Halloween Hollow (ulvlek)

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej, jag röstade själv på andra. Jag tänker bara att jag inte tror att de som röstade på Batheart i första hand är ulvar. Men det är ju som sagt under förutsättning att ulvarna tänkte på vampyren och det är jag såklart inte säker på. Är ALLA som röstade på andra ulvar så har vi ett problem. :p

Jag är väl medveten om att du kan hålla med i en teori som god också, det är Qs sena teorilansering jag reagerar mest på då det skulle kunna vara genomtänkt.

Jag tänker som så att av fyra personer som röstade på Batheart så hade två av dem goda roller. Vad vi vet änsålänge. Så det är rätt givet att det inte bara var onda som röstade på denne utan vi kan nog utgå från att de flesta som röstade på just Batheart var goda.

Nej, jag röstade själv på andra. Jag tänker bara att jag inte tror att de som röstade på Batheart i första hand är ulvar. Men det är ju som sagt under förutsättning att ulvarna tänkte på vampyren och det är jag såklart inte säker på. Är ALLA som röstade på andra ulvar så har vi ett problem. :p

Jag är väl medveten om att du kan hålla med i en teori som god också, det är Qs sena teorilansering jag reagerar mest på då det skulle kunna vara genomtänkt.

Haha, nä jag menade inte alla som röstade på andra, mer att de kunde gömma sig där. ;)

Fast jag vet i sjutton om jag hade tänkt på vampyren om jag var ulv, inte i dl1 när allt är förvirrat och man mest vill ha iväg en röst. Men så är jag sällan bra som ulv heller. :angel:

Jag tänker som så att av fyra personer som röstade på Batheart så hade två av dem goda roller. Vad vi vet änsålänge. Så det är rätt givet att det inte bara var onda som röstade på denne utan vi kan nog utgå från att de flesta som röstade på just Batheart var goda.
Jag har inte skrivit något om att inte bara onda röstat där, utan snarare att jag är tveksam till att nån ond alls röstat där.

Om Hedinn skulle vara psykopaten, så vet ju hon vem ulven i fårakläder lagt sin riktiga röst på. Skulle det kunna vara så att lenis är ulv och Hedinn alibiröstade där, fick lite panik och ändrade till LenaH för att när fio röstade på batheart våga sig på att ändra tillbaka till lenis?

Då skulle alltså Hedinn och lenis vara ulvar, ihop med ???? Kanske bumpo, så ulvarna visste att hon inte skulle hinna in och rösta?

Haha, nä jag menade inte alla som röstade på andra, mer att de kunde gömma sig där. ;)

Fast jag vet i sjutton om jag hade tänkt på vampyren om jag var ulv, inte i dl1 när allt är förvirrat och man mest vill ha iväg en röst. Men så är jag sällan bra som ulv heller. :angel:
Tänk dig att @quarter4ever sitter i lyan. Tror du att ulvarna hade tänkt på det då? :angel:

Jag är inte säker på att jag hade tänkt på det själv heller. Men det finns ju andra som brukar vara bättre på att se alla möjliga scenarion och utfall. :D

Om Hedinn skulle vara psykopaten, så vet ju hon vem ulven i fårakläder lagt sin riktiga röst på. Skulle det kunna vara så att lenis är ulv och Hedinn alibiröstade där, fick lite panik och ändrade till LenaH för att när fio röstade på batheart våga sig på att ändra tillbaka till lenis?

Då skulle alltså Hedinn och lenis vara ulvar, ihop med ???? Kanske bumpo, så ulvarna visste att hon inte skulle hinna in och rösta?

Tänker du fastna vid att jag är psykopaten? Du kan inte se andra, möjliga scenarion? Varför skulle jag försöka bli utröstad DL 1 om jag vore psykopat (för det är väl det hela teorin bygger på)? Vore intressant att höra nån tanke om vad jag skulle tjäna på det.

Att få panik och ändra röster och att outa mig själv för att inte riskera att lyncha en kollega låter ju verkligen som nåt jag skulle göra. :angel:

Tror du verkligen att en ond Hedinn skulle hålla på och vela så med sina röster? Inför första DL så känns det lite väl riskabelt att visa sig såpass, även om Hedinn skulle vara psykopaten. Nu har jag inte lekt i någon lek där det finns en psykopat, men gynnar det inte onda sidan mer att ha kvar psykopaten lite längre än till DL1? Oavsett när denne åker ut så försvinner ju en god roll med. Så inför första DL så känns det mer logiskt att som ond ligga lite lågt och inte byta röst fyrtielva gånger. :D

Tänk dig att @quarter4ever sitter i lyan. Tror du att ulvarna hade tänkt på det då? :angel:

Jag är inte säker på att jag hade tänkt på det själv heller. Men det finns ju andra som brukar vara bättre på att se alla möjliga scenarion och utfall. :D

Tänker du fastna vid att jag är psykopaten? Du kan inte se andra, möjliga scenarion? Varför skulle jag försöka bli utröstad DL 1 om jag vore psykopat (för det är väl det hela teorin bygger på)? Vore intressant att höra nån tanke om vad jag skulle tjäna på det.

Att få panik och ändra röster och att outa mig själv för att inte riskera att lyncha en kollega låter ju verkligen som nåt jag skulle göra. :angel:

Jodå, jag kan se andra scenario. Tex att Q är ulv. Men jag skrev faktiskt OM som första ord. ;) Vill ha det nedskrivet ifall det faktiskt stämmer. :)

Om Q är ond, så tror jag att Derring-Do och LenaH är goda, för då skulle ingen ulv få rösta på någon som riskerade att åka ut. ;)

Tror du verkligen att en ond Hedinn skulle hålla på och vela så med sina röster? Inför första DL så känns det lite väl riskabelt att visa sig såpass, även om Hedinn skulle vara psykopaten. Nu har jag inte lekt i någon lek där det finns en psykopat, men gynnar det inte onda sidan mer att ha kvar psykopaten lite längre än till DL1? Oavsett när denne åker ut så försvinner ju en god roll med. Så inför första DL så känns det mer logiskt att som ond ligga lite lågt och inte byta röst fyrtielva gånger. :D

Definitivt! Men jag tror att även en god Hedinn skulle kunna göra det.

Betänk när jag röstade i dl1 i förra leken, min röst räknades inte och ändå röständrade jag. :D

Fördelen med att psykopaten blir utröstad i dl1 är att en god specialroll kan ryka samtidigt, så onda slipper oroa sig för sia/spioninfo/skyddade etc. Men jag vet inte om jag hade valt att göra så.

Man vet aldrig vad ulvar hittar på. ;)

Definitivt! Men jag tror att även en god Hedinn skulle kunna göra det.

Betänk när jag röstade i dl1 i förra leken, min röst räknades inte och ändå röständrade jag. :D

Var du god eller ond i förra leken? Jag blev ju käk redan första natten så har inte riktigt koll på vad som hände efter det :D

Men visst, man kan ju alltid röständra, oavsett roll. Men Hedinn röständrade ju lite mer än en gång :angel:

Var du god eller ond i förra leken? Jag blev ju käk redan första natten så har inte riktigt koll på vad som hände efter det :D

Men visst, man kan ju alltid röständra, oavsett roll. Men Hedinn röständrade ju lite mer än en gång :angel:

Jag var ond utanför lyan. :D

Jo, själva röständrandet hjälper inte mycket, jag har Hedinn som neutral, hon kan mycket väl vara ond, men lika gärna god. Däremot tror (obs tror) jag inte att Hedinn och Q är i lyan ihop.

Bara lite. :angel: Hur tänker du kring övriga spelare (nej inte alla, men nån)?

Jag funderar över sia vs skydda sig själv. Om jag hade haft rollen, så hade jag tänkt att det smarta var att skydda sig själv så spionen fick veta om en god att skicka info till.

Eller kan vi hoppas på att en sia är gjord? *lite svagt hoppfull*

Bara lite. :angel: Hur tänker du kring övriga spelare (nej inte alla, men nån)?

Ska jag hinna tänka om övriga spelare också? Räcker det inte med att hålla koll på en eller två ;) ? Skämt åsido. Satte mig faktiskt precis vid datorn (tacka gudarna, 4.3" trasig mobilskärm är hopplöst att ulvleka på), så tänkte ta tillfället i akt att läsa igenom leken ordentligt och se vad alla har gjort hittills. Just nu har jag bara skrivit&svarat på de som dykt upp allt eftersom.

Jag har jättesvårt att se @Hedinn som psykopaten, jag kan se en helt annan anledning till hennes agerande igår. Eller ja, inte precis varför hon gick bananas men varför det inte spelade någon roll.

Om Q är ond, så tror jag att Derring-Do och LenaH är goda, för då skulle ingen ulv få rösta på någon som riskerade att åka ut. ;)
Nu är jag visserligen inte i lyan (och jag har ingen aning om q är det heller) men q kan nog intyga att INGEN talar om för mig hur jag ska rösta... :angel:

Jag försöker söka efter en viss spelares inlägg men får bara upp att inga resultat hittades. Någon annan som har problem?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia...
32 33 34
Svar
677
· Visningar
13 110
Senast: Madalitso
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7...
42 43 44
Svar
872
· Visningar
15 724
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 446
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
14 640
Senast: Niyama
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar