Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja alltså, jag känner lite som @Niyama att jag "diskuterat klart" med de som varit aktiva under dagen om dagens ämnen, men några saknas ju helt och hållet vilket försvårar det hela, kan ju mycket väl gömma sig ulvar där.

Det lockar mig lite att rösta på någon med minimal aktivitet just nu, mest för att LL ska slippa kicka fler och det är roligare med folk som åtminstone kan vara lite aktiva så man har en chans att bilda sig en uppfattning. Men å andra sidan blir en sån röst från mig rätt intetsägande för övriga i leken, och det är trots allt en timme kvar till DL, någon kanske hinner komma in.

Så jag lägger en röst nu, efter det jag upplevt som mest misstänkt idag. Jag har inte riktigt hängt med i @quarter4ever s tankar (kanske inget ovanligt, men ändå) och jag upplever det som att jag aldrig fick någon ordentlig förklaring på varför hon fastnade på att jag skulle vara psykopat och därför försöka bli utröstad.

Hedinn röstar på quarter4ever

Jag tänker fortsätta med den nya vanan jag började med i förra leken och rösta i god tid
Och det vanskliga med det är ju att man inte hinner få svar av alla man kanske vill veta något från Men kommer det fram något så får jag väl ändra rösten helt enkelt istället

Men baserat på det hela tom hit idag så här långt så tänker jag så här :
Lenis kanske ändå har svarat på ett sätt som fått mina misstankar att sjunka något där . Jag har inte lekt mer än en gång med henne så har ingen direkt uppfattning om hur hon är som spelare dock
Habina är jag ambivalent till, men inget har ökat misstankarna mot henne för min del. Kanske lite mindre än igår till och med hon kan faktiskt vara precis vad som helst
LenaH vill jag ju verkligen ska vara god , men tänker att hon inte riktigt hunnit leta efter ulvar så som man brukar se henne göra Det känns som så i alla fall , och hon skrev ju att hon blev bortbjuden hastigt och lustigt så .....
hedinn Ja antingen är hon god eller så är hon ond:idea: lysande slutledningsförmåga -eller hur @Niyama:D Det som talar mest för att teorin LenaH lanserat att hedinn bör vara god ör ju att det inte kommii så många invändningar mot det , Batheart var ju mest troligt ett ducbbelnick så den som har det borde ju kanske vara rätt misstänksam mot LenaH+hedinn om teorin var fel?
Niyama är det inte lätt att veta vart man har-hon lurade mig förra leken när hon var ond, så tänker inte ta det för givet att hon är god bara för att det kan se så ut
Ferrari kommer med lite inlägg precis innan jag ska posta och av det hon skriver så är det inget jag reagerar på hittills (har läst till hennes inlägg #399)
Dubbelnicken har alla kommit med lite mer tankar sedan jag efterlyste det , och iofs så talar sannolikheten för att någon av dem borde vara ond , för inte har väl LL satt ALLA med dubbelnick på goda sidan :idea:. Men hittar ingen som direkt känns superskum där som verkligen får mig att höja på ögonbrynen
Så det lämnar mig med
Derring-Do som även om hon har tidsbrist(? har inte sett att hon skrivit något särskilt i den vägen dock- men det hindrar ju inte att hon ändå kan ha det)
Det som dock bekymrar mig mera med henne är att hon inte kommer med iaf något litet litet som kan föra leken framåt? Hon har ju aldrig varit ond innan så kanske är det det hon är nu ?

Och jag vet att hon inte hunnit komma in än , men tills dess så får det bli så här Kan alltså mycket väl tänka mig att ändra rösten om

quarter4ever röstar på Derring-Do då jag tror att hon flyger under radarn helt enkelt mao är en ulv som gör allt för att inte märkas

Men Derring-Do kanske är jätteaktiv med sitt dubbelnick :rofl: Nä jag fattar varför dubbelnicken inte är så aktiva, dels kanske för att dom inte vill bli avslöjade och dels att det är svårt nog med sitt eget nick i detta läget.

Det känns ännu svårare idag på något sätt, det har inte hänt mer än Hedinn - grejen som känns rätt uttjatad nu. Sen håller jag med Giraffen att Lenis känns förvirrad men är det tillräckligt för att bli misstänkt, njae det tycker jag nog inte.. Ska läsa vidare och se om jag kan komma upp med en teori strax.

Men Derring-Do kanske är jätteaktiv med sitt dubbelnick :rofl: Nä jag fattar varför dubbelnicken inte är så aktiva, dels kanske för att dom inte vill bli avslöjade och dels att det är svårt nog med sitt eget nick i detta läget.

Eller så är DD den riktiga Batheart och då förklarar det ju varför ingen har protesterat mot Lenas teori om Hedinn. Tåls att tänkas på.

Ja alltså, jag känner lite som @Niyama att jag "diskuterat klart" med de som varit aktiva under dagen om dagens ämnen, men några saknas ju helt och hållet vilket försvårar det hela, kan ju mycket väl gömma sig ulvar där.

Det lockar mig lite att rösta på någon med minimal aktivitet just nu, mest för att LL ska slippa kicka fler och det är roligare med folk som åtminstone kan vara lite aktiva så man har en chans att bilda sig en uppfattning. Men å andra sidan blir en sån röst från mig rätt intetsägande för övriga i leken, och det är trots allt en timme kvar till DL, någon kanske hinner komma in.

Så jag lägger en röst nu, efter det jag upplevt som mest misstänkt idag. Jag har inte riktigt hängt med i @quarter4ever s tankar (kanske inget ovanligt, men ändå) och jag upplever det som att jag aldrig fick någon ordentlig förklaring på varför hon fastnade på att jag skulle vara psykopat och därför försöka bli utröstad.

Hedinn röstar på quarter4ever

Hm jag tyckte att jag förklarade (men kanske inte bra nog då)
Tar det igen;
Jag trodde helt klart att du satt i lyan med de felposterna du gjorde,
Jag hann ju och se vad du skrev i det första, men hann inte att citera det då jag också höll på med röstlistor
När jag skulle citera så stod det bara felpost , men ser direkt efter DL tiden gått ut att LenaH hunnit få med det ( jag såg inte LenaHs citering innan tiden var slut faktiskt)
Hann helt enkelt inte ändra röst innan tiden var inne!
Däremot så reagerade jag ju väldigt på det í eftersnacket Och den onda roll som fick mig att tro att du kunde ha en agenda att faktiskt gå in för att bli utröstad var just psykopaten. Så fastnade lite i den tanken där. (edit alltså röständtingarna var det som fick mig att tro att du ville bli utröstad- sedan var den enda onda rollen jag ens kunde tro kunde ha något att vinna på det öht var psykopaten. Som sagt var övertygad om att du var ond med den felposten!)
Och jag funderar nu på den första felposten kan ju stämma att du ville bli utröstad om du nu hade batheartnicket också
Men du hade ju en felpost till som kom 21.20 (jag gick tillbaka och tittade efter nu)så den stämmer ju inte alls med det scenariot när jag tänker efter :idea:
hm

Närmast kommer Iwnmg som jag tycker resonerar väldigt märkligt om fårulvens dolda röst kontra vampyren (som ju redan är DÖD! ;)) och det känns mest som om det teorias för teoriandets skull.

Jag tycker det här är ovanligt svagt för att vara LenaH. Tanken om fårulvens dolda/öppna röster var väl inte så märklig egentligen, alltså att det känns rimligt att fundera på om fårulven haft med i beräkningen att kanske inte vilja rösta på en god som kan vara magikern. Nu var det väl så att den öppna rösten inte skulle räknas med där ändå, men tanken är väl inte så underlig?

Eller så är DD den riktiga Batheart och då förklarar det ju varför ingen har protesterat mot Lenas teori om Hedinn. Tåls att tänkas på.

Derring Do har ju inte varit inne i dag överhuvudtaget så det kan ju stämma, dock tror jag ju inte att DD skulle protestera mot det? Varför liksom?

Eftersom jag behöver lägga barn och mata min yngste så får jag nog slänga in en röst utifall om att.

Ferrari röstar på Quarter4ever
Just då hon inte känns lika på som vanligt vilket känns lite som att hon inte försöker dra till sig uppmärksamhet. Sen tycker jag hon svalde Lenas teori om Hedinn lite enkelt även om det är en vettig teori. Och nu hennes röst på DD som också känns rätt enkel. Inte riktigt ala Q-style.

Jag tycker det här är ovanligt svagt för att vara LenaH. Tanken om fårulvens dolda/öppna röster var väl inte så märklig egentligen, alltså att det känns rimligt att fundera på om fårulven haft med i beräkningen att kanske inte vilja rösta på en god som kan vara magikern. Nu var det väl så att den öppna rösten inte skulle räknas med där ändå, men tanken är väl inte så underlig?
Jag håller nog med Lena där faktiskt, reagerade också på att det verkade ta upp stor del av tankarna hos Iwnmg, vilket ju kändes lite i onödan.

Jag ber tusen gånger om ursäkt för att jag inte skrivit något, planen var att jag skulle ha gott om tid ikväll, men det kom annat emellan. Nu har jag precis hunnit skumma igenom leken och ska försöka skriva något.
Vill @quarter4ever rösta ut mig för brist på aktivitet så har jag väl iofs förtjänat det, men det vore ju bättre att rösta ut en ulv. ;)

Jag måste rösta, för jag är rädd att jag kommer fastna i bsf (alltså inte blacksmithfarm :p ) och inse att klockan är 21 för sent.

Efter mycket funderande väljer jag att rösta på den som jag öht inte tycker jag fått något grepp om.

Habina röstar på giraffen

Derring Do har ju inte varit inne i dag överhuvudtaget så det kan ju stämma, dock tror jag ju inte att DD skulle protestera mot det? Varför liksom?

För det känns rätt logiskt att åtminstone argumentera emot en sån teori om det är ens egna nick.

Jag håller nog med Lena där faktiskt, reagerade också på att det verkade ta upp stor del av tankarna hos Iwnmg, vilket ju kändes lite i onödan.

Ja jo, men jag tror ju det är ganska typiskt för den spelaren :angel:. Tanken skulle dock kunna vara intressant längre fram, i alla fall så pass att det var vettigt att reda ut vad som gällde.

Jag skulle också behöva rösta nu och jag tycker som sagt det är jättesvårt. Vet inte om jag är inne vid DL.
Jag tycker att Q röstar lite väl rätt på DD, och dessutom köpte hon ganska snabbt LenaH´s teori men nog brukar hon väl tjöta på lite mer innan hon bestämmer sig för att "tro" på något. Kändes som att hon gav sig "lätt" för att vara Q.
petroleum röstar på quarter4ever

Lenis röstar på Derring-Do

Det stör mig lite att jag ser att q4e lagt samma med ungefär samma tanke som jag hade, men det kanske är ett bra tecken. Min teori finns i mitt längre inlägg ett par sidor bakåt, men i princip har jag rätt lite att gå på vilket gör DD svårbedömd, rösten lades på en bekräftat god i DL1, och ingen annan har stuckit ut så pass rejält att jag vill skicka ut en aktiv- de har jag iaf lättare att hålla koll på framöver. Känns taskigt om DD är oskyldig o bara haft ont om tid, men det är det bästa jag förmår just nu.

Ja jo, men jag tror ju det är ganska typiskt för den spelaren :angel:. Tanken skulle dock kunna vara intressant längre fram, i alla fall så pass att det var vettigt att reda ut vad som gällde.
Jo, det tror ju jag också, men det är ändå något jag reagerat på.

DL 2
18:35 LenaH röstar på Itwasnotmeguys
20:11 Hedinn röstar på quarter4ever
20:15 quarter4ever röstar på Derring-Do
20:28 Ferrari röstar på quarter4ever
20:30 Habina röstar på Giraffen
20:39 petroleum röstar på quarter4ever
20:40 Lenis röstar på Derring-Do

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar