haft en som god. Det verkar du ha missat.

jag reagerar på ditt slarv
Cirkus: Jag tycker hon känns som innan, cirkus kan luras men jag tycker att hennes tankar har varit likadana som innan någon omvandlades. Hon försöker föra leken framåt, den har ju stått lite still med alla sior och alla som röstat på samma osv. Hade hon varit ond borde hon nog inte dragit upp nya tankar när det bara hade räckt med att lägga en röst på lobelia och prata lite om vad som hände när ulvarna inte fick käk.

Niyama/Klara: Jag satte ju in henne i mitt pussel som älva efter två klockrena lyncher som hon ledde. Min uppfattning är att det är henne som ulvarna försökte käka eftersom dom trodde med all säkerhet att ängeln skyddade mig eftersom älvan förmodligen hade förbrukat sina sior. Med detta sagt så bör det funnits ett beskydd ute eller har älvan varit väldigt smart och förutspått detta och därför skyddat niyama. Om denna teorin stämmer bör niyama/klara vara fortsatt god.

Snurrfian: Tycker att det var konstigt att man ens kan sätta Niyama/klara på någon annan roll än den rollen som jag har till henne i mitt pussel. Jag tycker dock att detta låter mer som en förvirrad god (snurrig god) eller en ulv som försökte röra om i grytan. Sätter därför henne lite mot det godare hållet men man bör nog hålla ögonen på henne...

Koppen: Känns ovanligt oskum… Det gör mig liiite skum på henne. Behöver dock itne betyda något..

Hjartagna –
Väldigt anonym för mig och eftersom jag aldrig spelat med henne kan jag inte säga något om spelstil.

quarter4ever
– Verkar ha haft dåligt med tid och jag har sett denna spelstilen både när hon varit god och ond

FiaM:
Har börjat komma med intressanta tankar och ideér. Detta gör att hon hamnar rätt långt ner på ulvlistan, men vill inte säga att hon är god.

Idahoe/Sedna
: Mest anonym

Gabby_Ossi
: Tyckte det var väldigt konstigt att hon inte följde röstningen på GA.

bollen__:
Har börjat komma med intressanta tankar och ideér. Detta gör att hon hamnar rätt långt ner på ulvlistan, men vill inte säga att hon är god.
Det här är Lilltess sista lista, den enda som hon faktiskt håller åt det godare hållet av oss som är kvar, är mig, dig är hon osäker på, men jag förstår att du vill läsa det som om hon håller dig för god. Men riktigt så står det inte, du är tillräckligt skicklig för att luras genom att aktivt verka leta efter onda och dra fram förslag.

Det intressanta är att det var jag som tog upp precis den teorin hon har om dig; först . Varför tror du att hon i det läget följde mig?

Jag tycker att ditt spel sista dygnet blivit mer skumt. Det är som att du försöker boosta det där med förvirrad god.

Jag tror ju inte att jag överlever natten.

Jag har en fundering kring Q4. Den roll jag trodde till en början att hon hade, som jag inte sett några tecken på att hon inte skulle ha (eller andra tecken på att hon skulle ha för den delen egentligen, alltså hemskt osäker) är en roll som jag tror att det är stor sannolikhet att den har blivit omvandlad.

Här säger ju att hennes roll inte blivit omvandlad, självklart. Ingen skulle ju gå ut och säga sig vara omvandlad. Hon lägger istället fokus på att tvillingen kanske visst är omvandlad. Och ja, det kanske den är, men jag tror ändå att det är mindre sannolikhet för det.

FiaM är också noga med att påpeka att hon inte tror att min teori om varför lyan blev av med sin förmåga att stoppa en lynch stämmer. Kan det vara så att jag slog huvudet på spiken?

Blä! Nu känner jag att min hjärna inte vill samarbeta. Jag vet inte alls vad jag ska tro längre.

Nu kan ju du tyvärr inte svara på detta längre men jag tycker att dina funderingar är intressant.
Jag tror att jag förstår vilken roll Klara tror att Q har. Det är inte samma roll som jag trott att Q har och jag tror inte heller att hon har den rollen som Klara tror. Det är visserligen svårt att utläsa, men nej, inte enbart baserat på att lyan inte får stoppa lynch längre. Där håller jag med FiaM, jag tror att de hade blivit av med den möjligheten oavsett.
Däremot inte sagt att Q inte skulle kunna vara omvänd, el originalulv. Jag tycker hon spelat lite annorlunda motför när hon är god ändå. Cirkus skrev visserligen att hon kan vara sansad när hon har en viktig god roll också, det har jag inte lagt märke till men så kan det säkert också vara.

Den enda utöver mig själv, jag vågar lita på nu är Cirkus. Även om Snurrfian lyfter att Cirkus är så skicklig att hon kan lura oss till månen så tror jag ändå att hon är god på grund utav hur hon spelat.

jag tror att ulvarna inte kommer vilja ha två utröstningar idag - de vill ju hinna käka ;)

Och jag lär ligga på menyn till nästa käk. De flesta har mig som god - och om jag försvinner blir förvirringen blan de kvarvarande ännu större.

Jag tror tyvärr du har rätt i det :( du är iaf den enda jag vågar tro är god och de andra gör mig jätteosäker. Risken är väl stor att du blir käk inatt :( Det blir nog betydligt lättare för ulvarna då.

Jag hade hoppats att de skulle äta bagaren, då får vi iaf en natts lugn även om vi blir av med en god. Det är då bättre än någon annan roll för nu har de ju lyckat käk varje natt annars.

1. Hjartagna fortfarande ett osäkert kort, kan mycket väl dölja sig en ulv här, eller så är det en osäker god med lite spelvana. Svårbedömd pga väldigt få inlägg, och det enda som jag riktigt reagerat på är när hon blev misstänksam på cirkus efter omvandlingen - neutral men ändå lätt misstänkt! FiaM röstade på henne igår, och skulle FiaM vara ond så håller jag det för troligt att hjartagna är god. Även Gabby_Ossi la en utstickande ensam röst på Hjaragna, den kan iofs vara trollad, så det beror ju i så fall på vem som fick det paketet, god el ond? För att man ska kunna bedöma den rösten . Håller henne neutral men ändå lätt misstänkt

2. quarter4ever jag!

3. bollen__ Jag vete sjutton vart jag har bollen__? Hon kom med in i matchen bra för några dagar sedan och då höll jag henne åt det godare hållet, men sedan vet jag inte riktigt vad jag tycker efter att ha kollat lite om hennes kommentarer om glömmerallt före och under lynchen mot densamma. Dock ser jag att Klara höll henne som god, länge efter, såpass att det var den enda av övriga (utom cirkus) hon höll som mindre misstänkt. jag funderar på om niyam/klara 2 (iom att hon också visade sig ha den roll många av oss antog efter de två träffsäkra lyncherna mot onda utanför lyan) kan ha fått ett brev med en sia till kanske? Och att hon då valde att sia bollen__? Dock verkar det som att det sista igår av Klara är att hon undrade om hon blivit totallurad av bollen__
Jag vill gärna att bollen__ är god, för det är så jag uppattat henne, iaf senaste 3 dagarna. Håller bollen__ neutral tills vidare

4. Snurrfian Ja det är onekligen ett passade nick;) Mycket som är virrigt och inte helt i linje med hur spelet varit. Cirkus verkar ha kommit på kant med henne idag, och jag kan förstå varför, för även jag tycker att det är tveksamt vart hon står. Jag får hålla henne på min hålla ögonen på-lista så länge.

5. FiaM jag röstade på henne igår, och jag är fortfarande väldigt osäker på henne. Det kan vara mycket som faller på plats när man vet hennes roll. Har heller inte sett några kommentarer från henne ang min och cirkus röst, det skulle kanske ge en fingervisning om hur det ligger till. Fortfarande på min misstänkta lista, men kan likaväl vara god ( i en roll som jag trott att hon haft hela tiden)

7. Gabby_Ossi också svårbedömd! Röstade på sedna/Idahoe igår, röstade på hjartagna dagen innan i en utstickande röst. Koppen röstade på Gabby_Ossi och teoriade mot henne.Det kan vara ett försök till att skapa ett alibi åt henne, men kan lika gärna vara ett försök att misstänkliggöra en god. Jag håller Gabby_Ossi neutral, men håller ändå ögonen på henne.

8. Cirkus Verkar ha siktet inställt på Snurrfian idag på fm, och jag noterar att även Klara igår efter lynchen skrev :
"lSnurris klingade just till i min ulvometer med sina försök att "förklara" sednas röst. "
Cirkus har jag som fortsatt god, skulle det ändå vara hon som är omvandlad, då behöver jag låna hennes toalett och spola ner mig, för då har hon lurat skjortan av mig.

Jag tror tyvärr du har rätt i det :( du är iaf den enda jag vågar tro är god och de andra gör mig jätteosäker. Risken är väl stor att du blir käk inatt :( Det blir nog betydligt lättare för ulvarna då.

Jag hade hoppats att de skulle äta bagaren, då får vi iaf en natts lugn även om vi blir av med en god. Det är då bättre än någon annan roll för nu har de ju lyckat käk varje natt annars.
Fast just inatt var det ju rätt givet att de skulle ta älvan, för då får de ju som du säger fritt fram varje natt framöver....

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 903
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 529
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar