Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Uppdatering

Efter senaste dagarnas händelser anser Remus Lupin att det är dags att hålla en riktigt praktisk lektion i försvar mot svartkonst och alla elever får stifta bekantskap med en boggart. Boggarten är en varelse som kan förvandla sig till det som betraktaren fruktar mest men fördrivs enklast genom att skratta ut dem, så det absolut bästa är förvandla dem till något riktigt, riktigt löjligt.

En efter en stiger eleverna fram och ställs mot boggarten. När de uttalat formeln "ridicolous" och boggarten byter skepnad så utbryter det stora skratt i salen, en boggart var väl inte så farlig....

När det är Parvatis tur höjer hon sitt trollspö men när den livsfarliga kobran uppenbarar sig så kan hon inte förmå sig att uttala formeln utan springer skrikande därifrån. Professor Lupin får själv stiga in och förvandla boggarten till gubben i lådan, medan Parvati skickar ett ugglogram till sina föräldrar och ber att få komma hem...

Sedna var Parvati Patil (bybo)

NattDL 07.30

Rent spontant så här så börjar jag fundera på Bollen_ men skulle sedna ha kunnat fått brev från errol? Med en sia tänker jag då eftersom hennes röst på Bollen är så väldigt knepig...

Det betyder två i lyan.
Minst en av dom har röstat på Sedna, kanske bägge.. Såklart att de tog chansen när de fick den.

1. Hjartagna
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Snurrfian
5. FiaM
6. Gabby_Ossi
7. Cirkus
8. Niyama/Klara2

Rollista

Hermione Granger (Blodgivare)

Remus Lupin (Borgmästare)

Ron Weasley (Älva)

Fred & George Weasley (Tvillingar) (En av dessa är kvar)

Hagrid (Bagare)

Errol, (Brevbärare)

Sirius Black (Jägare)

Onda

Dödsätarna/ulvar

Nu kan det inte finnas några bybor kvar. Eller jo, men då finns det bara en ulv, den omvandlade. Och då var det bara sex onda från början, det känns lite lite.

Det betyder två i lyan.
Minst en av dom har röstat på Sedna, kanske bägge.. Såklart att de tog chansen när de fick den.
Jag börjar bli helt paranoid och funderar på om ulvarna helt enkelt ha röstat på någon annan och suttit i lyan och skrattat när de goda röstar ut varandra... :nailbiting:

Röstlista:

16:01 FiaM röstar på Hjartagna
20:58 Sedna röstar på bollen__
21:19 Klara röstar på Idahoe/Sedna
21:24 bollen__ röstar på Sedna
21:25 Snurrfian röstar på Idahoe/Sedna
21:25 quarter4ever röstar på FiaM
21:26 Gabby_Ossi röstar på Idahoe/Sedna
21:28 Hjartagna röstar på Sedna
21:30 cirkus röstar på FiaM

Röstade på Sedna gjorde jag, bollen__, Snurrfian, G_O och Hjartagna. Jag vet min roll så jag räknar bort mig.

G_O har jag ju haft misstankar mot sedan innan. Hjartagna och Snurris har jag tyvärr dålig koll på, ska försöka kika lite nu. bollen__ kan ju vara ond. Men jag är osäker på det.

Rent spontant så här så börjar jag fundera på Bollen_ men skulle sedna ha kunnat fått brev från errol? Med en sia tänker jag då eftersom hennes röst på Bollen är så väldigt knepig...

Mycket tveksamt.
Varför skicka en sia till en väldigt inaktiv spelare?
Dessutom är jag säker på att om hon siat bollen__ som ond så hade det synts långt tidigare.
Det där kändes som en väldigt långsökt tanke.

Mycket tveksamt.
Varför skicka en sia till en väldigt inaktiv spelare?
Dessutom är jag säker på att om hon siat bollen__ som ond så hade det synts långt tidigare.
Det där kändes som en väldigt långsökt tanke.
Jag famlar vilt just nu, mitt pussel kändes färdigt om Sedna hade varit ulv, nu kraschade det totalt... :crazy:

Snurris klingade just till i min ulvometer med sina försök att "förklara" sednas röst. :crazy:

Mjo, jag håller nog med. Det var ju ett extremt långskott. trodde hon att bollen__ var siad?

Samtidigt så måste ju ulvarna inse att det är klart att de som röstat på Sedna kommer bli grymt granskade, så därför är det inte skrivet i sten.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar