Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
sant
men varför ändrar inte hedinn till batheart i så fall? enda chansen att verkligen undgå att bli lynchad om man verkligen vill rädda sig själv ?
Eller tänker jag fel?

En förklaring kan ju vara att hon inte hade koll på röstläget. Eller så ändrade hon efter vad hon tyckte var skummast bara.

Har läst leken fram till DL, ska fortsätta med resten sen.
Men av det jag läst fram tills dit så hade jag nog röstat på Hedinn pga alla röständringar som gör mig ypperligt förvirrad. Tror jag. Det är ju svårt att säga såhär i efterhand..

Även om jag inte ser det som sannolikt.
nu fastnade jag på detta
varför är det inte sannolikt?
Det är ju bara om hedinn är ond som det inte är sannolikt - väl?
eller hur menade du nu ? :confused:
Om båda är goda så är väl det precis lika sannolikt att rösten kunde ligga på hedinn som på Batheart )

detta snurrar till det för mig helt enkelt

och som ett tillägg så tja jo osv osv .
det finns ju lite scenarier som kan förklara det hela iofs .......

Jag känner mig mest förvirrad av Hedinns röständringar och tänker typ att har jag missat någon roll som "tjänar" på att dra till sig uppmärksamhet? Men isåfall kommer jag bara på psykopaten och den känns inte som någon roll som ulvarna vill bli av med tidigt?
Så Hedinn kanske bara var förvirrad helt enkelt. Eller så finns det en tanke bakom. :p

nu fastnade jag på detta
varför är det inte sannolikt?
Det är ju bara om hedinn är ond som det inte är sannolikt - väl?
eller hur menade du nu ? :confused:
Om båda är goda så är väl det precis lika sannolikt att rösten kunde ligga på hedinn som på Batheart )

detta snurrar till det för mig helt enkelt

och som ett tillägg så tja jo osv osv .
det finns ju lite scenarier som kan förklara det hela iofs .......

För att vi är 16 deltagare eller nåt sånt och fårulvens röster kan ha legat var tusan som helst. Dessutom var ju inte batheart ond så det är ju i alla fall uteslutet att fårulven röstade dolt på Hedinn för att rädda en kollega.

Fio verkar ha hakat upp sig på hur dubbelnick fungerar, vilket får mig att tänka tanken att hon försöker göra sken av att skriva och diskutera. Dvs hon skulle kunna vara ulv. Nån gång måste hon ju vara det. :p

I övrigt har mest Q, niyama och LenaH hållit igång, tycker att det enda jag får ut av det är att Hedinn är konstig men om hon är psykopat ska vi inte lyncha henne. :laugh:

Så om jag blir käkad nu har jag iaf skrivit att jag inget vet. :rofl:

UPPDATERING!

Stackars fio kände sig ensam och gav sig ut för att prata med sina grannar. Hon tänkte att de nyinflyttade säkert skulle bli glada av att invigas i kvarterets skvaller, så hon styrde stegen ditåt. Hon tänkte att hon samtidigt skulle kunna övertala dem att inte julpynta så här tidigt.

Det skulle hon inte gjort. Ingen vet vad som sades i det huset, men resultatet var att fio packade en väska och tog en lååååång semester.

147619861013987100_resized.png

fio var Lösmynt spion

DagDL 21:00
NattDL 08:00

Tänkte även säga att frågor som enbart rör dubbelnick och hur de fungerar gärna tas via PM :)

Och så knuffar jag lite till på @bumpo, tyvärr så överväger jag att ersätta dig om du inte dyker upp under förmiddagen/dagen.

UPPDATERING!

Stackars fio kände sig ensam och gav sig ut för att prata med sina grannar. Hon tänkte att de nyinflyttade säkert skulle bli glada av att invigas i kvarterets skvaller, så hon styrde stegen ditåt. Hon tänkte att hon samtidigt skulle kunna övertala dem att inte julpynta så här tidigt.

Det skulle hon inte gjort. Ingen vet vad som sades i det huset, men resultatet var att fio packade en väska och tog en lååååång semester.

147619861013987100_resized.png

fio var Lösmynt spion

DagDL 21:00
NattDL 08:00
Men vafan!

Jag har inget större intresse av att försvara mig mer för gårdagen, det finns viktigare personers att titta på. De första grejerna jag kommer på har dock koppling till det.
nope
Inte rädda någon utan mer sikta på att bli utröstad helt enkelt ffa med lite felposter med i beräkningen
har liiiite svårt att se kommentaren "varför skulle det vara en bra idé?" Postas fel i ulvlek om den inte skulle vara lyan faktiskt -----

Q4 var aktiv vid den händelsen igår. Varför då inte rösta på mig, istället för att lansera den teorin i efterhand? Ulvarna hade koll på att en god höll på att åka igår, då tjänar ju de på att först få ut den och "spara" den de kan ondförklara till dagen efter.

Reagerar även på att Habina är snabb på att haka på psykopat-teorin:

Måste fö hålla med Q om hedinn, kan hon betett sig så konstigt för att hon är psykopat? :confused:

Sen funderar jag på om ulvarna hade vampyren i åtanke vid röstning. Med en sån roll inblandad kan jag mycket väl tänka mig att ulvarna undviker att lägga röster på den som verkar kunna få flest, i den mån de kan, för att sitta säkert om det är vampyren som åker ut. Nu är det ju svårt att veta OM ulvarna tänkt på det, men är det så skulle jag tro att vi hittar ulvrösterna på andra än Batheart.

DL 1
18:33 Niyama röstar på Hedinn

(18:37 Heinn röstar på bumpo)
19:01 Itwasnotmeguys röstar på helium
19:12 batheart röstar på Itwasnotmeguys
19:14 Lenis röstar på Itwasnotmeguys
20:05 Habina röstar på Lenis

(20:09 Hedinn ändrar röst till Ferrari)
20:21 Artline röstar på Batheart
20:22 quarter4ever röstar på Lenis
20:22 Derring-Do röstar på Batheart
20:40 LenaH röstar på Batheart

(20:41 Hedinn ändrar röst till Lenis)
20:47 Hedinn ändrar röst till LenaH
20,48 Helium röstar på Habina
20.49 Ferrari röstar på LenaH
20.53 Batheart röstar på Hedinn
20,54 Fio röstar på batheart
20.58 Giraffen röstar på Ferrari
20.59 Hedinn ändrar röst till Lenis

petroleum och bumpo missar DL

Att Q lanserade teorin efter lynch har du iof en poäng @Hedinn men om du var psykopaten så skulle du ändå skriva så. ;)

Själv hade jag helt glömt bort vampyren när jag röstade, tänkte att det som verkade mest misstänkt är det jag får gå på. Men du tänker alltså att vi som röstade på andra är ulvar?

Att Q lanserade teorin efter lynch har du iof en poäng @Hedinn men om du var psykopaten så skulle du ändå skriva så. ;)

Själv hade jag helt glömt bort vampyren när jag röstade, tänkte att det som verkade mest misstänkt är det jag får gå på. Men du tänker alltså att vi som röstade på andra är ulvar?
Nej, jag röstade själv på andra. Jag tänker bara att jag inte tror att de som röstade på Batheart i första hand är ulvar. Men det är ju som sagt under förutsättning att ulvarna tänkte på vampyren och det är jag såklart inte säker på. Är ALLA som röstade på andra ulvar så har vi ett problem. :p

Jag är väl medveten om att du kan hålla med i en teori som god också, det är Qs sena teorilansering jag reagerar mest på då det skulle kunna vara genomtänkt.

DL 1
18:33 Niyama röstar på Hedinn

(18:37 Hedinn röstar på bumpo)
19:01 Itwasnotmeguys röstar på helium
(19:12 batheart röstar på Itwasnotmeguys)
19:14 Lenis röstar på Itwasnotmeguys
20:05 Habina röstar på Lenis

(20:09 Hedinn ändrar röst till Ferrari)
20:21 Artline röstar på Batheart
20:22 quarter4ever röstar på Lenis
20:22 Derring-Do röstar på Batheart
20:40 LenaH röstar på Batheart

(20:41 Hedinn ändrar röst till Lenis)
(20:47 Hedinn ändrar röst till LenaH)

20,48 Helium röstar på Habina
20.49 Ferrari röstar på LenaH
20.53 Batheart röstar på Hedinn
20,54 Fio röstar på batheart
20.58 Giraffen röstar på Ferrari

20.59 Hedinn ändrar röst till Lenis

petroleum och bumpo missar DL

Batheart lynchas, vampyr
Artline dras med av vampyren, granne
Fio käkas, lösmynt spion

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 639
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar