Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nej men jag försöker vrida och vända lite, och nej Klara var uppenbarligen inte ulv. Men å andra sidan så var Sedna inte heller ulv, och jag vet vad jag har för roll. Så två (eller en om det mot all förmodan bara skulle vara den omvandlade kvar) av dig, Gabby_Ossi, Quarter4ever, Hjartagna eller bollen_ är ulvar. Jag skulle vilja lita på dig, men du får ursäkta att jag inte gör det fullt ut...Men ärligt talat - nu är du ju så ute på cykelbanan att jag blir helt full i skratt.
har du typ missat hela leken och kommit in nu? Nog för att jag kunde köpa att du hade missuppfattat Niyamas roll, men nu är du mer än lovligt förvirrad
Tror du på allvar att Klara kan vara ulv?
@Snurrfian
Jag är mest förvånad över att du som är såpass rutinerad inte har bättre koll.
Jag är lite oroad över att det är en grej du kör nu för att invagga oss i nån sorts säkerhet om att du verkligen är en ensam god (som är lite förvirrad - som jag höll till din fördel förut, nu tycker jag att det blir too much så det känns inte riktigt lika trovärdigt längre)
Lilltess var siare och hon har ju uppenbarligen siat ett par stycken. En av dom hon var säker på var god var just Klara - så jag begriper inte att du kiunde missa det.
Q är sansad ja, men det kan hon vara även som god med en viktig roll.Jag är skeptisk till henne ändå
Mitt inlägg var snarast en frustration över att jag kunde hitta saker som gjorde alla till ulvar, men jag förstår faktiskt inte varför du hänger upp dig på en långsökt teori av mig mot klara när jag även skriver om alla andra? När Klara dessutom nu är käkad?
Jag kan inte låta bli att undra om du åter igen har lyckats blåsa allihopa och är ulv, du är skicklig och det skulle vara ett ultimat alibi för dig.
Men läser du överhuvudtaget vad jag skriver? Jag skrev att jag var frustrerad över att jag kunde hitta saker som skulle kunna göra alla till ulvar, inte att jag trodde att alla var ulvar?Jag är mest förvånad över att du inte har bättre koll.
Lilltess har ju varit rätt tydlig (inom ramarna för lekens regler) vilka hon höll åt ena eller andra hållet. Iom att alla VISSTE hennes roll så vågar hon ju inte godförklara någon om hon inte säkert vet.
ja jag läser vad du skriver.
Av de som är kvar har Lilltess haft en som god. Det verkar du ha missat.
jag reagerar på ditt slarv
Det här är Lilltess sista lista, den enda som hon faktiskt håller åt det godare hållet av oss som är kvar, är mig, dig är hon osäker på, men jag förstår att du vill läsa det som om hon håller dig för god. Men riktigt så står det inte, du är tillräckligt skicklig för att luras genom att aktivt verka leta efter onda och dra fram förslag.Cirkus: Jag tycker hon känns som innan, cirkus kan luras men jag tycker att hennes tankar har varit likadana som innan någon omvandlades. Hon försöker föra leken framåt, den har ju stått lite still med alla sior och alla som röstat på samma osv. Hade hon varit ond borde hon nog inte dragit upp nya tankar när det bara hade räckt med att lägga en röst på lobelia och prata lite om vad som hände när ulvarna inte fick käk.
Niyama/Klara: Jag satte ju in henne i mitt pussel som älva efter två klockrena lyncher som hon ledde. Min uppfattning är att det är henne som ulvarna försökte käka eftersom dom trodde med all säkerhet att ängeln skyddade mig eftersom älvan förmodligen hade förbrukat sina sior. Med detta sagt så bör det funnits ett beskydd ute eller har älvan varit väldigt smart och förutspått detta och därför skyddat niyama. Om denna teorin stämmer bör niyama/klara vara fortsatt god.
Snurrfian: Tycker att det var konstigt att man ens kan sätta Niyama/klara på någon annan roll än den rollen som jag har till henne i mitt pussel. Jag tycker dock att detta låter mer som en förvirrad god (snurrig god) eller en ulv som försökte röra om i grytan. Sätter därför henne lite mot det godare hållet men man bör nog hålla ögonen på henne...
Koppen: Känns ovanligt oskum… Det gör mig liiite skum på henne. Behöver dock itne betyda något..
Hjartagna – Väldigt anonym för mig och eftersom jag aldrig spelat med henne kan jag inte säga något om spelstil.
quarter4ever – Verkar ha haft dåligt med tid och jag har sett denna spelstilen både när hon varit god och ond
FiaM: Har börjat komma med intressanta tankar och ideér. Detta gör att hon hamnar rätt långt ner på ulvlistan, men vill inte säga att hon är god.
Idahoe/Sedna: Mest anonym
Gabby_Ossi: Tyckte det var väldigt konstigt att hon inte följde röstningen på GA.
bollen__: Har börjat komma med intressanta tankar och ideér. Detta gör att hon hamnar rätt långt ner på ulvlistan, men vill inte säga att hon är god.
Det var mumsigt käk även för ett spöke. Vi bjöd även in Sir Nicholas de Mimsy-PorpingtonVäldigt väntat. Kom igen nu goda, knip dom uslingarna! @Niyama , jag gjorde vad jag kunde för att förvalta din roll.
Det var mumsigt käk även för ett spöke. Vi bjöd även in Sir Nicholas de Mimsy-Porpington
Jag tror ju inte att jag överlever natten.
Jag har en fundering kring Q4. Den roll jag trodde till en början att hon hade, som jag inte sett några tecken på att hon inte skulle ha (eller andra tecken på att hon skulle ha för den delen egentligen, alltså hemskt osäker) är en roll som jag tror att det är stor sannolikhet att den har blivit omvandlad.
Här säger ju att hennes roll inte blivit omvandlad, självklart. Ingen skulle ju gå ut och säga sig vara omvandlad. Hon lägger istället fokus på att tvillingen kanske visst är omvandlad. Och ja, det kanske den är, men jag tror ändå att det är mindre sannolikhet för det.
FiaM är också noga med att påpeka att hon inte tror att min teori om varför lyan blev av med sin förmåga att stoppa en lynch stämmer. Kan det vara så att jag slog huvudet på spiken?
Blä! Nu känner jag att min hjärna inte vill samarbeta. Jag vet inte alls vad jag ska tro längre.
jag tror att ulvarna inte kommer vilja ha två utröstningar idag - de vill ju hinna käka
Och jag lär ligga på menyn till nästa käk. De flesta har mig som god - och om jag försvinner blir förvirringen blan de kvarvarande ännu större.
Fast just inatt var det ju rätt givet att de skulle ta älvan, för då får de ju som du säger fritt fram varje natt framöver....Jag tror tyvärr du har rätt i det du är iaf den enda jag vågar tro är god och de andra gör mig jätteosäker. Risken är väl stor att du blir käk inatt Det blir nog betydligt lättare för ulvarna då.
Jag hade hoppats att de skulle äta bagaren, då får vi iaf en natts lugn även om vi blir av med en god. Det är då bättre än någon annan roll för nu har de ju lyckat käk varje natt annars.
Ja? Det skrev jag väl inget om?Fast just inatt var det ju rätt givet att de skulle ta älvan, för då får de ju som du säger fritt fram varje natt framöver....
Nja det var mest att jag undrade var den förhoppningen kom sig av? ( att de skulle försökt käka bagaren inatt?)Ja? Det skrev jag väl inget om?
Jaha, jag menade inte just inatt Men tycker det är bättre att bagaren blir käk om någon nu ska bli det sas.Nja det var mest att jag undrade var den förhoppningen kom sig av? ( att de skulle försökt käka bagaren inatt?)
ja så långt är jag med dig, det vore ypperligt om de försökte med bagaren!Jaha, jag menade inte just inatt Men tycker det är bättre att bagaren blir käk om någon nu ska bli det sas.
Det var väl ganska självklart att Klara skulle bli käk.