Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Min enda förklaring just nu är: trött i huvudet, fler flikar uppe med olika trådar och forum, samt konversationer igång (alla PM har inte med ulvlekar att göra :D). Det blev snurrigt.

När man frågar någon varför något skulle vara en bra idé så låter det ganska ulvspelsrelaterat tycket jag då :p. Alltså du skulle ju säkert förklara dig likadant oavsett hur det var.

Niyamas delfinteori gillar jag, men det här är första dagen sen innan helgen jag INTE druckit nåt vin, så det kanske var det som var felet. :o

Ja, du gör dig helt enkelt bäst som delfin :love:

När man frågar någon varför något skulle vara en bra idé så låter det ganska ulvspelsrelaterat tycket jag då :p. Alltså du skulle ju säkert förklara dig likadant oavsett hur det var.
Jag förstår att det ser ut så, och ja, jag skulle antagligen komma med samma förklaring om det hade varit ett lyameddelande som hamnade här.

Ja, du gör dig helt enkelt bäst som delfin :love:
:love:

DL 1
18:33 Niyama röstar på Hedinn

(18:37 Heinn röstar på bumpo)
19:01 Itwasnotmeguys röstar på helium
19:12 batheart röstar på Itwasnotmeguys
19:14 Lenis röstar på Itwasnotmeguys
20:05 Habina röstar på Lenis

(20:09 Hedinn ändrar röst till Ferrari)
20:21 Artline röstar på Batheart
20:22 quarter4ever röstar på Lenis
20:22 Derring-Do röstar på Batheart
20:40 LenaH röstar på Batheart

(20:41 Hedinn ändrar röst till Lenis)
20:47 Hedinn ändrar röst till LenaH
20,48 Helium röstar på Habina
20.49 Ferrari röstar på LenaH
20.53 Batheart röstar på Hedinn
20,54 Fio röstar på batheart
20.58 Giraffen röstar på Ferrari

20.59 Hedinn ändrar röst till Lenis

petroleum och bumpo missar DL

fiskade upp denna för att kontrollera om hedinn var uppe till att ens riskers att bli lynchad någon gång under DL1
hon fick första rösten på sig ( av Niyama)
röstar själv på bumpo strax därefter
ändrar sedan röst till ferrari ( efter att IWNMG fått två röster på sig )
efter att Batheart fått tre röster på sig ändrar hon igen till Lenis ( då en tredje röst på lenis efter att jag och habina röstat där )
för att strax därpå ändra till LenaH ( då en första röst )
för att sedan ändra tillbaka till lenis i sista minuten då hade batheart redan 4 röster på sig sedan 5 minuter innan den röständringen så eftersom batheart var god och hedinn själv inte löpte risk att röstas ut ( då hon hade 2 röster på sig mot bathearts 4 - även om en skulle vara från fårulven så är det 3-2 i så fall ) så njae jag får inte ihop det hela?
Bara varför typ?

DL 1
18:33 Niyama röstar på Hedinn

(18:37 Heinn röstar på bumpo)
19:01 Itwasnotmeguys röstar på helium
19:12 batheart röstar på Itwasnotmeguys
19:14 Lenis röstar på Itwasnotmeguys
20:05 Habina röstar på Lenis

(20:09 Hedinn ändrar röst till Ferrari)
20:21 Artline röstar på Batheart
20:22 quarter4ever röstar på Lenis
20:22 Derring-Do röstar på Batheart
20:40 LenaH röstar på Batheart

(20:41 Hedinn ändrar röst till Lenis)
20:47 Hedinn ändrar röst till LenaH
20,48 Helium röstar på Habina
20.49 Ferrari röstar på LenaH
20.53 Batheart röstar på Hedinn
20,54 Fio röstar på batheart
20.58 Giraffen röstar på Ferrari

20.59 Hedinn ändrar röst till Lenis

petroleum och bumpo missar DL

fiskade upp denna för att kontrollera om hedinn var uppe till att ens riskers att bli lynchad någon gång under DL1
hon fick första rösten på sig ( av Niyama)
röstar själv på bumpo strax därefter
ändrar sedan röst till ferrari ( efter att IWNMG fått två röster på sig )
efter att Batheart fått tre röster på sig ändrar hon igen till Lenis ( då en tredje röst på lenis efter att jag och habina röstat där )
för att strax därpå ändra till LenaH ( då en första röst )
för att sedan ändra tillbaka till lenis i sista minuten då hade batheart redan 4 röster på sig sedan 5 minuter innan den röständringen så eftersom batheart var god och hedinn själv inte löpte risk att röstas ut ( då hon hade 2 röster på sig mot bathearts 4 - även om en skulle vara från fårulven så är det 3-2 i så fall ) så njae jag får inte ihop det hela?
Bara varför typ?
High Chaparrall.

High Chaparrall.
inte för att jag inte gillar tänket ;)
men funderingar finns ju och jag fastnar på att OM hedinn är psykopaten så njäe inte försöka få ut henne i lynch ( väl? )
OM hedinn är god så definitvt inte få ut i lynch
Om hedinn är ulv/ eller fårulv ) så ja absolut få ut i lynch

typ så ser mina tankar ut

( då hon hade 2 röster på sig mot bathearts 4 - även om en skulle vara från fårulven så är det 3-2 i så fall )

Fast med 2-4 i tråden skulle det ju teoretiskt kunna bli lika? Om fårulvens röst låg på bathearts och den dolda rösten på Hedinn. Även om jag inte ser det som sannolikt.

Varför skulle det vara ulvigt att ändra röst? Och även om det ansetts vara ulvigt av vissa så kanske inte alla tycker det? Alltså man måste ju gå efter vad man själv tycker.

Klart man ska gå efter vad man själv tycker, men det är ju inte direkt standard att ändra sig x antal ggr innan röstning, särskilt inte så tidigt i leken när så lite finns att gå på. Fråga inte mig nödvändigtvis varför det ska vara ulvigt, det har funnits många teorier om det genom åren beroende på sammanhang, det fanns en tid när man var tvungen att ha jäkligt bra på fötterna när man ändrade röst för att inte själv bli sedd som ond. I would know, jag har åkt ut på det :p Klart att inte alla tycker det, men varför ska jag bara resonera om sådant som alla tycker? Blir inte mycket till ulvlek då. Det jag skriver är vad JAG tänker, sedan om ingen håller med om det är ju bra eller dåligt beroende på om jag är rätt eller fel ute.

Jag tyckte iaf det var skumt att ändra sig så mycket och ändå landa i att rösta på mig när mitt inlägg kom rätt tidigt i förloppet. Jag ser inte poängen riktigt. Däremot tycker jag inte det är ulvigt nog för att nödvändigtvis rösta efter det till nästa DL, det är ju att dra blickar till sig att fippla med rösten så, men å andra sidan kan en rutinerad spelare göra precis sådant för att man ska tänka så..hmm. Överlever jag natten hoppas jag på massa aktivitet imorrn! Särskilt från de två som verkar ha gått upp i rök?

(OffT, shit vad roligt det här är, man glömmer det mellan varven!)

inte för att jag inte gillar tänket ;)
men funderingar finns ju och jag fastnar på att OM hedinn är psykopaten så njäe inte försöka få ut henne i lynch ( väl? )
OM hedinn är god så definitvt inte få ut i lynch
Om hedinn är ulv/ eller fårulv ) så ja absolut få ut i lynch

typ så ser mina tankar ut

Problemet är ju inte att vi inte vet om vi ska lyncha ulvar, problemet är ju att vi inte vet vilka ulvarna är.

Fast med 2-4 i tråden skulle det ju teoretiskt kunna bli lika? Om fårulvens röst låg på bathearts och den dolda rösten på Hedinn. Även om jag inte ser det som sannolikt.
sant
men varför ändrar inte hedinn till batheart i så fall? enda chansen att verkligen undgå att bli lynchad om man verkligen vill rädda sig själv ?
Eller tänker jag fel?

Har klippt en hel del och fetmarkerat:
Fråga inte mig nödvändigtvis varför det ska vara ulvigt, det har funnits många teorier om det genom åren beroende på sammanhang, det fanns en tid när man var tvungen att ha jäkligt bra på fötterna när man ändrade röst för att inte själv bli sedd som ond. I would know, jag har åkt ut på det :p Klart att inte alla tycker det, men varför ska jag bara resonera om sådant som alla tycker? Blir inte mycket till ulvlek då. Det jag skriver är vad JAG tänker, sedan om ingen håller med om det är ju bra eller dåligt beroende på om jag är rätt eller fel ute.

Jag tyckte iaf det var skumt att ändra sig så mycket och ändå landa i att rösta på mig när mitt inlägg kom rätt tidigt i förloppet.

Jag fattar inte riktigt. Först låter det som att du inte direkt tycker det utan det har varit så tidigare (men alltså, sen jag började leka nån gång för 6-7 år sedan har det kanske dragit lite misstankar ibland men det har sällan stämt, det har verkligen inte varit något typiskt ulvigt) och sen låter det som att det är du som tycker det?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar