Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Tillägg ang Hedinns inlägg som jag börjat besvara ovan: Det är lite ironiskt att anse att läsa slarvigt är ulvigt, medan man ändrar röst vilket verkligen ansetts ulvigt många gånger. Särskilt med tanke på att mitt inlägg var tidigt i förloppet och det var således ingen ny info.

Varför skulle det vara ulvigt att ändra röst? Och även om det ansetts vara ulvigt av vissa så kanske inte alla tycker det? Alltså man måste ju gå efter vad man själv tycker.

Just det, jag hade tänkt ta upp @Hedinn s två märkliga felposter ikväll, bra att du påminde mig! Den första fick jag ingen förklaring till och den du citerar försvann i mängden.
Jag lovar att inte kolla vad som stod, på samma sätt som varken @Snurrfian eller jag kollar IP vid anonyma nick.

Men va? Kan ni se se vad som stod efter ändring?

Fusk :p

ett nick dör i taget eller hur @Blacksmithfarm ?

Sedan kan Artline ha varit batheart om man utgår från att båda var goda . men att en lynchas/ käkas drar inte med sig det andra nicket i döden bara för det
Utan det var att det var just vampyren som lynchades som gjorde att det lottades bland de som röstade på den vilken som skulle åka med den ( enligt rollbeskrivningen)
Stämmer. Det var vampyrrollen som gjorde att Artline drogs med i lynchen. Dubbelnick eller inte har inte med det att göra.

Tar upp det som hedinn skrivit i slutet ang ändringar / felposter etc

Typ. Jag överväger att ändra igen.

Vad är rekordet på?

@Ferrari Ja, jag lider av beslutsångest. :(

jag hann och se vad det stod :p men inte få med det med citat tyvärr- även om jag försökte

Japp, jag har inte bara beslutsångest idag. :angel:

jag fattar inte varför en god hedinn skulle göra så här om jag ska vara ärlig ?

Tar upp det som hedinn skrivit i slutet ang ändringar / felposter etc

jag hann och se vad det stod :p men inte få med det med citat tyvärr- även om jag försökte

Jag vet inte om jag tycker det är en indikation på ondska direkt, som ond vill man ju inte sticka ut men det resonemanget kan ju vridas ytterligare ett varv (särskilt av en rutinerad spelare som @Hedinn ) så det säger mig inte mer än att jag tror Hedinn ville spela lite High Chaparrall för att det var kul + att hon antagligen har ett dubbelnick och därför vågade köra på.

Just det, jag hade tänkt ta upp @Hedinn s två märkliga felposter ikväll, bra att du påminde mig! Den första fick jag ingen förklaring till och den du citerar försvann i mängden.
Jag lovar att inte kolla vad som stod, på samma sätt som varken @Snurrfian eller jag kollar IP vid anonyma nick.

Jag menade inte att ni skulle fuska på nåt sätt men jag visste inte hur det ser ut för er, alltså om ni måste klicka upp det aktivt eller om det syns oavsett (då kan det ju bli svårt att undvika det liksom). Undrar om @delfinen tittat för djupt i flaskan, något som bör undvikas vid dubbelnick i alla fall :angel:

Jag menade inte att ni skulle fuska på nåt sätt men jag visste inte hur det ser ut för er, alltså om ni måste klicka upp det aktivt eller om det syns oavsett (då kan det ju bli svårt att undvika det liksom). Undrar om @delfinen tittat för djupt i flaskan, något som bör undvikas vid dubbelnick i alla fall :angel:
Nejnej, jag kände mig inte anklagad på något sätt! :)

Och vi behöver göra några aktiva val för att se. :)

Jag vet inte om jag tycker det är en indikation på ondska direkt, som ond vill man ju inte sticka ut men det resonemanget kan ju vridas ytterligare ett varv (särskilt av en rutinerad spelare som @Hedinn ) så det säger mig inte mer än att jag tror Hedinn ville spela lite High Chaparrall för att det var kul + att hon antagligen har ett dubbelnick och därför vågade köra på.
tja hade det varit mig det handlade om så är jag klart med på banan :p
Jag undrar vad du har för tankar om det citatet du själv fångade av henne?

27 Dec 2003
Gränstestare
10 904
LenaH Moderator
Idag kl 20:58 #152

Hedinn skrev:
Varför skulle det vara en bra idé?

copy paste devis från lektråden och inte allt citering här då det inte framgår annars vad hon skrev ( som du citerade och jag kan ju inte hjälpa att fundera över om även du svarade lite i fel tråd ;)) för det är så jag uppfattar allt totalt, men men det kan ju bara vara jag det :p

Varför skulle en ond Hedinn göra så menar du?

Alltså jag är övertygad om att Hedinn skulle kunna göra så både som god och som ond men jag förstår inte varför det skulle tyda på ondska? Menar du att hon skulle försöka rädda nån eller vad skulle vara syftet?

27 Dec 2003
Gränstestare
10 904
LenaH Moderator

Hedinn skrev:

copy paste devis från lektråden och inte allt citering här då det inte framgår annars vad hon skrev ( som du citerade och jag kan ju inte hjälpa att fundera över om även du svarade lite i fel tråd ;)) för det är så jag uppfattar allt totalt, men men det kan ju bara vara jag det :p
Jag älskar att du fått in Åke :love: i tråden!

27 Dec 2003
Gränstestare
10 904
LenaH Moderator

Hedinn skrev:

Nu låter jag som fio men jag fattar ingenting?

Varför skulle en ond Hedinn göra så menar du?

Alltså jag är övertygad om att Hedinn skulle kunna göra så både som god och som ond men jag förstår inte varför det skulle tyda på ondska? Menar du att hon skulle försöka rädda nån eller vad skulle vara syftet?
nope
Inte rädda någon utan mer sikta på att bli utröstad helt enkelt ffa med lite felposter med i beräkningen
har liiiite svårt att se kommentaren "varför skulle det vara en bra idé?" Postas fel i ulvlek om den inte skulle vara lyan faktiskt -----

nope
Inte rädda någon utan mer sikta på att bli utröstad helt enkelt ffa med lite felposter med i beräkningen
har liiiite svårt att se kommentaren "varför skulle det vara en bra idé?" Postas fel i ulvlek om den inte skulle vara lyan faktiskt -----

Ok, om du menar att den skulle ha varit i lyan förstår jag. Men varför skulle hon ha siktat på att bli utröstad? Att offra psykopaten är ju inte en särskilt god idé eftersom det går fler goda på en ond sas, så onda förlorar på det OM den inte drar med sig en viktig god roll. Och det finns ju inte så jättemånga starka goda specialroller i denna lek, så att offra sig dag ett känns lite väl märkligt?

Nu låter jag som fio men jag fattar ingenting?
djupa andetag
Ja jag kan planera en hel massa högt och lågt som ond-invändningar på det ?
och för det andra vilka tankar har du ang att hedinn faktiskt skrev :

varför skulle det vara en bra idé?

Men visst det kan vara jag som drar för stora växlar på det, eller fattar helt fel .
men då får du( eller allra helst @Hedinn ) förklara varför :)

djupa andetag
Ja jag kan planera en hel massa högt och lågt som ond-invändningar på det ?
och för det andra vilka tankar har du ang att hedinn faktiskt skrev :

varför skulle det vara en bra idé?

Men visst det kan vara jag som drar för stora växlar på det, eller fattar helt fel .
men då får du( eller allra helst @Hedinn ) förklara varför :)

Fattar typ ännu mindre nu :p Vad har @LenaH med @Hedinn att göra? Ditt inlägg såg jättemärkligt ut. Ang. Hedinns kommentar måste jag läsa vad hon eventuell kan ha tänkt svara på, ska gå tillbaka och kolla på det. Finns inget så låter det ju onekligen som att kommentaren kan ha hört hemma i lyan egentligen.

Min enda förklaring just nu är: trött i huvudet, fler flikar uppe med olika trådar och forum, samt konversationer igång (alla PM har inte med ulvlekar att göra :D). Det blev snurrigt.

Niyamas delfinteori gillar jag, men det här är första dagen sen innan helgen jag INTE druckit nåt vin, så det kanske var det som var felet. :o

Ok, om du menar att den skulle ha varit i lyan förstår jag. Men varför skulle hon ha siktat på att bli utröstad? Att offra psykopaten är ju inte en särskilt god idé eftersom det går fler goda på en ond sas, så onda förlorar på det OM den inte drar med sig en viktig god roll. Och det finns ju inte så jättemånga starka goda specialroller i denna lek, så att offra sig dag ett känns lite väl märkligt?
beror väl på om man som ond känner sig rätt outad tex? genom felpostningar ?

Sedan är ju min känsla genom dessa ständiga röständringar lite så som jag själv resonerat när man kan vinna något på att bli misstänkt på det - visst att man kan ändra röst för att man uppfattar drev, eller är osäker i första DL och senare för att man faktiskt vet något?
men vadan denna vankelmodighet i första DL ???
hedinn var ju inte ens själv i närheten av att bli utröstad ( tror jag iaf ska kolla rösterna igen men så uppfattade jag det inte iaf )

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 638
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar