Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jo jag fattar poängen men vad jag ville framföra är ju att ingen vet ju varken om Hedinn är god eller är Batheart, hade väl varit skillnad isåfall om det var klarlagt. Hon kan ju lika gärna vara ond även om jag personligen inte tror det med tanke på hur hon utmärkte sig igår i röstningen :D

Nej men det är ju så lekarna funkar. Man kan inte veta om man inte sitter på nån extra info. Det är ändå dåligt att bli mer eller mindre godförklarad tycker jag. Förut blev jag alltid käk tidigt eftersom det var svårt att få mig lynchad, så jag började försöka göra några misstänkta saker för att ulvarna inte skulle käka mig.

Verkar inte komma iväg till stallet riktigt än :angel:

Men funderar vidare om det är med dubbelnicken (som jag fortfarande inte riktigt greppat) Släppte ju det sen när jag dog i morse..
Men alla som har ett dubbelnick är iallafall på samma sida, det fattar jag ju men det innebär väl även specialrollerna som får info och har dubbelnick att det kommer flöda mer info i leken eller får dubbelnicken inte använda sig av den infon som specialrollen fått? Kanske en LL fråga @Blacksmithfarm ?

Men funderar vidare om det är med dubbelnicken (som jag fortfarande inte riktigt greppat) Släppte ju det sen när jag dog i morse..
Men alla som har ett dubbelnick är iallafall på samma sida, det fattar jag ju men det innebär väl även specialrollerna som får info och har dubbelnick att det kommer flöda mer info i leken eller får dubbelnicken inte använda sig av den infon som specialrollen fått? Kanske en LL fråga @Blacksmithfarm ?

Den enda infon som kunde gå mellan två dubbelnick var ju spioninfon (att spionen kunde välja att skicka till sitt dubbelnick) och den är ju nu död som du vet. Om lärlingen har siat med sitt ena nick så är det ju lite svårt att bortse från den informationen med sitt andra nick (om ni lärlnigen har två nick). Eller hur menar du?

Om lärlingen har siat med sitt ena nick så är det ju lite svårt att bortse från den informationen med sitt andra nick (om ni lärlnigen har två nick). Eller hur menar du?

Ja det var så jag menade.. typ lärlingen siar fio som är spion (om jag inte hade dött nu då alltså) lärlingen har även ett dubbelnick. Får man använda infon med sitt dubbelnick då.
Jag fattar ju oxå att dubbelnicket har samma info men frågan är om man får använda infon med båda nicken. Alltså föra fram infon i tråden. Nu kanske man inte vill avslöja sig på det viset men frågan gällde ju bara om det var tillåtet.

Ja det var så jag menade.. typ lärlingen siar fio som är spion (om jag inte hade dött nu då alltså) lärlingen har även ett dubbelnick. Får man använda infon med sitt dubbelnick då.
Jag fattar ju oxå att dubbelnicket har samma info men frågan är om man får använda infon med båda nicken. Alltså föra fram infon i tråden. Nu kanske man inte vill avslöja sig på det viset men frågan gällde ju bara om det var tillåtet.

Ja, det är tillåtet så länge man bygger det man för fram på teorier. Det blir ju jätteknepigt annars, särskilt om en ond är siad. Man måste ju få misstänka en man vet är ond liksom.

Det här med Hedinn - Batheart börjar ju bli lite tjatigt men jag tittar på röstningen. Jag fattar inte varför Hedinn skulle ändrat som hon gjorde bara för att hon var Batheart? Alltså jag tänkte den tanken direkt när Batheart röstade på Hedinn, men nu när jag tittar på röstningen så fattar jag inte? När Hedinn ändrade från Lenis till LenaH var det ju knappast för att rädda Batheart? Och Batheart själv verkade ju inte jätteinställd på att rädda sig eftersom hen röstade på Hedinn?

Stämmer som Niyama skriver. Man skulle kunna jämföra det med tvillingar fast de spelas av en spelare, om det blir klarare?

Jag har väl några som jag funderar lite mer på , men det kan lika gärna vara för att de syns och är aktiva och funderingarna behöver inte nödvändigtvis vara för att jag tror att alla är onda

Lenis , kanske mest för hennes röst på mig igår den kändes lite out Of the blue? Eller så har det med min röst på
Helium att göra. Jag reagerar lite på att lenis trycker på för att få LenaH att skriva exakt vilket scenario som får LenaH att tro att Hedinn är god. Känns lite lurvigt för mig faktiskt

Habina som verkar inte komma med så mycket egna tankar utan är snabbare med att haka i andras. Också lite misstänkt för mig. Med brasklappen att hon bara är Habina-ish

Quarter4ever. Oväntat tillbakadragen även om hon trummade på igår efter lynchen. Skulle hon göra det om hon var ond dock ? Frågetecken är väl det samlade omdömet för mig

Niyama kanske mest för att hon INTE sticker ut , och känns därför lite avvaktade. Att hon dividerar och resonerar och flörklarar kan hon nog göra oavsett sida skulle jag tro. Svårbedömd helt enkelt

Hedinn rejält på tapeten Igår och idag. Och det är klart skulle hon nu vara ond så är det tidernas grej att bli lite halvt om halvt godförklarad på det sätt som skett idag. Men det är nog inte där jag kommer lägga min röst idag , utifrån det som skett fram till nu iaf

Helium får en notering men bara för att jag fick en andraröst på mig för att jag röstat där. Behöver inte betyda något men som sagt en notering

Det här med Hedinn - Batheart börjar ju bli lite tjatigt men jag tittar på röstningen. Jag fattar inte varför Hedinn skulle ändrat som hon gjorde bara för att hon var Batheart? Alltså jag tänkte den tanken direkt när Batheart röstade på Hedinn, men nu när jag tittar på röstningen så fattar jag inte? När Hedinn ändrade från Lenis till LenaH var det ju knappast för att rädda Batheart? Och Batheart själv verkade ju inte jätteinställd på att rädda sig eftersom hen röstade på Hedinn?

Jag får nästan lust att rösta på Hedinn bara för att bli av med diskussionen... :p

Men jag begriper inte heller... Funderar på Q som tycker att jag hakar på andra, medan hon i mina ögon ändrar sig fram och tillbaka hela tiden gällande hedinns godhet/ondhet. :crazy:

Jag har väl några som jag funderar lite mer på , men det kan lika gärna vara för att de syns och är aktiva och funderingarna behöver inte nödvändigtvis vara för att jag tror att alla är onda

Lenis , kanske mest för hennes röst på mig igår den kändes lite out Of the blue? Eller så har det med min röst på
Helium att göra. Jag reagerar lite på att lenis trycker på för att få LenaH att skriva exakt vilket scenario som får LenaH att tro att Hedinn är god. Känns lite lurvigt för mig faktiskt

Habina som verkar inte komma med så mycket egna tankar utan är snabbare med att haka i andras. Också lite misstänkt för mig. Med brasklappen att hon bara är Habina-ish

Quarter4ever. Oväntat tillbakadragen även om hon trummade på igår efter lynchen. Skulle hon göra det om hon var ond dock ? Frågetecken är väl det samlade omdömet för mig

Niyama kanske mest för att hon INTE sticker ut , och känns därför lite avvaktade. Att hon dividerar och resonerar och flörklarar kan hon nog göra oavsett sida skulle jag tro. Svårbedömd helt enkelt

Hedinn rejält på tapeten Igår och idag. Och det är klart skulle hon nu vara ond så är det tidernas grej att bli lite halvt om halvt godförklarad på det sätt som skett idag. Men det är nog inte där jag kommer lägga min röst idag , utifrån det som skett fram till nu iaf

Helium får en notering men bara för att jag fick en andraröst på mig för att jag röstat där. Behöver inte betyda något men som sagt en notering

:rofl: Och där har jag listat ut vem du är. Men jag ska vara tyst, det gagnar ingen och jag avvaktar huruvida du (ni) är god eller ond. :p

medan hon i mina ögon ändrar sig fram och tillbaka hela tiden gällande hedinns godhet/ondhet. :crazy:
Jag ändrade mig så sett sent igår när jag kom på att det faktiskt fanns scenario som kunde förklara hedinns beteende även om hon var god , Var rikgtigt övertygad om det motsatta fram till dess
Sedan har hon hamnat i "troligt god , men kan vara ond" - facket
Det är väl inte att ändra sig hela tiden ( tycker jag då )
Jag följer vad jag tror mig komma fram till- får jag belägg för att det jag trodde kan vara fel då får man ändra tankebana.

Jag får nästan lust att rösta på Hedinn bara för att bli av med diskussionen... :p
Samma här. :o Jag orkar inte ens svara längre, folk får väl spekulera bäst de vill, men jag skulle gärna se lite andra diskussioner också för att slippa sitta och fundera i ensamhet på övriga spelare. :p

Samma här. :o Jag orkar inte ens svara längre, folk får väl spekulera bäst de vill, men jag skulle gärna se lite andra diskussioner också för att slippa sitta och fundera i ensamhet på övriga spelare. :p
Jag är nyfiken på vad du tycker om Lenis idag ? din sista röst landade ju där till slut ?

Jag tänker att @Hedinn och Batheart kan vara samma person. Då kan den ena spela High Chaparrall liksom.

Aha då är jag med. För den som undrar varför jag tryckte på ang detta så hade jag inte gjort det senare i leken men när man lutar åt att godförklara någon redan efter dag1 undrar jag gärna hur.

För övrigt ser jag inte alls Hedinn som godförklarad ang andra inlägg som kommit från bla Niyama. Jag tycker däremot Niy verkar anse att Hedinn känns god så är Hedinn ond lutar jag åt att Niy också är det.. hon är lite lagom snäll åt det hållet.

Nu har jag bara snabbt läst igenom leken idag och vill skriva vad jag tänker innan jag läser igenom den igen. Jag tänker som Lena att Hedinn kan vara Batheart och Hedinn med sina röständringar försökte rädda Bat. Att Hedinn sen röstade på Lena var i ett försök för att få Lena att förstå att Hedinn är Batheart. Hedinn är väl känd för konstiga hintar? :p

Men att avslöja att man tror att Batheart och Hedinn är samma person är något jag hade hoppats inte skulle bli avslöjat då det gynnar ulvarna.Men /nu säger jag kanske emot mig själv) det gör att Lena inte känns jätte ond då ulvarna troligen hade hållit det för sig själva och att Lena inte hade behövt säga det högt. Men däremot får dig mig att vilja fundera på Lenis som det kändes att hon ville gräva lite. Kan ha varit en ulv som försökte få info?
.

Men Hedinn röstade på mig till sist. Låter skumt att lägga en tillfällig röst på nån o sen ändra fram o tillbaka för att försöka få fram en högst oklar poäng..? Klart jag gräver, för övrigt. Men vore jag ond hade jag ju VETAT vilka som är goda så inte fasen behöver jag gräva då. Onödigt arbete. Hade jag varit ond o siktat in mig på lätt röst hade jag lätt kunnat jaga Hedinn pga skumt beteende, typ. Då hade jag def inte rotat i varför hon skulle kunna vara god.

• bumpo/ fio 2 nästan inga inlägg alls som bumpo och fio2 har jämt blivit henens ersättare Stört omöjligt att tro något alls så här långt
  • Derring-Do väldigt anonym så här långt och endast ett röstinlägg igår på Batheart efter att jag själv lagt en andra röst på Lenis innan, och därinnan hade IWNMG fått två tidiga röster på sig. Alltså behöver se mer av DD , men lite fundersam över henne är jag
  • Ferrari tja röstar på LenaH i DL1, och är iaf med och diskuterar Men kan vara vad som helst för mig just nu Trots att hon har en hel del inlägg känns det svårt att få grepp om henne
  • Giraffen ett av de anonyma nick som deltar , troligen en som har dubbelnick. Har inte skrivit något som fått mig att reagera så här långt. Vilket i sig inte behöver betyda något alls , det beror liksom på vem som har det nicket ;) röstade på ferrari i DL1
  • Habina Känns lite snabb att haka i andras tankar kanske? Hon följde snabbt med mig och hänvisar till mig dessutom och röstar dessutom på Lenis utifrån vad jag själv anfört . Hm kan vara en ulv som försöker glida med kanske? Genom att vara lite smidig mot mig ? eller så är hon god . Men kommer hålla ögonen på henne iaf, Ska läsa om vad hon skrivit också
  • Hedinn Tja Jag hade ju rätt allvarliga funderingar om henne som ond igår efter DL det måste jag medge , Men sedan sent igår kväll så kom en annan tanke för mig vilket jag faktiskt också skrev bland det sista jag gjorde igår kväll . Har idag nog lagt hedinn lite åt sidan
  • Helium också en anonym deltagare, i dubbel bemärkelse, Inte skrivit så mycket och röstar på habina igår , en sen röst som helt saknar betydelse för lynchen i det läget . Och kan ju vara en som inte vill fälla ett avgörande vare sig helium står på onda eller goda sidan. Så behöver helt klart se mera av teorier och tankar från henne
  • Itwasnotmeguys Ännu en med anonymt nick . Hade dåligt med tid igår och röstade med en uppenbar BUP.röst på helium fick sedan själv två snabba röster på sig , dels från batheart ( som vi nu vet var god ) och sedan av Lenis . Deltagit mer idag och verkar ha fastnat på fårulvens röst , vilken som skulle ha gällt i en lottning om den röstat på vampyren . Tror ju inte att IWNMG är fårulven själv dock- skulle knappast frågat så om en roll den själv har . Annars behöver jag se mer av tankar om övriga deltagare för att kunna tro något om vilket håll denna står
  • LenaH Känns ungefär som hon brukar när hon är god. Inte på min radar för stunden , även om jag var lite fundersam över henne igår pga felskrivningar i motiveringen , det är väl typ det jag har noterat på henne
  • Lenis Jag röstade på henne igår, och jag tror inte att jag fått svar på den ena saken jag reagerade på ? Hemlig / helium kan jag köpa att telefonen kan ha autocorrectat så det i sig är väl inte så utstickande . Men mer att inte ha koll på att hedinn faktiskt inte röstade först? finns kvar på min obslista för stunden iaf
  • Niyama har varit oväntat låg i sin profil , men kan givetvis bero på IRL Röstade först av alla på hedinn igår, och det är ju alltid svårt att få grepp om Niyama . Får vara ett frågetecken tills det kommit mer av teoriande av henna - och det behöver inte vara en fullständig genomgång av alla;) Bara lite mer helt enkelt
  • Petroleum ett anonymt nick som missade att rösta igår , men skriver senare att hon nog skulle lagt sin röst på hedinn ( för alla röständringar) Kan vara precis vad som helst- behöver se mera
  • quarter4ever det är jag det:D

Jag tycker det är ytterst skumt att du tycker det är så ulvigt av mig att skriva fel om när H lade sin röst? Det var ju jättetidigt oavsett o spelar ingen roll alls, jag konstaterade ju bara i princip att några röstat? Känns som du väljer att haka upp dig på något lätt. Det tycker jag är misstänkt eftersom det bara är onda som måste krysta fram förklaringar då de ju sitter med facit på hand.

Tänker likadant. Jag köper inte riktigt teorin även om det kan vara lite underligt strategispel som jag inte fattar.

Jag är nyfiken på vad du tycker om Lenis idag ? din sista röst landade ju där till slut ?
Har under dagen idag inte sett något jag tycker är direkt misstänkt, känns som hon kommit med lite mer teorier som inte bara går ut på att gå på de som misstänker henne, så hon är neutral för mig för tillfället.

Jag tycker det är ytterst skumt att du tycker det är så ulvigt av mig att skriva fel om när H lade sin röst? Det var ju jättetidigt oavsett o spelar ingen roll alls, jag konstaterade ju bara i princip att några röstat? Känns som du väljer att haka upp dig på något lätt. Det tycker jag är misstänkt eftersom det bara är onda som måste krysta fram förklaringar då de ju sitter med facit på hand.

jag tycker nog att det var skumt just för att jag tycker att det var konstigt att ta med något sådant som uppenbart inte stämde ? Att hedinn röstat först av alla, när hon de facto var nr 2?
Jag krystar inte fram förklaringar. jag noterar och vill få respons på mina funderingar - hur ska man annars få fram något ?
Jag kan absolut ha fel- men som sagt svar och reaktioner kan ge lite mer kött på benen så det är ju bra om det kommer sådana:)

Jag tycker däremot Niy verkar anse att Hedinn känns god så är Hedinn ond lutar jag åt att Niy också är det.. hon är lite lagom snäll åt det hållet.

Men va? Skulle jag som ond typ hålla min ulvkollega om ryggen? Sen anser jag ingenting om Hedinn, hon och jag brukar oftast ha liknande tankar om det som sker i leken men det säger ingenting om hennes roll. Igår fick jag tanken om att hon var Batheart men idag när jag tittar på röstningen efter alla diskussioner så är jag inte lika säker.

jag tycker nog att det var skumt just för att jag tycker att det var konstigt att ta med något sådant som uppenbart inte stämde ? Att hedinn röstat först av alla, när hon de facto var nr 2?
Jag krystar inte fram förklaringar. jag noterar och vill få respons på mina funderingar - hur ska man annars få fram något ?
Jag kan absolut ha fel- men som sagt svar och reaktioner kan ge lite mer kött på benen så det är ju bra om det kommer sådana:)

Men hur svårt ska det vara att förstå att jag bara läste fel, det var ju inte särskilt viktigt? Hur många gånger ska jag liksom skriva det? :p du skriver fortfarande inte alls varför det vore ulvigt och det är DET jag funderar på. Varför skulle jag läsa slarvigare som ulv då när man verkligen vill vara smidig?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar