Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag funderar över sia vs skydda sig själv. Om jag hade haft rollen, så hade jag tänkt att det smarta var att skydda sig själv så spionen fick veta om en god att skicka info till.

Eller kan vi hoppas på att en sia är gjord? *lite svagt hoppfull*
Så hade jag nog också tänkt, tror jag. Om jag inte varit för ivrig att få sia :angel: Men, det hade väl som du skriver varit mest taktiskt att skydda sig själv.

Tror du verkligen att en ond Hedinn skulle hålla på och vela så med sina röster? Inför första DL så känns det lite väl riskabelt att visa sig såpass, även om Hedinn skulle vara psykopaten. Nu har jag inte lekt i någon lek där det finns en psykopat, men gynnar det inte onda sidan mer att ha kvar psykopaten lite längre än till DL1? Oavsett när denne åker ut så försvinner ju en god roll med. Så inför första DL så känns det mer logiskt att som ond ligga lite lågt och inte byta röst fyrtielva gånger. :D
Håller med dig. Visst att det skulle kanske vara att smart drag att göra som ulv för att folk tror att man inte skulle göra så, men det känns lite väl vanskligt i DL1 ändå.

Jag tänker som så att av fyra personer som röstade på Batheart så hade två av dem goda roller. Vad vi vet änsålänge. Så det är rätt givet att det inte bara var onda som röstade på denne utan vi kan nog utgå från att de flesta som röstade på just Batheart var goda.

Nä jag betvivlar att alla onda skulle rösta på samma DL1. Har väl hänt typ en gång men nope. Däremot ser jag inte alls varför det skulle innebära att alla är goda när de röstade ut en god?

Om Hedinn skulle vara psykopaten, så vet ju hon vem ulven i fårakläder lagt sin riktiga röst på. Skulle det kunna vara så att lenis är ulv och Hedinn alibiröstade där, fick lite panik och ändrade till LenaH för att när fio röstade på batheart våga sig på att ändra tillbaka till lenis?

Då skulle alltså Hedinn och lenis vara ulvar, ihop med ???? Kanske bumpo, så ulvarna visste att hon inte skulle hinna in och rösta?

Det hade ju givetvis varit möjligt men sjukt klantigt om det sen kom fram att jag vore ulv. Jag tror inte Hedinn spelar riktigt så illa..

Tänk dig att @quarter4ever sitter i lyan. Tror du att ulvarna hade tänkt på det då? :angel:

Jag är inte säker på att jag hade tänkt på det själv heller. Men det finns ju andra som brukar vara bättre på att se alla möjliga scenarion och utfall. :D

Tänker du fastna vid att jag är psykopaten? Du kan inte se andra, möjliga scenarion? Varför skulle jag försöka bli utröstad DL 1 om jag vore psykopat (för det är väl det hela teorin bygger på)? Vore intressant att höra nån tanke om vad jag skulle tjäna på det.

Att få panik och ändra röster och att outa mig själv för att inte riskera att lyncha en kollega låter ju verkligen som nåt jag skulle göra. :angel:

Nej jag tror nog inte att du skulle det. Tanken i mina ögon är att du gjorde så för att du antingen vore allmänt suicidal i denna lek (men du verkar gilla att leka och ha tid så det köper jag inte), vore psykopat och suicidal pga det (men känns som en halvdan ulvtstrategi, bättre ha alla onda kvar så länge man kan ju om inte jag tappat strategitänket helt), ulv som vill kunna skylla på att så skulle jag aldrig stå ut från mängden om jag vore ulv- dvs det klassiska tvärtomtänket- eller så är du bara allmänt velig.

Det här om "andra möjliga scenarion" tycker jag känns som en försiktig godroll-hint. Kommer en liknande från LenaH i #276 "Jag har jättesvårt att se @Hedinn som psykopaten, jag kan se en helt annan anledning till hennes agerande igår. Eller ja, inte precis varför hon gick bananas men varför det inte spelade någon roll." Jag tycker det vore en aning riskabelt att försöka god-hinta om att Hedinn skulle ha nån nyttig specialroll nu när hon inte ens står inför utröstning då inga röster kommit in, och jag kan när jag läser rollistan inte hitta nån förklaring till detta hattande med röstningen så jag vet inte vad Lena menar.

Hmm hmm.. Mycket att tänka på.

Det här om "andra möjliga scenarion" tycker jag känns som en försiktig godroll-hint. Kommer en liknande från LenaH i #276 "Jag har jättesvårt att se @Hedinn som psykopaten, jag kan se en helt annan anledning till hennes agerande igår. Eller ja, inte precis varför hon gick bananas men varför det inte spelade någon roll." Jag tycker det vore en aning riskabelt att försöka god-hinta om att Hedinn skulle ha nån nyttig specialroll nu när hon inte ens står inför utröstning då inga röster kommit in, och jag kan när jag läser rollistan inte hitta nån förklaring till detta hattande med röstningen så jag vet inte vad Lena menar.
Nej, jag "godrollhintar" inte om @Hedinn - jag sitter inte på någon sån info - utan jag ser ett scenario där jag kan förstå varför. Jag säger inte att det ÄR så men jag lägger därför ingen större vikt vid Heddans agerande igår, åtminstone gör det henne inte automatiskt till ulv i mina ögon.
Hon kan dock ff vara ulv men isf har det nog ingen koppling till spelet igår.

Jag funderar över sia vs skydda sig själv. Om jag hade haft rollen, så hade jag tänkt att det smarta var att skydda sig själv så spionen fick veta om en god att skicka info till.

Eller kan vi hoppas på att en sia är gjord? *lite svagt hoppfull*

Väldigt osmart eftersom spionfan är DÖD :p

Men det visste ju inte siaren/ängeln igår när den valde? Väl?

Jag förutsätter nog att siaren/ängeln skyddade sig själv igår för att spionen skulle ha en säker god att skicka info till.

Nej jag bara svarade på med facit i hand att det skulle vara bättre att en sia blev gjord eftersom jag ändå dog

Nej, jag "godrollhintar" inte om @Hedinn - jag sitter inte på någon sån info - utan jag ser ett scenario där jag kan förstå varför. Jag säger inte att det ÄR så men jag lägger därför ingen större vikt vid Heddans agerande igår, åtminstone gör det henne inte automatiskt till ulv i mina ögon.
Hon kan dock ff vara ulv men isf har det nog ingen koppling till spelet igår.

Du kan inte tänka dig att beskriva det scenariot..? Lättare förstå om du utvecklar hur du tänker.

Har läst igenom leken helt igen och undrar en sak ang fårulvens öppet lagda röst kontra den dolda
Min fundering handlar om ifall fårulven lagt sin öppna röst på vampyren , men inte sin dolda , om den ens riskerar att lottas att åka ut med vampyren ? Inte av betydelse just nu iom att vampyren ju lynchades igår , men för att kunna analysera gårdagens röstning helt så vore det bra om det blev klarlagt

Det känns som ulvarna fått en smakstart på leken först lynchas vampyren som dessutom tar med sig en god och sedan kniper de lösmynte spionen i första käket

Jag tänker att @Hedinn och Batheart kan vara samma person. Då kan den ena spela High Chaparrall liksom.

Det känns ju rätt logiskt. Speciellt med tanke på Bathearts roll så kanske Hedinn försökte styra lynchen mot sitt ordinarie nick (mindre betydande roll?). Den tanken hade inte ens slagit mig.

Det känns ju rätt logiskt. Speciellt med tanke på Bathearts roll så kanske Hedinn försökte styra lynchen mot sitt ordinarie nick (mindre betydande roll?). Den tanken hade inte ens slagit mig.
Ja alltså - jag VET ju inte men när jag drog det varvet i huvudet så förklarade det lite. @Hedinn kan ju inte gärna svara på det men för mig gör det att jag lägger henne åt sidan en stund.

Har läst igenom leken helt igen och undrar en sak ang fårulvens öppet lagda röst kontra den dolda
Min fundering handlar om ifall fårulven lagt sin öppna röst på vampyren , men inte sin dolda , om den ens riskerar att lottas att åka ut med vampyren ? Inte av betydelse just nu iom att vampyren ju lynchades igår , men för att kunna analysera gårdagens röstning helt så vore det bra om det blev klarlagt

Det känns som ulvarna fått en smakstart på leken först lynchas vampyren som dessutom tar med sig en god och sedan kniper de lösmynte spionen i första käket

Fast. Onda sidan kan omöjligt ha vetat att Batheart var just vampyr. Så av vilken anledning tror du att fårulvens röst skulle ligga just där? Som det är nu så kan den ha legat varsomhelst. Eftersom Batheart hade majoriteten av rösterna. Säg att du har rätt och fårulvens öppna röst låg på Batheart, det innebär ju fortfarande att vi inte vet vem den röstade dolt på.

Ok, jag tror mig ha hittat en god. Det vore ännu mer produktivt om jag kunde hitta en ond. Är det för tidigt för handuppräckning fortfarande @Niyama ?

Fast. Onda sidan kan omöjligt ha vetat att Batheart var just vampyr. Så av vilken anledning tror du att fårulvens röst skulle ligga just där? Som det är nu så kan den ha legat varsomhelst. Eftersom Batheart hade majoriteten av rösterna. Säg att du har rätt och fårulvens öppna röst låg på Batheart, det innebär ju fortfarande att vi inte vet vem den röstade dolt på.

Nu var min fundering egentligen helt på om just fårulven skulle riskera att åka ut pga sin öppna röst ?
Med andra ord så funderar jag på om det kan vara en förklaring till Hedinns alla röstöndringar om det blir klarare så?
Men det borde väl vara den dolda rösten som avgör i så fall om den är med i lottningen eller inte , men insåg att det faktiskt kanske inte ska tas för givet bara för att det verkar mest logiskt
Ville helt enkelt bara veta om jag kan sortera bort den tanken eller inte

Jag tänker att @Hedinn och Batheart kan vara samma person. Då kan den ena spela High Chaparrall liksom.
Tänk att jag fick lite samma tanke igår kväll efter ha diskuterat med Niyama och dig
Skrev ju det sist där och det var hedinn jag tänkte hårdast på igår , just för att hon stack ut så med lite av det ena och än det andra
Jag fick ju nästan känslan av att hon ville bli utröstad , skulle bara vrida tankarna till varför om hon var god - var så inne på att det skulle vara med onda avsikter att det dröjde en stund innan jag kunde komma på något troligt om hon istället är god
Med det sagt så vet jag inte alls vart jag har hedinn men mer att jag känner att det finns en å ena sidan och ett å andra sidan -resonemang för hennes agerande för mig nu, när det igår först bara fanns en sida som jag kunde komma på :)

nu fastnade jag på detta
varför är det inte sannolikt?
Det är ju bara om hedinn är ond som det inte är sannolikt - väl?
eller hur menade du nu ? :confused:
Om båda är goda så är väl det precis lika sannolikt att rösten kunde ligga på hedinn som på Batheart )

detta snurrar till det för mig helt enkelt

och som ett tillägg så tja jo osv osv .
det finns ju lite scenarier som kan förklara det hela iofs .......

Tänk att jag fick lite samma tanke igår kväll efter ha diskuterat med Niyama och dig
Skrev ju det sist där och det var hedinn jag tänkte hårdast på igår , just för att hon stack ut så med lite av det ena och än det andra
Jag fick ju nästan känslan av att hon ville bli utröstad , skulle bara vrida tankarna till varför om hon var god - var så inne på att det skulle vara med onda avsikter att det dröjde en stund innan jag kunde komma på något troligt om hon istället är god
Med det sagt så vet jag inte alls vart jag har hedinn men mer att jag känner att det finns en å ena sidan och ett å andra sidan -resonemang för hennes agerande för mig nu, när det igår först bara fanns en sida som jag kunde komma på :)
Jag hajar fortfarande inte varför hon skulle vara psyko för det? Jag ser verkligen ingen vinst i att få ut psykot i DL1 om man är ulv? Varför skulle hon agera irrationellt för att med flit bli lynchad, @Hedinn är väl inte den som brukar lynchas i DL1 i första taget ändå?

Q4 var aktiv vid den händelsen igår. Varför då inte rösta på mig, istället för att lansera den teorin i efterhand? Ulvarna hade koll på att en god höll på att åka igår, då tjänar ju de på att först få ut den och "spara" den de kan ondförklara till dagen efter.
Jag hann ju se det citatet som LenaH fångade men höll på att skriva röstlistor så hann helt enkelt inte ta med det innan DL ( det du skrev skickades kl 20.57 , som du sedan skrev felpost på ) och det var ju lite röständringar att hålla koll på - om man säger så:p

Och sedan ville jag se vad lynchen skulle få för resultat för att kunna försöka analysera utifrån det
Batheart kunde ju visat sig vara ond och i så fall hade ju denne röst på dig sett misstänk ut , tex?

nu var ju batheart god vampyr så då tänkte jag att hon misstänkte dig mest så därför fastnade jag i tanken att du kunde vara ond

Jag har väl inte släppt möjligheten att du faktiskt är ond, men efter att ha fått en annan tanke så finns det tillräckligt med "reasonable doubt" för att jag ändå ska släppa dig lite för stunden

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar