Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu var min fundering egentligen helt på om just fårulven skulle riskera att åka ut pga sin öppna röst ?
Med andra ord så funderar jag på om det kan vara en förklaring till Hedinns alla röstöndringar om det blir klarare så?
Men det borde väl vara den dolda rösten som avgör i så fall om den är med i lottningen eller inte , men insåg att det faktiskt kanske inte ska tas för givet bara för att det verkar mest logiskt
Ville helt enkelt bara veta om jag kan sortera bort den tanken eller inte
Jag förstår inte riktigt vart du vill komma (och misstänker att jag aldrig kommer haja om du är den jag tror) eftersom ulvarna inte kan ha haft en susning om vem som var vampyr.
Du lanserar alltså idén om att @Hedinn skulle vara fårulven?

Jag hajar fortfarande inte varför hon skulle vara psyko för det? Jag ser verkligen ingen vinst i att få ut psykot i DL1 om man är ulv? Varför skulle hon agera irrationellt för att med flit bli lynchad, @Hedinn är väl inte den som brukar lynchas i DL1 i första taget ändå?

Tja jo :o jag har haft den idéen sort of själv som ond , så för mig kändes det rätt..... logiskt :angel:

Det är dessa raderade inlägg som fick mig att fundera över om det fanns en vilja hos henne att faktiskt med röständringarna BLI utröstad pga dem ?
Och så dessa felposter ..... kändes verkligen som de skulle vara till lyan ju.

Jag hann ju se det citatet som LenaH fångade men höll på att skriva röstlistor så hann helt enkelt inte ta med det innan DL ( det du skrev skickades kl 20.57 , som du sedan skrev felpost på ) och det var ju lite röständringar att hålla koll på - om man säger så:p

Och sedan ville jag se vad lynchen skulle få för resultat för att kunna försöka analysera utifrån det
Batheart kunde ju visat sig vara ond och i så fall hade ju denne röst på dig sett misstänk ut , tex?

nu var ju batheart god vampyr så då tänkte jag att hon misstänkte dig mest så därför fastnade jag i tanken att du kunde vara ond

Jag har väl inte släppt möjligheten att du faktiskt är ond, men efter att ha fått en annan tanke så finns det tillräckligt med "reasonable doubt" för att jag ändå ska släppa dig lite för stunden
Varför tror du att jag är ond? Är det i så fall fortfarande för att jag skulle ha försökt bli utröstad som psykopat?

Tja jo :o jag har haft den idéen sort of själv som ond , så för mig kändes det rätt..... logiskt :angel:

Det är dessa raderade inlägg som fick mig att fundera över om det fanns en vilja hos henne att faktiskt med röständringarna BLI utröstad pga dem ?
Och så dessa felposter ..... kändes verkligen som de skulle vara till lyan ju.
I DL1 är det inte logiskt, det verkar mest korkat. Då sitter ju ulvarna fortfarande med alla trumf på hand, särskilt i en sån här lek utan onda utanför lyan.

Jag förstår inte riktigt vart du vill komma (och misstänker att jag aldrig kommer haja om du är den jag tror) eftersom ulvarna inte kan ha haft en susning om vem som var vampyr.
Du lanserar alltså idén om att @Hedinn skulle vara fårulven?
Jag lanserar inte. Jag vill veta om den tanken ens ska kunna tas med
Ulvarna kunde inte veta vem som var vampyr det håller jag med om men de kunde se till att INTE lägga röster på de som är goda och har många / flest röster för att undvika att dras med OM den lynchade sedan skulle visa sig vara vampyr

Varför tror du att jag är ond? Är det i så fall fortfarande för att jag skulle ha försökt bli utröstad som psykopat?

Nja kanske inte just det egentligen - men det var liksom det enda jag kunde hitta var logiskt utifrån röstlistan direkt efter DL
Mest var det nog felposterna som fick den tanken att du skulle vara ond att fastna
Jag har lite släppt det nu som jag skrivit innan och jag är mer inne på @LenaH s idè att det är bättre att verkligen leta efter onda än att fastna i en gammal tanke och inte titta någon annanstans

Jag lanserar inte. Jag vill veta om den tanken ens ska kunna tas med
Ulvarna kunde inte veta vem som var vampyr det håller jag med om men de kunde se till att INTE lägga röster på de som är goda och har många / flest röster för att undvika att dras med OM den lynchade sedan skulle visa sig vara vampyr
Du menar att ingen ulv skulle vara med och avgöra?
Tja, det är ju möjligt men det vill väl de flesta ulvar i de flesta situationer undvika eftersom de rösterna ofta nagelfars.

Du menar att ingen ulv skulle vara med och avgöra?
Tja, det är ju möjligt men det vill väl de flesta ulvar i de flesta situationer undvika eftersom de rösterna ofta nagelfars.
Lite så men också attt i möjligaste mån undvika att finnas med ibland de som har mest röster oavsett när de lades egentligen.

Ja, så vad är din teori egentligen?
Att ulvar vill hålla en låg profil?

På ett sätt kan man säga attt det är min teori - ja
Men jag undrade mest om man kunde anta att det var den dolda rösten som räknas för fårulven i en lottning om Vampyren skulle lynchas eller om det just då är den öppna rösten som tas med i lottningen ?
Säger ju att jag vill veta om den tanken som Hedinn som fårulven är ens att fundera över
Bara om den öppna rösten är den som kan räknas i en sådan lottning bland de som röstat på vampyren är det ens möjligt
Är det den dolda rösten så kan jag lugnt begrava den funderingen om Hedinn

På ett sätt kan man säga attt det är min teori - ja
Men jag undrade mest om man kunde anta att det var den dolda rösten som räknas för fårulven i en lottning om Vampyren skulle lynchas eller om det just då är den öppna rösten som tas med i lottningen ?
Säger ju att jag vill veta om den tanken som Hedinn som fårulven är ens att fundera över
Bara om den öppna rösten är den som kan räknas i en sådan lottning bland de som röstat på vampyren är det ens möjligt
Är det den dolda rösten så kan jag lugnt begrava den funderingen om Hedinn
Men om nu @Hedinn var fårulven så hur skulle hon vetat vilken röst som skulle räknats utan att fråga LL och då borde LL ha informerat i tråden?

Nu har jag bara snabbt läst igenom leken idag och vill skriva vad jag tänker innan jag läser igenom den igen. Jag tänker som Lena att Hedinn kan vara Batheart och Hedinn med sina röständringar försökte rädda Bat. Att Hedinn sen röstade på Lena var i ett försök för att få Lena att förstå att Hedinn är Batheart. Hedinn är väl känd för konstiga hintar? :p

Men att avslöja att man tror att Batheart och Hedinn är samma person är något jag hade hoppats inte skulle bli avslöjat då det gynnar ulvarna.Men /nu säger jag kanske emot mig själv) det gör att Lena inte känns jätte ond då ulvarna troligen hade hållit det för sig själva och att Lena inte hade behövt säga det högt. Men däremot får dig mig att vilja fundera på Lenis som det kändes att hon ville gräva lite. Kan ha varit en ulv som försökte få info?

Sedan funderar jag över Q. Jag förstår inte varför pyskopaten skulle vilja bli utröstad och den teorin känns konstig då Q som ulv inte hade velat offra pyskopaten tidigt. Även Habina hängde på den teorin. Sedan kan jag hålla med Q om att Hedinns inlägg som hon tog bort såg konstig ut men jag tycker nog det är mäkligt att en god Q inte röstade där igår. Men jag vet att Q har svarat på varför hon inte gjorde det och jag måste läsa igenom leken lite noggrannare. Jag har bara stressat igenom texten via mobilen när jag satt på bussen och jag är inte kapabel att leka via mobilen.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar