Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hittade hemsidan och Facebooksidan för LC-EM :D Det fanns nu bilder på fälten och adress till stället. Och vi ska dit. Fysjutton så jag längtar! Verkar som att närmsta vägen blir att åka E18/E20 ner till Gbg och sedan ta båten över, så är vi näääästan framme.

Bara 8 månader och 11 dagar kvar :p

Och justja, om inget ändras går azawakh samma dag som saluki. Jag hoppas kunna träffa många då!

Hittade hemsidan och Facebooksidan för LC-EM :D Det fanns nu bilder på fälten och adress till stället. Och vi ska dit. Fysjutton så jag längtar! Verkar som att närmsta vägen blir att åka E18/E20 ner till Gbg och sedan ta båten över, så är vi näääästan framme.

Bara 8 månader och 11 dagar kvar :p

Och justja, om inget ändras går azawakh samma dag som saluki. Jag hoppas kunna träffa många då!

Ingen risk för löp den här gången? :nailbiting:

Ingen risk för löp den här gången? :nailbiting:
Det ska mycket till för det. Hittills har Ebrah löpt med ca 7 månaders mellanrum. Nu har hon nyligen löpt, nästa borde bli... typ i april. Så även om det kommer senare så lär det inte bli i slutet på juni. Istället lär hon väl vara skendräktig då, men jag tror inte det ska påverka speciellt mycket :p

Får dom inte tävla om dom löper?
Nope. Det får de inte, tyvärr. Aysu missade ett EM pga det. Resa, boende och allt var bokat, och så en vecka innan avfärd började hon löpa :banghead:

Tror reglerna kommer sig av att hundarna i de numerärt små raserna springer tikar och hanar i samma lopp och även om hundarna ska ha så stark jaktlust att inget stör så är det ju långt ifrån alla hundar som faktiskt springer perfekt osv.

Är det färre än... tror det är 6 hundar per kön i en ras, då springer de tikar och hanar tillsammans, och reglerna är likadana i Sverige som utomlands och lika för alla raser. Det händer tex då och då i Norge att tikar och hanar springer blandat även på saluki. I Sverige händer det i princip aldrig, vi har så tokigt många tävlande hundar.

Har gruppat på BH-prov på klubben ikväll. Samtliga ekipage blev godkända och får nu gå vidare att till IPO1 :up:
Men satan så kallt det var. Det fick bli en skållhet dusch när vi kom hem.

Nu gräver vi ner oss i soffan med alla hundarna och ett glas rött.

Så här gott har vi på fredagskvällen. Kolla in Skägget som ligger inknödd bakom Jarla :D
arKIXdM.jpg

Det är alltid lite ståhej när Aska ska äta. Att hon håller på som i videon är inte så vanligt men det händer. Om hon får ben på en handduk vill hon gärna skjutsa runt det lite och liksom bädda in det i handduken. Ibland viker hon så noga att hon inte få ut benet igen. Då blir hon mycket frustrerad. :):heart

Matdags går ofta till på följande vis. Jag ropar varpå Aska kommer rusande. När hon ser att det är mat tvärstannar hon. Hon står kvar på behörigt avstånd från skålen på golvet och glor misstänktsamt på den. Sen vänder hon på klacken och går och lägger sig en bit ifrån. Kanske hittar hon nån leksak att gnaga på. Det ser ut som om hon försöker spela cool inför maten. Låtsas oberörd men det syns att hon håller stenkoll på skålen i snedögat. Sen brukar hon resa sig och cirkulera runt maten en stund. Kanske gå fram och lukta lite. Och så helt plötsligt går hon bara fram och äter. Hon får mat tre gånger om dagen. Det är nästan alltid mush köttbollar och hon äter med god aptit. Det är ingen som konkurrerar om maten med henne. Varför gör hon så här :confused:

@fejt

Min hund gör precis likadant! Vet inte varför. Om det ligger en leksak eller någon typ av tyg (handduk, matta, kläder) i närheten försöker han täcka matskålen med det också. Typ som för att gömma maten.

Svansson är på Kollo med min mamma (jag jobbar hela helgen så han följde med när mamma skulle hälsa på en kompis i Dalsland) och jag har promenerat utan hund idag, helt galet :D

Men det är så himla skönt att Svansson kan åka iväg så och det bara fungerar. Han har förvisso varit lite dryg mot hunden vars hem han besöker (gått runt med leksak i munnen och visat ungefär ”du kan inte taaaa den” ), men annars kam dom till och med ligga och gnaga på älgben ihop :love: Älskar att han, även om han är komplicerad på sitt sätt, är löjligt okomplicerad i vissa situationer :)

Klockan är 9:15 och vi har inte lämnat sängen än :D på vardagarna åker vi till jobbet klockan 6. Så skönt att få sova lite nu! När uppsägningstiden är slut så ska jag sova massor. (Sa upp mig i måndags, har visst semesterdagar kvar att ta ut och kan sluta snart. Ska såklart leta nytt jobb, men tänker ändå njuta av att kunna sova ordenligt)

Jag har haft massor att göra i veckan och pumin har haft tråkigt. Något som han mycket tydligt sa till mig igår, när han grävde i soffan, sprang omkring med en leksak och tuggade hål på ett par byxor... Så igårkväll tänkte jag att vi ska börja dagen med en långpromenad förbi nån äng där han verkligen kan springa av sig. Vaknar imorse och hör hur regnet smattrar på rutorna :meh: Jag var väl inte på mitt bästa humör direkt... Men ut kom vi ett par timmar och hade sån tur att vi träffade en bekant som också trotsat vädret, så pumin fick leka en stund med hennes tik. Nu ligger han på rygg i sängen och snarkar, för stunden iallafall ;) Får bli lite rallylydnad eller nåt i eftermiddag :)

Jag är så ledsen, bitter och besviken. Den efterlängtade träningshelgen blev istället fyra timmar i bil till lägret, bli sjuk(are), fyra timmar i bil hem så jag var hemma strax innan midnatt igår :( . Valde att åka hem när jag bara kände mig sämre och sämre under kvällen. Så jävla tråkigt för både mig och Pu :cry:.

Jag är så ledsen, bitter och besviken. Den efterlängtade träningshelgen blev istället fyra timmar i bil till lägret, bli sjuk(are), fyra timmar i bil hem så jag var hemma strax innan midnatt igår :( . Valde att åka hem när jag bara kände mig sämre och sämre under kvällen. Så jävla tråkigt för både mig och Pu :cry:.
Nej vad tråkigt! :cry:

Fasiken vad tradigt. :(

Tack för peppande inlägg :D Det låter inte så himla dumt trots allt, jag får se till det positiva att hundägandet öppnar upp för nya kontakter :bump:
Jag tänker inte längre försöka dölja eller trycka ner mitt hund/djurintresse. Blev retad som barn och fått pikar som vuxen för att jag älskar djur.
Det senaste är såklart det klassiska att de säger att jag och min sambo skaffar hund som substitut för barn...
Jag har alltid haft svårt med "vanliga mänskliga kontakter" :rofl: och har mått smått dåligt över mitt stora intresse hund när jag var yngre, sedan träffade jag en drös människor med samma intresse och livet blev bättre. :cool: Mina hundvänner är nog dom bästa vännerna jag haft haft, tränar, tävlar och åker iväg på äventyr tillsammans och allt handlar om hund när vi pratar typ. :p
Låt ditt hundintresse ta över så mycket du vill, du kommer träffa så många nya och spännande människor! ;)

Men näääe :(

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 142
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar