Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag blev hastigt och lustigt utbjuden på middag och är inte säker på om jag hinner in före DL.
Med tanke på hur många inlägg jag klämt ur mig så måste jag säga att jag inte lyckats hitta något jätteskumt hos någon ännu. Närmast kommer Iwnmg som jag tycker resonerar väldigt märkligt om fårulvens dolda röst kontra vampyren (som ju redan är DÖD! ;)) och det känns mest som om det teorias för teoriandets skull.

Därför: LenaH röstar på Itwasnotmeguys

Jag är klart öppen för att ändra min röst om någon gräver fram nåt bättre under kvällen men ville lägga en säkerhetsröst nu.

jag skulle gärna vilja se mer av ffa
@Derring-Do
@Ferrari
@Helium
@petroleum
@Giraffen

känns som de är svårast att få grepp om
Andra kanske har skrivit lika lite/ mindre men där finns det iaf något att ta på, för att de skrivit lite mer om vad de tycker om andra deltagarna och/ eller haft funderingar i leken
Sedan är det svårt med dubbelnick det hajar jag ;)

men som sagt lite mer att gå på vore bra :)

jag skulle gärna vilja se mer av ffa
@Derring-Do
@Ferrari
@Helium
@petroleum
@Giraffen

känns som de är svårast att få grepp om
Andra kanske har skrivit lika lite/ mindre men där finns det iaf något att ta på, för att de skrivit lite mer om vad de tycker om andra deltagarna och/ eller haft funderingar i leken
Sedan är det svårt med dubbelnick det hajar jag ;)

men som sagt lite mer att gå på vore bra :)
Tycker du förresten att henne där itwasnotmeguys om jag nu kom ihåg hele namnet rätt, har du fått grepp om hen?

Tycker du förresten att henne där itwasnotmeguys om jag nu kom ihåg hele namnet rätt, har du fått grepp om hen?
grepp och grepp. Men hen har ju i alla fall inkommit med tankar om vissa deltagare och visar på så sätt lite hur hen tänker
och det är precis det jag efterlyser hos er fem jag taggade - Något som kan visa hur ni resonerar , eller vart ni har era misstankar

Jag tycker det är väldigt svårt att teoria om folk som inte "syns" (och det ska komma från mig) men, det ger ju inget för någon att jag skriver "användarnamn-behöver se mer" ? Min stil är nog inte riktigt det här att göra listor och skriva om varje användare.. Nåja, det kommer väl nått tids nog :)

Jag tycker det är väldigt svårt att teoria om folk som inte "syns" (och det ska komma från mig) men, det ger ju inget för någon att jag skriver "användarnamn-behöver se mer" ? Min stil är nog inte riktigt det här att göra listor och skriva om varje användare.. Nåja, det kommer väl nått tids nog :)
Man behöver inte göra om alla - men något

Tex vem har du reagerat på så här långt och varför?

Men det behöver du ju absolut inte :) Jag gör det, men lika mycket för min egen del som för att redovisa för andra hur jag tänker. Få ihop det liksom. Men det är ju många som skrivit rätt mycket så några har du väl nån tanke om åt nåt håll? Jag tycker också det är supersvårt så här tidigt, och i vissa lekar är det svårt hela vägen, och det blir inte lättare när flera är rutinerade rävar som kan köra strategier. Men det enda man kan göra är ju att köra på med det lilla man har :)

Habina röstade jag på igår mest i brist på andra misstänkta och jag fick bråttom. Jag tycker fortfarande det är konstigt att Lenis felskrivning fick så mycket uppmärksamhet trots att jag också reagerade på det :cool:
Uppmärksamheten på Hedinn/Batheart har tagit stor plats i dag om den teorin stämmer har vi en god i Hedinn. LenaH känns som hon gräver efter ulvar. quarter4ever verkade jaga Hedinn en del men har svängt nu vet inte om det säger något om hennes roll ändå. Kanske misstänksamt att hon ångar på på sitt spår men sen svänger när andra protesterar. Kan också vara ett gott tecken att hon tar in vad andra skriver :confused: Derring-Do har inte synts till i dag och har bara skrivit 2 inlägg varav det ena var rösten på Batheart som kändes lite lätt, smyger med eller tidsbrist :confused:

Som jag skrev innan, jag släpper det. Du kanske inte minns det du skrivit till mig i lekar innan och då förstår jag om det kom out of the blue, det var my bad att låta grinig, det var onödigt och det ska inte upprepas :) Sorry!! Nu kör vi, du får hacka sönder mina teorier allt du vill, de är inget vidare idag känner jag :o

Ok, jo jag minns lekarna vi varit med i tillsammans och jag minns att jag brukar tycka du spelar skumt och du brukar tycka detsamma om mig. Det är ju en sak men jag brukar verkligen inte vara otrevlig. Det är flera jag ofta tycker spelar skumt och det brukar jag försöka ha med i beräkningen, det vore ju lite tjatigt att alltid rösta på samma person för det (och meningslöst eftersom den knappast alltid är ond). q4 brukar jag ibland inte ens fatta vad hon skriver men det är mest normalläget, säger inget om hennes roll. Dock tar jag ju upp och ifrågasätter det jag reagerar på.

Ok, jo jag minns lekarna vi varit med i tillsammans och jag minns att jag brukar tycka du spelar skumt och du brukar tycka detsamma om mig. Det är ju en sak men jag brukar verkligen inte vara otrevlig. Det är flera jag ofta tycker spelar skumt och det brukar jag försöka ha med i beräkningen, det vore ju lite tjatigt att alltid rösta på samma person för det (och meningslöst eftersom den knappast alltid är ond). q4 brukar jag ibland inte ens fatta vad hon skriver men det är mest normalläget, säger inget om hennes roll. Dock tar jag ju upp och ifrågasätter det jag reagerar på.

Jo men det är samma här, jag tycker alltid att quarter spelar skumt exempelvis (och jag tycker alltid att Sasse verkar god fast hon ofta varit ond..) så det är ju lite så :) Klart du ska ifrågasätta mig om du känner för det, och jag kommer också bemöta det.

Jag skrev att jag nog hade röstat på Hedinn igår (tycker det är svårt att säga i efterhand) men just för att det var första DL och hon ändå gjorde något skumt. Idag tycker jag inte att det är så skumt att det är värt en röst, och några har en teori om varför hon kanske gjorde så.
Niyama tycker jag är saklig som vanligt och det säger ju tyvärr inget om vilken sida hon tillhör. Hon stack ut lite med att lägga första rösten DL1 men jag tror nog hon kan göra det oavsett sida.
Lenis är som jag förstått det en gammal räv, har dock inte spelat med henne tidigare tror jag. Lite slarv från hennes sida har fått en del att reagera, själv vet jag inte vad jag ska tycka. Man kan ju slarva både som ond och som god. Men visst får det mig att reagera lite, ulvar kan ju faktiskt ha en tendens att slarvläsa lite.
Q verkar skriva lite mindre än vanligt vilket får mig att höja lite på ögonbrynen men hon kommer säkert snart ikapp. I övrigt så röstade hon i tid och hon har kommit med teorier och frågat ut Hedinn.
LenaH, tja henne kan jag aldrig läsa om hon är ond eller god. Jag tycker att hon spelar likadant oavsett :p

Jag sitter och funderar lite på allt som kan ske i bakgrunden idag
Förhoppningsvis har vi ett spöke som kan pma en röst till LL, och då har ju spöket någon att dividera med också, det blir alltid lite lättare som god när man inte spelar själv (även om det i denna leken finns de som spelar med sig självX2)
Häxan bör ha valt någon att förhäxa inatt så dens röst inte räknas i dagens lynch.
Med lite tur så har häxan dubbelnick så det iaf vet om en annan god som den inte ska förhäxa, med ytterligare lite tur så kan den ha lyckats förhäxa en ond, men rent antalsmässigt är det ju större risk att den förhäxat en god :crazy:
Fårulven kan lägga sin dolda röst på precis vem som helst som är god och lär ju inte vara rädd för att avslöja sig i spioninfon nu när spionen inte ens fick första skicket .

Så det känns som ungefär precis vad som helst kan hända i denna röstningen oavsett hur det ser ut när DL-riden är ute :idea:

Är många jag skulle vilja se mer ifrån. Känner mig dessutom lite energilös så har gått tillbaka och läst vad som skrivits innan jag kom in idag men det jag funderade på var redan bemött och jag tycker inte det sa så mycket.

Alltså. Jag borde inte leka ulvlekar när jag är en sån person irl som bara vill tro gott om folk. Har försökt läsa ikapp dom sista sidorna. Och känner mig om möjligt ännu mer förvirrad.

Q4 går på i vanlig anda, men känns inte riktigt lika galen som hon brukar vara så därför får jag en känsla av att hon vill ligga lågt av någon anledning.

Bumpo har blivit Fio. Välkommen tillbaka till leken @fio! Största fördelen där var väl att Bumpo inte skrev något under gårdagen så det blir inte lika förvirrande.

Lena lanserar en teori om att Batheart är Hedinn. En logisk teori som jag hoppas stämmer då många nu håller Hedinn lite åt godare hållet. Men, det kanske är ett spel? Tanken slog mig precis. Fast det skulle innebära att både Lena och Hedinn sitter i lyan. Hedinn snurrar runt och röstar massa gånger, Bat åker och när många blickar riktas mot Hedinn så kommer Lena på att dom kan låtsas skapa en teori om att Batheart är Hedinns andra nick.

Det enda som faller där dock är väl att någon borde protesterat. Så jag svamlar antagligen.

Fortsätter lite mer.

LenaH har jag som vanligt svårt att få grepp om. Hon brukar inte skydda sina kollegor och är väldigt vettig oavsett roll så ja. Kanske bara är önsketänkande från min sida att jag hoppas att hon är god.

Niyama har skrivit en hel del men har inte hittat något som fått mig att reagera. Verkar lite spänt mellan henne och Lenis. Och då kommer jag in på Lenis. Hon har hamnat lite i oväder pga felskrivningar och slarv. Någon skrev något om att det känns ludet att inte ha full koll då onda lusläser mer än goda eftersom dom inte behöver leta. Jag tror det är svårt att bedöma någon på dom grunderna öht.

Derringdo har jag bara sett ett fåtal inlägg från. Så där kan jag inte uttala mig alls.

Jag sitter och läser igenom leken. Jag tar tillbaka att jag tycker Lenis gräver om info om Hedinn för att ta reda på ev dubbelnick. Efter ha läst det ännu en gång så tycker jag Lenis mest känns förvirrad.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar