Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Niyama kanske mest för att hon INTE sticker ut , och känns därför lite avvaktade. Att hon dividerar och resonerar och flörklarar kan hon nog göra oavsett sida skulle jag tro. Svårbedömd helt enkelt

Vad menar du med att jag inte sticker ut? Igår tycker jag ju att jag stack ut genom att lägga första rösten med värdelös motivering för att få igång leken. Alltså, det skulle jag kunna göra oavsett roll men det känns lite märkligt att du anser att jag inte sticker ut.

Men hur svårt ska det vara att förstå att jag bara läste fel, det var ju inte särskilt viktigt? Hur många gånger ska jag liksom skriva det? :p du skriver fortfarande inte alls varför det vore ulvigt och det är DET jag funderar på. Varför skulle jag läsa slarvigare som ulv då när man verkligen vill vara smidig?
Det är min erfarenhet att ulvar kan råka vara lite slarviga faktiskt just med små detaljer när de skriver och läser just för att de har facit ( i alla fall så sett att de vet vilka som är onda och goda )

Men hur svårt ska det vara att förstå att jag bara läste fel, det var ju inte särskilt viktigt? Hur många gånger ska jag liksom skriva det? :p du skriver fortfarande inte alls varför det vore ulvigt och det är DET jag funderar på. Varför skulle jag läsa slarvigare som ulv då när man verkligen vill vara smidig?

Har ju hänt att ulvar slarvat (eftersom de ändå vet vilka som är onda). Det är ju också ganska vanligt att bli misstänkt för. Nu kan ju även goda läsa fel, men jag fattar inte varför du tycker det är så konstigt att du blir misstänkt när du lyckades få in två grejer som var totalfel i ditt inlägg? Jag tycker din reaktion på detta är skummare än att du skrev fel.

Vad menar du med att jag inte sticker ut? Igår tycker jag ju att jag stack ut genom att lägga första rösten med värdelös motivering för att få igång leken. Alltså, det skulle jag kunna göra oavsett roll men det känns lite märkligt att du anser att jag inte sticker ut.
Ja så sett har du en poäng. Men annars upplevde jag dig lite tillbakadragen igår och fram till jag skrev min lilla sammanfattning så hade jag helt enkelt ingen annan uppfattning om dig så här långt. Det kan ju ändra sig under kvällen men svårbedömd är du ( för mig ) Dvs du kan vara precis vad som helst

Har ju hänt att ulvar slarvat (eftersom de ändå vet vilka som är onda). Det är ju också ganska vanligt att bli misstänkt för. Nu kan ju även goda läsa fel, men jag fattar inte varför du tycker det är så konstigt att du blir misstänkt när du lyckades få in två grejer som var totalfel i ditt inlägg? Jag tycker din reaktion på detta är skummare än att du skrev fel.

Går som i alla lekar inte att vinna när jag diskuterar med dig eftersom du alltid kommer fram till att du inte gillar det jag skriver oavsett om jag sedan visar mig vara siare o ha haft rätt all along.. Så enligt dig får jag inte ifrågasätta teorier mot mig för då är DET ulvigt även om teorin sig är rätt kass?
Det går ju liksom inte att vinna mot dig då. Men rösta på mig för all del så får vi se att du har lika fel som alltid! Be my guest.

Instämmer! (Ja jag struntar i om det ser ut som jag bara hakar på andras tankar).

Sedan @Lenis är niyama en av de sista jag skulle tro håller kollegor om ryggen. :p

Men va? Skulle jag som ond typ hålla min ulvkollega om ryggen? Sen anser jag ingenting om Hedinn, hon och jag brukar oftast ha liknande tankar om det som sker i leken men det säger ingenting om hennes roll. Igår fick jag tanken om att hon var Batheart men idag när jag tittar på röstningen efter alla diskussioner så är jag inte lika säker.
@Lenis Som Niyama skriver här så brukar vi tänka och spela lite på samma sätt i ulvlekar, därav att vi ofta håller med varandra. Det säger inte ett skit om våra roller, förra leken höll jag med Niyama genom hela leken, som exempel, då var hon jätteond och jag jättegod.

Jag misstänker helt enkelt inte någon utan att jag har anledning för det (det betyder dock inte att jag tror att personen i fråga är god eller litar på den) och Niyama brukar spela på samma sätt.

Går som i alla lekar inte att vinna när jag diskuterar med dig eftersom du alltid kommer fram till att du inte gillar det jag skriver oavsett om jag sedan visar mig vara siare o ha haft rätt all along.. Så enligt dig får jag inte ifrågasätta teorier mot mig för då är DET ulvigt även om teorin sig är rätt kass?
Det går ju liksom inte att vinna mot dig då. Men rösta på mig för all del så får vi se att du har lika fel som alltid! Be my guest.

Eh va? Precis som du skriver teorier så skriver jag teorier. Vilken trist ton du har.

Oj, det där kändes ju lite onödigt. Är det inte bättre att acceptera att man har olika spelsätt och tycker olika saker är misstänkta? Alla måste ju få ha sin egen åsikt och teoria på sitt sätt.

För mig är det också misstänkt med slarv, just för att ulvar ofta inte lusläser allt på samma sätt som de som försöker hitta onda. Med det inte sagt att goda kan slarva, det har jag själv gjort som god. Precis som att jag tycker det är något misstänkt att fokusera på att gå på de som misstänker/ifrågasätter en själv snarare än att svara sakligt på frågor och försöka hitta onda bland andra.

Men jag vill också minnas, även om det var längesen jag spelade med dig, att vi inte brukar tänka likadant och ha samma åsikter, så därför försöker jag att inte lägga alltför stor vikt vid det nu.

Oj, det där kändes ju lite onödigt. Är det inte bättre att acceptera att man har olika spelsätt och tycker olika saker är misstänkta? Alla måste ju få ha sin egen åsikt och teoria på sitt sätt.

Så är det verkligen! Detta gällde något helt annat. Men vi lämnar d tycker jag :)

I övrigt så har jag skrivit om betydligt fler och teoriat mer än flera andra så jag håller inte med om att jag bara skulle gå på de som misstänker mig. Att det skrivits mycket om Hedinn är ju inte direkt ngt jag är ensam om även om hon röstade (bland annat) på just mig.

Jag tycker nog också att det är lite misstänkt med slarv, även om jag själv slarvat och blivit lynchad för det när jag varit god och det är ju inte heller speciellt kul. Men när det inte finns jättemycket att gå på så är det ju lätt att bli misstänkt för slarv, skrivfel osv.

Och hörni vi kan väl hålla en trevlig ton i leken, annars blir det inget roligt att leka.

Så är det verkligen! Detta gällde något helt annat. Men vi lämnar d tycker jag :)

Vad gällde det då? Jag skrev att jag tycker din reaktion känns skummare än felskrivningen och du högg som en kobra pga det inlägget? Jag tyckte det var kul att du är med igen, men nu känns det ärligt talat inte så kul eftersom ditt påhopp kändes mer personligt än som svar på teorier.

Försöker skriva lite mer här i god tid innan DL även om det lär hända mycket framöver som kan få mig att ändra mig:

bumpo-fio2: Inte skrivit så mkt sedan nya rollen, men himla kul det blev ersatt iaf. Har ingen uppfattning där än.

derring-do: Känns väldigt under radarn. Röstade på bat som ju var god. Är mer åt misstänkt än åt god-hållet än så länge men får se vad hen skriver ikväll.

Ferrari: Jaa.. svår! Skrivit lite men inget jag fått upp ögonen för riktigt.

Giraffen: Även här har jag dålig koll. Hen tycker att jag gräver lite och det är väl en acceptabel sak att fundera över, även en del andra funderingar jag kan köpa. Är lite nollställd för mig so far..

Habina: Skrev om fio strax innan hon blev käkad om jag antecknat rätt, det kändes av nån anledning lite gott för min dela varför skriva neg om nån som man tänker käka som är god liksom.. Funderar mkt över psykopaten och det känns inte heller särskilt ulvigt i min bok.

Hedinn: Skrev ju om det här med "andra scenarion" ang sin roll o ja jag är fortfarande inte klar över den hinten. Var tveksam till att nån ond alls röstat på bat o det fattade jag inte heller. Rösthoppandet är redan väldigt omdiskuterat. För mig känns hon som ett observandum men inte mer i dagsläget.

Helium: Ehm har jag nog missat rätt mycket.. får läsa igen återkomma i separat inlägg.

Iwnmg: Skriver mest om olika roller o regler. Tycker det känns som ett safe sätt att få många inlägg och synas men utan att provocera/få blickarna på sig.

LenaH: Korta koncisa inlägg. Svårvärderad som flera andra..

Niyama: Aktiv, håller inte med den som skrev att hon inte sticker ut för lägger man förstarösten gör man ju automatiskt det. Jag håller helt med om en del hon skriver o annat inte alls men det är som det kan vara. Jag kan ändå köpa argumentet mot mig ang slarvigheten även om jag inte håller med.

Petroleum: Här har jag heller ingen direkt uppfattning än, hoppas på mer teoriande :)

quarter: aktiv som vanligt. Jag har supersvårt att läsa henne vet jag sen förr men hon har inte skrivit så mkt som jag reagerat på så har henne som nollställd just nu.

Vad gällde det då? Jag skrev att jag tycker din reaktion känns skummare än felskrivningen och du högg som en kobra pga det inlägget? Jag tyckte det var kul att du är med igen, men nu känns det ärligt talat inte så kul eftersom ditt påhopp kändes mer personligt än som svar på teorier.

Som jag skrev innan, jag släpper det. Du kanske inte minns det du skrivit till mig i lekar innan och då förstår jag om det kom out of the blue, det var my bad att låta grinig, det var onödigt och det ska inte upprepas :) Sorry!! Nu kör vi, du får hacka sönder mina teorier allt du vill, de är inget vidare idag känner jag :o

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar