Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hjartagna röstar på Snurrfian då jag tror att hennes snurrighet och sammanblandningar nu i slutet på leken beror på att hon är ulv.
Det verkar helt ologiskt om jag vore ulv och skulle vara snurrig nu på slutet, ulvarna är de enda som har full koll just nu... Men jag känner att jag har gjort mitt i den här leken så jag blir inte så ledsen om ni röstar ut mig som god.

Lite principiellt - om den som röstas ut nu är god så lär det bli hyggligt lätt att hitta de som röstat på den + på Sedna.

Jag undrar var q är - sitter hon i lyan och väntar på att rösterna ska börja trilla in?
Och var är G_O?

Jag fattar ju att ulvarna ligger lite lågt nu och väntar på att det ska rassla till.

Ja, Q har varit försvunnen ett tag. Jag vet inte riktigt hur jag ska rösta. Det känns som att Snurris sticker ut mest idag men är lite rädd att hon ändå ska vara god. Och nu har Hjartagna röstat på henne..

Lite principiellt - om den som röstas ut nu är god så lär det bli hyggligt lätt att hitta de som röstat på den + på Sedna.

Jag undrar var q är - sitter hon i lyan och väntar på att rösterna ska börja trilla in?
Och var är G_O?

Jag fattar ju att ulvarna ligger lite lågt nu och väntar på att det ska rassla till.

Hmm, tror du någon som är osäker kommer våga rösta på Snurris nu när du sagt så? :p

Och var är G_O?

nej jag sitter och läser det senaste, det har ju vart lugnt idag
Tyvärr är nog problemen hemmavid olösliga så mår riktigt kasst och har varken, tid ,ork eller lust att vara inne som jag brukar:crazy:
Jag kommer strax med min röst

nej jag sitter och läser det senaste, det har ju vart lugnt idag
Tyvärr är nog problemen hemmavid olösliga så mår riktigt kasst och har varken, tid ,ork eller lust att vara inne som jag brukar:crazy:
Jag kommer strax med min röst

:( Men fy så trist - flera som mår kass.

Hmm, tror du någon som är osäker kommer våga rösta på Snurris nu när du sagt så? :p

vet inte - men det kändes så spontant i allafall. Rasslar det till mot Snurris blir jag misstänksam mot dom som röstat där om hon visar sig vara god...fast jag är lite sugen att rösta på henne själv.

Klockan tickar och det börjar bli dags att rösta. Dagens röst blir på Hjartagna igen då jag tycker att hon fortfarande mest glider med på andras teorier samt att hennes motivering igår sticker i mina ögon. Rösta på en som går efter någon som hon själv håller som misstänkt? Jag får inte ihop det.

FiaM röstar på Hjartagna

Det verkar helt ologiskt om jag vore ulv och skulle vara snurrig nu på slutet, ulvarna är de enda som har full koll just nu... Men jag känner att jag har gjort mitt i den här leken så jag blir inte så ledsen om ni röstar ut mig som god.

Grejen är att du har boostat snurrigheten - det känns lite skumt tycker jag.
Du gjorde det framgångsrikt i din första lek och då var du ulv. Nu är du mer rutinerad och borde inte ha så dålig koll -

Det finns tre röster på tre olika - intressant scenario.
Ulvarna kommer kunna styra röstningen minst en av dessa tre måste ju vara god

Nä, alltså. Jag vet verkligen inte. Och det känns ändå bättre att rösta på den jag själv haft misstankar på än att vara med och rösta ut en god för att jag följer någon annan som jag inte vet rollen på. För jag vågar faktiskt inte lita på någon just nu.

Så med motiveringen att hon har en ganska dålig röststatistik med en 2a röst på Mirtai första dagen, en sen röst på Lobelia i Artline-lynchen, och röst på Sedna igår. Och inte har bidragit med så mycket ulvjakt heller.

Gabby_Ossi röstar på Hjartagna

Efter ha läst allt som hänt sedan lynchen igår så har jag funderingar på Snurrfian, det är jag inte ensam om.
Jag ser också att hon röstar på mig, vilket inte gör mig mindre misstänksam mot henne.
Rösten med den korta teorin till känns lite som uppgiven ulv för mig, men blir också misstänksam mot att alla verkar tänka åt samma håll- igår tog vi ju ut en god , det ska vi inte göra idag hoppas jag
Jag väljer att växla spår och röstar på en av mina andra misstänkta
pga väldigt lite i och ganska intetsägande inlägg röstar jag på
quarter4ever röstar på Gabby_Ossi, då jag tror hon kan vara en ulv som smygit med

Jag tycker faktiskt att Hjartagnas röst på Snurris är lite mysko, och rösten på Sedna igår är mer skum än min egen. Samtidigt blir jag lite rädd nu när jag ser att G_O och FiaM röstat på Hjartagna. Vad tusan betyder det?
Visst har jag reagerat på Snurris idag men jag är inte alls säker. Vi har ju två kvar och måste få ut båda.

bollen__ röstar på quarter4ever

Då jag är ganska säker på att hon inte har den roll jag trodde, jag har inte kunnat pussla in henne på någon annan roll och jag tycker att hon spelar så sansat och tillbakadraget. Idag förstår jag absolut om hon mår dåligt att hon är sansad men leken har ju pågått i över en vecka nu. Det skaver fortfarande att hon inte ändrade röst, hon kom med en förklaring, men den var så lång och omständlig, kändes som att hon verkligen verkligen ville förklara sig så hon inte skulle bli misstänkt.

cirkus röstar på hjartagna trots allt den som jag misstänkt längst och vinden har inte vänt. Hon kommer inte med ngt eget och jag tror hon har fått hjälp att formulera vissa saker

DL9
20.22 Snurrfian röstar på quarter4ever

21.15 Hjartagna röstar på Snurrfian
21.25 FiaM röstar på Hjartagna
21.27 Gabby_Ossi röstar på Hjartagna
21.28 quarter4ever röstar på Gabby_Ossi
21.30 bollen röstar på quarter4ever
21.30 cirkus röstar på Hjartagna

Hjartagna: 3
quarter4ever: 2
Snurrfian 1
G_O 1

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 730
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 121
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 464
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 577
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Mål 2025
  • Äta rätt saker, vad då?
  • Vad gör vi? Del CCVII