Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nu har jag bara snabbt läst igenom leken idag och vill skriva vad jag tänker innan jag läser igenom den igen. Jag tänker som Lena att Hedinn kan vara Batheart och Hedinn med sina röständringar försökte rädda Bat. Att Hedinn sen röstade på Lena var i ett försök för att få Lena att förstå att Hedinn är Batheart. Hedinn är väl känd för konstiga hintar? :p

Men att avslöja att man tror att Batheart och Hedinn är samma person är något jag hade hoppats inte skulle bli avslöjat då det gynnar ulvarna.Men /nu säger jag kanske emot mig själv) det gör att Lena inte känns jätte ond då ulvarna troligen hade hållit det för sig själva och att Lena inte hade behövt säga det högt. Men däremot får dig mig att vilja fundera på Lenis som det kändes att hon ville gräva lite. Kan ha varit en ulv som försökte få info?

Sedan funderar jag över Q. Jag förstår inte varför pyskopaten skulle vilja bli utröstad och den teorin känns konstig då Q som ulv inte hade velat offra pyskopaten tidigt. Även Habina hängde på den teorin. Sedan kan jag hålla med Q om att Hedinns inlägg som hon tog bort såg konstig ut men jag tycker nog det är mäkligt att en god Q inte röstade där igår. Men jag vet att Q har svarat på varför hon inte gjorde det och jag måste läsa igenom leken lite noggrannare. Jag har bara stressat igenom texten via mobilen när jag satt på bussen och jag är inte kapabel att leka via mobilen.
Jag tänkte rätt länge på om jag skulle skriva det i tråden men kom på att ulvarna ju redan känner till vilka som är goda eftersom vi inte har onda utanför i leken. :)

Jag tänkte rätt länge på om jag skulle skriva det i tråden men kom på att ulvarna ju redan känner till vilka som är goda eftersom vi inte har onda utanför i leken. :)
Jo men jag tänker att om någon tydligt blir godförklad så är den personen extra utsatt för käk och svårare för ulvarna att få misstänkt.

Men om nu @Hedinn var fårulven så hur skulle hon vetat vilken röst som skulle räknats utan att fråga LL och då borde LL ha informerat i tråden?
Fast just det kunde hon ju pmat om - eller hur ?
Och är det som jag tycker är mest logiskt ( att det är den dolda rösten ) så finns det ju ingen anledning att LL ska informera i lektråden heller.

Jag ville endast bara säkerställa att jag tänker rätt där ang vilken röst av fårulven som riskerade att ev lottas med vampyren och inget annat
Kanske lika bra att tagga @Blacksmithfarm så kan det bli utrett en gång för alla
Frågan är alltså vilken röst av fårulven skulle räknas med i en lottning när vampyren lynchas och om dennes röst ligger där
Den öppna som syns eller den dolda ?

Och är det som jag tycker är mest logiskt ( att det är den dolda rösten ) så finns det ju ingen anledning att LL ska informera i lektråden heller.

Jag ville endast bara säkerställa att jag tänker rätt där ang vilken röst av fårulven som riskerade att ev lottas med vampyren och inget annat
Kanske lika bra att tagga @Blacksmithfarm så kan det bli utrett en gång för alla
Frågan är alltså vilken röst av fårulven skulle räknas med i en lottning när vampyren lynchas och om dennes röst ligger där
Ja du kunde ha frågat LL från början.

Jo men jag tänker att om någon tydligt blir godförklad så är den personen extra utsatt för käk och svårare för ulvarna att få misstänkt.

Samtidigt verkar ju i såna fall Hedinns goda roll (om teorin stämmer) mindre viktig än vad vampyren var, så det är ju mindre fara att hon blir käkad än någon med viktig roll. Typ.

Jag är fortfarande ambivalent men lägger Hedinn åt sidan som "förmodligen god" och letar vidare.

Den riktiga rösten - alltså den dolda.

Det är ganska många sidor att läsa ikapp kan jag meddela :p

Det kan jag oxå meddela.. Har skummat igenom det mesta och bara kommit fram till att det är ett evigt tjat om Hedinn och hennes eventuella dubbelnick :p Om det kan jag inflika att jag inte heller tycker det spelar någon roll att LenaH avslöjade den tanken, det kan ju bara vara av godo tänker jag ? Ulvarna känner ju till varandra iallafall om eftersom det inte är någon ond utanför så gynnar det väl bara goda att ha hittat en förmodad god :confused:

Jag ska snart till stallet och återkommer i kväll

• bumpo/ fio 2 nästan inga inlägg alls som bumpo och fio2 har jämt blivit henens ersättare Stört omöjligt att tro något alls så här långt
  • Derring-Do väldigt anonym så här långt och endast ett röstinlägg igår på Batheart efter att jag själv lagt en andra röst på Lenis innan, och därinnan hade IWNMG fått två tidiga röster på sig. Alltså behöver se mer av DD , men lite fundersam över henne är jag
  • Ferrari tja röstar på LenaH i DL1, och är iaf med och diskuterar Men kan vara vad som helst för mig just nu Trots att hon har en hel del inlägg känns det svårt att få grepp om henne
  • Giraffen ett av de anonyma nick som deltar , troligen en som har dubbelnick. Har inte skrivit något som fått mig att reagera så här långt. Vilket i sig inte behöver betyda något alls , det beror liksom på vem som har det nicket ;) röstade på ferrari i DL1
  • Habina Känns lite snabb att haka i andras tankar kanske? Hon följde snabbt med mig och hänvisar till mig dessutom och röstar dessutom på Lenis utifrån vad jag själv anfört . Hm kan vara en ulv som försöker glida med kanske? Genom att vara lite smidig mot mig ? eller så är hon god . Men kommer hålla ögonen på henne iaf, Ska läsa om vad hon skrivit också
  • Hedinn Tja Jag hade ju rätt allvarliga funderingar om henne som ond igår efter DL det måste jag medge , Men sedan sent igår kväll så kom en annan tanke för mig vilket jag faktiskt också skrev bland det sista jag gjorde igår kväll . Har idag nog lagt hedinn lite åt sidan
  • Helium också en anonym deltagare, i dubbel bemärkelse, Inte skrivit så mycket och röstar på habina igår , en sen röst som helt saknar betydelse för lynchen i det läget . Och kan ju vara en som inte vill fälla ett avgörande vare sig helium står på onda eller goda sidan. Så behöver helt klart se mera av teorier och tankar från henne
  • Itwasnotmeguys Ännu en med anonymt nick . Hade dåligt med tid igår och röstade med en uppenbar BUP.röst på helium fick sedan själv två snabba röster på sig , dels från batheart ( som vi nu vet var god ) och sedan av Lenis . Deltagit mer idag och verkar ha fastnat på fårulvens röst , vilken som skulle ha gällt i en lottning om den röstat på vampyren . Tror ju inte att IWNMG är fårulven själv dock- skulle knappast frågat så om en roll den själv har . Annars behöver jag se mer av tankar om övriga deltagare för att kunna tro något om vilket håll denna står
  • LenaH Känns ungefär som hon brukar när hon är god. Inte på min radar för stunden , även om jag var lite fundersam över henne igår pga felskrivningar i motiveringen , det är väl typ det jag har noterat på henne
  • Lenis Jag röstade på henne igår, och jag tror inte att jag fått svar på den ena saken jag reagerade på ? Hemlig / helium kan jag köpa att telefonen kan ha autocorrectat så det i sig är väl inte så utstickande . Men mer att inte ha koll på att hedinn faktiskt inte röstade först? finns kvar på min obslista för stunden iaf
  • Niyama har varit oväntat låg i sin profil , men kan givetvis bero på IRL Röstade först av alla på hedinn igår, och det är ju alltid svårt att få grepp om Niyama . Får vara ett frågetecken tills det kommit mer av teoriande av henna - och det behöver inte vara en fullständig genomgång av alla;) Bara lite mer helt enkelt
  • Petroleum ett anonymt nick som missade att rösta igår , men skriver senare att hon nog skulle lagt sin röst på hedinn ( för alla röständringar) Kan vara precis vad som helst- behöver se mera
  • quarter4ever det är jag det:D

Om det kan jag inflika att jag inte heller tycker det spelar någon roll att LenaH avslöjade den tanken, det kan ju bara vara av godo tänker jag ? Ulvarna känner ju till varandra iallafall om eftersom det inte är någon ond utanför så gynnar det väl bara goda att ha hittat en förmodad god

Nackdelen som kan finnas är ju att en spelare blir godförklarad, när det dessutom bara finns skydd varannan natt (har jag för mig, orkar inte dubbelkolla nu). Sånt är bättre att avslöja om man behöver senare i leken.

Nackdelen som kan finnas är ju att en spelare blir godförklarad, när det dessutom bara finns skydd varannan natt (har jag för mig, orkar inte dubbelkolla nu). Sånt är bättre att avslöja om man behöver senare i leken.

Fast vad spelar det för roll? Och ingen VET ju faktiskt om Hedinn är god.. Eller du menar att det är en nackdel om hon är ond? Ja det är en jävla nackdel isåfall O_o

Jag känner inte att jag har så mycket nytt att komma med efter att ha läst igenom leken sen jag loggade ur sist. Är mest diskussioner om Hedinn och sedan vilken av fårulvens röster som gäller typ.
Angående Hedinn så har jag skrivit tidigare att jag inte tror att hon är psykopaten och LenaH´s teori ang dubelnick känns mer rimlig för mig iaf.

Fast vad spelar det för roll? Och ingen VET ju faktiskt om Hedinn är god.. Eller du menar att det är en nackdel om hon är ond? Ja det är en jävla nackdel isåfall O_o

Att ulvarna gärna käkar spelare som vi "vet" är goda. Och då blir ju de vi är mer osäkra på kvar och alltså kan råka lyncha (dvs vi råkar lyncha en god istället för en ond). Ulvarna vill ju inte ha kvar goda som är godförklarade, medan goda tjänar på att "veta" några goda eftersom det blir lättare att hitta en ond då.

Sen har jag inte orkar gå igenom det här med Hedinn så jag vet inte ens om jag tror att hon är batheart, men du fattar poängen?

Att ulvarna gärna käkar spelare som vi "vet" är goda. Och då blir ju de vi är mer osäkra på kvar och alltså kan råka lyncha (dvs vi råkar lyncha en god istället för en ond). Ulvarna vill ju inte ha kvar goda som är godförklarade, medan goda tjänar på att "veta" några goda eftersom det blir lättare att hitta en ond då.

Sen har jag inte orkar gå igenom det här med Hedinn så jag vet inte ens om jag tror att hon är batheart, men du fattar poängen?

Jo jag fattar poängen men vad jag ville framföra är ju att ingen vet ju varken om Hedinn är god eller är Batheart, hade väl varit skillnad isåfall om det var klarlagt. Hon kan ju lika gärna vara ond även om jag personligen inte tror det med tanke på hur hon utmärkte sig igår i röstningen :D

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar