Harry Potter och Fången från Azkaban (Ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
:confused: förklara? Jag försöker mest hitta något vettigt, jag känner mig lika förvirrad nu som efter dl 1.. :banghead:

Förklara, som i att fundera över om Sedna har siat bollen__. Om man hängt med någorlunda i leken har brevbärarens paket diskuterats väldigt mycket, och dom borde vara slut för ett par dagar sedan. Och här skulle jag skriva något mer, men den tanken försvann ur mitt huvud. :banghead:

Mjo, jag håller nog med. Det var ju ett extremt långskott. trodde hon att bollen__ var siad?

Samtidigt så måste ju ulvarna inse att det är klart att de som röstat på Sedna kommer bli grymt granskade, så därför är det inte skrivet i sten.

Rösterna på Sedna blir absolut granskade. Frågan är, de flesta avvaktade väldigt länge idag innan de röstade. Hur länge vågade ulvarna vänta på att se åt vilket håll det brakade? Och vart la dom sina röster?

Förklara, som i att fundera över om Sedna har siat bollen__. Om man hängt med någorlunda i leken har brevbärarens paket diskuterats väldigt mycket, och dom borde vara slut för ett par dagar sedan. Och här skulle jag skriva något mer, men den tanken försvann ur mitt huvud. :banghead:
Hur resonerar du över Sedans röst på Bollen_ då? För den kändes minst sagt märklig... Så då var min fundering om hon på något sätt hade fått någon info i något skede eftersom hon var bybo och det enda jag kunde komma på var brev från brevis?

Jag tror ju inte att jag överlever natten.

Jag har en fundering kring Q4. Den roll jag trodde till en början att hon hade, som jag inte sett några tecken på att hon inte skulle ha (eller andra tecken på att hon skulle ha för den delen egentligen, alltså hemskt osäker) är en roll som jag tror att det är stor sannolikhet att den har blivit omvandlad.

Den enda som jag kan säga med säkerhet inte blivit omvandlad torde vara älvan, då den bevisligen skyddade inatt. Sedan tror jag inte att brevbäraren är det heller, baserat på hur den personen jag tror är det spelat hitills.
Jag vet min egen roll, så den vet jag inte är omvandlad, alla andra kan ha blivit det.
Håller dock med flera andra att tvillingen inte bör vara det, fast å andra sidan, att den har en död tvilling kanske inte helt utesluter det ändå? Det vore skillnad om den andra tvillingen levde? Kanske ganska långsökt, men vill ändå kolla med er som spelat mer, om det är en möjlighet?

Här säger ju att hennes roll inte blivit omvandlad, självklart. Ingen skulle ju gå ut och säga sig vara omvandlad. Hon lägger istället fokus på att tvillingen kanske visst är omvandlad. Och ja, det kanske den är, men jag tror ändå att det är mindre sannolikhet för det.

Håller med, jag utesluter inte att det är borgmästaren.
Jag ville mest bara påpeka att jag inte tror att lyans förlust av möjligheten att stoppa en lynch beror på att det var en viss karaktär som bytte sida utan att det var för att bibehålla balansen.

FiaM är också noga med att påpeka att hon inte tror att min teori om varför lyan blev av med sin förmåga att stoppa en lynch stämmer. Kan det vara så att jag slog huvudet på spiken?

Blä! Nu känner jag att min hjärna inte vill samarbeta. Jag vet inte alls vad jag ska tro längre.

Hur resonerar du över Sedans röst på Bollen_ då? För den kändes minst sagt märklig... Så då var min fundering om hon på något sätt hade fått någon info i något skede eftersom hon var bybo och det enda jag kunde komma på var brev från brevis?

Jag tror inte att hon hade någon extrainfo. Jag tror att antingen har hon rätt och bollen__ har lyckats lura mig rejält igen. Eller så har hon helt enkelt snöat in på fel spelare. Det är svårt att komma in så sent i en lek som hon gjorde, ännu svårare att göra det som bybo helt utan info.

Röstlista:

16:01 FiaM röstar på Hjartagna
20:58 Sedna röstar på bollen__
21:19 Klara röstar på Idahoe/Sedna
21:24 bollen__ röstar på Sedna
21:25 Snurrfian röstar på Idahoe/Sedna
21:25 quarter4ever röstar på FiaM
21:26 Gabby_Ossi röstar på Idahoe/Sedna
21:28 Hjartagna röstar på Sedna
21:30 cirkus röstar på FiaM

Röstade på Sedna gjorde jag, bollen__, Snurrfian, G_O och Hjartagna. Jag vet min roll så jag räknar bort mig.

G_O har jag ju haft misstankar mot sedan innan. Hjartagna och Snurris har jag tyvärr dålig koll på, ska försöka kika lite nu. bollen__ kan ju vara ond. Men jag är osäker på det.
Om man ska titta på den här så är FiaMs röst på Hjartagna lite udda, men andra sidan så är även Qs röst på FiaM lite knepig och samma sak med Cirkus röst på FiaM. Är FiaM ulv så kanske det är mindre knepigt, är FiaM god så lutar det åt att Q och Cirkus möjligtvis är onda.
Klara lägger en första röst på Sedna, det skulle kunna vara en ulv som vill dra igång röstningarna mot Sedna, eller så bollen som följer upp den rösten. G_O och Hjartagna följer med strömmen...
Härligt jag misstror alla... :banghead:

Ja, jag håller det helt otroligt att jag skulle vara siad nu iallafall, Errols paket är ju slut nu. Jag tror inte att Errol sparat sian till sist och om så, så tror jag inte Errol skickat den till Sedna/Idahoe utan snarare till dig, el cirkus.

Ja, jag håller det helt otroligt att jag skulle vara siad nu iallafall, Errols paket är ju slut nu. Jag tror inte att Errol sparat sian till sist och om så, så tror jag inte Errol skickat den till Sedna/Idahoe utan snarare till dig, el cirkus.
Och nä, det är helt omöjligt att jag är siad av en god, för då hade hon inte röstat på mig. Möjligtvis om en ond fått paket, men jag tror fortfarande inte att brevbäraren delat ut ett paket till Sedna, framförallt inte med en sia.

I vilket fall så måste jag sova nu. Får se om jag är vaken när det är natt-dl. Annars ses vi om jag skulle överleva natten.

Om man ska titta på den här så är FiaMs röst på Hjartagna lite udda, men andra sidan så är även Qs röst på FiaM lite knepig och samma sak med Cirkus röst på FiaM. Är FiaM ulv så kanske det är mindre knepigt, är FiaM god så lutar det åt att Q och Cirkus möjligtvis är onda.
Klara lägger en första röst på Sedna, det skulle kunna vara en ulv som vill dra igång röstningarna mot Sedna, eller så bollen som följer upp den rösten. G_O och Hjartagna följer med strömmen...
Härligt jag misstror alla... :banghead:

Men ärligt talat - nu är du ju så ute på cykelbanan att jag blir helt full i skratt.

har du typ missat hela leken och kommit in nu? Nog för att jag kunde köpa att du hade missuppfattat Niyamas roll, men nu är du mer än lovligt förvirrad :crazy::confused:

Tror du på allvar att Klara kan vara ulv?

FiaM är också noga med att påpeka att hon inte tror att min teori om varför lyan blev av med sin förmåga att stoppa en lynch stämmer. Kan det vara så att jag slog huvudet på spiken?

Blä! Nu känner jag att min hjärna inte vill samarbeta. Jag vet inte alls vad jag ska tro längre.
Fast jag säger ju inte att din teori om vem som blivit omvandlad inte stämmer. Det jag säger är ju att jag tror att lyan hade förlorat den förmågan oavsett vem som blev omvänd.

Fråga

Funderar på om det finns intresse av att snabba upp leken (vissa döingar verkar ju vilja starta ny lek medan denna pågår :p )
Skulle kunna erbjuda att i nästa DagDL ska ni rösta ut två personer (dvs alla ska rösta på två personer och de två med flest röster lynchas)

Döingar, spöken och annat löst folk har ingen talan i frågan :p :D - ni övriga kan lämna synpunkter i PM och jag återkommer e NattDL m hur vi gör :)

DL 1
18:17 Lobelia röstar på
Lilltess
19:49 Blacksmithfarm röstar på Habina
20:02 cirkus röstar på FiaM
20:24
fio röstar på Klara
20:47 Niyama röstar på fio
20:50 Klara röstar på cirkus
20:53 Mirtai röstar på Habina
20:55 Artline röstar på Niyama
21:04 Lilltess röstar på Niyama
21:06 Mirtai ändrar röst till Klara

21:07 LenaH röstar på Artline
21:08 Koppen röstar på cirkus
21:15 glömmerallt röstar på Artline
21:15 Niyama ändrar röst till Artline
21:17 Gabby_Ossi röstar på Mirtai
21:20 Idahoe röstar på Lilltess
21:23 glömmerallt ändrar röst till Lilltess
21:25 Snurrfian röstar på Lilltess
21:26 Hjartagna röstar på Mirtai
21:27 LenaH ändrar röst till Lilltess
(21:28 Mirtai röstar på Klara)
21:30 Habina röstar på Mirtai
21:30 quarter4ever röstar på Lilltess
21:44 bollen__ röstar på Artline
21:45 FiaM röstar på cirkus

DL 2
08:40 fio röstar på Lobelia

08:52 cirkus röstar på Lobelia
08:58 quarter4ever röstar på Lobelia
09:01 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
09:03 Koppen röstar på Lobelia
10:24 LenaH röstar på Lobelia
10:28 Snurrfian röstar på Lobelia
11:38 Artline röstar på Lobelia
16:20 Niyama röstar på Artline

17:23 FiaM röstar på Lobelia
17:42 glömmerallt röstar på Artline
18:30 Habina röstar på Lobelia
20:15 bollen__ röstar på Artline
20:17 Blacksmithfarm ändrar röst till Artline
20:19 Lilltess röstar på Artline
20:24 Idahoe röstar på Lobelia
20:42 Hjartagna röstar på Lobelia
20:49 Lobelia röstar på Artline
21:04 Gabby_Ossi röstar på Artline
21:15 cirkus ändrar röst till Artline
21:24 FiaM ändrar röst till Artline
21:28 Mirtai röstar på Artline

DL 3

11:17 cirkus röstar på Lobelia
11:20 Koppen röstar på Lobelia
11:21 Lilltess röstar på Lobelia

12:18 Mirtai röstar på Lobelia
12:50 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
13:08 Habina röstar på Lobelia
14:55 Niyama röstar på Habina
15:01 Blacksmithfarm ändrar röst till Habina
16:00 bollen__ röstar på Habina
16:22 quarter4ever röstar på Habina
16:27 Gabby_Ossi röstar på Habina
16:33 Lilltess ändrar röst till LenaH
16.36 Koppen ändrar röst till Habina
18:52 cirkus ändrar röst till Habina
19:12 LenaH röstar på Habina
19:43 glömmerallt röstar på Habina
19:45 Snurrfian röstar på Habina
20:02 FiaM röstar på Habina
20:12 Hjartagna röstar på Habina
20:42 Lobelia röstar på LenaH
21:16 Idahoe röstar på Habina

(omvandling av någon sker)
Klara tar över Niyamas roll

DL4
13.38 LenaH röstar på Lobelia

13.43 cirkus röstar på LenaH
14.33 Lilltess röstar på LenaH

14.38 Idahoe röstar på LenaH
15.07 quarter4ever röstar på LenaH
15.21 Klara(2) röstar på LenaH
15.25 Gabby_Ossi röstar på LenaH
16.02 Blacksmithfarm röstar på LenaH
16.30 bollen__ röstar på LenaH

18:58 glömmerallt röstar på LenaH
20:27 FiaM röstar på LenaH
20:30 Mirtai röstar på LenaH
20:43 Snurrfian röstar på LenaH
21:16 Hjartagna röstar på LenaH
21:25 Lobelia röstar på Lilltess

DL 5
11:24 Blacksmithfarm röstar på Lobelia
11:37 cirkus röstar på Lobelia
15:22 glömmerallt röstar på Lobelia
16:37 Snurrfian röstar på Lobelia
17:07 quarter4ever röstar på Lobelia
18:00 Hjartagna röstar på Lobelia
19:38 bollen__ röstar på Lobelia
20:01 Klara röstar på Lobelia
20:24 Lilltess röstar på Lobelia
20:30 Gabby_Ossi röstar på Lobelia

20:38 FiaM röstar på Lobelia
20:43 Idahoe röstar på Lobelia

20.59 Lobelia röstar på Lilltess
21.20 Koppen röstar på Lobelia

Sedna tar över Idahoes roll

DL 6
11:26 cirkus röstar på Koppen

17:51 quarter4ever röstar på Koppen
18:11 Koppen röstar på quarter4ever
18:58 Lilltess röstar på glömmerallt
20:27 Snurrfian röstar på glömmerallt
20.38 bollen__ röstar på glömmerallt
20.47 FiaM röstar på glömmerallt
20.50 Klara röstar på glömmerallt
20.51 quarter4ever ändrar röst till glömmerallt
20.58 Hjartagna röstar på Glömmerallt

21.14 glömmerallt röstar på Koppen
21.18 Sedna röstar på glömmerallt
21.21 Gabby_Ossi röstar på Hjartagna

DL 7
18:58 cirkus röstar på Koppen
20:04 Sedna röstar på Koppen
20:23 FiaM röstar på Koppen
20:30 Koppen röstar på Gabby_Ossi
20:40 Snurrfian röstar på Koppen
20:40 quarter4ever röstar på Koppen
20:43 Klara röstar på Koppen
20:48 Hjartagna röstar på Koppen
20:53 bollen__ röstar på Koppen
20:59 Gabby_Ossi röstar på Koppen

DL 8
16:01 FiaM röstar på Hjartagna
20:58 Sedna röstar på bollen__
21:19 Klara röstar på Idahoe/Sedna
21:24 bollen__ röstar på Sedna
21:25 Snurrfian röstar på Idahoe/Sedna
21:25 quarter4ever röstar på FiaM
21:26 Gabby_Ossi röstar på Idahoe/Sedna
21:28 Hjartagna röstar på Sedna
21:30 cirkus röstar på FiaM

bollen_ röstar: ArtlineArtlineHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Sedna
cirkus röstar: FiaM –Lobelia, ArtlineLobelia, Habina - LenaHLobeliaKoppen - Koppen - FiaM
FiaM röstar: cirkus – Lobelia, ArtlineHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Hjartagna
Gabby_Ossi röstar: MirtaiArtlineHabina - LenaHLobelia – Hjartagna - Koppen - Sedna
Hjartagna röstar: MirtaiLobeliaHabina - LenaHLobeliaglömmeralt - Koppen - Sedna
Idahoe/Sedna röstar: LilltessLobeliaHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - bollen__
Niyama/Klara röstar: fio, ArtlineArtlineHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Sedna
quater4ever röstar: LilltessLobeliaHabina - LenaHLobelia Koppen, glömmerallt - Koppen - FiaM
Snurrfian röstar: LilltessLobeliaHabina - LenaHLobeliaglömmerallt - Koppen - Sedna

Deltagare:

1. Hjartagna
2. quarter4ever
3. bollen__
4. Snurrfian
5. FiaM
6. Gabby_Ossi
7. Cirkus
8. Niyama/Klara

Goda roller:
Blodgivare
Borgmästare
Älva
Tvilling
Bagare
Brevbärare
Jägare
(Någon av de goda rollerna har bytt sida och då förlorat eventuell förmåga)

Dödsätarna/ulvar
2? (inkl. den omvandlade)

Har för mig att någon skrev att de som röstade på Sedna skulle granskas hårt och att ev. kanske inte ulvarna röstat där. Jag tänker att iom. att det inte är så många deltagare kvar kommer nog alla granskas och det tror jag att ulvarna är medveten om.
Först tänkte jag att om FiaM är ond vore det kanske troligt att ulvarna lagt rösterna på Sedna/Idahoe. Men, det borde väl rimligtvis vara 2 st kvar, en omvandlad och en originalulv, för annars är det bara den omvandlade vi letar och vi har en bybo som skall in i rollistan också.
Men den teorin faller lite på att FiaM själv röstade på Hjartagna, så det är isåfall bara en annan ond som röstat och den kan ju ha röstat på precis vem som helst.
Jag tror inte att Klara är ond, och jag vet min roll alltså är det Snurrfian, Gabby_Ossi och Hjartagna av rösterna på Snurrfian.
Cirkus och q4 röstar på FiaM. Jag har svårt att se Cirkus som ond och jag tror att jag lyckats få koll på vilken roll hon har.
Jag förstår att Cirkus vill granska FiaM för det skulle säga en hel del om vi får veta hennes roll.
Samtidigt tycker jag att tvillingen borde opponerat sig om inte FiaM är den personen. Och något sådant kan jag inte se. Om FiaM är ond tror jag isåfall att hon är den omvandlade. Jag tycker inte att det alls är något konstigt att tvillingen skulle kunna bli omvandlad iom att fio, den andra tvillingen är död. Däremot är jag inte säker på att hon skulle vara ond för det finns som vanligt inget som pekar mot det tycker jag. Ska läsa igenom Cirkus teorier mot henne igen.
Jag börjar tro lite mer att Hjartagna kanske är nybörjar-god istället för nybörjarulv. Därför att det i den här leken visserligen har varit lätt för att gömma sig men tycker nog att en nybörjarulv borde ha märkts av mer. Men det är inget jag är säker på.
Då är det Snurrfian, G_O och Q4 kvar.
På nått sätt tror jag mest på Snurris som god av de tre. Det beror mest på att jag tycker att det finns mer som talar för att de andra är onda. Men jag tycker inte att det finns så jättemkt som talar för att G_O och Q4 är onda heller..så de får väl fortsätta vara neutrala.

Jag tror att det bara är Sedna som har röstat.

Nej det är en till, kan det vara FiaM? Någon röstade på Hjartagna tidigare.

Kom det inte en röst ganska tidigt också?

Ni har säkert rätt. Jag går tillbaka och kollar.

:meh: hur många röstlistor kan man göra? :D

Jaha, så gick det när jag överlämnade röstlisteansvaret...:rofl:

Ni lär få klara er utan mig imorgon också...

Uppdatering

Efter att först ha blivit biten i fingret av Scabbers och sedan biten och dragen i ena benet av Sirius Black i dennes hundskepnad är det inte konstigt att Ron känner sig lite stukad och ligger och tycker synd om sig själv i sjuksängen.

Hermione har försvunnit iväg på något som hon ”skulle kolla upp” och Dumbledore har precis lämnat sjuksalen lätt illamående efter att ha ätit en av Rons Bertie Bott's Every Flavour Beans med smak av öronvax.....

Ron ligger och halvdåsar och drömmer sig tillbaka till hans absolut lyckligaste och bästa stund - hans fantastiska match i Trollkarlsschack, han kan återuppleva det avgörande ögonblicket hur många gånger som helst. Han känner att det börjar dunka i hans skadade finger, han börjar känna sig lite småfebrig och det pulserar mer och mer i handen. Någonstans mellan dröm och verklighet tittar han ner på sin hand och den är alldeles svart! Det svarta sprider sig, först till handleden, sedan mot underarmen, axeln… Nu är han klarvaken, han försöker kalla på syster men det är för sent..

Råttbett kan innehålla både det ena och det andra och är råttan även dödsätare så är det garanterat mer av ”det andra” och då hjälper varken antibiotika eller mandragora…

Klara var Ron Weasley (älva)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 905
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 125
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 540
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
12 581
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar