Fortsätt uppdatera del 14

Status
Stängd för vidare inlägg.
Eller så skaffar du nya vänner och kontakter, med hund eller som åtminstone är ok med hund, och så umgås du med dem istället :D Jag och @Fisherling träffades tex förra fredagen för att äta middag och titta på idol. Våra hundar är så otroligt okomplicerade ihop att det är hur lätt och fint som helst att ses på det sättet.

Tidigare har jag även firat nyår med en vän som hade greyhound, hennes hund var skotträdd och mina brydde sig inte om varken fyrverkerier eller att han var rädd, så vi träffades, åt middag och hade filmkväll/filmnatt. Mycket lyckat koncept som vi tyvärr slutade med när hon flyttade låååångt bort för att jobba. Så trevligt nyårsfirande har jag aldrig haft annars.
Tack för peppande inlägg :D Det låter inte så himla dumt trots allt, jag får se till det positiva att hundägandet öppnar upp för nya kontakter :bump:
Jag tänker inte längre försöka dölja eller trycka ner mitt hund/djurintresse. Blev retad som barn och fått pikar som vuxen för att jag älskar djur.
Det senaste är såklart det klassiska att de säger att jag och min sambo skaffar hund som substitut för barn...

Ensam?
Cl4KOBu.jpg

Näääee...det tycker jag inte att man är :D
Det där ser ju bara för mysigt ut :love:

Tack för peppande inlägg :D Det låter inte så himla dumt trots allt, jag får se till det positiva att hundägandet öppnar upp för nya kontakter :bump:
Jag tänker inte längre försöka dölja eller trycka ner mitt hund/djurintresse. Blev retad som barn och fått pikar som vuxen för att jag älskar djur.
Det senaste är såklart det klassiska att de säger att jag och min sambo skaffar hund som substitut för barn...
Jag har fått flera nya vänner sen jag började träna aktivt med andra och hänga på hundforum. Så nu har jag trevligt folk jag alltid kan ta med hunden till och som kan passa hunden om jag behöver OCH ge henne färskfoder :D Familjen är alldeles för "usch och fy" över färskfoder för att ge henne det.

De klagar fortfarande på att jag tvingade dem byta från absolut billigaste skräpfodret till Magnussons, för det är ju dubbelt så dyrt... Man bara ja, men han skiter inte fem lösa högar om dagen och har aldrig haft så bra päls som nu :cautious:

Jag kände väldigt lite folk i den här stan innan jag skaffade hund! En av mina närmsta vänner idag, känner jag för att hon stoppade min sambo när han var ute med hunden och frågade om det inte var så att det var en eurasier han hade? Tack vare att vi hade samma ras och att hon vågade stoppa honom på promenaden så är vi nära vänner idag (hon har inte längre hund!).
Så jag kan verkligen bara se hundägandet positivt!

Jag har fått flera nya vänner sen jag började träna aktivt med andra och hänga på hundforum. Så nu har jag trevligt folk jag alltid kan ta med hunden till och som kan passa hunden om jag behöver OCH ge henne färskfoder :D Familjen är alldeles för "usch och fy" över färskfoder för att ge henne det.
Jag kände väldigt lite folk i den här stan innan jag skaffade hund! En av mina närmsta vänner idag, känner jag för att hon stoppade min sambo när han var ute med hunden och frågade om det inte var så att det var en eurasier han hade? Tack vare att vi hade samma ras och att hon vågade stoppa honom på promenaden så är vi nära vänner idag (hon har inte längre hund!).
Så jag kan verkligen bara se hundägandet positivt!
Tack för att ni delar med er och för att ni ger mig hopp :D:banana:

Har fortfarande inte fått svar på mitt mail. Mitt första mail till en hunduppfödare och jag får inget svar. Hej, ångest som sköt i höjden, jag skulle bli en sån usel hundägare att de inte ens vågar säga det :o Vet såklart att så inte är fallet och det finns minst sjutton anledningar till att hen inte svarat. Inte lätt med mina hjärnspöken, speciellt när min PTSD-intensiva period närmar sig.

Jag vet så många uppfödare som säger att de ofta valt bort folk på mail men som de sedan kanske pratat i telefon med eller träffar och då är det en helt annan sak. Jag tycker själv att det är svårt att låta vettig på mail, det är liksom inte lika lätt att filosofera på mail utan att låta som världens enstörning :o

Så jag ringer alltid uppfödarna istället för att maila. Vill de hellre att jag skickar mail så får de väl säga det, men hitintills har alla uppfödare jag talat med föredragit telefonsamtal. ;)

Tack för att ni delar med er och för att ni ger mig hopp :D:banana:

Jag har en enda vän jag umgås med fortfarande på någorlunda kontinuerligt basis som INTE är hundmänniska. Hon är dock hästmänniska :D.

De senaste ca 8 åren har alla nya bekantskaper och vänner kommit in i mitt liv tack vare mina hundar och min hundträning. Mina allra bästa vänner som jag umgås med alt pratar med nästan varje dag har jag fått tack vare hundträningen.

På tal om att träffa vänner via hundträning; i morgon sticker jag och Pu på skyddsträningshelg med ett gäng goa människor (vi blir runt 25 st) med folk från Göteborgstrakten, Stockholmstrakten, Kalmarområdet, mörkaste Småland och ett gäng andra ställen, alltså rätt stora delar av Sverige :) . Åldersspann från runt 30 till runt 60, och vi har lärt känna varann genom hundträning/skyddsträning :up:. Det ska bli en superrolig lägerhelg :) !

13592301_1056834321073366_5499830191107021884_n.jpg

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har idag fått ett mail från värden att de fått in klagomål på mina hundar, att de skäller när de är hemma själva. Jag vet inte vad...
4 5 6
Svar
103
· Visningar
5 570
Senast: Enya
·
Hundhälsa Obs långt inlägg. I slutet av maj sprang jag och min dvärgschnauzer Hasta ihop på en agilitytävling, vi flög iväg bägge två så jag vet...
Svar
4
· Visningar
888
Senast: igbest
·
H
Hundavel & Ras Jag har så smått börjat fundera på en till hund inom ett par år, men känner att jag behöver bolla lite tankar om rasval. Tack på förhand...
7 8 9
Svar
179
· Visningar
13 141
Senast: Bulldoozer
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar